Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Geen baby vannacht dus, ik ben zo benieuwd wanneer ze komen (oh nu klink ik als een irritant iemand en hoor ik jullie zeggen ‘nou we zijn helemaal niet benieuwd hoor :evil:‘ sorry!)

vanochtend eerste bezoek CB gehad! Beide jongens zijn super gegroeid! Ze schelen nog steeds een kilo :) 3,2 voor Olli en 4,2 voor Sami. Olli 49 cm en Sami 52cm. Olli eerst gemeten op 46cm maar dat kwam zo bizar laag op de curve dat de arts vroeg of we het niet opnieuw konden doen, toen was hij 3cm gegroeid :roflmao:
    Nog steeds zijn ze beide best klein, Olli echt net onder de -2. Maar ze zijn met 37 weken geboren natuurlijk!
    Al met al een goed bezoek :thumup: half juli gaan we weer. Er werd nog gevraagd of we nog tussendoor wilden om de groei te meten maar het hoeft van ons niet, het is goed zo, ik kan het loslaten :) al dat gedrink van hun is niet voor niks :rolleyes:

ButterflyPassion, Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik moet hier zo hard om lachen :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  3. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Wat fijn! Ze doen het ook super! Het harde werken van de twee mannen en met name van jou wordt goed beloond!
    Ik ben nog prima zwanger; maar inmiddels zo benieuwd naar wie er in mijn buik zit en hoe alles gaat. Deze baby vraagt geduld, haha en daar heb ik nooit zoveel van.

ButterflyPassion, Liessb88, Ang1987 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Zo... ik geloof dat ik bij ben. 24u na de bevalling :roflmao: en 9paginas verder....

@Aaav lekker kunnen slapen? Wel balen dat t bij jou loos alarm was!

@Liva en @KleineLai hopelijk dit weekend ieder een baby! Aaav vandaag en dan mogen jullie za en zo verdelen ;)

Gister om een uur of 5 vk gebeld, die kwam en toen waren de weeen om 3min en flink pittig. 2cm ontsluiting. Bad in en na 2.5u weer controle en bleek ik nog op 2cm te zitten. Zo ging mijn vorige bevalling ook en ik was al zo moe van nachten niet slapen en zwak van t ziek zijn dat we besloten naar t zkh te gaan. Zkh vol dus moest naar een ander zkh 30min verderop :mad:in de spits want t was inmiddels 8u ofzo. Ik heb heeeeeeeel veel mensen verwenst en vevloekt! Werkt wel want in t zkh aangekomen had ik al 6cm. Ruggenprik werd m niet meer dus remifentanilpompje gehad. Hielp redelijk, en na 2u in t zkh is H.anna dus geboren. Niet ingescheurd maar wel veel pijn aan mijn bekken. Veeeel meer dan bij mijn 1e bevalling. Persen ging ook moeizamer maar ik vind t niet raar aangezien ik gewoon uitgeput aan de bevalling begon.
    Wel een slechte eerste nacht gehad. H heeft een hele sterke zuigbehoefte maar aanhappen gaat nog moeizaam. Dus vannacht nog nauwelijks kunnen slapen en man ook niet.

Wbt zijn testicles, hij mag ze houden maar een volgende bevalling mag hij dan wel zelf doen. We zouden oooooit nog wel 1 of 2 kindjes willen maar ik ben voorlopig genezen :rolleyes: Qua anticonceptir hebben wij altjjd alleeb maar condooms gebruikt en dat werkte tot nu toe prima. Maar t blijven condooms...

ButterflyPassion, Ang1987 en Sillemie vinden dit leuk.
  5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Dompiewompie: hmm, die bloeddruk is niet best idd. Ik duim heel hard voor je dat die morgen gewoon gezakt is! En die stomme krampjes mogen ook gewoon verdwenen.

@Mamavandrie34: wat goed dat de jongens zo netjes groeien! En dat jij het ook kan loslaten.

@KleineLai: mooie buik! En sowieso gaat comfort boven alles nu hoor.

Ik heb mezelf net verplichte bankrust gegeven. Na mijn opruimactie nog even naar de Kruidvat en appie wandelen was blijkbaar teveel. Nu doet mijn wond zeer. Dus ik hang ff een uurtje op de bank tot ik Vajèn uit school moet halen.

Ang1987 vindt dit leuk.
  6. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Dat is wel snel @teenslipper! Toch mooi dat je met stress in de auto juist wel ontsluiting kreeg hahaha. Je zou verwachten dat het dan even stil valt.

Wat zijn veel moeders hier weer mega snel actief na de bevalling! Ik ga echt lekker 2 weken niks uitvoeren behalve m'n lijf rust geven hahahahaha. Daarna langzaamaan weer starten.

7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik vind het knap dat je dat kan. Bij mij zit dat gewoon echt niet in mij. Ik heb geen rust in mijn donder. Toen de kraamzorg er nog was floot ze mij ook regelmatig terug wanneer ik weer zelf wat wilde doen/pakken.

Hier hebben niet alleen de kids af en toe aandacht nodig :roflmao: 64C92248-B4A8-4746-8BD1-7CFE57AD3A7E.jpeg

8. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ah schattig!

Ik ga niet 2 weken in m'n bed liggen hoor, dat lijkt me ook echt saai. Maar wel in bed, de bank en loungeset in de tuin :roflmao:.

Ik ben op zich ook wel iemand van het doorpakken en alles op orde willen hebben maar ik probeer na elke bevalling echt aan m'n lijf te denken, en ook wel mentaal herstel. Wil geen ellende met verzakking van m'n baarmoeder, incontinentie, langdurig bekkenpijn etc. Even echt op kracht komen met rust en goed eten. Dat helpt me voor de tijd erna die echt druk gaat zijn met 4 kinderen.

Maar gelukkig is m'n vriend vrij dus alles blijft in het gareel dan hahaha. In de zooi leven is niet fijn.

9. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Mooi buikje en leuk om ook nog eens een bolle buik te zien

10. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de.lieve berichtjes. Ik heb alles gelezen! Haak nu weer even goed in haha.

Ik heb gister van 22 tot vanmorgen 8 geslapen.. daarna nog een paar keer mn ogen dicht gedaan haha
    CTG was niet helemaal in orde, dus ik moest wat langer eraan blijven maar zag er uiteindelijk goed uit. Buik voel ik nog wel wat maar veeel minder als eerst.

Gesprek met de Gyn/vk ging goed. Als hij het weekend niet komt mag ik mij maandagavond melden voor een ballon en word ik dinsdagochtend ingeleid!

11. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Kijk, dat zijn nog eens uurtjes slaap, super!

Voel je je goed bij die afspraak? Beetje wat je wil en verwacht? Fijn dat ze meedenken!

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Aaav fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen! En datde ctg toch goed was! Klinkt als een goed plan. Succes en nog ff genieten van je buik ;)

@Dompiewompie oei dat klinkt minder hee! Let goed op en hopelijk snel jij en de kleine weer lekker in jullie vel (en dat de voeding goed pakt).

@KleineLai comfort is prio 1 t/m 10 en daarna komt comfort hoor.... hahhahah mooie buik nog zeg! Ik heb helemaal geen buikfoto meer gemaakt. Geen tijd meer gehad en nu wel spijt van :roflmao:

Ik heb trouwens verplicht 4dagen bedrust ivm bekken. Is ook niks voor mij maar t moet... Daarna is t kijken hoe t gaat. Veel meer last deze x en naweeen zijn ook pittig maar baarmoeder krimpt goed dus we nemen het maar voor lief.

ButterflyPassion, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat goed! Ze doen het super! Het belangrijkste is dat ze groeien en dat ze hun eigen lijntje volgen ❤️

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Noo wat een terror begin zeg!! Gelukkig is ze er maar dit is toch wel 1 van je grootste angsten. Als bevallende vrouw in het zh aankomen en dat die dan vol zit :eek:

Ze zal misschien ook nog wel onder de indruk zijn geweest van de bevalling. Probeer vandaag lekker je rust te pakken.

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je zo goed geslapen hebt! Heb je nu wat rust met deze afspraken? Hopelijk geeft deze paar uur slaap je lichaam net het laatste setje om de bevalling in gang te zetten.

Ang1987 vindt dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Klinkt als een goede balans! Ik geloof dat een ieder heel goed kan aanvoelen wat ze wel en niet kan.
    Ik kreeg van de week alweer een opmerking; loop je niet te hard van stapel, ik hoor je straks wel. Bemoei je er niet mee. Ik zit de hele ochtend op de bank, ik wandel een klein stukje over de camping en vervolgens zit ik daar weer de hele middag op mijn kont. Het is misschien goed bedoelt maar ik kan het zelf heel goed aanvoelen denk ik dan.

17. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @Aaav heerlijk dat je ze goed geslapen hebt! Voel je je uitgerust nu? Je hebt iig perspectief nu, begin volgende week ga je bevallen!

Ang1987 vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.399
    113
    Alles gelezen hoor! Ik weet niet of ik alles goed onthouden heb :p

Maar fijn om te lezen dat alle baby’s lekkere dikkerds aan het worden zijn! Zeker O @Mamavandrie34 ! Wat je zegt ook, geboren met 37 weken dus hij komt van nog een stukje verder dan de meeste baby’s.

@Aaav , heerlijk zeg zo’n nacht! Dan kan je er weer even tegenaan. Nog heel even! <3

@teenslipper heftige bevalling! Gelukkig is alles uiteindelijk goed gegaan maar jeetje, zo’n vol ziekenhuis en weeen die weinig doen.. zwaar! Gelukkig maakt H een hoop goed haha :)

@Sillemie , heerlijke foto!

Wat betreft het snel op de been zijn. Ik denk inderdaad dat dat bij iedereen anders is. Snel is niet beter of slechter maar langzaam is vaak wel verstandig. En soms lijkt het ook maar zo.. Wat @Malbec zegt, dat je een rondje loopt op de camping en men denkt dan dat je al vanaf 5u sochtends bezig bent of zo. Commentaar is vaak wel goed bedoelt, maar kan ook wel overkomen als bemoeien.
    Ik weet van mezelf wel dat ik snel over mijn grenzen ga. Ik voel mezelf dan lui en moet dan even snel dit of dat. Ik vind dat zelfs al lastig met voeden. Dan zit ik terwijl mijn vriend de tafel afruimt of zo. Dan vind ik dat nuttiger dan wat ik doe, en dan word ik zenuwachtig of biedt mijn excuses aan en zo. Vervelend trekje. Ik word er wel beter in, maar ik blijf het lastig vinden. Hele dagen in bed liggen met een baby zou ik niet kunnen.. ik heb die rust in mijzelf niet helaas.

Malbec, Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #2919 ButterflyPassion, 13 mei 2022
    Laatst bewerkt: 13 mei 2022
    @Liva wat fijn hoe de collega's van je man met hem om gaan! Lekker dat jij dan ook even iets meer rust kunt pakken, én hij niet te ver weg is.
    Ik Hoop echt voor je dat de baby dit weekend komt. was mij erg goed bevallen ( ::roflmao::roflmao:) zo in het weekend. Wat je zegt: even bijkomen samen met de kindjes, en daarna kindjes naar school en mama en baby rust.

@KleineLai waauw jouw buik! Mooi hoor!! ♡♡ dat van de grootte van de placenta klopt bij mij trouwens wel. Die van P weet ik niet natuurlijk want die ging op de O.K. Er uit. Maar die van V was heel klein en die kwam met 38.1 . En die van N nu was mooi groot en zei kwam met 40 w (na hulp door strippoging) . Zonder strippen was ik ook die 40 weken wel over gegaan.

@Dompiewompie ach jeetje meid wat een raar bericht. En jouw kleine H dus ook al zo snel krampjes, net zoals N. Zielig hè voor die kleintjes ♡ . Hier lijkt ze wat meer rust te hebben na overstap op Kruidvat Extra Care, maar durf nog niet te hard te juichen hoor. Eerst maar even een weekje aankijken. Hopelijk zakt jouw bloeddruk mooi en helpt het bij jou ook als je overgaat op een andere voeding. Geef jezelf en je kindjes maar even alle aandacht, wij komen daarna wel weer ;)

@teenslipper ai wat een heftig begin van de bevalling. Jeetje geen plek in het ZH, ik zou ook zwaar saggo worden. Maar goed, dan wel een leuke verassing dat het uiteindelijk al 6 was. Hopelijk nemen je bekkenklachten snel af.

@Aaav fijn dat je zó goed geslapen hebt! Hopelijk zorgt de rust ervoor dat de bevalling door zet . En anders begin volgende week lekker babyknuffelen. Einde is in zicht

@Malbec lekker laten kletsen iedereen! Wat je zegt, jij voelt het beste wat je wilt, aan kan, en fijn voelt .

@Mamavandrie34 fijn dat de jongens zo lekker groeien, en je zelf ook het vertrouwen hebt dat dat wel gewoon goed doorzet. Je voelt het zelf als super ervaren mama ook wel feilloos aan denk ik :)

Hier ging de nacht goed!! Gister wel een poepluier tot dr nek door die andere voeding :eek::roflmao:. Net na de laatste fles natuurlijk, dus ze was weer klaarwakker eer dat schoon was. Probeerde dr na de schoonmaakactie in de co sleeper te leggen, maar dat was geen succes. Dus nog even een 3 kwartier bij me genomen en toen slapend weggelegd. Daar heeft ze 3 uur verder geslapen tot de volgende voeding, en daarna tot vanochtend ook weer 3.5 uur later :):thumup:

Vandaag 1 krampen uurtje gehad, maar dat mag. Als het maar geen uren meer zijn... Ben benieuwd de komende dagen hoe het zich gaat ontwikkelen!

@Sillemie hoe is het nu bij jou??

Ang1987 vindt dit leuk.
  20. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 fijn dat ze goed gegroeid zijn! En tja een kilo verschil is niet erg. Ieder kind is anders dus zolang ze groeien dikke prima :thumup:

Voooooor de rest weet ik niet meer wie wat schreef :oops:

iemand had het over genoeg rust nemen na de bevalling? Ik denk @Liva ? Ik denk als je naar je lichaam luistert het wel goed komt. Ik vind het leuk om thuis een beetje te rommelen op mijn gemakje. Van echt enkel zetel zitten zou ik me zooo vervelen :confused:

En dan verder hier: Ik heb andere voeding gehaald. Ze heeft geen krampjes meer gehad, maar we wachten de nacht even af want dan heeft ze het meeste last. Sowieso is haar dag en nacht ritme nog heel erg in de war. Ik kan haar maar met moeite wakker houden overdag voor haar flesjes. Maar goed, ze is maar 2 dagen oud, dan mag het nog :thumup:

Deel Deze Pagina