Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hee meiden!

Druk dagje hier, was mee met Luuk en school naar een museum. Super leuk, wel een uitdaging kleuters van beelden af te laten blijven :roflmao: aansluitend de grote boodschappen gedaan en net gesport. :D

Ik las iets over klaar maken. Hier snijd ik het fruit de avond ervoor en leg ik de kleding klaar voor mij, Nina en Luuk ( is echt zo gepiept )
    Rond 07:00 ga ik mijn bed uit en doe dan boven een rondje ( bedden opmaken, luiers verzamelen, ramen open ect )
    Om 07:10 was ik Nina en kleed ik haar aan en aansluitend geef ik haar de fles en ik zet een kopje koffie naast me neer, om half 8 is ze dan klaar met de fles. Ondertussen zit Luuk ook aan een boterham die mijn vriend voor hem heeft gemaakt ( hij vult aan het trommeltje met brood )
    Om half 8 boert ze lekker uit en drink ik ondertussen mijn koffie en kleed Luuk zichzelf aan. Om 7:40 leg jk haar in de box of in de triptrapp,poets ik Luuk zijn tanden na, even wassen, haren doen, insmeren met zonnebrand. Om 7:45 spring ik onder de douche en om 08:00 ben ik dan zelf klaar en drink ik nog een kopje koffie, ontbijt ik en zet ik een wasje aan ( morgenvroeg maak ik bijvoorbeeld de bedden dan niet op maar stop de in de wasmachine )
    Om 8:15 schoenen aan, om 8:20 vertrekken met Nina en Luuk en dan ben ik om 08:35 weer terug.

Soms als Nina eerder komt dan doe ik alvast een extra klusje of blijf ik gewoon wat langer zitten. Spullen zet ik altijd een dag van tevoren klaar. Dus als ik aansluitend een afspraak heb, zet ik ook haar luiertas al klaar. :)

Dit is ons ritme, werkt echt helemaal prima en uiteindelijk ben ik dus met een uurtje klaar

@KleineLai dit is absoluut spruw. Nina heeft het helaas ook, vanmiddag de dokter gebeld en kan er morgen iets voor ophalen.

@Ang1987 ik ga me ook eens verdiepen in die vaccinatie! Zeker gezien ze naar het kdv gaat. Gaan jullie extra enten tegen waterpokken? Hoe was het met de lactatiedeskundige, heel benieuwd naar!

@Dompiewompie dat zijn positieve berichten, hopelijk blijft deze stijgende lijn en gaat het virus weg!
    @Liva ik snap dat je tegen de vakantie op ziet ja! Zijn jullie er al uit of jullie hulp in gaan schakelen en zo ja wat?
    @Liessb88 wag een heerlijke foto’s!

voor de andere meiden: sorry als ik niet gereageerd heb, lees alles hoor!! Heb nu een mopperende baby dus die gaat douchen, fles erin en naar bed!

liefs!

Sillemie, Liessb88, teenslipper en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Dat is op zich allemaal wel goed nieuws zeg. Hopelijk blijft ze aankomen vanaf nu. Hopelijk zijn de leverwaarden weer goed over 2 maanden. Maar toch stom dat de kinderarts niet gelijk voor het weekend toen de uitslagen er waren kon zeggen dat de waarden wel okee-ish zijn.

Dompiewompie vindt dit leuk.
  3. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hee hee,

Oehh das zo intens he een uitje met kleuters. Maar alle beelden zijn nog heel en de kleuters veilig afgeleverd weer dus dan is het geslaagd.

Prachtig dat je zo'n strak ritme hebt, dat werkt wel goed he.

Qua vaccinaties: waterpokken ga ik heroverwegen door dit groepje, F. Had er weinig last van maar hier was het echt niet okee bij oa. kleine R. En ook idd dat je daarna blijvend last van Gordelroos kan krijgen. Ik wil wel de extra meningokokken ACWY (geloof ik dat het zo heet;)) voor F. Omdat hij alleen voor de B. Is ingeënt, dat werd toen net daarna aangepast.

Lactatiekundige was top!
    Hij hapt inderdaad niet te best aan door oa zijn mondanatomie. Hij heeft een beetje een naar achter wijkend onderkaakje (beetje een onderbeet, tong kan ook niet ver naar buiten. Is gewoon een normaal kind hoor valt niet heel erg op:)). Daarnaast help ik hem te veel met aanhappen wat niet nodig is en hebben we hem samen een paar goed aangelegd (meer bovenop borst gelegd) waardoor hij beter zou moeten drinken doordat de melkstroom beter loopt.
    En ik moet het patroon van te veel en te vaak drinken de komende weken even doorbreken maar dat gaat vast lukken als ie sneller meer binnen krijgt.

Ze heeft hem ook nog even gewogen en hij was ruim 4800 gram, is ongeveer 600 gram aangekomen in 10 dagen dus dat is top haha.

Ze was sowieso erg onder de indruk van alles van O.tje: ze vond hem zo groot, sterk, relaxed en knap. Wellicht zegt ze dat tegen alle ouders over hun baby's maar ik vond het toch allemaal een partij leuk om te horen hahaha.

Sillemie, Liessb88, Dompiewompie en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn dat ze je zo heeft kunnen helpen. En 600gr in 10 dagen! Wow!

En ja je kunt een moeder niet beter complimenteren dan door lieve dingen over haar kind te zeggen toch?! ♡

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goedemorgen Dames!

Zo, gister lekker een bezig dagje gehad met de kinderen. Beetje gerommeld in de tuin, naar school en weer uit school, wasjes draaien, jullie kennen het wel :)

Goede nacht weer gehad. 20.00 - 01.00 en 05.45 waren de fles tijden, dikke prima :thumup:. Zondag en maandag hier echt regeldagjes gehad, gister weer meer rust in de tent gelukkig. Vandaag ga ik met de kindjes en mijn moeder naar linneaushof , grote speeltuin met waterspeeltuin. Ben benieuwd hoe het met N gaat :).

@Ang1987 klinkt als een goede zet de lactatiedeskundige. O komt lekker aan zeg! En uiteraard doen de complimentjes heel goed, ze zal het ook vast niet zomaar zeggen:).

@Malbec hahaha ik zie het helemaal voor me: al die kleuters van de beelden af laten blijven :roflmao:. Ik heb er hier met 1 kleuter en 1 peuter al moeite mee ze van het glas bij de poelier af te laten blijven. Jouw strakke schema, wow ! Wel goed hoor dat het zo goed werkt voor jullie. Ik lees wel een aantal dingen die hier onmogelijk zouden zijn: 5 minuten over haren doen, wassen tanden poetsen enzovoorts. Mijn kinderen zijn treuzelkonten, net als hun moeder haha. Gister zou P zichzelf aankleden, kom ik in dr kamer, was ze gewoon even met dr poppen gaan spelen. Nog niets gebeurd qua aankleden. Zegt misschien ook iets over mijn consequent zijn op dit vlak :oops: :|. Ontbijt naar binnen werken, ach ach ach, ook een eeuwig verhaal. P heeft ook regelmatig nog eten in dr tas zitten omdat ze geen tijd meer had het op te eten: ik was teveel aan het praten mama.

Sillemie, Liessb88 en Ang1987 vinden dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hier is Luuk ook een enorme treuzelkont. Ik kondig dus van tevoren de dingen aan, geef hem een tijd dus bijvoorbeeld; in 10 tellen heb je je broek aan. Ect. Hij is erg prikkelgevoelig ( hebben er zelfs hulp voor gehad ) dus heel veel geoefend en consequent zijn heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik kondig altijd alles aan. Om 08:10 zeg ik; nog 5min. Om 08:15 precies stoppen we dan ook met filmpje kijken en worden de schoenen aangetrokken ( ook daarin heel streng ) als ik niet streng en consequent ben dan fladdert hij lekker rond met een heel spoor van vernieling achter zich aan :roflmao:

Aankleden op zijn kamer kan hier niet want indd dan ook spelen. Badkamer zit toevallig beneden maar hij kleed zich aan op de plek waar ik hem kan zien en ondertussen kan ik wat anders doen.

Verder multitask ik veel. Als het flesje in de magnetron staat, was ik die van de nacht af bijvoorbeeld.

Vanochtend was ik 10min eerder beneden. Had een was gisteravond erin gedaan, even opgehangen buiten. Toen ik Nina uit bed haalde haar bedje meteen af gehaald en die zit nu in de wasmachine al. Ik ben constant bezig met 10 stappen vooruit denken eigenlijk. :roflmao:

Ooh fijne nacht indd! En klinkt als een heerlijke middag ❤️❤️

@Ang1987 wat goed dat de afspraak zo goed was en wat fijn die complimentjes. Zo fijn dat ze je tips heeft kunnen geven en dat je het nu kunt gaan doorbreken ❤️

Nou meiden 07:47 dus ik spring onder de douche :roflmao: geen plannen vandaag haha.

7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hallo,

Hier niet zo'n goede nacht, O. Heeft last van vastzittende lucht oid en kan niet goed poepen. Hij heeft nog wel redelijk geslapen maar kreunde er zo hard bij dat ik niet echt diep kon slapen.

Ja heel fijn de lactatiekundige, al zal het 'probleem' niet in een keer verholpen zijn maar bouwen we het met stapjes af, het vake en lange voeden. Maar helemaal prima.

Ik denk dat een kleuter die niet treuzelt en snel afgeleid is nog moet worden uitgevonden haha.
    Herkenbaar @ButterflyPassion hier ook regelmatig niet al het eten op bij de lunch. Maar ik vind ook dat kinderen tegenwoordig erg weinig tijd hebben.
    Hier ook een heel prikkelgevoelig kind en extreem snel afgeleid. Maar goed uiteindelijk zijn we nog nooit ergens te laat gekomen en is er niet heel veel stress dus het gaat wel. Wij leggen ook altijd alles klaar de avond van te voren en bereiden zo veel mogelijk voor.

Hier vandaag weinig plannen. O slaapt nu op me want gaat gelijk heel hard sputteren en pruttelen in bed maar ga hem zo toch weer wegleggen want wil vooral slapen. Denk dat ik max 4 uur heb geslapen.
    We hebben een rapportgespeek met de juf maar en dan gaat O. In de draagdoek dus dat moet wel goedkomen.

Geniet van je rustig dag @Malbec en veel plezier in de linneushof @ButterflyPassion. Echt leuk daar ging ik als kind ook vaak heen.

Liessb88 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    @Dompiewompie , fijn dat alles goed lijkt! Hopelijk is de oplossing zo simpel als gewoon meer eten er in :)

@Ang1987 , fijn dat er een verklaring is voor zijn niet effectieve drinken. Klinkt als een goed plan :)

@Malbec , wat heeft N een straks schema joh! Hier komt L wanneer ze komt. Dat is de ene keer een half uur eerder en dan weer 3 kwartier later. Slaapjes en de nacht hetzelfde, ze slaapt wanneer ze moe is en wordt wakker wanneer ze wakker wordt, haha.

Besloten om de spruw nog even aan te kijken. Misschien dat ze het zelf kan oplossen. Ze heeft er niet veel last van behalve tijdens het drinken denk ik, ze soms klakt veel en voedingen duren langer want ze stopt elke keer met drinken. Maar ik heb niet het idee dat het pijn doet, wel dat het soms ongemakkelijk is denk ik.

Fijne dag iedereen!

Vandaag is kleine R naar de crèche, grote R is thuis (elke woensdag). Ik heb de afgelopen dagen niets in het huishouden kunnen doen dus dat hoop ik vandaag een beetje te kunnen inhalen.

9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Goeie smorgens

Gister even een break down gehad. Heel de dag in touw met de 2kinderen en geen moment voor mezelf. Zou 's avonds douchen met R. maar moest eerst nog kolven. H. was niet weg te leggen en op t moment dat ze eindelijk sliep in de box, ging mn man ruzie maken met R. Uiteindelijk ook H. onder de douche genomen en lag R. pas om half 11 in bed. Ik zat H. te voeden en R. voor te lezen, man ging melk halen en komt een klein uur later pas terug! ''Ja was interessant bij Humberto'' :mad: toen had ik weer kortsluiting hoor!

Vandaag dus ff langzaam opstarten. R. wordt nu net wakker dus die zo even aankleden en aan tafel zetten. Dan H. uit bed en klaarmaken. We gaan naar de kinderboerderij, lunchafspraak maar wel leuk voor R. hoop ik.

Liessb88, ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja een heel strak schema, ze komt soms echt op de minuut. Bizar! Om 10:59 een lachende en blije baby en dan om 11:00 gaat het over naar kreuntjes en sabbelen op de handjes en als je dan om 11:01 niet klaar durft te staan met de fles dan gaat het alarm aan :roflmao: Ik vind het wel fijn want zo heb ik ook wat vrijheid maar het is wel knap dat ze het zo regelt zelf :roflmao: soms komt ze wel eens een half uurtje later max, maar dat is uitzonderlijk. Heeft ze denk ik van mij, ik houd ook van structuur :D

Haar schema is nu als volgt:

08:45-10:30 slapen
    11:00 fles
    11:45-15:00 slapen ( op di en do maak ik haar 10min eerder wakker ivm ophalen Luuk )
    15:15 fles
    17:45-17:45 slapen
    19:30 fles
    20:00-03:30 slapen
    03:30 fles
    03:45-07:00 slapen

Toevallig was ze vanochtend een half uurtje eerder wakker maar vannacht kwam ze ook een half uurtje eerder voor de fles, dus dat compenseert ze dan netjes :roflmao:

Fijn dat ze geen last van de spruw lijkt te hebben, goed de flesjes en speentjes schoonhouden en dan hopelijk gaat het over. Hier net iets opgehaald bij de apotheek ervoor. Ze drinkt gewoon goed maar klakt wel tijdens het drinken waardoor ze veel lucht binnenkrijgt en daardoor krijgt ze krampen ( welke ze eerst dus juist niet had )

Gezellig dat grote R thuis is, is dat tot een bepaalde leeftijd zo of gewoon standaard? Bij mijn vriendin is het het ook zo. Iedere woensdag is hij vrij en dan de andere 4 dagen tot 14:30. Lijkt me wel gezellig :)

Sillemie en Ang1987 vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Handig joh zo’n klokje :D zo moeder zo dochter! Haha

Ja standaard elke woensdag. Alle kleuterscholen hebben 4 dagen les van 8.30 tot 16.30u en dan de woensdag vrij. Basisscholen hebben 5 dagen van 8.30 tot 16.30u.

12. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hee hee, ja als ze er weinig last van heeft kan je het idd ook aankijken. Misschien dat het met fv eerder weggaat, ik heb toch het idee dat het bij mij zo lang duurde omdat we elkaar steeds herbesmette.

Ahh met je grotere jongen zou het huishouden wellicht wat makkelijker erbij te doen zijn dan met een peuter erbij.
    Voor vandaag zou alles wat extra lukt mooi meegenomen zijn ook:).

Oh onderhand zijn er nog wat berichten bij gekomen!

Idd zo moeder zo dochter he qua lekker strak en duidelijk schema @Malbec.

Jeetje wel lange dagen zo @KleineLai op school. Maar volgens mij is dat allemaal goed geregeld met een warme lunch en alles. Hier moet je in een kwartier je broodje kaas naar binnenproppen en eet je op de basisschool een lekkere 3 gangen maaltijd. Igg heb eens op insta oid gezien wat ze allemaal eten in Fr op school.

Sillemie vindt dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja heel handig!! Maar wel een beetje mini baby af ofzo voor mijn gevoel haha. Nou goed. Ze moet lekker doen waar zij gelukkig van wordt!

Wow. Lange dagen voor de basisscholen zeg! Hier maar 3x tot 15 en 1x12:15 en 1x 12:00 en dan vanaf groep 4 is het 4x tot 15

Aaav, ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Aiii dat is dan echt zooo pittig hee als je er dan helemaal door heen zit na een dag zonder rust (igg zo kan dat dan voor mij voelen, give me a break) en je man gaat dan rustig tv kijken. Hopelijk hebben jullie het bijgelegd en heb je vandaag een heerlijke dag.

Lunchafspraak op kinderboerderij klinkt goed voor iedereen:).

Sillemie vindt dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh jeetje! Dat klinkt niet fijn! En indd wat laat. Hoe laat gaat hij normaal naar bed? Echt mannen hebben soms ook het inzicht van een fluitketel hè!

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Lange lunchpauze (warm en 3 gangen inderdaad, haha) , daarna heeft groep 0 en de voorschoolgroep een uur slapen en spelen groep 1 en 2 lang buiten. Ik denk dat de daadwerkelijke lesuren redelijk hetzelfde is als in Nederland. Alleen spelen ze in Nederland meer thuis of bij vriendjes en hier gebeurd dat op school.

Wat een heerlijk poppetje! Het gaat zo snel hè? Ergens ook wel fijn hoor. Nu voor vind ik het prima, maar ik zou het niet erg vinden als ze straks wat meer mee gaat in het ritme van de jongens. Ze heeft nu haar hang en kramp momentje bijv vaak tijdens het spitsuur en dat is niet echt praktisch, haha

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ongelofelijk, hahaha! Talentje!

Malbec vindt dit leuk.
  19. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Nou die fluitketel fluit tenminste nog als hij klaar is!
    Normaal tussen 8 en 9. Ook laat maar hij slaapt 's middags nog zo lang.

Ang1987 vindt dit leuk.
  20. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:. Maar ook even; wat een heeeerlijk uitzicht. Lijkt voor mij wel een vakantieplekje maar met dit weer zeker:)

Deel Deze Pagina