Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Kijk, dat is het betere werk! Ik wens je alvast een hele bijzondere dag toe morgen. Ongelooflijk he, je gaat 2 prachtige mannetjes op de wereld zetten. Hoop dat je lekker slaapt!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hee meiden!!

@Mamavandrie34 moest net aan je denken!! Wat fijn al vanuit jezelf 4cm!! Super goed! En lekker luxe hoor, uit eten :roflmao: hoe is het met de zenuwen lieverd?

@teenslipper ik draag uitsluitend strings overdag en boxers in de nacht. Daar past het niet in :D

@doublerainbow ik gebruik neutral voor de babywas, tot een half jaar ongeveer :)
    @KleineLai wat gek hè van die luiertas. Irritant ook! Ik heb wel een nieuwe gekocht. ( niet nodig, maar ik vond van wel :roflmao: ) een mooie van Koeka

Ik heb hier vandaag de proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen, zo leuk! Moet nog wel even het een en ander aanpassen en dan is hij perfect!

3. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn dat je al op 4cm zit! Scheelt weer een handeling. Hoe gaat het nu met de spanning?
    Hopelijk slaap je straks lekker zodat je morgen ochtend uitgerust aan de bevalling kunt beginnen

4. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    ik doe de eerste dagen na de bevalling altijd zo van die tena wegwerpbroeken aan totdat het ergste bloeden voorbij is. En daarna gewoon een groot maandverband in mijn eigen onderbroeken.

Wasmiddel heb ik niks speciaal voor de baby, gewoon datgene wat ik voor iedereen gebruik (en dat wisselt afhankelijk van de promoties :roflmao:). Ik moet trouwens nog steeds de babywasjes doen :rolleyes:

@Mamavandrie34 succes! 4 cm, dat is al bijna op de helft ;)

doublerainbow en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Is de naam nu wel toch definitief???

Luiertas heb ik ook niet (maar dan echt niet meer;)) maar twijfel nog tussen ook een van Koeka of een van studio Noos.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.211
    113
    Een soort babymoon maar dan anders :p

@Mamavandrie34 , eet smakelijk en fijn dat je man kan blijven slapen!

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik heb medegedeeld dat hij niet zo moeilijk moet doen en dat het gewoon de naam wordt die we al hadden :roflmao:

Ja die van studio Noos is ook heel erg leuk!

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hier trouwens mogelijk ook een soort extended ziekenboeg.

Mijn zoontje vanmiddag eerder opgehaald bij een vriendje omdat ie oorpijn had.
    Serieus. Heeft nog nooit oorpijn gehad maar het kan natuurlijk heel goed en het is hele zielige pijn want de tranen biggelden over zijn wangen en normaal is ie niet zo. Dus hopen dat het heel tijdelijk was en niet zoiets als oorontsteking.

Verder ga ik dit aanschaffen voor over mijn matras, was tip van de verloskundige (niet per se deze versie)
    Lijkt me wel wel fijn om mijn net gereinigde matrassen zo veel mogelijk te beschermen tegen vruchtwater en wat je allemaal meer tijdens een bevalling tegen kan komen.

https://www.matrasdirect.nl/matrasbeschermers/waterdicht/waterdichte-molton-90x200-wit/?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping&gclid=CjwKCAjw9LSSBhBsEiwAKtf0n_Ck4aCcqlg3h8NK9OGMHri0ANKbHkMpXmmRpZJf0_h9ITEMvxG3EhoCgjwQAvD_BwE

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh ja handig ja! Ik heb nu wel een zeiltje eronder voor het geval dat. Maar als je een thuisbevalling overweegt is dit een goede aanschaf denk ik! Ik heb ook zoiets als molton voor mijn zoontje van de Hema. Werkt echt heel goed!

Ooh no! Zielig van je zoontje zeg! Hier bekend met veel oorontstekingen bij zoon en neurofen hielp hier altijd zo goed daar tegen! Hoop dat het mee valt!

Ang1987 vindt dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.211
    113
    Och arme.. en hij is best een bikkel of niet? Met z’n ontkenning ‘ik ben niet ziek’ *heeft 40 graden koorts* :rolleyes:
    Beterschap, oorpijn schijnt echt kut te zijn!

Ang1987 vindt dit leuk.
  11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zoiets van de ikea inderdaad. Is eigenlijk van mijn dochter, maar ze heeft er 2, en ik ga er vandaag of morgen even 1 om mijn matras doen voor de zekerheid. In principe beval ik hier niet thuis, maar gewoon voor de zekerheid. We hebben pas sinds de zomer een nieuwe boxspring, en die was niet goedkoop dus moet er niet aan denken dat de topper vies wordt.
    Sterkte voor je zoontje, hopelijk geen oorontsteking, dat doet zó veel pijn kan ik me nog herinneren van vroeger.

Ik heb teveel gegeten, mega maagzuur blegh

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @ButterflyPassion ja idd je vliezen zouden maar net breken in je bed is ook zo zonde ban je nieuwe boxspring.

@Malbec, @KleineLai thanks voor de beterschapswensen/tips.
    Het is wel een bikkel, en een bijzonder type. Maar dat vind ik juist zo mooi aan kinderen:).

En blegh van maagzuur, ik en vele andere hoogzwangeren weten hoe shit het is:(.

13. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Beterschap!
    Ik heb ook zo'n ding van de ikea. Vond t wel zweterig maar ik heb t sowieso snel warm in bed. Maar beter dat dan t vruchtwater overal idd!

@Mamavandrie34 geniet van je nachtje hotel! Fijn dat je al op 4cm zit, ook een teken dat je lichaam er wel ver klaar voor is. Lekker laten verzorgen vanavond en heeeeeel veel succes morgen!

Ang1987 vindt dit leuk.
  14. doublerainbow

doublerainbow Actief lid

12 jun 2021
    233
    486
    63
    Vrouw
    Wat spannend, al 4cm @Mamavandrie34. Een hele bijzondere dag morgen gewenst, ik zal aan je denken! Hopelijk kan je met al deze spanning toch wat slaap pakken vanacht.

En bedankt voor alle tips qua wasmiddel dames, deze week maar aanschaffen en dan volgende week wasjes doen, eindelijk!

Vandaag na het douchen ook voor het eerst dat ik wat colostrum uit m'n tepels zag lopen, zo apart maar wel bijzonder :)

Wij hebben trouwens ook een molton van ikea, ivm de thuisbevalling. Was van plan hem rond 37 weken op het matras te gaan doen, of tenminste... aan vriendlief te vragen of hij het wil doen :p

Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  15. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @Mamavandrie34 4 cm!! Wauw! Wat fijn dat er nog even goed voor jullie wordt gezorgd. Bijna zo ver, heel spannend!

16. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Wauw, zoveel berichten, ik hannes wat aan met reageren, wie/wat ik mis.. excuus!

Ondergoed: ook Maddy's van de zeeman, ideaal! Sluit ook fijn aan en zitten comfortabel.

Zeiltjes moet ik er ook onder gaan leggen idd, voor t geval toch die vliezen breken ofzo. Wil als het kan gewoon in het zh bevallen.

Ik moet nog zooooveeeel doen. Niet normaal. Er is nog steeds niks compleet dus kan niks kwijt.. zaterdag haal ik een complete bestelling op bij ikea met het nieuwe grote bed voor mn dochter, gaan we oefenen. Verder: alles wat kan/moet voor de baby moet ik nog doen :roflmao: als hij eerder komt heb ik een probleem denk ik.

Oh en ik las een stukje "goedbedoelde adviezen" man man man, wat een ellende. En ik snap het niet he. Bemoei je lekker met jezelf. Ik ben ook een best chagrijnige zwangere deze keer.
    Laatste keer was t iemand over maagzuur: ja je kan toch vanillevla eten? Dat helpt hoor. Joh vrouw, voor jou ga ik elke avond 3 liter wegwerken, kijken of t werkt, goed? Mag ik bij jou kotsen? Nee? Vervelend. Dit was dan onder het mom "medicatie gebruiken tijdens de zwangerschap is niet goed". Dat begrijp ik ook wel, als het anders kon had ik het wel gedaan Truuszilla.
    *klaagmodus uit*.
    Excuus :$ dit heb ik dus heel vaak, met heel veel dingen.

Ik ben ook gewoon zo moe joh. Heb een lijstje met dingen die ik "moet" doen als extra. Luiertas opruimen en wassen etc. En daar zet ik dan dagelijkse dingen bij, nou die lukken.. maar al die extra dingen blijven mooi staan. Morgen is dochter naar de opvang en ben ik alleen.. hopelijk lukt er dan wat!

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Mamavandrie34: heeeeel veel succes gewenst vandaag. Jouw jongens komen eraan! En wat fijn dat je al 4cm had. Ik duim voor een hele vlotte bevalling en alles daarna.

Qua wasmiddel gebruiken wij wasnoten en als er erge vlekken op zitten dan we er biotex bij.

Onderbroeken moet ik misschien ook nog wel wat bij gaan kopen. Het kraamverband past wel in mijn standaard maar ik heb er pas zeker een stuk of 10 weggegooid omdat die versleten waren :roflmao:.

Nou, ik ben weer benieuwd naar de controle van straks. Ik ga toch maar weer gewoon met mijn ziekenhuistas en al naar het ziekenhuis

18. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 succes met de bevalling! ik hoop dat alles verloopt zoals jullie willen en dat je snel je jongens kan ontmoeten :thumup:

19. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Aaav: succes met alles wat je nog moet doen en klaarmaken voordat de baby komt. Hopelijk blijft die ook nog eventjes zitten dan.

@doublerainbow: ik verlies al weken druppels waterige afscheiding. Bijzonder is dat hè hoe je lichaam zich klaar maakt om de baby te voeden.

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    @Aaav succes met alles wat je nog moet doen, probeer 1 ding tegelijk af te ronden en neem vooral ook je rust tussendoor!

@Mamavandrie34 jaa!! Het is zover. Zet hem op en ik denk aan je!

Ang1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina