Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Das fijn maar toch schrikken. Kan me voorstellen dat er nu een hoop dingen op hun plek vallen, ook wbt school/opvang en zijn ontwikkeling daar. Gelukkig ljjkt hij er zelf geen last van te hebben. En idd, je ziet hem iedere dag en ontwikkelt samen dus het valt dan gewoon minder op.

KleineLai vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Oh ja, de kraamweek is een hele emotionele tijd. Al die hormonen en dan de vermoeidheid en het wennen aan de nieuwe situatie!

Rémy was ook heel veel afgevallen in de eerste dagen, en het duurde 2 weken voordat hij op geboortegewicht was. Ik maakte me zorgen want de oudste (kunst voeding) zat binnen 3 dagen op gewicht of zo. Maar de kinderarts zei dat het voor borstvoedingbaby’s vaak langer duurt voordat ze op gewicht zijn. Dat er teveel vergeleken wordt met baby’s die kv krijgen.
    Mijn melk kwam ook pas laat op gang, dag 4 of zo. Dus R was best afgevallen.

Uiteindelijk komt het helemaal goed natuurlijk, maar soms dan nemen de zorgen je even helemaal over. Achteraf kan je het in perspectief plaatsen, dat lukt nu gevoelsmatig gewoon niet altijd. Dat is echt niet erg <3

Ik ga daar ook heel erg last van krijgen. Ik ken mezelf , en als ik kijk naar de vorige twee kraam periodes dan weet ik dat ik een emotionele dweil word. Veel huilen, veel somber ook.. ik kijk daar niet zo naar uit.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ja inderdaad!
    Fijn dat we het nu weten en het kunnen behandelen :)

ButterflyPassion en teenslipper vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Kun je helemaal niks aan doen lieverd! Wel fijn dat er zo’n “simpele” verklaring voor is.

Luuk had door heel veel oorontstekingen ook 20% gehoorverlies en open mond gedrag had hij ook ( bleek neusamandel mega vergroot )

Die heeft nu bijna 2mnd geleden buisjes gekregen en zijn neusamandel is geschraapt. Wereld van verschil! Is zoiets geen optie, in ieder geval buisjes?

5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Luuk had 20 % gehoorschade en de KNO vertelde mij dat dat zich met buisjes weer helemaal herstelde :)

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Misschien dat dat een vervolgstap kan zijn. Eerst maar deze troep opruimen en kijken wat hij gaat doen.

Super dat jullie zoveel verbetering zien! Waar merk je dat vooral in?

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Woehoe 20 gram! Super goed! En fijn dat Sami stabiel blijft!
    Ja die emoties gaan alle kanten op inderdaad, lekker toelaten hoor!
    En wat betreft je gewicht. Wow, dat gaat snel!! Die laatste kilo’s raak je denk ik wel vrij snel kwijt hoor nog, je geeft dubbel borstvoeding!

Ang1987 vindt dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    In het luisteren, hij praat minder hard, spraak is verbeterd, mond dicht. Heel veel dingen dus. Haha

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    fijn zeg!! En dat al in zo’n korte tijd!

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja we merkte het al na 2 weken!

11. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    die van mij hebben ook alledrie buisjes maar luisteren doen ze toch echt niet hoor :cry::roflmao:

Maar toen mijn oudste de eerste keer buisjes kreeg was hij net 2,5 en sprak toen nog geen woord. Daar merkten we ook heel snel verbetering na het plaatsen.

12. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Vajèn mocht inderdaad ook zelf kiezen en toen ze mij en mijn moeder die zakjes zag maken wilde ze die ook graag voor school. Eerst wilde ze graag chocola met muisjes maar toen ze ze ging uitzoeken online wilde ze suikerhartjes. Ook dikke prima.

@ButterflyPassion: gek idee dat het ineens zo dichtbij komt inderdaad. Ik mag vanaf vrijdag bevallen. Ik verwacht niet dat het spontaan begint maar het zou altijd nog kunnen.

@KleineLai: wat sneu voor je jongste.

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Oohh @KleineLai wat goed dat ze hier zijn achtergekomen bij de Kno arts en dat ze zijn gehoorproblemen zo makkelijk lijken kunnen te verhelpen.
    Lijkt me idd heel oplunchtend qua puzzelstukjes wbt spraak en luisteren enzo wat niet 'volgens het boekje ging'.

@Mamavandrie34 goed om van je te horen en goed dat het zo lekker gaat.
    En als je nu al bijna op je startgewicht zit moet dat toch wel lukken. Je krijgt in elk geval extra sterke moederbisceps aangezien je 2 kindjes tilt ipv 1:).

Qua hormonen/kraamweek ja jeetje dat gebeurt gewoon he.
    Wij hadden echt heel veel zorgen de vorige keer maar ik was dan echt helemaal van het padje dat mijn zoon misschien onder de lamp moest omdat ie te geel was. Was niet echt een ding is maar ik kon het niet overzien op dat moment.

@KleineLai hopelijk blijven de sombere gedachten je deze keer een beetje bespaard. Je hebt wat hulp ook he hier en daar qua thuiszorg toch. Hopelijk helpt je dat al om wat extra rust te pakken.

Ik had van de week een intake met de psych en ze gaf bij mij aan dat rust echt wel key is de eerste tijd.
    Was trouwens verder prima. Ik voel me psychisch ok en vol vertrouwen en niet angstig maar mocht het nodig zijn dan kan ik zo aan de bel trekken en dan heb ik zo een afspraak met haar. Ze vond dat ik er verder wel goed over na had gedacht en gaf dus nog wat nuttige tips. Was wel fijn.

@Aaav wat een mooi buikje heb je.

Hier trouwens de huisarts vergeten te bellen. Merk dat ik echt al helemaal het tempo heb van zwangerschapsverlof, heeeeel rustig al de winkeltjes afgegaan haha en weinig tijdsbesef.

KleineLai en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    En toen drukte ik al op plaats reactie… :roflmao:
    @Mamavandrie34: Kraamweek is echt altijd zo vreselijk emotioneel. Gelukkig gaat het beter qua groei en begint de borstvoeding goed op gang te komen. En wat goed dat je al zo snel bijna terug op je startgewicht zit, toch nog iets positief aan die diabetes ;). Dan moeten die overige kilo’s ook vast wel goed komen.

@KleineLai: wel fijn dat het dan hopelijk snel opgelost zijn. En hopen dat zowel jullie als de opvang verbetering gaan zien in zijn ontwikkeling

15. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    In België doen we dat zo niet beschuit met muisjes maar lijkt me wel leuk! :)

16. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Fijn dat je erachter bent @KleineLai! En eens met de rest, je merkt het zelf niet echt. Mijn zoon bleek toen hij net 4 was en de oogtest deed - 5,5 te hebben met cilinder. Voelde me ook wel een beetje raar dat ik dat niet gemerkt had :rolleyes:, maar had het echt niet gedacht.

KleineLai en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  17. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Bij heeft de laaste keer de gynocoloog ook een staal van iets genomen voor de bevalling ze en hij zei toch dat ze dat altijd doen.

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou meiden, ik ben terug! Was een fijn gesprek en er is een datum voor de inleiding. Die houd ik alleen voor mijzelf. Niet om jullie maar omdat ik totaal niet anoniem ben hier en wil geen risico lopen. We delen het alleen met de ouders want anders ga ik allemaal berichtjes krijgen met succes en noem maar op en ondanks dat het goed bedoelt is en ik dat zelf ook doe, word ik daar juist enorm zenuwachtig van haha

Ang1987, Roosxxx, KleineLai en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Oh ja, dat was hier met Vajèn ook. Wij dachten altijd dat ze gewoon een beetje lomp en onhandig was. Bleek dat ze het gewoon voor geen meter zag. Nu met d’r bril is ze nog steeds onhandig maar echt een stuk minder

20. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Tuurlijk hou je dat voor jezelf! Fijn dat het een positief gesprek was! is de inleiding zelf besproken? Heb je daar ervaring mee? (Sorry ik ben het vergeten… jij had een fluxus de eerste keer toch? En je was bezorgd omdat inleiding een verhoogde kans op fluxus geeft? Heb je dat besproken ook?) gek he om nu een datum te hebben!

Deel Deze Pagina