Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Wasmiddel: ik gebruik ariel pods, voor de kleintjes doe ik geen wasverzachter.

@Mamavandrie34 Heel veel succes vandaag!!!

Ang1987 vindt dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Mamavandrie34 hier wordt heeel hard aan je gedacht♡♡♡♡

@Sillemie succes in het ziekenhuis, hopelijk valt het mee en hoef je niet te blijven. Wel goed om die vermoeidheid te bespreken misschien als mogelijke bijwerking??

@Aaav herkenbaar. Had vorige week ook stress want het leek niet te overzien wat ik allemaal moest doen. Maar uiteindelijk komt het echt wel goed (al dan niet perfect;)). Kleine stapjes en ook rust nemen wat @Malbec zegt idd helpt wel.
    Ik moest wel erg lachen om hoe jij de bemoeials beschreef.
    Ik ben zelf echt heeeel onaardig als het hier op aan komt dus iedere goedbedoelde bemoeienis kap ik direct af (met een blik vaak al haha) dus heb er niet zo'n last van.
    Vrienden zijn vaak helemaal oké alleen mijn moeder is ook kampioen lompe (goedbedoelde) opmerkingen maken en rare dingen zeggen @KleineLai.
    Weet niet of ik het al had genoemd maar ze vroeg me laatst wel of ik er niet voor kon zorgen dat mijn bevalling overdag zou beginnen want ze zag er toch wel tegenop om snachts haar bed uit te moeten :roflmao::roflmao:

Ik heb hier zo een (online) intake met de psycholoog. Het gaat eigenlijk heel goed maar toch fijn dat ik haar spreek.

Fijne dag allemaal!!!

3. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    @teenslipper we hebben inmiddels een tuinstoel (die achterover kan) in haar kamertje gezet en nu wordt ze snachts dus terug gelegd door ons en blijven we er even bij zitten. Merk na een paar dagen al verbetering dus dat geeft hoop.

@Mamavandrie34 onze dochter is 21 maanden (ik haat die maanden na een jaar ), maar dus nog geen 2. Wij wilden geen extra ledikant kopen omdat we haar sws wel vlot over zagen gaan naar een peuterbed dus vandaar al in februari dit peuterbed gekocht.
    Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen en dat het vandaag allemaal voorspoedig mag verlopen!

Hier zometeen groeiecho en controle bij de vk, heel benieuwd weer

Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Lieve @Mamavandrie34 heel veel succes vandaag!! ♡

@Sillemie jij ook succes in het ziekenhuis, hopelijk hoef je niet te blijven.

@Ang1987 succes met de intake, hopelijk heb je er straks een goed gevoel bij :)

@Roosxxx hopelijk is je groeiecho helemaal goed! Is dit je laatste of krijg je er nog meer?

Hier weer een rot nacht gehad, blegh. 03.30 sliep ik denk eindelijk. Ik kan gewoon de slaap niet vatten, geen positie vinden, krijg honger, drukke baby enz enz. Mijn man heeft gelukkig wel de kindjes aangekleed en naar school / opvang gebracht, héél fijn!

Malbec vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Dat zou mijn moeder ook zo kunnen zeggen ja!
    Toen ik zei dat ik zwanger was vroeg ze wanneer ik was uitgerekend. Ik zeg ergens begin mei “o goed zo, we hebben daar nog niet zoveel verjaardagen” .. nou graag gedaan mam :rolleyes:
    Toen ze mijn 2e zoon in haar armen had voor de eerste keer zegt ze: “nee, hij voelt nog niet eigen, ik moet nog wel even wennen” .. als hormonale oververmoeide kraamvrouw is dat niet wat je wil horen. Dan zijn alleen complimenten in de vorm van ‘de mooiste en liefste baby ooit!!’ welkom, oké!?

Toen ik zei dat ons dochtertje was kleiner is zei ze “oh dat is makkelijk bevallen dan”
    En daarna “jullie waren ook allemaal zo lekker klein” dat dat kwam omdat mijn moeder rookte tijdens onze zwangerschappen heb ik maar niet gezegd :|

verder is ze wel een lieve goede moeder hoor, haha. maar die opmerkingen soms.. ik kan er niets mee.

Ang1987 vindt dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ang1987 vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    @Ang1987 Spannend straks het gesprek met de psych! Goed dat je nog even gaat babbelen :)

@Mamavandrie34 , heeeeeeel veel succes vandaag! Zet hem op! :D

@Sillemie, spannend! Succes straks ook!

@ButterflyPassion , sterkte vandaag na zo’n korte nacht! *schenkt een bakkie koffie voor je in*

@Roosxxx , succes zometeen! Verwachten ze een kleine of grote baby? Hopelijk volgt ze netjes haar lijntje.

Ang1987 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  8. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Sorry, ik moet echt lachen om je bericht, maar ik begrijp je irritaties zó erg!

Mijn schoonmoeder zit altijd in mn irritatie zone. Ze bedoeld het niet rot, maar alles wat er uitkomt is net een beetje onhandig. Ik ontwijk haar dus al even, want met die zwangerschapshormonen gaat dat zeker weten fout haha :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  9. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja zeker gelukkig wel, ben de hele dag lekker alleen. Moet alleen om 15.00 mn dochter uit school halen :thumup::thumup:

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Er iets over zeggen heeft geen zin, daar heb ik ook de energie niet voor joh.
    Ik probeer het gewoon in de context van haar intenties te plaatsen (welke goed zijn). En daarna draai ik me om naar mijn vriend en doe ik een ‘grrrrr…’. En dan klaar :p niet te lang in blijven hangen.

ButterflyPassion, Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Ja het is net niet wat je wil horen. Als ik zeg dat mijn baby klein is wil ik ook geen “ooohh wat erg! Wat verschrikkelijk! Wat moet je bang zijn zeg!” Donder op ook hoor :p maar een ‘da’s makkelijk bevallen’ is wel iets te nuchter hoor :roflmao:

ButterflyPassion, Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  12. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    @Mamavandrie34 succes vandaag!
    Andere moeders succes met alle onderzoeken en bezoeken!

Ang1987 vindt dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahaha @KleineLai al die dingen die jouw moeder zegt had mijn moeder ook kunnen zeggen.

En thanks voor degenen die mij succes wensten met de psych.

KleineLai en Malbec vinden dit leuk.
  14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Ang1987 en @KleineLai: waaw, die opmerkingen van jullie moeders… Ik zou mij dan ook echt niet rustig kunnen houden. Mijn moeder is nu ook niet bepaald subtiel met woorden overigens. Maar ik krijg daar dus altijd wel ruzie om :|. Soms een beetje meer geduld en tot 10 tellen ook aan mijn kant zou wel een goeie zijn. Maar zij ziet gewoon niet wat voor effect haar woorden hebben.

@Ang1987: succes met de intake zo.

@Roosxxx: fijn dat je al verbetering merkt in het slapen! Hopelijk is de tuinstoel ook snel niet meer nodig. En succes met de echo en controle

@ButterflyPassion: wat rot zo’n nacht, gelukkig kan je nog even bij slapen overdag.

ButterflyPassion, Ang1987 en KleineLai vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Luiertas gevonden! Yes!! :D

(Lag ergens onderin een mand in de gangkast. De meest logische plek ooit natuurlijk)

Aaav, Malbec, teenslipper en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Beste plek ooit @KleineLai :roflmao:. Maar gelukkig heb je hem gevonden.

Ik lig ondertussen bijna een halfuur aan het ctg. Enige wat mij opvalt is dat de kleine haar hartslag veel hoger is dan alle vorige ctg’s en dat zonder dat ik beweging voel

KleineLai vindt dit leuk.
  17. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    @ButterflyPassion dit was de laatste groeiecho en nu gaan de controles naar om de week, zat nog op om de twee weken.

@KleineLai ze verwachten een baby aan de grote kant. Vooral een groot hoofd. Maar onze eerste was ook geen kleintje (met 40.6 4190 gram, 53cm en 36 cm hoofdomtrek). Ik maak me iig geen zorgen nog, en de verloskundige ook niet nadat de eerste er ook gewoon uit is gekomen.

@Sillemie ben benieuwd naar de uitslag straks, succes!

Ennnuh die schoonmoeders, ik heb er ook zo een. Ze toont 0,0 interesse in onze kinderen terwijl ze vlak bij woont en dus zo langs kan komen. Onze dochter ziet haar niet eens als oma omdat ze haar zelden ziet. En ze denkt dat ze altijd gelijk heeft, al zeggen 200 mensen dat een banaan geel is als mijn schoonmoeder m paars vindt dan is hij paars. Ik heb er mee leren leven en tegenwoordig krijgt ze van mij dus ja en amen.

ButterflyPassion en KleineLai vinden dit leuk.
  18. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @KleineLai sorry moest heel erg lachen om jouw post over de opmerkingen van je moeder.
    Mijne valt wel mee, die wil alleen wel altijd dat wanneer zij een (goed) idee heeft, ik het ga doen, en doe ik het niet wordt ze boos. :o: maarja, dan doe ik t toch niet.

@Ang1987 succes met de intake! Ik hoop dat het een goede match is.

@Sillemie oh spannend. Ben benieuwd wat ze erover zeggen!

Zo ik ben tot nu toe gemotiveerd. Kind weggebracht, boodschappen gedaan, 2e was in de wasmachine, kleding van dochter uitgezocht voor de te kleine maten. Breng ik zo gelijk naar de kledingbank, vaatwasser is leeg.. nu even eten en een uurtje wat voor mezelf doen!

KleineLai, Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  19. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Roosxxx: hopelijk gaat de bevalling ondanks grote baby nu ook voorspoedig. Zeker als de verloskundige zich ook geen zorgen maakt moet het wel goed komen toch.

@Aaav: goed bezig jij! Waar haal je de energie vandaan?

Hier weer thuis. Mijn bloeddruk was goed. De hartslag vd kleine meid was nog net binnen de normale waarden. Dus daar maakte de gynaecoloog zich geen zorgen om. Ik mag dinsdag weer voor ctg en het hele circus, mits ik laagdrempelig bel moest de situatie veranderen. Want ze heeft mij op het hart gedrukt dat het binnen een paar uur kan omslaan in zwangerschapsvergiftiging. En ze heeft benoemd dat ik met 38 weken ingeleid ga worden. Dus zo rond de 22e komt ons kleine meisje. Mooi begin vd meivakantie, lijkt mij!

20. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Oehh mooi nieuws hoor! Wel spannend dat je de datum al min of meer weet.

Deel Deze Pagina