Jullie schrijven te veel, ik kan het niet bijhouden! Lezen wel, maar reageren vraagt veel denkkracht, heb ik een gebrek aan momenteel
Ik zat te denken, dacht een soort ervaringsdeskundige te zijn met al die bevallingen, maar eigenlijk heb ik alleen bij de tweede moeten ‘raden’ ‘weten’ of het begonnen was. Bij de eerste belde ik vanwege hevige bloedverlies. Verder nergens last van. Geen voorweeen gehad. Paar uur later is Noah geboren. Tweede, ja toen kreeg ik weeen en dacht na een urr ofzo laat ik maar de vk bellen want dit is wel pijnlijk. Kon ik gelijk naar het ziekenhuis waar hij een uur later ofzo geboren werd. Derde, veel voorweeen gehad in de weken voor de bevalling, toch nooit gedacht dat het de bevalling was. Tot ik een nacht ging plassen en halverwege de woonkamer (wc was beneden) een gekke plop/knap voelde. Billen knijpen en snel doorgelopen, even getwijfeld maar dit waren de vliezen. Vk gebeld, geen weeen nog, wachten tot er weeen zijn en meteen terug bellen. Paar uur later weeen, kwam de vk, was ik inmiddels helemaal vertrokken in mijn bubbel, ze hebben me in de auto gehijsd en 20 na aankomst in het ziekenhuis was Lev geboren. Vierde was de tweeling, geen voorweeen gehad. Ingeleid (vliezen kunstmatig gebroken, had 4 cm ontsluiting, zonder 1 wee te hebben gevoeld) Vijfde was de laatste, bijna hetzelfde als de vorige. Wel 1 nacht voorweeen gehad. Toch niet gebeld, ik had niet het gevoel dat dat hem was. Bleek ik gelijk te hebben
Rollercoaster! Sami weer op geboortegewicht! Olli niet maar laatste weging opeens 120 gr aangekomen (in twee dagen!!!) Maandag komt de vk weer om te wegen, we geven geen bijvoeding meer en ik kolf ook niet meer. Was ik zo zat. Het zoog alle plezier uit mijn leven dit (ipv melk ) dan gaan we zien of ze door Zijn blijven groeien. Ze plassen en poepen als een malle dus hopelijk houden ze ook wat binnen om ervan te groeien Alleen is nu Lea flink ziek, hoge koorts, hoest en snot (wat een boel hier gehad hebben denk ik) alleen zijn hier de baby’s wél geboren… Sami hoest een klein beetje, en ik heb een snotje gezien. Opdracht is om temp goed in de gaten te houden. Bij koorts meteen bellen. Ik hoop niet dat het gebeurt… bah. En lea verdrietig want die mag helemaal niet meer in de buurt komen (is waarschijnlijk al te laat, iig voor Sami, maar geen extra kansen tot besmetting nu) Stom dus
Wij zijn net terug van een dagje pretpark. Het was 25 graden met zon. Het was ook erg rustig! Wat me echt wel verbaasde want paasweekend. Maar goed, beter voor ons Mbt zwangerschap ging het erg goed! Rond het middaguur werd de baby wakker en begon ze weer flink op mijn spieren en weet ik het wat te drukken. Dat deed echt even zeer , maar daarna was ze lief voor me. Verder totaal geen last gehad van harde buiken of rug/bekkenpijn. Nu ook (nog) niet. Yay! De oudste deed het ook super! Aan het begin zijn koptelefoon op en heel voorzichtig naar binnen. Een hoop indrukken natuurlijk, attracties die volop draaiden, geluid, licht, rennende kinderen. Maar al gauw kon de koptelefoon af en hij heeft er helemaal niet meer om gevraagd. Wel op een gegeven moment dat hij in de buggy van zijn broertje wou met de tablet; even terugtrekken. Maar geen moment dat hij overprikkelt dreigde te raken. de jongste is in een paar attracties geweest.. hij heeft het ontzettend naar zijn zin gehad ook. Echt genieten zoals een kind kan genieten van een pretparkje … en nu ga ik bijlezen hoor
@Mamavandrie34 , super fijn dat ze zoveel zijn aangekomen!! Groot gelijk dat je gestopt bent met kolven. Ik ga daar niet eens aan beginnen. Het is live drinken of kunstvoeding. Even spannend of Lea de jongetjes al heeft geïnfecteerd. Gelukkig hebben ze wel een boel antistoffen van jou meegekregen , en krijgen ze nu nog steeds natuurlijk. Mja.. ze blijven toch zo kwetsbaar. Goed in de gaten houden maar. En beterschap voor je lieve meisje! … en de rest van jullie ben ik alweer kwijt Oja, iets met weeen herkennen.. bij mijn eerste was het makkelijk, tot 41+4 geen enkele kramp of wee gehad. Dus toen het begon herkende ik het meteen. Ze hadden ook meteen een duidelijk op en afloop, en een piek. De tweede was even aankijken want ik had al weken last van echt flinke voorweeen. Maar toen ik de slaap niet kon vatten en ze echt pijnlijker werden wist ik dat het was begonnen. Ook hier weer duidelijk op en af loop, met een duidelijke piek. Bij de tweede werd de piek ook snel erg pijnlijk.
Wat goed dat Sami weer op geboortegewicht is!! En Ollie ook lekker aangekomen, gaat de goede kant op zo te lezen . Wat enorm balen dat Lea nu zo ziek is zeg. Zo sneu voor haar. Ook dat ze niet bij jullie kan nu. Hopelijk zet het bij Sami niet door, maar hier zit je niet op te wachten zo vlak na de geboorte. Geeft toch weer wat spanning. Heel veel Beterschap voor kleine Lea!!
Ahhh wat fijn qua groeien. Ja dat kolven pfff hoe dan, volgens mij heb je je handen (en borsten) wel vol met 2. Superfijn dat ze ook goed poepen en plassen, dat moet toch een goed teken zijn. Hoop dat het maandag wordt bevestigd. Balen zeg van Lea, en zielig zowel dat ze ziek is als dat ze niet bij de jongens mag komen. Hopelijk blijven de kleintjes gespaard verder.
Ahhh wat fijn!! Qua weer maar ook hoe goed je oudste het heeft gedaan en dat de kleine R. Lekker in attracties is geweest. En dat jij je goed voelt dat is ook niet onbelangrijk. Echt te schattig die foto's ook.
ik kan het ook niet altijd goed bijhouden. En ik heb geen pasgeboren tweeling, dus het is je helemaal vergeven Fijn dat de jongens het goed doen! En jammer dat Lea nu weer iets te pakken heeft, hopelijk krijgen de jongens er niet te veel last van. @KleineLai fijn dat het een geslaagd uitje was! Wie vroeg dat van de weeën? Ik heb nooit voorweeen gehad. Dus wanneer ik iets voelde dat ongeveer regelmatig kwam en redelijk pijnlijk was altijd meteen geregeld dat de opvang voor de kinderen er was.
Ik vroeg dat. Klinkt bij jou ideaal qua aanvoelen komen, hoop dat ik dat ook zo krijg. (Al hoop ik vooral dat nu spontaan je vliezen breken met 38 weken ipv dat lange doorlopen)
Ik heb 3 totaal verschillende bevallingen gehad, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen. Mijn laatste begon wel met weeën maar ik lag die nacht in 't ziekenhuis door veel bloedverlies. Ik wilde niet inleiden en de weeën begonnen snachts zelf. Toen wist ik wel direct dat het begonnen was. Was wel een fantastisch mooie bevalling trouwens, ondanks dat bloedverlies.
Vorige x een valse start gehad met 39+3. Voelde echt, zelfs in bad en onder de douche hielden ze vol maar na een paar uur foetsie en klaar. Dus geen idee. Bevalling zelf was ingeleid en beenweeen, niks in mn buik. @Mamavandrie34 veel beterschap voor Lea! Fijn dat de tweeling het al zo goed doet en dat je kan stoppen met kolven. Je bv zal ongetwijfeld helpen qua antistoffen. @KleineLai klinkt als een zeer geslaagd dagje! Fijn dat jullie allemaal zo hebben kunnen genieten
@Mamavandrie34: Beterschap voor Lea! Hopelijk heeft ze de jongens nog niet aangestoken. Goed dat Sami weer op zijn geboortegewicht is! En Olli groeit ook goed zo te horen. Dat zal vast ook wel zo blijven zonder bijvoeding en kolven. @KleineLai: wat fijn dat je zo’n geweldig dagje gehad hebt! En dat de kids zo genoten hebben. Hier vandaag super rustig aan gedaan. Wel een Koningsdag setje gemaakt voor de baby aangezien ze er als het goed is iig voor Koningsdag is
Ohh ik had ook alleen maar beenweeen, de ctg registreerde niets terwijl ik dood ging van de pijn Heb jij tips qua beenweeen? Ik ben bang dat ik ze dit keer ook weer krijg. Voor/tijdens menstruatie ook altijd beenpijn.