Wat soms ook werkt is masseren. Bewegen helpt de darmen op gang. Baby leg je op zijn rug op de bank/bed/rechte ondergrond, en met de palm van je hand druk je zachtjes op het gebied onder de navel. En dan draai je rondjes met de klok mee. L had gisteren ook echt vervelende krampen. Ze had al 3 dagen niet gepoept (voor haar is elke 2 a 3 dagen poepen normaal, maar op de 3e dag wordt het wel vervelend voor haar). De massage vond ze echt fijn. Ze ontspande haar beentjes en buikje helemaal zodra ik stopte begon ze weer te miepen dus ik heb zeker 10 minuten haar buikje gemasseerd terwijl zij relaxt lag kijken en te sabbelen op haar speentje <3 Paar uren later heeft ze netjes gepoept (snachts natuurlijk, want screw de nachtrust van je ouders )
Heerlijk! Hier ook een redelijke nacht. Om 1u een voeding en om 5.45u liggend aangelegd en beide weer doorgeslapen en toen om 9u weer wakker. R. werd toen ook wakker dus best netjes!
Heerlijk zeg!! @KleineLai: haha ja, waarom zou ze dat overdag moeten doen?! Mama of papa kunnen toch ook gewoon het ritme van een baby volgen @teenslipper: klinkt top zo’n nacht! Zo te lezen gaat het ook steeds beter met drinken. Of vergis ik mij daarin? Hier vanmorgen het cb gebeld omdat Viviën nog steeds een vleugje geel is. Dat moest na 6 weken over zijn zei de cb arts met 4 weken. Maar ik heb niet het idee dat het verbetert. Dus ondanks dat ze best alert is toch even dat belletje gedaan. En nu zei die mevrouw om gewoon even bij het inloopspreekuur langs te lopen om mee te laten kijken. Dat ga ik straks dus maar even doen. Ik maak mij niet echt zorgen. Al is ze vandaag wel erg moeilijk wakker te krijgen en sufferig dan normaal. Maar ze heeft voldoende plas- en poepluiers, drinkt meestal goed en groeit meer dan prima. Dus ik gok dat het wel goed zit maar meer voor de zekerheid
Ja drinken gaat goed alleen de techniek is er nog niet helemaal. Weet ook niet of dat nog gaat komen.... Bv babies blijven altijd wat langer geel he. En idd, goed plassen/poepen en niet suf is een goede indicatie. Een keer extra iemand mee laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad.
@Ang1987 , borstvoeding baby’s kunnen zovaak poepen ja! Mijn 2e kreeg ook bv en poepte na elke voeding! Ook snachts idd.. zo irritant haha
@Ang1987: nee, wij zijn iig niet verkouden. Viviën heeft ook geen snot of zo dus ik denk niet dat dat het is. Net meldde ze zich wel na 1,5u alweer zelf. En toen dronk ze wel redelijk ok voor haar doen. Ok, ze heeft ook echt al wel makkelijker en beter aangehapt maar het ging. Volgens wat ik begrepen had vd arts was die 6 weken al de norm voor bv baby’s en 3 weken voor fv. Maar daar ben ik niet 100% zeker van. @teenslipper: wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk groeit haar techniek ook nog
Hahaha ja je moet ze toch wel echt even verschonen nog. Thansk nog voor de krampjes tips. Fijn dat het zo hielp bij H. Hier helpt buikmassage wel een beetje. En als ik 'm op een bepaalde manier wieg en er een zelfgemaakt liedje bij zing. Heel bijzonder wel maar fijn dat het helpt. Ga nu maar even lekker op pad met m. Toch maar voor de zekerheid kruidvat huismerk infacol in huis halen mocht het weer erger worden.
@Sillemie goed dat je even langs gaat hoor, beter een keer teveel laten checken dan te weinig! Vet balen dat het voeden niet lukte @Ang1987 ik sluit mij aan bij @KleineLai wat betreft de krampjes tips. Daarnaast heb je ook nog lactose wat je zou kunnen geven. Wat ook kan helpen is even temperaturen en vervolgens de beentje vanuit het bekken omhoog kantelen, dat kan soms net even het laatste zetje geven. Hier een super onrustige nacht met een jongere baby. Ik ga toch maar alle flessen 180 geven en die van 23:00 gaan we 210 aanbieden. Het klinkt heel veel maar ze heeft nog gewoon honger en wil dan liever proberen die 30 meer om 23:00 dan weer 120 in de nacht en dat ze dan weer na 2u al komt. Ik zou ook de voeding voor hongerige baby’s kunnen proberen alleen ben ik dan zo bang dat ze krampen gaat krijgen terwijl ze dat nu amper heeft en juist iedere dag goed poept enzo. Lastig! Oh! En ben weer ongesteld geworden, kei snel al. Maandag afspraak en gaat spiraaltje erin! En dan.. gaan met die banaan condooms hebben we van de week gedaan, wat een gekloot ermee. Vind het helemaal niks
Ik hoop dat hij maandag ook het spiraaltje gaat plaatsen... normaal is het maar een gewone nacontrole maar ben ondertussen ook al ongesteld geweest. Condooms vind mijn man maar niks had het voorschrift gekregen dus het spiraal ligt hier wel klaar
Oh nee hier wordt hij sowieso geplaatst, heb er net een afspraak voor gemaakt haha. Ikzelf vind condooms ook vreselijk, wat een gedoe. Maar goed we moeten iets hè haha
@Malbec , baby’s volgen geen boekjes, als ze honger hebben hebben ze gewoon honger toch? Mijn oudste was ook zo’n giga eter. Je moedergevoel zit vaak goed hoor als het gaat om voeding, ik zou het gewoon proberen
En dan wel uitkijken dat je doekjes in de aanslag hebt. Want dan kan het er soms ineens onder hoge druk uit komen . Wat sneu dat ze zo hongerig is. Misschien toch maar gewoon proberen met de voeding voor hongerige baby’s. Als het teveel last van haar darmpjes geeft kan je altijd nog terug. En dat is inderdaad echt vlot dat je al ongesteld bent zeg. Ik ben nog maar iets meer dan een week geleden gestopt met vloeien. En die condooms… vreselijk . Gelukkig heeft mijn vriend de doorverwijzing naar de uroloog al binnen. Al duurt het dan natuurlijk alsnog wel een behoorlijk tijdje Wat een schatje is het toch! Vanmiddag bij het inloopspreekuur doorverwezen naar de huisarts om voor de zekerheid de billirubine te laten prikken. En dan over 2 weken nog eens om te monitoren of het daalt en binnen de normaalwaarden past.
We waren vanmiddag/vanavond bij mijn schoonmoeder. De jongens moeten morgen gewoon naar school/creche dus ik ben met hen eerder naar huis gegaan. Vriend en L zijn nog bij mijn schoonmoeder. Ik dacht: oh even lekker alleen op de bank hangen nadat de jongens op bed liggen maar ik mis L zo erg! Ik voel me ontzettend onrustig, emotioneel. .. het is iets te vroeg om gescheiden te zijn van haar denk ik.
Hier begonnen vandaag ook mijn regels. Stips 4 weken na de bevalling waarom kan dat nooit eens wat langer op zich laten wachten @Sillemie Mijn man had dinsdag de eerste afspraak bij de uroloog en krijgt 8 juli al een knipje, dus hier niet te lang wachten gelukkig. Ik ben blij dat die afspraak gemaakt is, want wij zijn in de tussentijd al weer onveilig bezig geweest hoor je zou denken dat we ondertussen wel beter nadenken maar nee hoor @Malbec wat een hoeveelheden kan ze al drinken! Hier ben ik al blij als ze eens 120+4 volledig leegdrinkt @KleineLai het is ook nog vroeg om gescheiden te zijn!