Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Lekker hongerig typetje haha. Ik heb geen verstand van inhoud van flesjes verder.

Ben wel een beetje jaloers op de baby's die zelf slapen. Heb echt geen idee hoe het is om een baby te hebben die zelf in slaap valt. Hier weer een baby die vooral in de draagzak of aan de borst slaapt. Bedjes en wagen lukt niet, ligt alleen maar onrustig te doen. Kom aan zo weinig toe omdat ik altijd +1 ben.

Maar ja, het is wat het is. Hopelijk likg het over een paar weken wat beter.

Vandaag is er een viering op school, wij gaan kijken dus L gaat mee. Ben benieuwd of hij een beetje meewerkt hahaha. Goed voeden van tevoren en meteen in de draagzak.

Hebben jullie wat leuks op het programma vandaag of dit weekend?

Liessb88, Sillemie en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Best gepuzzel he zo met die flesjes. Maar fijn van de lange nacht.
    Hier prima, kwam om 23 (ik sliep om 22) maar toen heb ik mijn vriend het flesje laten geven. Maar hij bleef huilen dus om 24 toch nog even aangelegd. Daarna om 4.00 en toen om 6.45 ofzo.

Het gaat echt wel goed maar hij drinkt zo intens lang altijd. Doe minstens een uur over de voedingen. En dan vaak nog verschonen, en omhoog houden voor boertje en soms nog even troosten.

Volgende week naar CB en ga toch denk ik even kijken of ik een lactatiekundige ga inschakelen, of dat ze terplekke tips hebben. Hij hapt best klein aam en ik vraag me af of ie wel echt effectief drinkt. Plast en poept als een malle hoor en verwacht dat ie goed aankomt maar ik denk dat de voedingen wat korter zouden kunnen zijn.

Goede tip van jou van de hoofdpijn btw. Ik heb een beetje last van mijn schouders die til ik op tijdens het voeden en het zit een beetje vast. Denk dat ik die lactatiekundige maat moet inhuren bedenk ik me terwijl ik dit schrijf:) en anders idd wellicht fysio.
    Maar ik ga over een paar weken sporten onder begeleiding van een fysio dus dat is top.

Heb jij nog leuke plannen?

Hier dus gezellig druk dagje vandaag.

Liessb88 en Sillemie vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dat is indd lang. Vooral snachts wil je de voedingen zo kort mogelijk houden hè :o:
    Ik zou indd even de fysio contacten, helpt je er zo vanaf! :thumup:

Vanavond kraambezoek en verder lekker relaxed vandaag. Einde dag komt op oppashondje. Zijn net pas ons bed uit ook. Heerlijk beetje aanlummelen samen ❤️

Liessb88, Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Snap ik ja! Heb nachten met Luuk gezeten vanaf dat hij een half jaar was. En maar wiegen.. pff :o:

Het komt goed! Voor je het weet is hij groot en wil hij niet meer door je gewiegd worden, de tijd vliegt al voelt dat niet zo als je er middenin zit hè! :o:

Hier vanavond kraambezoek en morgenochtend ook. Maandag gaan we naar de open boerderijendag en ons oppashondje komt weer. Verder zien we het wel. Jij?

Liessb88, Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik weet ook niet hoe het werkt, hoe het kan dat sommige babys zelfstandig in slaap vallen en anderen in draagdoek/op de mama.
    Zal denk ik mn aan het kind liggen. Wel lastig als je dan aan zo weinig toekomt maar het is tijdelijk. Vriendin van mij die al een wat oudere dochter heeft liet haar kind trouwens echt heel lang huilen (tot aan overgeven toe) en die sliep wel op den duur in haar bedje. Maar ja dat zou ik dan persoonlijk niet doen.

Leuk hoor zo'n viering op school maar hopen dat L. een beetje stil is. Is er een voorstelling ook?

Hier druk, moest me enorm haasten voor de schoonmaakster die om 9 uur kwam (douchen en opruimen haha), zo komt een vriendinnetje, dan komt mijn zoon met een vriendin hier spelen en daarna mijn broertje met wie ik ga eten.
    Wel leuk allemaal. Weekend lekker rustig. Morgen met de bakfiets naar het bos/park met kinderen en zondag heerlijk rustig dagje.

Liessb88 en Sillemie vinden dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.261
    113
    Nou die gaat binnenkort doorslapen! :cool: Heerlijk zeg! Grote flessen wel maar weetje, elk kindje is anders. Mijn oudste was ook een grote drinker. Die zat ook al heel snel op de 4x180 en daarna 4x210. Hoop commentaar op gehad op dit forum, werd er ook erg onzeker van maar net zoals bij jouw N kreeg hij geen krampen, gaf nooit over maar was juist heel tevreden met zulke hoeveelheden. Zelfs naar de kinderarts geweest en die zat me aan te kijken van : waarom luister je naar onbekende mensen die je kindje nog nooit gezien hebben? Tja, onzekerheid denk ik, eerste kindje en zo.
    Lang verhaal kort: lekker geven als ze daar behoefte aan heeft! Happy baby, happy mommy :)

Hier weer een slechte nacht. L slaapt goed, ze komt elke 3 uur voor een voeding (00u, 3u, 6u) maar ik word gewoon overal wakker van. Ik baal daar echt van.. maar goed, weinig aan te doen :)

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.261
    113
    kleine R was ook een hele langzame/ineffectieve drinker. Die kon ook gerust een uur aan de borst hangen en dat elke anderhalf a twee uur. De LK gaf mij als tip om je hand rondom je borst doen en zachtjes te knijpen als hij drinkt. Dan hoeft hij minder hard te werken. Andere voedingposities kunnen ook helpen. Maar verstandig om persoonlijk advies op te doen :)

Qua alleen in slaap vallen. L kan dat wel, zeker niet altijd maar het gebeurd wel. Ik denk dat het heel erg aan het kindje ligt. De oudste kon ook zelf in slaap vallen, de middelste niet. Als ze relaxt is lukt het haar wel, maar soms dan gaan die armpjes teveel maaien en dan lukt het daar logisch niet. Maar ik wieg haar net zo graag in slaap hoor.. ze zijn nog zo klein. Zoals Malbec zegt: als je erin zit lijkt de fase een eeuwigheid te duren, maar feitelijk gezien duurt hij maar een paar maanden op een heel mensenleven. Juist in je armen nemen, soms juist wanneer je er zelf doorheen zit. Ik kijk en praat dan tegen haar.. dat helpt me focussen op waar het om gaat: elkaar leren kennen, liefde geven en liefde ontvangen <3

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja ze volgt volledig haar broer hierin. Die zat met 6 weken op 4 flessen en sliep van 19:00-08:00

Destijds was ik er ook gevoeliger voor, nu denk ik. Ik ken haar het beste en volg mijn gevoel. Maar neemt niet weg dat ik het alsnog behoorlijke flessen vind en dat ik niet juist wil veroorzaken dat ze krampjes gaat krijgen zeg maar. Vooralsnog gaat ze lekker, dus helemaal top! Heb nu het volgende schema voor vandaag, in de ochtend een 180 flesje er ook al bij zodat ze hopelijk niet hetzelfde doet als gisteren doordat ze voldoende door de dag heen binnen heeft gekregen( 2u na een fles zo hard huilen van de honger en alsnog 170 weg tikken )

- 05:30: 150
    - 09:30: 180
    - 13:30: 150
    - 18:30: 150
    - 21:30: 180

Ik hoop hier en daar wat minuten te kunnen snoepen en rekken zodat de laatste om 22:00 uit komt. Als ze dan hetzelfde doet als vannacht trekt ze de nacht lekker door!

Bij het cb vonden ze 150 ruim en zei ze; als ze toch onrustig wordt, moet je niet de oplossing zoeken in het ophogen van de fles. Ik ben even heel duidelijk geweest :D dat ik haar het beste ken en ik die beslissing niet zomaar neem en dat ik haar zeer zeker niet ga laten huilen van de honger en toen zei ze alleen: oké. Ik dacht. Zo. Ook even opgehelderd dit :roflmao:

Oh ja, die geluidjes die ze allemaal maken hè! Ik had dat in het begin ook zo erg. Bij ieder smakje zat ik rechtop in bed. Is het een idee dat je anders een deel van de nacht oordopjes in doet, dat je vriend dan wakker wordt en het tweede deel dat je het omwisselt? Heb je een baby die slaapt lig je zelf continu wakker en dat is helemaal kut. :o:

Sillemie, Ang1987 en Aaav vinden dit leuk.
  9. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Hier ook eentje die vooral savonds wel zelf in slaap valt, maar overdag en vooral in de avond toch wat meer last van krampjes. Ik zit er nu zo bij. Roze stukje is mijn dochter, die zit aan de andere kant vastgeplakt aan mij.

@Malbec ja grote flessen, maar als ze ed goed opgaat en geen last van heeft.. waarom niet?

Hier drinkt hij zo'n 20/30 min. Ken ik ook niet, oudste was altijd binnen 10 min klaar :roflmao:

@Ang1987 klinkt druk, maar wel gezellig!

Bijgevoegde bestanden:

Malbec, Sillemie, KleineLai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.261
    113
    misschien had ze gisteren een regeldagje/groeispurtje/ontwikkeling waardoor ze even extra power nodig had.
    Goed dat je erop let en je gevoel volgt! Jij kent haar het beste inderdaad :)

Oordopjes wil ik niet want vriend wordt niet altijd wakker van haar, pas als ze echt huilt maar dat vind ik dan te laat. Ik ben meer van het reageren op de (honger)signalen voordat ze gaat huilen. Vriend doet wel veel voedingen zodat ik weer snel kan slapen maar je bent dan toch wel even wakker. Ach ja, het hyperalerte hoort er ook een beetje bij.. ook deze fase gaat wel weer voorbij, haha :)

Sillemie vindt dit leuk.
  11. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Ik slaap soms met 1 oordopje in. Dan hoor ik hem wel maar niet die zachte geluiden, en bonus, hoor ik mn vriend ook niet zo goed haha

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.261
    113
    snurkt die van jou ook zo? Oeeeff, daar kan ik zo razend om worden. Dan is het eindelijk stil en dan begint hij te snurken.. of 1 van onze katten: dat is zo’n jankerd die om 4u sochtends keihard gaat miauwen for no reason! Die sluit ik sinds een paar dagen, na de fles van 3u, op op het balkon .. klote kat :| (Verder wel lief beest hoor :p )

Sillemie vindt dit leuk.
  13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Mooie woorden, zo is het ook. Goeie reminder voor af en toe :)

14. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Niet altijd, maar ik irriteer me al als hij zwaar ademt :roflmao::roflmao: dat hoor ik dan niet zo goed. Maar hij ademt soms zo hard, kan ie net zo goed snurken

Sillemie en KleineLai vinden dit leuk.
  15. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Weer eens wat bijgelezen :thumup: iedereen zei die vierde doe je er zo bij, maar het is toch heel druk zo hoor :oops:

Net als wat ik bij velen lees, is hier het ophogen van de flessen weer een hele zoektocht. Ida slaapt nu al een paar nachten van 22u tot 5u30/6u. Maar hierdoor zijn de drinktijden overdag heel rommelig. Ook hoeveel ze drinkt wisselt heel erg. Soms drinkt ze maar 80 of 90 en komt dan na een uur weeral. Soms drinkt ze meteen de hele fles van 120+4 op en is dan nog niet verzadigd. Flesvoeding op verzoek is niet echt een ding, maar dat is toch wat we voor mijn gevoel aan het doen zijn momenteel :roflmao:

Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik had hier van de week ook een snurkende man. Toen ben ik beneden op de bank gaan liggen. Man boos, bleek dat N een half uurtje later mama / papa honger kreeg. Ik had niks gehoord haha :roflmao:

Qua flessen, hier gisteravond ipv 90+3 , een keertje120+4 gegeven. Ze dronk ongeveer 115 ml op. Ze heeft toen geslapen van 23.00 tot 04.15 !! :D:thumup: recordje! Daarna heeft ze 90 op gedronken, en weer tot 07.30 geslapen. Helemaal goed dus. Geen onrust verder meer. Vandaag nog een keer die 120+4 geprobeerd nadat ze na 2 uur al voeding wild, maar nee hoor, na 100 ml was het echt genoeg.

Gister bij het consultatiebureau kreeg ik een schrijven mee over rust ritme en regelmaat. Besproken dat het ons allemaal echt kan helpen om N in dr eigen bedje te laten slapen. Elk slaapje (oké, zoveel mogelijk) . Ik zei ja maar in dr bed gaat ze gelijk huilen, echt niet slapen. Nou goed, die schrijven doorgelezen, waar in dus een methode staat om de baby wél even te laten huilen. Ik heb het huilen op de klok bijgehouden, en kwam erachter dat ik haar eigenlijk altijd al na 3 minuten huilen oppak. Ben nu iedere keer na 10 minuten een Speentje wezen geven. Niks zeggen, en de kamer weer uit. Ineens sliep ze gister 1.5 uur in dr eigen bedje. Het 'laten huilen' is gister 2x gelukt met een goede slaap erachteraan . Gisteravond niet dus toen heb ik dr lekker bij me genomen. Vandaag weer op dezelfde voet verder, en ze gaat nu gewoon zonder huilen slapen, in dr bedje. Hooguit 5 minuutjes jammeren. Vandaag al een slaapje van 2.5 uur en 1.5 uur gehad. En nu ligt ze alweer een uur. Echt ongelofelijk. Ik hou nu dus ook goed de moeheidssignalen en wakkertijden in de gaten. En samen met de nieuwe puckababys, lijkt het dus wel te helpen. Misschien niet ieder zijn manier, maar als N hierdoor inderdaad gewend wordt in dr bedje te slapen, dan geeft dat een hoop rust hier in huis. Uiteraard is het utopie te denken dat alle slaapjes in bed kunnen, ik bedoel, heb ook nog 2 kinderen die naar en van school moeten, en ik heb ook nog een leven naast de baby (Ja, echt :roflmao::o:) . Maar als ze hierdoor leert dat ze in dr bedje óók kan slapen... O o o ik hoop zó dat dit goed blijft gaan :)

@Dompiewompie Ja dat zei ook iedereen tegen mij, die 3e doe je er zo bij! Nou... wat je zegt: in de praktijk is dat tóch even anders! So i feel you ! O en met bovenstaande manier is ook de bedoeling dat je FV op verzoek geeft. Dus aanbieden waar ze om vraagt, en 2 tot maximaal 4 uur tussen de flessen. Kan me herinneren dat ik dit uiteindelijk met de andere kindjes ook deed, en er vanzelf wel een aardig vast ritme met aardig vaste tijden in kwam.

@Malbec zoals je zelf al aangegeven hebt: gewoon naar je eigen kindje kijken. Jij weet het beste wat ze nodig heeft. Fijn dat je dat voor jezelf ook weet. Je zal toch bij wijze van stik onzeker worden van zo een muts op het CB.

@KleineLai waardeloos dat je overal zo wakker van wordt zeg! Hopelijk is dat gewoon nog ivm het wennen, en is dat overalerte over een tijdje wat minder.

O en dames, dag 7 op rij vandaag zonder sombere gedachtes en gevoelens!!! ♡♡♡

17. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier trouwens na het eten de laatste dag van de avond4daagse. Dus ga mn dochter binnen halen. V en N moeten ook mee, want papa loopt met P natuurlijk. V ligt al 2 uur te slapen ineens, dus hij heeft goed geluisterd toen ik zei dat hij een grote slaap moest doen! :D .
    En N doe ik denk ook van te voren even voeden, en dan de draagzak in. Niet helemaal ideaal nu ik net met het rust regelmaat schema aan de gang ben gegaan. Maarja, het is even niet anders. Voor P is dit een belangrijk moment dus het moet maar even zo :)

O ik hoor V! Ga hem eens even halen. Hij zal wel helemaal blij zijn als hij beneden komt en ziet dat de aquaplay klaar staat:D

Liessb88 en Ang1987 vinden dit leuk.
  18. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @Dompiewompie dat is hier ook. Elke keer andere tijden en rommelig. Dochter kwam nooit zelf dus die dronk altijd op dezelfde tijden.

Net bleef hij ook maar huilen na 120+4. Na een uur nog naar 60 gemaakt, heeft ie 30 gedronken en nu slaapt hij alweer een 2,5 uur. Dus ga kijken hoe t nu gaat, en anders ga ik toch voor 150.

@ButterflyPassion oh wat fijn om te lezen! En super dat ze dus lekker in haat eigen bedje slaapt!

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.261
    113
    Even baby spam. Drankje doen op het terras. Haar sokjes zijn ondertussen uit want ze heeft het voor het eerst warm! :cool:
    (mag ook wel, 29 graden vandaag)

Bekijk bijlage 726049

Liessb88, Malbec, teenslipper en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @ButterflyPassion hier klopte dat wel, dat we die derde er zo bijdeden. Maar dat was (en is) gewoon een superchille baby. Hij kon overal slapen dus ik hoefde met niks rekening te houden. Deze dame is daar wel een beetje anders in. Ze heeft dus ook echt wel nood aan die rust en regelmaat. Maar ik moet haar er gewoon steeds uithalen omdat we weer ergens naartoe moeten en dan is het weer drama :rolleyes:

Sillemie, ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina