Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Het was gisteren inderdaad een mooie en emotioneel dag met ons peird ondanks de regen.

Hier was het Mil wel gewoon in de reiswieg, had de draagzak niet apart mee met de regen. We zijn thuis om 12 uur smiddags vertrokken en pas om half 11 savonds thuis dus dat zou ook wat lang geweest zijn in de draagzak.

Malbec, Aaav en Ang1987 vinden dit leuk.
  2. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Je moet het zelf aanvoelen wat je kan gewoon lekker thuis blijven en genieten is ook goed. (Daar geniet ik soms gewoon het meeste van ;))

Ang1987 vindt dit leuk.
  3. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Mil is nu 1 maand en drinkt flesje van 150cc soms drinkt hij ze uit en soms ook niet. Hij drinkt om de 4 uur wel. S nachts laat hij er tussen de 5 en 7 uur tussen.

Ang1987 vindt dit leuk.
  4. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Trouwens wat een leuke een mooi foto's dat hier gepost worden ! :)

Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Goedemorgen allemaal!

Hopelijk heeft iedereen okee geslapen en jullie baby's dus ook.

Hier gaat het prima, O wilde tot laat wel clusteren (23 30 ofzo)maar sliep daarna lekker tot 5. Wat voor hem heel lang is haha.

Hebben jullie al wat concretere plannen voor de zomervakantie? Ik weet alleen dat @Malbec lekker naar Oostenrijk gaat.

Hier twijfel ik een beetje tussen of in de zomer naar de zon of in de herfstvakantie, dan is ie net iets groter.

Verder lijkt het me leuk om een weekje of 2 naar de camping te gaan anders of naar een waddeneiland of Duitsland oid.

Ben altijd erg slecht in keuzes maken (te veel opties) maar wel handig om eens te doen. 2 maanden geleden zat ik nog tickets naar Mallorca in augustus voor 100 euro maar dat zal nu al een stuk duurder zijn en heel zal ook vol zijn.

Liessb88 vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.246
    28.266
    113
    Dat klinkt als een zeer goede nacht!
    Wij hebben ook een goede nacht gehad! Om 22u laatste fles, ik sliep om 23u. Daarna kwam ze om 2.00u, om 5.30 voor droomvoedingen. De jongens hebben ook klokje rond geslapen van 20u tot 8u , dus ik voel me echt best uitgerust :)

Wij hebben niets gepland nog voor de vakantie. Ik wist niet hoe ik uit de zwangerschap zou komen (psychisch) dus expres niets gepland. Nu voel ik me meer dan prima dus we zouden wel kunnen gaan maar ik vind het toch wel eng met 3 kinderen waarvan 1 autist, 1 mega dramatische peuterpuber, en een kleine baby. Ik denk dat het iets last minute wordt. Paar dagen Italië of zo. Dat is 5 uur rijden vanaf hier, dus goed te doen :)

Ik gok dat vliegtickets heel duur zijn nu, ja. Maar als je buiten het seizoen kan dan kan het wel reuze meevallen!

Hebben jullie een caravan/tent of huren jullie een huisje?

Sillemie vindt dit leuk.
  7. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Goedemorgen!

Fijn, goede nachten. Hier ook goed maar dat komt door mijn vriend. Hij heeft hem tot 2 uur vannacht bij zich gehouden beneden zodat ik kon slapen haha. Keertje voeden tussendoor en daarna zelf gedaan. Voel me herboren.

Wij gaan 9 juli 2 weken kamperen. Wel in Nederland (Zuid Brabant) zodat ik eventueel naar huis kan als de nachten moeilijk gaan. Dan slaap ik thuis met L. Dat is al over 5,5 week, pff. Hahaha, hoe ga ik dat doen?

Hebben jullie plannen vandaag? Ik zit goed in de energie dus ga denk ik maar eens een rondje buiten wagen.

Fijne dag!

Sillemie vindt dit leuk.
  8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!

Hier helaas steeds slechtere nachten. Ze sliep tot een paar dagen geleden eigenlijk gewoon door, en werd alleen wakker voor de voeding. Begon van de week dat ik haar tussen de voedingen door 2x een half uurtje bij me moest nemen, en gisternacht en vanacht kreunt ze eigenlijk de hele nacht door, schrikt steeds wakker, gaat huilen als ze geen Speentje krijgt. Dus heb eigenlijk nu voor de 2e nacht met een baby op schoot gezeten. Dus slaap? Uhm, denk een uurtje of 2. Vraag me echt af hoe dit te doen vanaf morgen, dan moet ik ook nog eens 06.15 uur mn bed uit om P naar school te brengen (en mijn man om te werken) . En de rest van de dag dan V alleen, en N die alleen op mama wilt slapen.
    Denk nu dat het wordt dat ik savonds ga slapen van 20.00 tot 00.00 zeg maar, en mijn man dan de nacht slaapt. Zou anders ook niet weten hoe we dit beiden vol gaan houden!
    Heb wel een filmpje gemaakt vanacht en vanochtend waar op ze kreunt en de slaap niet kan vatten, die kan ik dan donderdag ook even bij het CB laten zien.

Vakantie: eind juli gaan wij 1.5 week naar Oostenrijk. Deze vakantie is nog steeds vanuit 2020 toen corona toe sloeg. Eerlijk gezegd zie ik het nu nog niet helemaal zitten. Eind juli duurt nog een hele poos, hopelijk ziet het er dan heel anders uit allemaal.

9. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    En als je samen slaapt? Zij naast je zeg maar? Bij mij werkt dat het beste, dan kan ik zelf redelijk blijven liggen.

Vroeg slapen lijkt me goed! Zou dat lekker even doen en bijtanken.

Het blijft lastig om uit te vinden wat er speelt. Ik heb ook altijd van die onrustige baby's. Zoveel mogelijk slaap pakken waar je kunt en voor ogen houden dat het vaak even de beginfase is. Hopelijk kom je de dag een beetje door!

Sillemie en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  10. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hoe slaapt ze trouwens op haar zij op buik? Mag het je niet adviseren maar ik heb nooit rugliggers gehad, en op de buik wel.

11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @KleineLai ohhh heerlijk zo dichtbij Italië, zou ik zeker doen. Kan me voorstellen dat het uitdagend is met drie kinderen ie toch wel veel (extra) aandacht nodig hebben, sowieso al toch al heb je geen kind met autisme of heb je een voorbeeldige peuter (voorzover die bestaan).
    Snap dat je niet eerder wat hebt gepland, ik ook niet omdat je niet weet hoe het loopt maar in jouw geval helemaal begrijpelijk.
    Wij kunnen niet buiten het seizoen dus duur wordt het wel haha. In NL of elders. We hebben geen caravan ofzo en tent is niet echt iets voor ons (vriend heeft sowieso een hernia) dus dan huren we een huisje.

@Liva fijn is dat he die extra uren slaap, kan zo'n verschil maken! Hier doen we het ook vaak zo dat ik de vroege uren pak en mijn vriend dan even voor O. Zorgtt (en een flesje geeft, deze jongen is zo hongerig) zodat ik even een paar uur rustig kan slapen.
    Met deze baby lijkt het wel wat soepeler ge gaan maar F. Was ook heel onrustig dus toen had ik dat zo wel echt nodig om die nachten door te komen.
    Klinkt leuk je vakantieplannen! Over 5.5 week is best lang nog dus hopelijk is het dan een beetje te overzien.

Hier niet echt plannen. Kan zijn dat ik even naar de markt met de kleine ga voor groente en vis (heb gewoon heel veel zin om lekker tete kokenmaar ja als het anders loopt dan haal ik wel weer wat uit de vriezer haha).
    Veel plezier met jouw uitje ook:).

@ButterflyPassion ahhhhhgrr i feel youu, heel pittig hoor.
    Goed dat je het kreunen even hebt gefilmd en hopelijk kan de CB arts er iets mee. Maar ja maakt het wel heel pittig even allemaal.
    Nu heeft slaap even alle prio en denk verder het hoognodige doen in huis en misschien al zo veel mogelijk voorbereiden voor de ochtend zoals broodtrommels en kleren klaarleggen? En al blij zijn als P. Aangekleed jaar school gaat en jij in je pyjama op het schoolplein staat. Bij wijze van.
    Misschien slapen de 2 kleinste tegelijk zodat je even aan meeslapen?
    Naja een hoop praktische tips maar weet het ook niet zo goed hoor, het is gewoon heel pittig dus ik geef maar een dikke knuffel♡.
    Klinkt superleuk je vakantie maar vooruitkijken en je er op verheugen is nu even niet aan de orde, dat snap ik zo.

Nou idd hopelijk kom je je dag een beetje door.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  12. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @ButterflyPassion dat klinkt wel zwaar zo zeg.. 2 uur is echt te weinig. Gaat je zoontje nog naar bed smiddags?

@KleineLai klinkt goed zon nacht!

@Liva klinkt goed lekker kamperen!

Wij hebben geen plannen voor de vakantie. Ik heb vakantie aan mn verlof geplakt, zodat ik augustus weer begin.

Ik moet nog even uitzoeken hoe het zit met nacht/slaapdiensten in het eerste half jaar, met een beetje geluk hoef ik die niet of minder te draaien.

Hier ook een onrustige baby die alleen bij mij wil slapen. Weer behoorlijk krampjes, gister voor het laatst een beetje ontlasting gehad, dus hoop dat het hem snel weer lukt haha

Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Buik goed, zij niet helaas. Maar buikslapen vind ik zo eng. Wat je zegt, zo lastig om uit te zoeken. Maar we komen er wel uiteindelijk, het is gewoon écht even dit moment wat zo pittig is. We bekijken het gewoon écht per dag hier. Zoals @Ang1987 al zegt, alles rustig aan en als ik bij wijze van P aangekleed op school aflever en zelf nog in mn pyama sta, so be it . En inderdaad broodtrommels al klaarzetten, ook een goede tip.

Maar dames, mentaal voel ik me nog steeds goed vandaag! :thumup::thumup:

Liva wij zijn net buiten geweest en het is héérlijk! Hopelijk kan jij ook zo lekker genieten :)

@Aaav hopelijk wordt jouw kleine mannetje ook snel iets minder onrustig. zielig hè die krampjes.

En @Ang1987 wel fijn dat kleine O iets minder onrustig is dan F. En heerlijk hoe je de dag gewoon laat komen zoals hij komt. Hopelijk lukt het koken :)

Sillemie, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hee lieve meiden!

Hier een oké nachtje. Wel eentje waarbij ik dacht op tijd te gaan slapen ( ze kwam om 22:30 voor de fles ) maar waarbij ze om 00:00 dr hele luier Incl zichzelf onderpoepte, dus moest haar helemaal weer uitpellen :roflmao:

Oei @ButterflyPassion dat klinkt echt als een hele pittige nacht weer! Goed dat je het gefilmd hebt, ben benieuwd wat ze erop zeggen.

@Ang1987 wat heerlijk naar de markt! Zo gezellig vind ik dat he!
    Wat betreft de vakantie. Het is zo duur als je ook wat moet huren, niet normaal! Wellicht kun je eens op mp kijken naar particulieren welke hun caravan/huisje verhuren?

@Aaav aah, zo zielig die krampjes he!
    @KleineLai heerlijk Italië en het rijden is ook behapbaar!
    @Liva 5,5 week duurt nog even! Juist chill op de camping voor de oudere kids, die kunnen dan lekker spelen terwijl jij kunt relaxen met de baby. De nachten snap ik indd, hopelijk hoef je niet naar huis!

Hier een huishouddagje. Bleh :roflmao:
    Bedden afgehaald en zo weer het gewassen goed erop doen en een berg was weg gestreken. Zo nog even alle was in de kasten leggen.
    Eerst even zoon ophalen. Die eet op dinsdag altijd thuis tussen de middag en dan om 13:00 weer terug. Echt een organisatie zeker ook met de flesjes nu, maar hij heeft er behoefte aan, dus doen we het gewoon.
    Nina ligt nu lekker bij me uit te buiken en ze knapt nog net niet uit dr pakje in maat 56, vind het echt niet leuk dat ze al naar maat 62 gaat :| rompers heeft ze al een maat 62 aan want kreeg het er niet meer ingepropt :roflmao:

Vanmiddag om 15:00 Luuk ophalen en denk dat ik Nina dan de fles geef in de speeltuin zodat hij even lekker kan spelen :)

En vanavond sporten. Dan is de dag weer voorbij.

Gisteravond film gekeken trouwens. Fuck de liefde deel 2, wat een baggerfilm zeg :roflmao:

15. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Hier vandaag naar kinderarts geweest voor check up.Mil doet het goed 4kg 460 en 53 cm. Een boertje laten gaat hier wel moeilijk en er zit dus wel wat lucht in zijn buik.Deze nacht raakte hij moeilijk in slaap het was uiteindelijk bijna 1 uur, maar hij heeft wel geslapen tot half 8.

Wij gaan 2 weken naar zee :)

Ang1987, KleineLai, Sillemie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Volgend jaar wil ik wel terug eens naar buitenland. 20220530_185743.jpg 20220530_185743.jpg 20220530_190810.jpg

Bijgevoegde bestanden:

Ang1987, Malbec, KleineLai en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier een prima nacht. Eerste deel van de nacht heeft ze op de kamer met grote zus geslapen. Dus ik heb ook een goede eerder helft gehad want anders lig ik zoveel wakker van haar gekreun en geknor.

Wij gaan in oktober een weekend naar Zeeland. Ik vind het momenteel helemaal niet relax om langer weg te gaan met zoveel kleine kinderen + 2 honden :roflmao: Dus doen we in de grote vakantie elke woensdag een uitstap en gaan de 2 oudsten ook een aantal keer logeren bij onze (schoon)ouders. Met een beetje geluk is het ook nog eens mooi weer en dan vliegen die 2 maanden zo voorbij weer :thumup:

Ang1987, KleineLai, Sillemie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ang1987 en Liessb88 vinden dit leuk.
  19. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Net bij het cb geweest. Dikkie weegt nu 4018 gram, dus 300 gr aangekomen in 8 dagen. :thumup:
    Kunnen over naar 6x 120 en hij mag de hele nacht slapen, tot hij zelf komt

Ang1987, KleineLai, Sillemie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    @Aaav heerlijk! Ben benieuwd hoe lang hij door trekt!
    @Liessb88 wat een lieve foto’s!

hier een meisje die vooral bij mij wil zijn vandaag. De draagzak kwam op het juiste moment :D

Liessb88, Aaav, Ang1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina