♡ Uitgerekend ♡ 1 mei; ♡♡ Mamavandrie34 - 40 jaar - 6de & 7de kindjes 5 mei; ♡ Liessb88 - 3e kindje ♡ Dompiewompie - 29 jaar - 4de kindje 6 mei; ♡ Roosxxx - 28 jaar - 2e kindje ♡ KJB - 30 jaar - 1e kindje ♡ Sillemie - 32 jaar - 2e kindje ♡ Teenslipper - 30 jaar - 2de kindje 7 mei; ♡ KleineLai - 3e kindje ♡ Roos01 - 1e kindje ♡ Butterflypassion - 32 jaar - 3e kindje 8 mei; ♡ Loes87 - 3e kindje ♡ Zeester85 - 2e kindje ♡ TikusSabrina - 1e kindje samen 9 mei; ♡ Liva - 4e kindje 10 mei; ♡ Ang1987 - 2e kindje 11 mei; ♡ Aaav - 2e kindje ♡ Doublerainbow - 1e kindje 13 mei; ♡ Malbec - 2e kindje 7 ♡ Meisjes | 9 ♡ Jongens | 3 ♡ Verrassingen ♡ Afspraken ♡ April 1 - dompiewompie - echo 36weken 8 - KleineLai - liggingsecho gyn 12 - Butterflypassion - controle VK 25 - KleineLai - check up vk ♡ Bevallen ♡ 6 april - KJB - 35+5 weken - X 7 april - Mamavandrie34 - 37 weken - S & O
Volgens was dat de laatste lijst! @KJB ik heb omszelf schuingedrukt op de lijst! Hoe gaat het daar met kleine X.? En die tractaties, ik vroeg me af, niemand die ‘gewoon’ beschuit met muisjes doet? Hier hebben ze dus gewoon beschuit met muisjes getracteerd, op school op vrijdag meteen, en dit weekend bij honkbal voor degene die een wedstrijd hadden. Gewoon rolldn mee met een pak boten en een pak muisjes, dikke lol gehad met zelf smeren op school. Kleine lea ook gewoon meegegeven, er was een meisje op dezelfde daf die óók beschuit met muisjes had, konden ze kiezen tussen blauw en roze
Hier pas 36 weken vandaag, maar ik hang ook ergens achteraan de lijst. Kan evengoed nog een maand duren dus haha. Hoe voel jij je? Hebben jullie al een soort ritme gevonden met de tweeling? Soms vergeet ik wel eens dat een tweeling niet alleen heel schattig is maar volgens mij ook best hard werken. Hopelijk komt Olli lekker aan en gaat het met Sami ook goed. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met @Sillemie is. Ik hoop goed.
Hebben jullie trouwens een speentje voor de baby(s) gekocht? En zo ja wel merk? Mijn zoontje wilde geen speen dus het zit niet zo in mijn systeem maar misschien toch handig om te kopen? Ik ga vandaaf naar de markt om wat spullen voor maaltijden te kopen om extra te koken en in te vriezen (hou sowieso van koken), zijn er ingrediënten die ik echt beter niet kan gebruiken ivm borstvoeding? Ik belde gister naar de assistent van de huisarts voor de uitslag van de GBS bacterie maar die zei dat ik moest terug bellen om de huisarts te spreken. Ik hoop dat dat protocol is en niet dat het betekent dat ik die bacterie draag want dan mag ik niet bevallen met mijn eigen VK ivm antibiotica tijdens de bevalling. Maar heel fijn wel dat dit soort dingen worden gecheckt. Naja hele egopost. Hoop dat het met iedereen goed gaat. @Malbec hoe laat ga jij de eventuele inleiding bespreken? @KleineLai heb jij nu nog een ctg ivm poging tot versie? Hoop dat iedereen ok is, en denk vooral veel aan @Sillemie
Je mag wel met je eigen vk bevallen maar dan kun je die ab niet krijgen. T us een heel verhaal maar als je nu die bacterie hebt betekent dat niet dat die tijdens de bevalling er nog zit. De kans dat je kindje er ziek van wordt is ook niet heel groot. Laat je heeel goed voorlichten is mijn advies. Qua eten en bv mag allee. Meeste dingen zijn fabeltjes. Als je lleintje kma heeft moet jij ook op dieet en alcojol mag met mate (safe to drive is safe to nurse). De site van la leche league is heel fijn.
@Ang1987 ik heb een speentje van avent gekocht. Mijn andere 3 waren niet zo geïnteresseerd in hun speentjes. Of nou ja, de eerste weken deden ze soms wel eens zuigen op hun speentje maar verder was er dus weinig interesse. Ik vind de bibs spenen wel heeeel mooi, maar ik wacht wel even af hoe het lukt met dit avent speentje en of ze een sterke zuigbehoefte heeft. gbs is natuurlijk jammer wanneer je graag thuis wil bevallen. Ik heb altijd positief getest hierop, maar ik ben ook altijd in het ziekenhuis bevallen dus maakte me niet zoveel uit.
Ik heb difrax spenen gehaald, maar ik geef gelijk flesvoeding en ook difrax flesjes. Er zijn ook speentjes die t beste lijken als je borstvoeding geeft toch?
Ik heb nog geen speentjes. Vond ze bij nr 1 en 2 wel fijn, nr 3 nam niks behalve de hele dag borst hahaha. Zie wel vaak die bibs speentjes tegenwoordig? Goed dat je gaat koken, hopelijk lukt dat mij ook deze week nog. Ik zou echt heftige specerijen mijden, geen zware pepers enzo . Verder heb ik nooit echt verschil gemerkt. Wel met koemelk maar dat eet ik nauwelijks en zal ik straks niet doen omdat ze van jij altijd reageerden daarop. Gek idee he dat het zo nog een maand kan duren, klinkt dan nog lang. Ik hoop zo op april maar gok wel overtijd te gaan.
Ik ga zo even een ommetje maken naar de Hema, HM en zeeman. Even op die onderbroekenjacht, misschien iets van comfortabele kleding en voedingsbh. HM heeft een mama afdeling hier en zoek nog iets voor snachts. Hopelijk kan ik het straks van m'n lijstje strepen. Ben een ramp met keuzes maken, helemaal zwanger.
Oh @Liva had niet goed gelezen, @Sillemie hoe gaat het?? @Ang1987 Luuk hoefde geen speentjes maar zijn duim. Stuk moeilijker af te leren. Ik heb nu een setje Bibs speentjes gekocht. Die vind ik mooi en het idee erachter goed. Zijn wel wat duurder maar dat maakt me niet zoveel uit. Ga het gewoon proberen weer en anders pech. @Liva ga je nu nog iets kopen voor de nacht? Of voor straks als je bevallen bent en dan waarmee je handig kan voeden? Kun je eventueel ook een basic voedingsshirt gebruiken. Ze hangen er soms het woord pyjama aan en dan is het ineens €20 duurder @Ang1987 bij mij was de kweek negatief maar moest ook eerst de huisarts kijken toen ik er naar vroeg. Ik had precies hetzelfde gevoel als jij @Liva nee is niet iets nieuws en standaard. Er zijn een aantal indicaties waarvoor je het bij een volgende zwangerschap of überhaupt moet laten checken maar als ze er niks over gezegd hebben dan lijkt mij dat bij jou niet van toepassing @Aaav nooo die muur! Ik zou echt even gek worden haha. @teenslipper morgen de keuken, ben wel nieuwsgierig hoor hoe die eruit ziet. Als je wil, stuur je dan een foto?@Mamavandrie34 en @KJB hoe gaat het? Ik heb om 13:15 een afspraak. Wel met een arts waar ik niet heel tevreden over was ( understatement) en waar ik zelfs een klacht tegen heb ingediend. Uiteindelijk is dat met hem besproken en is er in mijn dossier gezet niet meer met hem een afspraak wilde. Vorige keer in het zh behandelde hij mij want ik was spoed en hij zei; ja sorry. Ik heb dienst. Dus ik dacht. Oké. Nieuwe ronde. Nieuwe kansen en hij heeft toen heel adequaat gehandeld. Dus mijn vriend zei al, kan het niet bij een ander, maar dan duurt het nog langer en ik wil weten waar ik aan toe ben. Hopelijk werkt de klacht niet in mijn nadeel.
Ohh thanks, nuttige post. Heb me er niet echt in verdiept nog, maar vroeg aan de VK wat er gebeurt als ik positief zou testen hierop en zij gaf aan dat wordt bevallen in ziekenhuis met antibiotica. Mocht het aan de orde zijn dan zal ik me er meer in verdiepen. @Liva ik ben hier op getest omdat ik risicogroep ben ivm langdurig gebroken vliezen, als je dat weer hebt en je hebt die bacterie dan kan je die overdragen aan je kindje (zoiets). Misschien @Dompiewompie dat het standaard is qua check in België? Haha ja nou ik neem wel een glaasje wijn hoor ergens. En pas idd op met pittig eten. Dat heb ik gisteren nog wel gedaan en vinden mijn darmen niet zo leuk.
Herkenbaar. Ik maak ook vaak niet de beste keuzes trouwens. Volgens mij heeft @Malbec betere post partum onderbroeken dan ik bijvoorbeeld (die van mij zijn van het kruidvat en duurder). Top @dames die speentjes aanraden. Ik koop wel 2 avent of difrax speentjes bij de etos. Ga ook een rondje doen. Action, markt en daar is ook wel een etos. Ik heb trouwens gewoon 2 nachthemden voor tijdens de bevalling, een voedingsbh en zon voedingshemdje. Maar iets met knoopjes aan de voorkant is denk ik wel handig.
Heftig zeg qua dat je zo'n slechte ervaring had met die arts en dat je hem weer spreekt. Was dat deze zwangerschap? Fijn dat ie igg al de vorige keer goed heeft gehandeld. Dat geeft wel hoop. Maar toch extra spannend denk ik. Nou succes vanmiddag anyway.
De slijmprop is net als voorweeen, ontsluiting met 36 weken en indalen.. het zegt helemaal niets over wanneer de baby komt helaas.
@Liva en @Ang1987 volgens mij is het standaard in België. Of toch in ieder geval bij mijn ziekenhuis. @Malbec succes vanmiddag. Lijkt wel me wel heel spannend hoor, als je een datum voor inleiding hebt. En ook stiekem een beetje handig qua opvang voor de oudste regelen
Ja dat is het protocol, dat t dan in het ziekenhuis moet. En daar ben ik een beetje allergisch voor Ik had t de vorige keer ook (dus 'moet' nu ook getest worden). Vanwege inleiding en poepen in vruchtwater was t toch al medisch en aan infuus dus heb ik wel die ab genomen maar anders had ik t niet gedaan. Wij zijn toen ook tegen doktersadvies eerder naar huis gegaan. Officieel moet je 24u blijven bij gbs (dit zkh) en als je dan vraagt waarom.. zodat we je baby beter in de gaten kunnen houden. -ok, hoe dan? -iedere voeding kijken we of hij goed ademt en checken we de temperatuur. -oke, dat kunnen we thuus minstens net zo goed, daar blijven we niet voor Dusja, protocol.... grrrr! Lees je goed in en vraag naar de waarom
Qua voedingkleding : ik heb 4 voedingshemdjes (gewoon die van de H&M) en 4 voeding bh’s. Allemaal nog van de vorige keer dus niets nieuws hoeven kopen. Voor de nacht koop ik grote spaghetti-top/jurkjes met flink rek erin in een maat groter. Die kan je zo naar beneden schuiven. Voedingspyjama’s zijn zo’n onzin. Wat @Malbec zegt , je betaald 20 euro extra omdat er een rijtje knoopjes op zit. Welke alleen maar irritant zijn trouwens want wie krijgt die krengen open en dicht om 3u snachts? @Ang1987 geen ctg meer. Ik mocht gisteren voor een echo komen als ik dat wou. Maar de baby beweegt weer zoals vanouds dus ik vond het niet nodig Het is nu gewoon wachten tot de volgende vk controle (25 april dacht ik) en dan gewoon op de bevalling! @Malbec succes vandaag met de gyn! Misschien dat hij juist extra begrip voor je heeft nu hij weet dat hij je niet goed behandeld heeft de vorige keer. Ik ben ook benieuwd hoe het met @Sillemie gaat!
@Malbec vervelend! Nouja, gewoon klote zo'n ervaring en dat ze je dan toch inplannen ondanks je dossier is helemaal stom! Hopelijk valt t mee en levert t groen licht en een datum op. Ja, foto komt eraan als de keuken staat. Vanavond 2e laag verf op de muren en dan ben ik ook ff klaar met verven. Er moet nog wel een hoop geverfd, maar dat komt van de zomer wel - @Sillemie ik maak me eigenlijk wel een beetje zorgen om je. T advies van de mama's gisteravond nog opgevolgd en gebeld? Hoe is je controle nu?