Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113

Goed dat je lekker helemaal niets doet. Daar zijn deze weken ook voor.
    Hopelijk wordt de buikpijn wat minder.

2. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hoe gaat het met de 3 kleine mannetjes? Foto's mogen altijd :D

3. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Helemaal mee eens!
    Hier lekker lui en hongerig. Ben heeeeeeel druk met alles uitzoeken. NOT. vluchttas klaarzetten kost me 4 dagen... maar nog wel leuke kleertjes uitgezocht.

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Ang1987 veel plezier vandaag!!
    Wat jij hebt met koningsdag heb ik met bloemencorso. Ik woon zo ongeveer náást de grootste bloemen trekpleister van Nederland zeg maar :D En mijn moeder het dorp er naast. Als het dan gebeurd, wordt het echt fietsen voor dr haha. En wij kruip door sluip door richting ziekenhuis.

@Liva mooi zeg hoe je dat omschrijft je wens voor je bevalling ♡ . Hoop dat het héél erg in de buurt komt :)

Ik heb vanmiddag / vanavond nog een vergadering (jaja, kies er zelf voor om er bij te zijn ;)) en aansluitend etentje van mn werk. Heb er zin in :).

Liessb88, Ang1987, Liva en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Sami is bijna op zijn geboortegewicht!!! Ongelofelijk, 140gr aangekomen de afgelopen 24 uur :o: waardoor we nu voor hem per direct de bijvoeding afbouwen.
    Olli groeit nu ook, 40gr erbij, geboortegewicht is nog ver weg maar sat is niet erg.
    Vk heeft alle vertrouwen in ons.
    Kraamzorg wordt vervroegd stopgezet ook, helemaal klaar mee met al die drukte in huis, is goed zo nu. We zouden morgen een nieuw iemand krijgen namelijk, omdat degene die nu komt al aan haar aantal dagen zit. Maar dat trek ik niet, een nieuw persoon, dus laat maar

ButterflyPassion, Liessb88, Ang1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Had ik die foto gedeeld? Kleine Olli die heel stilletjes naar me staarde gisteren met zijn scherpe donkere ogen <3
    Voor al degene die zich afvragen hoevje nou van een volgend kindje net zoveel kan houden als van de rest, komt helemaal goed hoor ❤️❤️❤️

Bijgevoegde bestanden:

ButterflyPassion, Liessb88, Ang1987 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Die status heeft de vluchtkoffer hier dus ook, heb alles in een doos gedaan dus t ligt wel klaar maar moet t nog even in een koffer/tas stoppen.

@Mamavandrie34 wat fijn zeg! Wat doen ze het goed. Kan me heel goed voorstellen dat je de kraamzorg dan liever uit zwaait, ik vond die wisseling destijds ook verschrikkelijk. Ben je net aan iemand gewend staat er weer een ander aan je bed.

8. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Wat een intense blik al. Heerlijke mannetjes zo samen. En mooie donkere haartjes!

9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Mamavandrie34 klinkt helemaal super! En wat fijn dat je geen behoefte hebt meer aan kraamzorg.
    @Ang1987 heerlijk zo'n nacht, wel jammer dat je er niet echt van bent uitgerust.

Hier is net de keuken geleverd. Huis staat proppievol!
    Ook naar vk geweest. Liggings echo en gbs uitstrijkje. Kind ligt nog steeds head first en toch al iets ingedaald. Verder alles goed. Ze gaf wel aan dat ik er vanuit moet gaan dat ik weer overtijd ga. Wel zijn er meer mogelijkheden om t natuurlijk in te leiden dan bij een 1e (strippen of zelfs vliezen breken). Hopen dat t niet nodig is natuurlijk, maar we gaan t zien. Ik laat t maar over me heen komen.

Liessb88, Ang1987, KleineLai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Hier net bij de vk geweest. Bloeddruk iets gezakt, dus lekker naar huis en bij veranderingen bellen. Liggings echo gehad, kind heeft gewoon haar! Mijn dochter was heeel lang kaal en nu met 2,5 nog niet veel haar haha.
    Verder nog hetzelfde, ingedaald en vast. Gespannen buik komt wss doordat ik gewoon "vol" zit. Baarmoeder is smaller dan normaal, dus de billen en benen liggen hoog, vlak onder mn ribben en placenta ligt daar ook nog ergens tussen.. normaal zakken ze iets met indalen, deze dus niet haha.

Liessb88, Ang1987, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Ang1987: wat fijn zo’n hele nacht doorslapen! Lekker genoten van de lunch?

@KleineLai: succes met schoonmaken, toch een soort nesteldrang hè.

@ButterflyPassion: ik hoop voor je dat de badbevalling gaat lukken. Hopelijk gaat het gewoon allemaal iets geleidelijker.

@Dompiewompie: nog 1,5u rijden :eek:. Waar moeten ze helemaal vandaan komen dan? Heb je andere opties dichterbij en backup voor maandagen/woensdagen?

Hier staat mijn ziekenhuistas al ruim 2 weken in de auto. Op het moment zelf moeten we alleen nog spullen voor mijn vriend inpakken.

@Mamavandrie34: wat super fijn! En inderdaad Olli komt er ook wel. Fijn dat jullie nu ook echt rust gaan krijgen in huis. Een nieuwe kraamhulp lijkt mij ook vreselijk irritant. Moet je weer wennen aan elkaar enz. Dus fijn dat het zo opgelost kon worden. En wat een super schattige foto!!!

@teenslipper: succes met de keuken. Fijn dat de kleine al een beetje ingedaald ligt. Hopelijk blijft dat zo en gaat ie ook verder indalen. En idd hopen dat het gewoon vanzelf op gang komt.

@Aaav: de baby heeft zich gewoon helemaal uitgerekt :roflmao:. Hij denkt ook: “zo, lekker de ruimte nu”

Hier begin ik het toch best wel spannend te vinden. Ik ga volgende week even vragen of de gynaecoloog bij de controle alvast even wil checken op eventuele ontsluiting. Want ik heb gisterenavond de informatiebrochure van het ziekenhuis gelezen en daar werd ik toch een soort onzeker van. Ik weet graag waar ik aan toe ben. En ja, dat moet ik ook grotendeels los laten want je hebt het nooit volledig onder controle. Maar langs de andere kant is het ook wel fijn als ik volgende week toevallig al ontsluiting zou hebben om dat te weten.

ButterflyPassion, Liessb88, Ang1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat een droppies ❤️❤️

Wat goed dat de kraamzorg afgerond is, heel fijn samen met je gezin in huis! Hoe herstel jij je verder? Fijn dat de mannen aankomen!

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Komt goed!! Je baby denkt. Ik laat mijn moeder eerst even de verbouwingsperikelen doen en dan ga ik indalen!
    Ik word ook een keertje gestript maar het schijnt niet heel veel meer te zijn dan toucheren maar dan wat gevoeliger zei mijn vriendin. Dus daar hou ik me aan vast haha.

Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  14. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Sillemie ze komen vanuit het Luikse en moeten naar het noorden van Limburg. En ze rijden op seniorentempo ook uiteraard :rolleyes:

maandag en woensdagen is er geen backup. Maar we zien wel hoe het loopt, altijd in een weekend bevallen tot nu toe dus zullen daar maar weer van uit gaan :thumup:

Ang1987 vindt dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.276
    113
    @Mamavandrie34 heerlijke mannetjes <3 Doen ze het verder goed? Ze huilen niet teveel?

Ja het is hier wel een beetje aan de gang ja. Nog niet zo erg als bij de jongens maar ik merk dat de behoefte om het huis ten alle tijden zoveel mogelijk opgeruimd en schoon te hebben toch wel aanwezig is haha
    De tassen zijn ook bijna helemaal ingepakt.
    Ik vind dat toch wel lastig hoor, die tassen. Want veel spullen die mee moeten gebruik je gewoon. En kleding dat al 3 weken in een tas zitten gaan er ook niet frisser van ruiken zeg maar. Mja.. het is teveel spullen om op het laatste moment met weeen in te gaan pakken. Dus je doet het maar en de tassen staan dan maar X weken te wachten. Het kan over 3 dagen zover zijn, maar het kan ook gewoon nog 5 weken duren natuurlijk...

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @KleineLai Hebben je schoonouders geen sleutel van je huis? Dat je echt het minimale inpakt (1 schone set kleren) en de rest moeten ze maar halen wanneer nodig? ik had ook het minimale ingepakt.

ze huilen niet echt nee, maar ik laat ze ook niet, zodra ze zich roeren/onrustig worden pakken we ze op, dus ze hebben ook a nachta niet 1 keer in hun bedje gelegen. Anders hadden ze zeker gehuild, want hoewel ik ze overdag eventjes kan neezetten lukt dat s nachts gewoon niet

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.276
    113
    Ze heeft een sleutel maar ik maak het haar het liefst zo makkelijk mogelijk. En ook voor mezelf, ik zit dan niet lekker; 'zou ze dit vergeten, denkt ze daaraan'. De oudste heeft een gebruiksaanwijzing met kleding en eten. Dat heb ik het liefst gewoon allemaal klaarstaan zodat daar geen zorgen over zijn :)

Fijn hoor dat ze niet zo huilen. Voorkomen is ook beter dan troosten vind ik, haha
    Liggen jullie dan beide met 1 ? of jij met 2 ? of hoe werkt dat met een tweeling?

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Jeeetje die mannetjes @Mamavandrie34, zo bizar dat die een week geleden nog in je buik zaten.
    Snap ook dat je de kraamzorg wel beu bent, lekker in de familie bubbel nu.

Wat een enorme schatjes♡♡

@Aaav fijn dat de controle goed was! En al lekker ingedaald dus ook.

@Sillemie kan me voorstellen dat je het spannend begint te vinden. Het is best concreet en toch weer niet. En het is gewoon ook al heel snel dat het gaat gebeuren. En alles vragen wat helpt om je rustiger te maken. Info helpt toch een beetje toch bij het gevoel van (iets van) controle.

Lunch was echt mega. Totaal 4 vriendinnen gezien, en hele middag op terras.
    Was eigenlijk toch best uitgerust, die goede nacht heeft daar toch wel bij geholpen:).

@teenslipper fijne positie is dat, head first en al iets ingedaald ook.
    Hoop dat je gbs kweek goed terug komt.
    Die van mij was goed. Heb dus letterlijk een half uur in de wacht gestaan bij de huisarts om hier achter te komen maar dan heb je ook wat;).
    Hoop dat je niet overtijd gaat maar goed je doet er weinig aan en je moet het maar zien.
    Eerst maar even de verbouwing af:)
    Goed te horen dat de keuken er al is dat is een stap in de juiste richting.

Misschien vergeet ik te reageren op mensen maar dat doe ik dan later nog:)

19. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    dat snap ook wel, dat je het zelf klaar zet voor je kinderen (zou ik ook doen :roflmao:) maar als het zo lang blijft staan is het ook zo onhandig (we hebben niet zo heel veel kleren per kind hier, we wassen toch eindeloos, dus als 3 of 4 complete sets kleren in een tas verdwijnen hebben we toch een probleem)

ja hoe doe je dat met een tweeling, dat weet ik nog niet helemaal geloof ik :roflmao: ze hebben tot nu toe telkens tussen ons in gelegen (past toch wel, wel krapper dan met eentje :D) en dan doen we maar wat :rolleyes: soms heb ik ze allebei aan de borst (topsport is dat, met een cijfer voor schoonheid en eentje voor effectiviteit), soms heb ik er eentje, dan meld de andere zich dus ruil ik ze om, en dan weer omruilen, en dan weer, en dan weer, en dan weer, en dan weer, en dan weer, nou ja jullie snappen het wel. Maar zo komt de borstvoeding wel goed op gang :cool:
    En ik sla man wakker als het me niet lukt om ze vlot om te ruilen :roflmao::roflmao::roflmao:

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha je hebt de hele dag door wel een kind vast dus :roflmao:

Hier pak ik ook maar 1 setje kleding in. En dan kan mijn vriend gewoon even wat langs brengen wanneer nodig, die slaapt toch thuis als ik in het ziekenhuis moet blijven. Dat ligt zeg maar op de route. Ons huis, schoonouders huis, ziekenhuis. En dat allemaal in 5 minuten :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina