Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Dompiewompie en @ButterflyPassion ja het lijkt me enorm pittig 3 of 4 kinderen hoor, maar het ligt ook heel erg aan het kind denk ik. Maar toch logistiek is het een onderneming he.

Fijn dat de kleine I. Zo lang slaapt snachts en kan me voorstellen dat het overdag zoeken zal zijn zijn om de juiste hoeveelheid flesvoeding op de juiste momenten te geven. Jij herkent de signalen van je kind het beste dus min of meer op verzoek is wel prima toch dan voor nu om het juiste ritme te vinden.

@ButterflyPassion als eerste: wat fijn dat je je niet meer somber voelt!!!
    En wat goed dat het slapen in eigen bedje zo goed helpt. Ik ga het denk ik ook wat meer doen op die manier. Vandaag was er een vriendinnetje van mijn oudste en die kinderen waren zo luid dat O. er niet lekker door kon slapen beneden.
    Hier huilt ie ook wel eens in de kinderwagen, en dan is ie zo moe dat ie even huilt en dan lekker in slaap valt.

En jeetje wat een hoop snurkende mannen. Mijn vriend en ik slapen dus grotendeels apart nu want hij is een hele slechte slaper en heeft zn slaap echt nodig dus daar heb ik geen last van.

Hier nog steeds een hele hongerige baby die heel vaak komt. Hij slaapt wel eens lang ook maar komt echt het liefste om het half uur/uuro_Oo_O. Ook al een flesje gekolfde melk tussen de voedingen gegeven en dan is ie nog steeds enorm hongerig en dan krijgt ie na een voeding dus nog 90 a 100 binnen ofzo en daarna wil ie nog eten.

Ik denk maar dat het verlengde regeldagen zijn, dit is nu al een dag of 4 a 5 zo.

Verder heerlijke dag vandaag. Broertje heeft afgezegd voor ons etentje, jammer maar vroeg er in is ook prima haha.

Liessb88, Sillemie en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  2. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    De beentjes moeten van knie tot knie ondersteund zijn en die moeten hoger zitten dan de billetjes om in een ergonomische M-houding te komen.
    Nina gaat ongeveer gelijk op met Viviën qua groei. Scheelt maar 100gr ongeveer.
    Even de stad in klinkt heerlijk zeg!

@Ang1987: zo te lezen ben jij al weer aardig aan het opbouwen qua conditie.

@Liva: de artipoppe blijft echt een prachtige drager hè! Al denk ik dat ze er toch echt nog wat in moet gaan groeien. Voor zover ik begreep mag de bovenkant vh rugpand tot maximaal aan het oortje komen ivm rebreathing.

Oh, vreselijke fase :confused:. Zeker als je er dan 2 bij elkaar zet :roflmao:.

@KleineLai: pittig zulke nachten dat er 2 tegelijk aandacht nodig hebben!

Hmm, de rest heeft mijn vermoeide brein niet meer onthouden.

Wij zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Blijkbaar hoort een slapende baby gewoon stil te zijn. Dat kreunen en steunen betekent dat ze onvoldoende diep slaapt. Wist ik dus echt niet. Viviën zit lig behoorlijk vast, hij heeft iig op wat drukpunten zitten duwen en wat tips meegegeven naar huis. Ben erg benieuwd hoe het volgende week zat zijn.

Oh, en ik HAAAAAAAT hooikoorts!

Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  3. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Sillemie +1 wbt haat aan hooikoorts. Is echt niet te doen nu he!

@slapende baby's, H. slaapt beter dan R. toen hij zo klein was. Maar zelf in slaap komen lukt alleen in de wagen of auto (dus niet echt). Daarnaast valt ze op ons goed in slaap of in de draagdoek. Soms slaapt ze al voordat ik klaar ben met knopen :roflmao:. Af en toe mag ze naast me slapen en 1x per dag ofzo op haar buik. Dan slaapt ze echt diep dus ook wel goed voor haar, maar ben dan wel continue aan t waken en ga geen 2meter bij haar vandaan.

@flesvoeding wat naar voor de mama's die zo'n nare ervaring hebben met onzeker maken door anderen. Het werd al gezegd, je kent je eigen kindje het beste. Én.... moedergevoel zit er zelden naast he! En daarbij het ouderschapnis toch maar een beetje aanklooien / pappen en nathouden ;)

@Ang1987 lekker aan t wandelen en bewegen jij! Ik probeer t ook weer op te bouwen maar 4km heb ik nog niet geprobeerd achter elkaar.
    Mag ik je een pb sturen ivm het voeden?

Hier gister voor t eerst een dag alleen geweest met de 2 kindjes. R. besloot natuurlijk dat hij geen middagslaapje wou doen. T was loeizwaar en was heeeel blij toen man weer thuis kwam. Respect voor de mama's met 3 of 4 of nog meer kindjes!
    Ondertussen zijn wij druk om de logeerkamer om te toveren naar kinderkamer voor R. Hij slaapt niet meer in zijn ledikantje maar wel in het logeerbed dus nu moet er een nieuwe kamer komen. Had dat eigenlijk voor kerst op de planning staan... :roflmao:

4. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Sillemie ben benieuwd wat het resultaat zal zijn van het bezoekje naar de osteopaat..
    Ik link het kreunen en steunen toch altijd een beetje aan krampjes en of misselijkheid (al is het een beetje) dus het leek mij daarom ook best normaal.
    Waar komt dit volgens de osteopaat door?
    Hopelijk slaapt je kleine V. Lekker igg vannacht:))

En ja hooikoorts verschrikkelijk nu!!!

@teenslipper tuurlijk mag je me een PB sturen over het voeden, ben benieuwd.

Oei heftig hoor met de 2 kleintjes alleen.
    Ook respect voor jou mama met 2 die net 2 schelen! En voor moeders van 1, of moeders met kids met een groter leeftijdsverschil. Ieder heeft zn eigen uitdagingen.

Ahh goed te horen dat R. Zijn kamer wordt klaargemaakt (maar idd gaat zooo snel allemaal en dan niet meer in zijn ledikant). Hopelijk is het een makkelijk project zonder verbouwcapriolen:).

ButterflyPassion en Sillemie vinden dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Lieve dames,

Alles gelezen! Reageer morgen uitgebreid op iedereen ❤️

ButterflyPassion, Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Klinkt voor mij dat hij een inefficiente drinker is. Ik had ongeveer hetzelfde met kleine R. Hij wou ook heel veel en heel lang drinken. De LK zei dat het komt omdat hij niet goed dronk. Dus dan viel hij na 30 minuten in slaap, maar kwam dan anderhalf uur later weer want hij had nog/weer honger. Hoe het is afgelopen weet ik niet maar ik ben daardoor met 2.5 maand gestopt met voeden want ik trok het niet meer. De nachten niet, maar overdag ook niet want ik had nog een (toen) peuter rondlopen die ook aandacht nodig had.
    Hopelijk kunnen jullie wel een goede oplossing vinden :)

Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    L heeft een hele goede nacht gemaakt! Om 23.30u laatste flesje 90ml , om 3u geprobeerd een flesje te geven maar ze dronk maar 20ml (ze was echt KO) en om 7u kwam ze pas weer. Ze poepte zichzelf wakker ( :roflmao: ) en had tegelijkertijd ontzettende honger. Ze heeft een flesje van 120ml op! .. ik denk dat we langzaam kunnen gaan ophogen! :)

(ikzelf heb wel weer dramatisch geslapen.. deze keer niet persé wakker geworden door L maar wel door alles eromheen. Een kat, een vrachtwagen, een mug, een klagende peuter om 5u, een snurkende man, een 'L moet drinken hoelaat is het !?', een nachtmerrie over een lege IPad ..eh.. :confused: )

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh wat fijn van L van de goede nacht!!! Dat klinkt alsof je kan ophogen en ik hoop zo dat je zelf wat beter gaat slapen zodat jullie samen semi lange nachten kunnen maken.
    Heel erg rot wel hoor dat je zelf zo slecht slaapt, trek je het nog een beetje? Die lege iPad in je droom staat misschien symbool voor je eigen batterijtje?? Naja maar serieus wel echt heel erg balen!

Ja ik vermoed onderhand ook dat ie ineffectief drinkt, maar ik lees ook weer dat baby's een hele week van slag kunnen zijn rond de regeldagen en die verkoudheid zal ook geen goed doen. Hij is verder wel echt okee in zijn gedrag (tevreden) dus ik vind het lastig ook maar het bespreken met cb en lactatiekundige. Ga nu vooral even bewust voeden (ook aanleggen) en opletten of ie wel effectief drinkt.
    Ik hou het nog best even vol deze onderbroken nachten maar ga niet maanden zo door want dit is niet okee voor mijn lichamelijk en geestelijk welzijn:).

9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Mijn kleine schatje heeft net gelachen naar mijn oudst4ezoon en daarna naar mij en m'n oudste♡♡♡.

Vannacht keek ie me grote ogen ook al lachend aan toe ik hem tegen hem praatte maar dacht toen nog dat is een stuipje.

Vond dit een hele schattige mijlpaal dus wilde ik met jullie delen.

@Roosxxx @Zeester85 en @Mamavandrie34 hoe is het met jullie? Snap het helemaal hoor, dat jullie druk zijn maar denk wel aan jullie en hoop dat het goed gaat:)

Liessb88, Malbec, ButterflyPassion en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Ik denk dat ik wat uit balans ben. Hyperalert om L , en dat slaat door in andere dingen. Bijv. de IPad is voor mijn oudste zoon. Die zit veel op zijn tablet maar hij accepteerd geen oplader. Ik laad de Ipad voor hem snachts op. Dat was ik vergeten om te doen dus daar droom ik dan over en schrik ik wakker van. Totaal uit proportie natuurlijk.. :rolleyes:
    Ik heb ook ADD, dus wellicht speelt dat ook mee in het niet/moeilijk kunnen filteren en prioriteiten stellen. Een voeding staat (onbewust, in mijn hoofd) ongeveer gelijk aan een IPad .. voor beide word ik dus wakker :rolleyes:
    Ik denk dat het vanzelf wel voorbij gaat.. ik denk dat het hyperalerte hormonaal en instinctief is. Als L beter gaat slapen dan zal ik dat ook gaan doen.

Ik zou zeker lekker aanleggen hoor! Nooit verkeerd om te doen! :) Verstandig om een LK om advies te vragen. Petje af hoor voor je doorzettingsvermogen! Super mama!

Ang1987 vindt dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    @Ang1987 , oohh wat mooi dat hij lacht! <3 Zo'n mooi moment is dat altijd!! <3 :D

L lacht volgens mij ook al. Ik twijfel wel want ze is pas 2,5 week, en volgens mij kunnen ze dan helemaal nog niet lachen? Maar ze kijkt je aan en lacht dan echt, je ziet de pret in haar oogjes. Op mij komt het wel over als een ander soort lachen dan die reflex-lachjes die ze kunnen doen.

Liessb88, Malbec, Sillemie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @KleineLai wauw wat een goede nacht van haar! Balen dat jij dan slecht hebt geslapen nog.

@Ang1987 oh een lachje. Wat een mooi moment ♡

Hier ook een goede nacht. 23u laatste fles en om 5u weer wakker. Daarna weer geslapen tot 8u30, dochter werd ook pas die tijd wakker dus heb een soort van uit kunnen slapen haha.

Malbec, ButterflyPassion, Sillemie en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ja het werkt elkaar dan in de hand he, hoe moeier je bent hoe moeilijker het is om weer wat helderder en gebalanceerder te raken. Igg dat heb ik. Kan me het wel een beetje voorstellen hoe dat werkt dan zo met die iPad en voeding en moeilijk kunnen filteren, je omschrijft het weer heel mooi. Het gaat zeker voorbij, en L. Gaat al beter slapen zo te lezen dus jij volgt hopelijk snel:) maar goed op jezelf blijven passen hoor.
    Nou en over doorzettingsvermogen gesproken vind ik ook van jou! En zo lief en optimistisch!

KleineLai vindt dit leuk.
  14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahhh dat moet dan toch wel een bewust lachje zijn. Ze is met 41+ weken geboren dus gecorrigeerd al wat ouder dus dan lijkt het me zeker zo!!

@Aaav klinkt echt top jouw nacht, het soort van uitslapen is toch super he!! Nog veel lekkerder dan pre kinderen (dan zou je zeggen dat je een slecht nacht had gehad hahah)

15. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    De osteopaat zei dat het kwam door niet kunnen ontspannen en dat triggert dan op zijn beurt weer krampjes en misselijkheid. Want als je niet ontspant kan het niet goed doorstromen en ontluchten. Dus scheetjes en broertjes gaan lastiger en al die lucht veroorzaakt krampjes.
    Aaaah, dat eerste bewuste lachje is echt zo schattig hè! Dat is absoluut een grote mijlpaal.
    En nooit twijfelen om iets te bespreken bij cb of lactatiekundige omdat je kind tevreden is/oogt. Jouw moedergevoel is er niet voor niks. Je voelt goed genoeg aan dat er iets niet helemaal klopt. Dan kan je dat beter bespreken en een keer te vaak iets vragen dan een keer te weinig en blijven tobben.

@teenslipper: een dag alleen met 2 van die kleintjes lijkt mij erg zwaar. Ik vind het soms al zwaar en mijn oudste is bijna 7 dus kan al zoveel zelf.
    Oh spannend dat R naar een groot bed en andere kamer gaat. Maar wel leuk een nieuwe kamer inrichten.

@KleineLai: Waaw, dat is zeker een goeie nacht. Nu jij zelf nog beter gaan slapen dan is hete helemaal top.
    Bizar hoe een brein werkt hè. Je gaat alles verwerken in je slaap en dan krijg je van die rare dromen :rolleyes:.
    Oh bij jou ook al de eerste lachjes ❤️

@Aaav: Heerlijk zo’n nacht zeg!

Viviën heeft aardig geslapen. Alleen na de voeding van 5u stikte ze even in haar spuug. Dat was echt eng! Eerst hoestte ze dus dat was nog prima want zonder adem geen hoest. En toen werd het stil op wat stikgeluiden na. Dus gelijk kind uit d’r wieg gehaald, op mijn arm gelegd en op haar rug gewreven. Er kwam een hele gulp melk uit en ze ging weer ademen. Mijn adrenaline zat tegen het plafond dus ik heb 1,5u wakker gelegen en zij ging weer slapen o_O. Gelukkig hebben we daarna allemaal nog door geslapen tot half 9.
    Hier in dorp is het vandaag een soort markt met vanavond “wijn op het plein” als afsluiter. Dus wij gaan aant eind vd middag lekker dorp in en even wat leuks doen met z’n 3’en (Vajèn is bij d’r vader)

Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    :eek: Nou logisch dat je even geen oog meer dicht deed!

Sillemie vindt dit leuk.
  17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wow das echt schrikken qua stikken in spuug, arme V. Maar ook arm jij. Snap ook totaal dat je daar even van moest bijkomen en wakker lag.

Fijn dat jullie nog lekker hebben uitgeslapen. En klinkt als een namiddag zo met het wijnfestival (al zal het niet al te veel wijn voor jou zijn;)).

Ja goeie van de lactatiekundige. Ik vermoed dat ie eigenlijk niet heel goed aanhapt en daardoor minder effectief drinkt maar dat zal ik laten zien aan de lactatiekundige dus dat kan ze oordelen. Zelf wat dingen opgezocht, hier wat tips en een paar hele lange lieve berichten van @teenslipper met tips gekregen dus daar ga ik ook mee aan de slag.
    Ik ga vooral wat mindfuller/bewuster voeden, las een heel interessant artikel daarover van de lactatiekundige die ik de vorige keer had ingeschakeld waar ik me wel in herken.

En klinkt trouwens helemaal logisch wat de osteopaat zegt over krampjes. Ga je volgende week weer?

Nou veel plezier met z'n 3tjes

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!

@ButterflyPassion hoe was het binnenhalen? Ging het een beetje en nog een onrustige baby gehad daarna? Wat fijn dat die methode zo goed werkt!
    @Liva hoe was de viering?@Aaav hoe ging het met de flesjes? Nog op 120 of inmiddels ook opgehoogd?
    @Dompiewompie wauw, wat een heerlijke nachten maakt je knappe Ida al!
    @KleineLai ik snap je heel goed van die oordoppen! Hier reageer ik al op smakjes ook en als het aan vriend ligt, ligt ze eerst 20min te brullen en volgens mij wordt hij dan nog niet wakker. Ik vind het inmiddels wel een beetje irritant worden ook :| wat vervelend dat je nog steeds zo slecht slaapt zeg!
    @Ang1987 hoe is het met je hoofdpijn meid? Wat betreft het inactief drinken, heb ik geen tips of adviezen want ik heb daar totaal geen verstand van. Heb je al een lactatiedeskundige benaderd? ( ook ivm je houding ) is wellicht een Een logopedist ook nog @teenslipper respect hoor nu ook een kamer om toveren!

Ik zie dat er nieuwe reacties zijn maar als ik die wil aanklikken ben ik mijn tekst weer helemaal kwijt :roflmao: ( waar ik om 09:00 al aan begonnen was :o:)

Sorry als ik meiden vergeet!

Sillemie, teenslipper en KleineLai vinden dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja herken dat ook heel erg! Kan er ineens dat aan denken onbewust en de vreemdste dromen komen er bij!

20. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahha niet te doen toch soms hoe snel het hier nog steeds gaat, hardcore schrijfsters hier;). Ik ben maar lekker veel op mijn telefoon, O sliep 3 uur waarvan 2 op mij. Mijn zoon en vriend hebben de Nintendo herontdekt dus die zijn steeds aan het gamen, lekker ongezellig! Maar O gaat lekker slapen thuis en ik ga even met de oudste wat vis halen op d markt en naar kinderboerderij:). Ga toch maar niet met z'n allen op pad want ik wil heel even wat rust in de voedingen van O en wil dat ie zo veel mogelijk goed rust.
    Hoofdpijn is wel weg gelukkig:) Lactatiekundige doe ik pas donderdag contacteren ahv mijn cb bezoek. Ben even benieuwd wat zij van zijn tongriem vinden en hoeveel ie weegt en wil weten of ze een goed iemand weten want degenen die ik wil inhuren neemt geen nieuwe cliënten aan.

Hoe is het met jou? Goede nacht gehad weer?

Sillemie, Malbec en KleineLai vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina