Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Thnx meiden! Ik heb nog een andere foto waarop je het heel duidelijk ziet maar die durf ik niet te posten, de voor foto is echt te erg :roflmao:

    @Aaav aah zielig! Gelukkig wel snel doorgestuurd!
    @KleineLai van het reageren herken ik zo haha. Hopelijk vindt R op de voorschool meer zijn rust!
    @Ang1987 ik heb die zak, heel fijn maar wel pas vanaf een maand of 6
    @Sillemie super knap dat rollen, maar echt ook al snel hè! Ben jij weer opgeknapt?
    @ButterflyPassion wat fijn dat je je zo goed voelt ❤️

    Even algemeen :roflmao::

    Ik heb totaal geen moeite om mijn baby(s) achter te laten eigenlijk. Mijn schoonouders paste op toen Nina 2 weken was en we naar de caravan gingen kijken. Ze is al vaker bij mijn ouders en schoonouders geweest ook. Luuk ging met 3 weken destijds als een nachtje uit logeren. Ik weet dat er goed voor ze gezorgd wordt door mensen welke ook in hun vertrouwenskring zitten. Ik mis ze altijd wel ook al liggen ze te pitten :roflmao: dan is Luuk uit logeren en dan voelt het niet compleet ofzo :o: terwijl hij normaal ook op bed ligt en niet naast ons op de bank zit haha
    Vanavond passen mijn schoonouders hier op. Aangezien Nina nog niet door slaapt zien ze het blijven logeren nog niet zitten, had ik overigs ook prima gevonden :)

    Vanochtend ben ik een ochtend op mijn werk geweest. Nina heeft vooral liggen pitten, zelfs onder zo’n foeilelijk speelfims vol met prikkels :roflmao: ze is gisteren denk ik aan het inhalen haha.

    Ik ga zo even stofzuigen en de wc doen. Luuk is spelen bij een vriendje en Nina ligt te slapen. Straks als ik hem op gehaald heb rijd ik even met ze langs de speelgoedwinkel om een cadeautje te halen voor ons neefje waar we morgen een verjaardag van hebben.

    Ik ben wel een beetje moe naar een voor mij relatief kort nachtje :o:
     
    ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    @Ang1987 hier zijn ze ook altijd zoooo vies na school. Volgens mij rollen ze daar heel de dag lekker door het gras en het zand. Zolang ze maar plezier hebben zeker :roflmao:

    @Malbec oooh dat schaap hebben wij ook. 2 stuks, op elke slaapkamer 1tje. Werkt wel goed hoor. Enige dingetje is dat ze vaak moeten komen vertellen dat het schaap nog rood is :rolleyes: en dan 5 minuten laten mamaaaaa het schaap is nog altijd rood :roflmao:
    Veel plezier met de date straks!

    @Liessb88 ai vervelend dat hij er zo ziek van is. Onthouden dat het voor een goed doel is en duimen dat het snel beter gaat!

    @KleineLai haha herkenbaar dat je niks kan afmaken. Ik ben ook al met dit stuk bezig sinds deze morgen o_O

    @Liva zeker werken aan die zelfacceptatie! We hebben 4 kinderen gemaakt, niemand verwacht dat we er superstrak uitzien. Beetje striemen hier en een beetje blubber daar horen er gewoon bij soms. Gewoon lief zijn voor jezelf en de rest komt wel weer goed :)
     
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik vind het trouwens wel een beetje gek om de gewichten van de andere baby’s ze zien. De meesten zitten al tegen de 5 kilo of net erboven. Ida schommelt nog steeds rond die 4kilo. Terwijl ze een van de hoogste geboortegewichten had. Hopelijk gaat ze nu dan toch echt eens goed aankomen!
     
    ButterflyPassion, Ang1987 en Liessb88 vinden dit leuk.
  4. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Is ook zo. Ben ik heel trots dat m'n lijf het 4x zo heeft gepresteerd. En heel dankbaar hoor.
    In kleren is het ook allemaal wel prima, alleen bloot is het wat lastiger te accepteren voor me. Heb geen zichtbare striemen of iets overgehouden maar baal wel van de flubbers en cellulitis hahaha.
    Heb m'n genen wel mee en heb nooit echt hoeven sporten voor de lijn maar dat gaat nu wel meoten. Dus ga maar eens een plannetje maken.

    Vandaag een goeie dag, jeeeh. L is rustig en slaapt mooi in de draagzak, heb hem ook al even weg kunnen leggen slapend vanuit de zak. Dus knap meteen op na het drama van gister. Toen sliep hij op de dag 1,5 uur totaal. En verder vooral huilen.

    Even slapende foto's delen. En de groei, L is zo gegroeid al als ik hem zie in de draagzak. Wordt een lekker bolletje. Bekijk bijlage 728048 Bekijk bijlage 728049
     
  5. Sillemie

    Sillemie Bekend lid

    11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Absoluut waar!
    Ik hoop met het rollen nog een beetje op een toevalstreffer. Ze kijk zelf ook mega verbaasd vanmorgen en heeft het sindsdien ook niet meer gedaan.
    Op buikpijn na ben ik weer opgeknapt dus ik denk toch eerder iets verkeerd gegeten dan buikgriep.

    @Aaav: hopelijk vindt de kinderarts medicatie ook een goede optie. Want zo te horen heeft J er veel last van en dat is echt sneu.

    @Malbec: bij mij is het een kwestie van controle loslaten denk ik wat het moeilijk maakt om iemand anders te laten oppassen.

    Dat hoop ik met je mee! Vajèn bleef ook heel lang heel klein. Als ik nu de 2 meiden naast elkaar zet op de grafiek zet in de app van het cb dan zie je nu al mega het verschil.

    @Liva: wat een leuke foto’s! En fijn dat hij vdg beter slaapt.

    Ik was net in slaap gevallen op de bank, toch nog steeds erg moe ondanks goede nachten.
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Anders zou ik toch meer onderzoek vragen. Is idd wel typisch, want ze was best een flinke.
     
    Sillemie en teenslipper vinden dit leuk.
  7. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    @Liva de artipoppe blijft prachtig he!
    Maar jeetje wat een lekker bolletje is het aan het worden, flinke heer. Superleuke foto's.

    Hier heeft O. Overdag echt zo'n beetje de hele dag geslapen. Is ook echt wat aan het inhalen, net als L maar ook N. @Malbec. Denk dat het aan de hitte lag gister.

    Qua logeren, heb dat ook een beetje net als @Sillemie, qua controle uit handen geven maar het is vooral hormonaal en dan denk ik dat mijn baby niet zonder mij kan en helemaal verdrietig is haha maar dat zal wel meevallen. Hoewel het met borstvoeding wel wat minder praktisch is allemaal.

    En logisch dat je moe bent, je slaapt sowieso lichter dan normaal, bv is superintensief, we zijn aan het ontzwanferen etc etc. Lekker slapen hoor wanneer het kan:)

    Ja @Dompiewompie er zou toch een verklaring moeten zijn waarom je meisje niet zo snel aankomt? We hadden het er laatst over dat al jouw kids lang en dun zijn maar als baby moeten ze wel een beetje een lijntje volgen? Hadden jullie nou ook voedselallergien in de fam?
    Bij een vriendin van mij ging het bij haar baby slecht met drinken, flessen laten staan maar baby viel ook af. Waarschijnlijk koemelkallergie, nu gaat het beter met aangepaste voeding. Naja ik heb geen idee hoor en weet ook niet of het speelt.
    Ik hoop vooral dat ze lekker gaat groeien vanaf nu.
     
  8. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Nou, misschien was het inderdaad de warmte gister en mijd ik ei voor niks hahaha. Wel lekker he, als ze een dagje slaap inhalen?
     
  9. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    @Sillemie zo snel dat rollen al! Ik heb geen idee meer wanneer mijn kinderen dat deden. Schrijf nooit iets op, eigenlijk wel jammer.
    Ik vind het wel heel fijn wanneer ze rollen, kunnen ze zichzelf wat beter entertainen heb ik 't idee altijd.
     
  10. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Qua logeren verschilde het hier per kind nogal. Mijn oudste groeide de eerste 1,5 jaar op bij mijn moeder. We woonden toen in een guesthouse in haar tuin, wachtend op ons huis. Zij was dus helemaal gewend aan haar. Echt logeren snachts gebeurde toen met 9 maanden. Maar wel veel oppassen overdag altijd.
    Mijn 2e was er met 2,5 aan toe.
    Mijn 3e pas in april voor de 1e keer, met 4,5 jaar. Hij wilde niet eerder.

    Ik herken wat jij zegt @Ang1987. Ben dan ergens bang dat de kinderen het zelf niet willen haha. En ons teveel missen. En met borstvoeding is het onhandig en zijn ze toch meer gehecht aan moeders denk ik met nachtvoedingen nog.

    Ik kan de kinderen zelf wel missen. Niet de echte baby's maar daarna prima. Vind tijd alleen heerlijk. Heb alleen niet veel oppassen, alleen mijn moeder. Dus gebeurt niet zo vaak. Maar lekker bij papa en ik apart voelt dan ook als eigen tijd.
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  11. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Haha nou O. Was echt helemaal uit zijn doen, heeft denk ik ook maar 2 uur in totaal geslapen en dan vooral hazenslaapjes. Was ook zo dorstig maar kon dan net niet genoeg uit de borst krijgen dus gelukkig had ik wat flesjes nog.
    Ja best lekker zo'n slaapdagje, hoop dat dat ook zo in de nacht gaat haha.
     
  12. Sillemie

    Sillemie Bekend lid

    11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Hier is de verklaring van het op de bank in slaap vallen net doorgebroken: voor de eerste keer weer ongesteld. Wat mij betreft had het wel 2 jaar (of langer) mogen uit blijven maar helaas.

    Ik vind het missen van de kids altijd heel moeilijk. Zelfs nog steeds met Vajèn die al zo’n 5 jaar de helft vd week bij haar vader is. Daar maakte we van de nood ook wel vaak een deugd door spontane etentjes, bioscoopje pakken, weekendje weg, … op de dagen dat ze er toch al niet was. Zo konden we de dagen dat ze er dan wel was optimaal van haar genieten en de dagen dat ze er niet was optimaal van elkaar genieten.

    Ik heb van Vajèn ook geen idee meer. Ik weet wel nog dat ze met 4 maanden al zelfstandig zat omdat dat zo uitzonderlijk was. Daar lag haar prioriteit ivm de reflux. Denk niet dat Viviën dat gaat redden, zij is een stuk minder stabiel in haar nek en lijfje. Maar wie weet verbaasd ze mij.
     
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!

    @Dompiewompie nou ik had iets met dat schaap schijnbaar niet goed ingesteld want hij deed het niet. :|
    Ik snap indd je vraag over het aankomen van Ida, ze kan natuurlijk een petit ding worden en haar lijntje anders gaan ontwikkelen ( die van mij zijn hele grote baby’s en Luuk die is nu super slank bijvoorbeeld ) maar het verschil is wel groot inderdaad.

    @Liva zo gezellig dat je weer meeschrijft! Wat heerlijk dat je hem weg kon leggen! Je ziet er super goed uit!

    @Liva en @Ang1987 hoe sliepen ze vannacht? Merkte je meer onrust bij L @Liva? Ik was een beetje bang ervoor gezien ze zoveel had geslapen overdag maar ze sliep een uurtje later gisteravond en gewoon weer netjes volgens haar schema’tje :D

    @Sillemie helemaal top, ongesteld. Toch fijn dat je lijf het weer oppakt maar wel een gedoe hè :o:
    Je kind standaard de helft van de tijd missen is natuurlijk hele andere koek dan af en toe een nachtje logeren hè :) even een dikke knuffel ❤️
    Wow. Met 4 maanden zelfstandig tot zit ook? Of alleen wanneer je haar neer zette?

    Hier ben ik gisteren alweer ongesteld geworden, was ik 2 weken geleden ook al. Heel apart wel.

    Wij hebben gisteren een heerlijke avond gehad! Lekker gegeten en nog op het terras gezeten. Om 23:00 waren we thuis. Had best nog wat langer willen blijven maar vonden we lullig voor de oppassers haha.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  14. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Mogguhhh
    @Sillemie getver, kan er ook nog wel bij. En best snel ook ja. Hoelaat/vaak voed je nog 's nachts? Sorry kan t niet onthouden van iedereen. Hopelijk merk je er niet teveel van qua productie (zeker na t ziek zijn en hitte).

    @Malbec gezellog! En 23u is heel netjes voor de oppas ja ;) wel balen van het schaap!

    Hier heeft H. weer een mooie nacht gemaakt van 23u tot 4.30u en dan weer tot 8u (laatste met een beetje hulp van mn pink...). En R. slaapt ook gewoon nog dus zo gaat t meer dan prima. Al is R. overdag wel aan t rommelen met zn slaapje.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Hoi hoi!

    @Malbec wat gezellig allemaal hee. Misschien goed dat je een oppas had qua stok achter de deur haha om op tijd weg te gaan. Maar heerlijk!

    Hier was de nacht ook wel prima hoor. Om 20.30 laatste voeding en 21.00 in bed, toen 2.15 en 5.30 ofzo.

    Net heerlijk rustig ontbeten met verse croissants, chocolade en kaneelbroodjes én worstenbroodjes maar ook met een lekker eitje en vers fruit. We houden allemaal van eten hier en uitgebreid ontbijten met de familie maakt me erg happy:)

    Balen van de ongesteldheid. Ik was tot bijna een jaar na mijn vorige bevalling onregelmatig, met tussentijds bloedverlies en al. Was er nog voor naar de dokter gegaan.

    Ook voor @Sillemie stom en irritant hoor zo snel al ongesteld.

    @teenslipper jee dat klinkt als het betere werk zeg!!! Fijn dat R. Ook goed heeft geslapen. Blijft lastig ook met slaapjes overdag. Ik vind het soms hogere wiskunde allemaal, die kleine kinderen.

    Nog leuke plannen allemaal?

    Hier komt een vriendin met haar dochter dus.

    En mijn nieuwe stofzuiger komt en daar kijk ik naar uit haha. #goals:roflmao::roflmao::roflmao:
     
    teenslipper en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  16. Aaav

    Aaav Bekend lid

    12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Echt bizar. Vorige keer was ik ook tegelijk met jou, en gister word ik prompt ook weer ongesteld o_O
    Kon wel gelijk met de pil starten.
     
  17. Aaav

    Aaav Bekend lid

    12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Oh klinkt heerlijk! Wij zijn allemaal geen ontbijters maar als ik t zo lees vind ik het altijd wel gezellig. Alleen wordt er hier uiteindelijk bijna niks gegeten, dus wij doen weleens brunch/lunch :roflmao:

    Hier verder niks. Ben alleen en J. Huilt zoveel dus ik ga bij mijn moeder eten :roflmao:
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dames ben even afwezig vandaag! Bedrijfsuitje, we gaan karten in Zwolle en daarna hier weer uit eten ( en een wijntje doen :D ) fijne dag allemaal !
     
  19. Aaav

    Aaav Bekend lid

    12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Super leuk, veel plezier!
     
  20. Sillemie

    Sillemie Bekend lid

    11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Malbec: nee, niet zelfstandig tot zit dat duurde een maandje langer. Maar als je haar neerzette bleef ze heel stevig zitten.
    En dat de helft vd tijd missen went maar blijft toch kut.
    Lekker hoor zo lang op het terras! Klinkt als een topavond. Wel balen dat je alweer ongesteld bent.

    @teenslipper: meestal komt ze tss 22 en 23 en dan meestal pas weer rond 4u30 of later. Afgelopen nacht dacht ik dat ze om 2u ook wilde eten maar toen moest ik echt eerst naar de wc en toen ik terug kwam sliep ze alweer :rolleyes:. En toen kwam ze pas echt om 5u30. Erg veel ritme heeft ze niet.
    Jij had ook een lekker nachtje blijkbaar. Fijn dat H zo lekker slaapt en R dan ook heerlijk uitslaapt.

    @Ang1987: daar kan ik ook echt zo van genieten met het hele gezin lekker uitgebreid ontbijten!
    Veel plezier vandaag met jouw vriendin (en stofzuiger :roflmao:).

    @ButterflyPassion: veel plezier met jouw uitje. Klinkt heel leuk.

    Wij zijn net terug uit Den Haag. Mijn vriend was naar de kapper geweest (doet hij nog steeds bij zijn ouwe vertrouwde kapster). Dus Viviën en ik waren even mee gegaan, lekker gaan wandelen en beetje shoppen.
    Mijn ongesteld is trouwens toch niet doorgezet, echt geen idee. Was gisterenavond (sorry voor de details) helder rood bloed bij het afvegen en sindsdien niks meer…
     

Deel Deze Pagina