Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Nee, nog steeds rustig.. Zelfs de volle maan doorstaat hij.

Vanmiddag komt de verloskundige hier, even controles doen en we kijken nog even of ik iets inwendig zou willen doen of weten. Ik laat het maar van het moment afhangen.

Voel me er wel rustig onder. Dit weekend schoot het even alle kanten op en echt chagrijnig maar voel nu rust. Dus dat is wel fijn. Ik sta wel nog even heel bewust stil bij m'n baby in de buik, laatste dag(en), beetje emotioneel wel ook.

margarethd, Dompiewompie, Liessb88 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja ik vind het heel stom die bso maar goed. Het is voor zijn eigen bestwil en we zijn nu wat flexibeler zeg maar om hem dan lekker op tijd op te halen enzo.

Ik had mijzelf opgegeven als begeleider op school met een uitje. Vond Luuk alleen goed als Nina ook mee ging :roflmao: dat dingen met hem alleen doen zit er niet echt in hier want hij wil alleen maar dat zijn zus mee gaat :o:

Ja heel fijn, gewoon weer lekker mijn dingen. Zo blij mee!

CB is net geweest. Ze is nu bijna 3900 gram. Ze vond haar echt een super alerte relaxte baby. Ze zei; je zou eigenlijk zeggen dat ze 2 weken ouder is. DANK U, want ik zeg de hele tijd al dat ik verder zwanger was enzo. :roflmao:

Dompiewompie, Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Goed dat je het van het moment laat afhangen! Dat van die laatste momenten herken ik wel, ondanks dat ik het zwanger zijn totaal niet mis en ik zoveel pijn had. Heb ik indd ook de laatste dagen voor de inleiding wat meer stil gestaan erbij dat ze in mijn buik zat ipv met het aftellen dat ik van de pijn af was.

Zet hem op!❤️

Ang1987, ButterflyPassion en Liva vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit klinkt als een hele relaxte opstart zo samen, super fijn ❤️

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Ja ik wou het toch graag proberen. Ik heb voor mezelf wel grenzen gesteld. Niet kolven, en dus als mijn tepels kapot zijn niet oneindig middeltjes blijven proberen. Ik had alleen niet verwacht daar nu al te zijn, zeg maar binnen 24 uur. Dus dat is een beetje een hobbeltje. Maar het is goed zo.. ik heb er vrede mee. De verpleegkundigen en verloskundigen hier zijn ook heel lief en tonen veel begrip.

@Liva , fijn dat je je rust weer hebt gevonden. Herkenbaar hoor dat je soms van emotie naar emotie schiet. Duurt echt niet lang meer voordat hij er is, en deze laatste dagen zijn daarom ook wel erg speciaal. Mooi om die bewust zo mee te maken :)

6. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

@KleineLai: wat super rot dat je oudste koorts heeft. En ook van jouw tepels. Maar als ik het zo lees sta je er realistisch in. Wat niet gaat, gaat niet. En op flesvoeding worden ze ook prima groot. Het belangrijkste is een mama die zo goed mogelijk ik haar vel zit. En zeker gezien jouw geschiedenis is het extra belangrijk om op jezelf te letten.

@teenslipper: balen dat je zoveel pijn hebt!

@Aaav: fijn dat het bij jullie zo goed gaat.

@Liva: klinkt als een top plan om op het moment zelf te voelen wat je wilt.

@Malbec: wat fijn dat jullie in zo’n goede flow zitten. En ja, die bso… hij moet er idd wel weer aan gaan wennen. Dus wel beter om dan nu rustig aan weer op te starten ook al vinden zowel jij als hij het stom.

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de ostheopaat voor Viviën voor over 2 weken. Ze gaat steeds meer spugen en echt ook dat projectiel spugen. Dus ik denk dat het geen slecht plan is om hem even te laten kijken. Verder hadden we vannacht op zich een redelijke nacht, nou ja… Viviën en ik. Mijn vriend niet, blijkbaar was Viviën veel herrie aan het maken waar ik wel doorheen sliep maar hij niet.

teenslipper vindt dit leuk.
  7. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Ooh leuk ! Daar kan je alleen maar van genieten eh !

Dompiewompie vindt dit leuk.
  8. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Wat is het hier stil, iedereen is druk met baby’s gok ik. Ik ben vanmiddag lekker even naar een vriendin gelopen. Even strikjes opgehaald voor Viviën en bij gekletst. Het is ook duidelijk aan de kleertjes te zien dat Viviën goed groeit. Shirtje was deel van haar geboortepakje, past nu eigenlijk niet meer :roflmao:
    AE9D9851-C2A1-44B5-9C8A-FB1112BF1D7D.jpeg

9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hier gaat t niet goed helaas. Hanna was van 3802 afgevallen naar 3500, gister gestegen naar 3520 maar vandaag gelijk gebleven. Ik heb melk genoeg maar ze hapt slecht aan (klein mondje, tong niet naar buiten en ze verliest vacuum). Na afgelopen horrornacht is ze uitgeput. Ze heeft nu de krachtniet om zelf te drinken bij me en slaapt alleen maar. We moeten nu bijvoeden om de 2u. Vk kon niks zien en kraamhulp vond t wel meevallen maar ziet nu wel dat t niet goed gaat. Vk heb ik zelf gebeld en lactatiekundige heb ik nu ook ingeschakeld en die komt morgen gelukkig al. Ze is via het CB en echt een hele fijne vrouw! Officieel mag cb zich nog niet bemoeien maar dikke vinger! Pfff kraamtranen vollop hier! Remy gaat vanavond bij oma logeren zodat wij volledig op Hanna kunnen focussen.

Ik maak me zo vreselijk zorgen om ons kleine meisje. Sorry voor de ego post maar t moet me ff van t hart

margarethd vindt dit leuk.
  10. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh meis wat naar :(
    Het gaat goed komen met H, linksom of rechtsom komt het goed! Nu even verstand op nul en doen war moet om haar voldoende voeding te geven zodat ze wat krachtiger wordt!
    Wil je door met de borstvoeding? Dan wordt het zowel voor je als voor je man hard werken, maar het kan! Jullie moeten echt als een team werken nu! Jij kolft, rust, huid op huid met H, hij moet maar alles schoonmaken en je eten brengen etc.
    Goed dat grote broer een nachtje even weg is, hij zal ee niks aan overhouden, ook al voelt het nu mischien niet fijn…
    En van kunstvoeding worden ze ook groot! Alles wat moet nu!
    Het komt goed, echt waar, het komt goed. Knuffel

ButterflyPassion, Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  11. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ach jeetje, wat een hoop zorgen @teenslipper. Sommige lactatiekundigen kunnen al gelijk zelf klieven als dat nodig blijkt te zijn hè. Ik hoop voor jullie dat het snel opgelost wordt. En voor nu, laat die tranen maar gewoon stromen. Dat is even nodig nu.

teenslipper, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ach lieverd! Ik snap dat je je zorgen maakt! Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van @Mamavandrie34

dikke knuffel ❤️

teenslipper en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Heel goed juist dat je dit deelt, het gaat soms ook niet okee en dat is klote. Dan kan dit groepje juist helpend zijn.
    Ik zie hele mooie reacties vooral van @Mamavandrie34
    Ik wil je een dikke knuffel geven.
    Geeft al denk ik veel rust dat die fijne lactatiekundige langskomt en ook goed dat R even uit logeren is zodat je kan focussen op je kleine meisje.

Malbec en teenslipper vinden dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Lieve @teenslipper , logisch dat je je zorgen maakt! Ik sluit me ook aan bij @Mamavandrie34 . Je doet het super goed hoor! Veel huid op huid, warm houden (mutsje op, sokjes aan), veel aanleggen. Je kan ook met de hand meekolven als ze drinkt zodat ze minder moeite hoeft te doen. Of wat kolven en op een lepeltje geven. De lactatiekundige zal morgen vast ook 100 tips voor je hebben.
    Komt goed mama! Laat de tranen maar stromen hoor! <3

Malbec, teenslipper en Ang1987 vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Lache dat haar shirtje nu al te klein is @Sillemie :D Ze groeien zo snel die eerste periode!

Sillemie vindt dit leuk.
  16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Sillemie die foto is zo schattig van je grote kleine V. Groeit goed zeg dan haha.

Wel goed dat je naar de osteopaat gaat voor het spugen.

Het is hier rustig inderdaad!
    Hier druk met babyknuffelen en veel bezoek vandaag. Moet zeggen dat de vermoeidheid ook wel toe slaat. Morgen laatste dag kraamhulp en hoe lief ze ook is heb zo veel behoefte aan even een dagje met het gezin.

Malbec, Sillemie en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  17. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik lees nog mee maar hou me nog even weg van nadenken over baby's, borstvoeding etc. Past er nu even niet bij. Iedereen succes met alle perikelen, die eerste tijd is super mooi en moeilijk tegelijk soms!

Mijn verloskundige had weer een bevalling en ben even naar de praktijk gereden voor controle. De baby was zo druk afgelopen dagen dat ik toch weer even wilde spieken naar de ligging. Dus checks gedaan en even de echo erop. Ligt gelukkig prima.
    Ik heb geen inwendig onderzoek of strippen gedaan, gevoelsmatig toch nog te snel. Vanaf donderdag wil in daar naar kijken, eerder wacht ik gewoon nog even af. Vandaag 41 weken dus zit nog netjes.

Malbec, Dompiewompie, Sillemie en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Oh dat klinkt fijn zeg, die kleine zit gewoon nog goed daar.
    Ja jij zit gewoon lekker nog te broeden, de tijd om na te denken over baby's en alles wat daar bij hoort, komt gauw genoeg.

Liva vindt dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Spannend @Liva ! Gelukkig ligt hij nog netjes met zijn hoofdje beneden! :)

Liva vindt dit leuk.
  20. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @teenslipper dikke knuffel!! Geen sorry, kom maar gewoon even lekker ventileren hier hoor als het nodig is. Daar is dit groepje toch ook zo fijn voor?!
    Ik vind dat je heel goed bezig bent en doet voor je meisje wat je kunt. VK gebeld, CB gebeld, Lactatiedeskundige ingeschakeld die morgen (!!) al komt. R even logeren zodat jullie de nodige rust kunnen pakken en de energie even in kleine H kunnen stoppen. Goed bezig mama !!! ♡♡ Je voelt dat je meisje extra nodig heeft, en handelt daar naar, petje af voor jou. En zoals @Mamavandrie34 zegt, het komt écht goed. Linksom of rechtsom. Die tranen maar gewoon lekker laten rollen, dat lucht op. Ben erg benieuwd als morgen de lactatiedeskundige is geweest :)

Malbec, teenslipper en Ang1987 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina