Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Malbec wat een strak schema. Idd duidelijk jouw dochter! :roflmao:

@KleineLai lange dagen maar wel fijn dat ze al warm eten hebben gehad. Haast wel nodig ook als ze zo laat klaar zijn. En ik neem aan 's middags ook nog speelpauze?
    Is het in Frankrijk ook gebruikelijker dat beide ouders fultine werken? Net als in België zegmaar.

Malbec vindt dit leuk.
  2. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier een slechte nacht gehad. Volgens mij heeft ze veel last van krampjes door de extra fantomalt. Voordeel is wel dat ze dan graag wil drinken.

@Malbec wat een straks schema! Hier doen we inderdaad ook trommels, fruit en kleren de avond ervoor klaarmaken. Boterhammen voor het ontbijt doe ik ook de avond ervoor. Als de fles dan langer duurt dan voorzien dan kunnen ze toch al ontbijten. Mijn man vertrekt vroeg dus ik kom soms wel handen te kort. Maar af en toe is er een ochtend dat alles super loopt, iedereen flink meewerkt

ButterflyPassion en Malbec vinden dit leuk.
  3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    @Ang1987 die tips klinken goed! Hoe vaak moest je de laatste tijd voeden? Ben benieuwd of het wat meer tijd brengt!

@Malbec ik ken weinig mensen met zo'n hardcore structuur, super fijn dat N zo'n lekker schema heeft. Zou hier niet lukken maar het lijkt me heerlijk.

@KleineLai hopelijk trekt het vanzelf weer weg. Lijkt wel of elke baby spruw heeft hier haha. Fijn dat ze er geen last van lijkt te hebben. Waar je nog op kunt letten is of ze er jeuk van heeft. Dat hadden ze bij mij vaak erbij.

@teenslipper snap dat je even pissig bent geworden, dat klinkt niet heel relaxt van je man. Zeker omdat jij al de hele dag alleen hebt gedaan. Is niet niks met baby en peuter. Had je wel een leuke dag gehad?

@Dompiewompie wat lastig met die voedingen zeg. Probeer je haar wel eens op jouw verzoek te voeden met kleine beetjes extra? Ook snachts? Gelukkig zijn de bloedwaardes verder ok, maar wat een nalatige arts, pff. Mag best meer rekening gehouden worden met een pasgeboren baby en moeder. Hoe gaat het verder zo met al die kindjes?

Ik sta op de parkeerplaats bij school. Heb geprobeerd L in slaap te rijden (gelukkig hebben we een tankpas :roflmao:) want ik ga hem zo showen in de kleuterklas van de 3e. Maar dat kan alleen als hij slaapt, anders wordt het geen leuk bezoekje :o:.
    Hij slaapt dus hopelijk gaat de overgang naar binnen goed en lukt dit.

Verder gaat het wel wat beter bij ons. De ergste onrust lijkt er even af en het is wat meer voorspelbaar geworden. Ik moet nog wel veel moeite doen om hem slapend te krijgen maar dat is ok. Het hysterische huilen is er af en dat telt vooral. Nu moet de spanning bij mij even zakken. Je wordt er dan zo alert op, vervelend gevoel.

Nou, ik ga het proberen, maxi cosi op het onderstel en gaan met die banaan. Hopelijk gaan die kleuters niet schreeuwen hahaha. Dan zet ik ze op de gang voor straf.

4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Aah wat balen zeg dat je zo’n rotnacht hebt gehad! Ja die geluidjes zijn echt funest dan he! Sorry late reactie. Had dit berichtje gemist.

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Liva we hebben inderdaad geprobeerd haar snachts een extra voeding te geven. Maar dan wil ze weinig drinken en wil ze daarna ook niet meer slapen dus dat was geen succes. Deze nacht had ze krampjes en wilde ze dus wel wat drinken, maar heeft ze ook bijna een uur over 40ml gedaan omdat ze steeds dronk, in slaap viel, kramp had en dan terug begon te drinken:rolleyes:
    Overdag komt ze zelf ongeveer om de 4u en drinkt ze redelijk, de hoeveelheid per fles moet gewoon echt omhoog nu.

6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahha ohh meid late of geen reacties dat gebeurt ons toch allemaal (mij wel;)), no problem.

En tja die slechte nacht, ik moet zeggen dat me eigenlijk gewoon prima voel. Het is toch een soort gewenning;).

7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    En hoe is het gegaan?? Hopelijk sliep L. Lekker in de kleuterklas.

Maar heel fijn dat de grootste onrust eraf is. Maar jeetje kan me zo voorstellen dat jouw adrenaline level ook sky high zit, hopelijk kan je een beetje tot rust komen. Misschien helpt een lekkere massage of yoga/meditatie wel.

Hier dus totaal geen schema wat betreft voeden:roflmao:.

Maar hoe vaak ie kwam nou geen idee maar denk dat ie tussen de 7 en 10 voedingen kreeg/krijg waarvan ik m behoorlijk lange tijd aangelegde (en ook dan na het verschonen) dus frequentie gaat wel maar vooral heel lang. Vind het zelf ook wel gezellig hoor maar voor ons allebei beter als het wat minder wordt. Igg O.tje moet vooral even wennen want we gaan de momenten wel proberen te rekken/verkorten.

8. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb alles gelezen maar even druk gehad weer dus reargeren lukt niet echt. Gister heel de dag een teamuitje gehad. Super gezellig! Wel een lange dag, maar fijn om weer even iedereen te zien.

Vandaag was ik voornamelijk druk met slapen. Vriend zag me vanmorgen en stuurde me weer naar bed. :roflmao: van 8 tot 13 geslapen.. schaamteloos, maar wel heerlijk :roflmao:.

Voeg even een fototje bij van bollie hihi

Bijgevoegde bestanden:

Liessb88, KleineLai, Dompiewompie en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat een heeeerlijk gezichtje.

Gezellig hoor zo'n teamuitje. Als ik begin met werken is mijn eerste werkdag waarschijnlijk een teamuitje, dat is echt top.

Wat onwijs goed dat je zo lekker lang hebt geslapen, beetje slaap inhalen is niet schaamteloos hoor als je een kleine baby hebt dat is ontzettend lekker en ook nodig soms. Ik ben echt geïnspireerd om dit ook eens te doen, gewoon ff vragen of mijn vriend op de kinderen let:)

10. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Aaav heerlijk toch, ff slaap inhalen. Niet voor schamen hoor, per saldo sta je vast nog in de min ;)
    En wat een mooie foto! ♡

@Liva ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is (en hoeveel kleuters je op de gang hebt gezet).
    Wel fijn dat t al beter gaat. Hopelijk nu in eem goeie flow! En dan kan jij ook een beetje ontstressen.

@Dompiewompie klinkt heel fustrerend zo te voeden. Is er niet een soort flesvoeding die wat meer kcal bevat? Of iets dat je kunt toevoegen? Nouja ze was iig aangekomen dus ze kan t wel.

Las nog iets over schema's. Nu is dat bij bv toch iets minder dan bij kv maar hier ook echt geen schema of ritme. Ze drinkt als ze zin heeft en anders ook echt niet. Komt wel, we hebben nog even voor ik moet werken, en dan hopelijk tegen die tijd iets meer regelmaat.

Ik moet vandaag met beide kindjes naar CB en verder helemaal niks. Ben wel heel benieuwd naar hoeveel H. is aangekomen.

Sillemie vindt dit leuk.
  11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Dat klinkt als een goed dagje zeg!! Het wordt ook erg warm he. Hoop dat H. Lekker is aangekomen.

Hier zo nacontrole bij de verloskundige, dat is alles voor vandaag. Moet er om 10 uur zijn en dan is het niet mega warm dus dan loop ik nog even door naar de markt voor verse nootjes en een nieuwe haring.

Veel spannender dan dit wordt het niet vandaag:).

Sillemie en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  12. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    we doen fantomalt bij in de fles, dat zijn inderdaad extra calorieën.

13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hahaha, nou, had eigenlijk L op de gang moeten zetten, hij huilde de hele tijd :roflmao:.
    Hij werd wakker net toen ik uit wilde stappen. In slaap gelopen met de wagen en net voordat ik de klas in wilde, werd hij wakker en huilen.

Maar ja, het gaf niet, ze gingen een slaapliedje voor hem zingen en heb maar even heel hard lopen wiegen. Kreeg lieve cadeaus en iedereen blij.

Vind dat halen van school wel een dingetje. Flink timen, auto in en uit, in de draagzak, dan weer terug de auto in en weer naar binnen. Geeft veel onrust in de middag. Dan komt de vakantie over 2 weken wel goed uit. Eigen ritme aanhouden.

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  14. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    L is weer onrustig. Was vorige week gestart met koemelk, ei en soya vrij te eten. Gister gebakken ei op, misschien heeft het ermee te maken. Hij heeft meteen een onrustige buik, hoor z'n darmen de hele tijd gaan.
    Dus ga m'n ei toch maar even laten staan. Over een tijdje weer uitproberen.

Scheelt wel dat ik meteen gezond eten goed heb opgepakt en meteen goed gewicht kwijt. Moet zeker nog 8 kilo tot startgewicht :confused:, en dan het liefst nog 5 kilo eraf. Maar dat is misschien wat ambitieus nu. Heerlijk zo'n 4e zwangerschap. Tot na de 2e was het snel weer allemaal goed en na een 3e en zeker 4e is het lastiger. Of het is m'n leeftijd :roflmao:.

Hoe is het met jullie lijven? Voelen jullie je al wat fitter? Mijn dochter lag deze week echt in een deuk. Ik lag op m'n rug en ze voelde aan m'n buik en vond het als putty (van dat soort slijm) voelen:roflmao:. Of golven. Nou, bedankt he :rolleyes:.

ButterflyPassion, Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  15. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Liva halen en brengen van school is inderdaad nogal een ding. Liggen ze lekker te slapen, moeten ze er weer uit :rolleyes:

Mijn lijf is nog steeds prut :roflmao: ik ben 15 kilo kwijt sinds de bevalling. Nog heel wat te gaan helaas :rolleyes:

Ik merk dat ik veel minder kracht heb in mijn buikspieren. Maar dat moet allemaal nog terug rechttrekken.

En inderdaad na elke zwangerschap is het moeilijker is ook mijn ervaring. Ik ben 2 jaar na elkaar zwanger geweest, dus mag ik nu 2 jaar ontzwangeren toch?:roflmao:

ButterflyPassion, Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh arme L. Ja je wordt wel heel bewust van je eten zo he. Hopelijk stabiliseren zijn darmpjes nu je ei even elimineert.

Hier let ik aan de ene kant echt op wat ik eet, echt veel noten, vis, avocado, groente fruit dadels, havermout, supplementen etc maar aan de andere kant gaat er ook regelmatig een brownie in en net nog een heel vet kaascroissantje.
    Ik zit nl nu 2 kilo onder startgewicht (okee ik was wel een kilo of 4 a 5 te zwaar dus prima).
    Mijn zoon is ook hilarisch, die vindt mij zo dik en blubberig, die komt elke keer niet meer bij als hij mijn buik aanraakt.

Volgende week begint de sportklas dus dat is top, heb het wel nodig voor mijn buik heb denk ik ook wel een diastase.

Ik voel me wel echt fit verder, voor iemand met een jonge baby dan haha.

ButterflyPassion en Dompiewompie vinden dit leuk.
  17. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Over mijn lijf. Ik zit nu inderdaad mijn startgewicht. Maar dat heeft te maken, door de blindedarmontsteking ben ik tijdens de zwangerschap 10 kg afgevallen.
    Ik had geen nacontrole verloskundige ingepland. Maar heb na dagen geen vloeien, nu opeens weet bloedverlies. Helder bloed, misschien toch even controle inplannen bevalling is immers 6 weken terug.
    Verder ben ik er wel weer toe om wat gaan sporten. Heb al weer veel gewandeld en fiets af en toe.
    Schema's. Ik herken me wel in wat teenslipper zegt. Bij BV geen strak schema. En ik heb ook een baby die minder slaapt dan N van Malbec. Ach ja, uiteindelijk doe ik maar wat en zoek ik me er een weg in met kleine

Mamavandrie34 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  18. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #4358 ButterflyPassion, 23 jun 2022
    Laatst bewerkt: 23 jun 2022
    @Malbec die foto om 11.04 hahaha :roflmao:

@teenslipper nou, inderdaad even niet zo leuk van je man maandag hoe hij de boel maar laat gaan na de eerste dag alleen met 2 kindjes. Dat is gewoon super plannen, druk, wennen enzovoorts ! Drinkt H wel eens uit een flesje? Anders zou ik zeggen zaterdag: toedels! Succes! Ik ga lekker shoppen / sauna whatever, succes ermee. Dan komt ie er wel achter. Nee hoor, ik weet dat dat heus niet zo te doen is natuurlijk, maar bij wijze van. Hopelijk gingen gisteren en vandaag iets beter.

@Dompiewompie Wat fijn dat de bloedwaardes niks alarmerends waren. Hopelijk gaat ze nu lekker goed aankomen met de extra calorieën in de fles.

@Ang1987 heerlijk zo een rustig dagje op de planning. Ja die nacontrole, ging het goed? Ik vind dat toch wel een dingetje he dames, het sluit echt onze kraamperiode af. Ik moet maandag, en vind het toch wel een beetje een dingetje ofzo. Mn laatste kraamperiode voorbij (hoe moeilijk ik die ook altijd vind)

@Liva aahw zal je altijd zien, precies dan de hele tijd huilen. Maar gelukkig is het ondanks dat toch helemaal goed gekomen :). Ik vind het heel wat hoor, dat je de kleine L gaat showen op school. Ik hoop dat met het elimineren van ei de rust weer wat meer terug komt. Lastig he? Is dat het nou geweest, of was het gewoon 'toevallig' een paar dagen rustiger?
    Qua lichaam, ja na zwangerschap 1 en 2 was ik na 2 weken weer back in shape. Nu gaat het wat langzamer. Zit nu 4 kg boven start gewicht, en mn buik is écht wel een beetje blubber ook. Heb vandaag die blubber in een high fit broekje gepropt, dan lijkt het wat haha. Had even geen ander kort broekje meer. Moet ook écht naar de sportschool.
    Naar school brengen en halen vind ik ook écht een stoorzender. Nu ook, om 12.45 fles, om 13.30 is ze naar bed gegaan. Maar om 14.40 Moet ze er alweer uit om de kindjes op de halen. Terwijl haar volgende fles, daar zal ze denk rond 16.15 a 16.30 voor komen. Dus dan krijgt ze net weer zo een onrustig momentje. Ach, het is niet anders.

Lineaushof hier was top gisteren! De kindjes hebben zich super vermaakt. N lag gewoon lekker te slapen in de reiswieg. Moest wel rond blijven lopen hoor, gewoon bij de waterspeeltuin in de schaduw zitten werkte niet. Dan kon ze de slaap niet vatten en werd ze onrustig. Maar dat geeft niet :) . @Ang1987 Ik ben als kind hier ook heel veel geweest. Volgens mij wonen wij ook beiden wel in de buurt. Tenminste, als je als kind ook al rond of in je huidige woonplaats woonde :). Ik woon 2 dorpjes verder dan lineaushof dus veel herinneringen! Zag mezelf ook weer helemaal lopen als klein meisje met mijn opa. Mooi is dat.

Vandaag een pasfoto laten maken van N voor dr ID kaart, ivm vakantie naar Oostenrijk over een paar weken. Het vasthouden lukte me niet helemaal, dus uiteindelijk heeft de fotograaf N vast gehouden, en heb ik de foto geschoten haha. :o:

Van het weekend was ik natuurlijk niet fit, gister na de dag lineaushof stoere ik wel echt helemaal in. Rare zeurende pijn tussen mijn schouderbladen er bij, en nu komt dat weer opzetten. Vraag me nu opeens af of die verkoudheid van vorige week en ziekte van het weekend niet gewoon weer corona geweest is. Zou de 4e keer zijn voor mijo_O. Vorige 3x was ik helemaal niet ziek ervan, alleen 1.5 dag loopneus en dus die gekke pijn tussen mn schouderbladen. Nou... het zal allemaal wel. Voel me behalve dit weer prima gelukkig :)

Even fototjes erbij, in lineaushof en pasfoto van N . Mijn zoontje doet raar op de foto haha:roflmao:

KleineLai, Liessb88, Sillemie en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ooo ik kom zo iets mega toepasselijke tegen op insta! Nu met 3 kinderen:

20220623_140936.jpg

KleineLai, Liessb88, Sillemie en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Niet normaal die was:roflmao:
    (En dan lees ik hier in andere topics over mensen met 2 kinderen die standaard minstens 2 keer per dag wassen :eek: we hebben meestal 1 was per dag, 2 a 3 keer per week een tweede. Nou dat is al gigantisch veel vind ik!)

Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina