@Zeester85 ik heb allebei, maar ik doe dan of romper korte mouw + bloesje over of romper lange mouw zonder iets over.
Ja heel veel is heel vaag. Ik vind het ook altijd zo vervelend om te lezen of te horen dat dingen niet vaak voorkomen. ‘Een hoge vliesscheur komt niet vaak voor’ Betekent dat dan dat ik het niet serieus moet nemen, of… ?
Ik heb alleen maar korte mouw rompers, ik vind lange mouw echt zó onhandig. Ik doe dan liever een extra dekentje of vestje aan als het nodig is . Maat 50/56 heb ik ook alleen maar overslag rompers, veel makkelijker aan en uit trekken . @KleineLai oohw jammer had zo op babynieuws gehoopt! Maar goed, alleen maar een teken dat je dametje er nog niet klaar voor is, dus prima dat ze nog even blijft zitten
Conclusie: Mijn kind gaat het niet koud krijgen en ik ook niet met telkens dat gepruts met lange mouw rompers...
Fijn dat je duidelijkheid hebt @KleineLai, snap dat jij nog eerder aan de bel trekt! Ik heb alleen lange mouw rompers. Wel wol zijde dus dat rekt onwijs lekker mee. Ik ben ook gewend om de baby constant bij me te hebben, dus dan is die romper vaak genoeg met dragen of een deken erbij.
Ja maar dan heb je er ook niet nog een shirt en/of vestje over heen denk ik toch? @Zeester85 ik vind lange mouw dompers pas handig vanaf een wat grotere maat. Als het niet meer zo’n gepruts is. Op een of andere manier stroopt dat ding altijd op, moet ik weer via de onderkant die mouw naar beneden trekken. Maak het mezelf graag gemakkelijk Mocht ze zichzelf lastig warm kunnen houden, dan zijn ze zo gehaald bij de Hema denk ik maar zo
@Zeester85 ik had bij zoon alleen maar korte mouw en die was ook van begin mei. Over de korte mouw droeg hij wel bijna altijd lange mouwen. @KleineLai toch fijn dat t loos alarm was! Snap wel dat ze nog even mag blijven zitten.
@KleineLai snelle update! Fijn dat je nog eventjes hebt. @Zeester85 ik heb allebei liggen, geen idee wat het weer doet haha Ik vind inderdaad een hoop wazig en onduidelijk met bellen en druk maken.. ik moet nu ook elke keer bellen als ik me niet lekker voel. Is voor mij weer anders dan voor hen. Dus ik wandel meestal langs de bloeddrukmeter van mn opa, hoef ik ook niet voor niks naar de vk.
Ja zo'n bloeddrukmeter is slim als je een hoge bloeddruk hebt. Had jij nu niet de vorige keer zwangerschapsvergiftiging? Ik vind het ook lastig, heb gelukkig niet hoeven nadenken over wel of niet bellen. Een keer voelde ik wel echt minder leven maar toen had ik controle toevallig (anders had ik wel gebeld) en werd meneer weer hyper. Ben wel blij dat er vanaf nu wekelijks controle is. Vind het altijd echt een uitje om naar de verloskundige te gaan ook haha. Het zijn ook allemaal echt lieve vrouwen.
Meerdere dames vroegen het, ik ben nog wel relaxed maar meer omdat het moet dan vanuit mijn eigen gevoel. Dat hele inleiden is/was mijn ergste nachtmerrie maar ik ga er echt niet aan ontkomen dus moet het nu toch accepteren. Heb vandaag wel al mijn geboorteplan ingeleverd en daar kon de klinisch verloskundige zich prima in vinden en heeft het meteen gedigitaliseerd zodat het morgen bij iedereen bekend is. Dat geeft me moed dat ik toch nog enigszins de regie kan houden. (bij mijn eerste bevalling deden ze op sommige momenten alsof ze doof waren en gingen volledig aan mij voorbij, kreeg bijvoorbeeld een katheter terwijl ik urologische voorgeschiedenis heb waaruit blijkt dat katheter meer kwaad dan goed doet bij mij. Zelfs toen ik dat aan gaf gingen ze door.) en qua rompers, ik heb voor het eerste begin met lange mouw (week of 2/3) maar daarna lekker mouwloos en korte mouw, veeeeel handiger!
Sucks @Roosxxx dat de dingen anders gaan dan je had gehoopt. Hopelijk toch wel een fijne bevalling waarbij er iig beter naar je geluisterd wordt!
Ik vind het ook lastig. Gelukkig tot nu nog geen reden gehad om te twijfelen, maar na zo’n twijfel en dan een ‘nee hoor niets aan de hand’ voelt het toch nog wat meer als een drempel. Terwijl ze hartstikke lief zijn daar. Ze zei dat het goed was dat we kwamen en zo. Mja.. gevoelsmatig en zo.
Vajèn was van hoog zomer en daardoor heb ik een beetje een mix. De eerste week had ze eigenlijk alleen maar lange mouw dompers aan. Daarna soms ook wel korte mouw. Of lange mouw romper met mouwloos jurkje erover dat soort dingen. @Roosxxx: fijn dat ze je bevalplan al gedigitaliseerd hebben. Hopelijk luisteren ze tijdens de bevalling ook goed naar jou en heb je gewoon een fijne bevalling. @KleineLai: goed dat je het toch even laten checken hebt. En fijn dat het nog geen vruchtwater is. Ja, dat vage bellen/ niet bellen… pfff, daar heb ik nog totaal geen last van gehad deze zwangerschap… Zoals zaterdag dat de klinisch verloskundige zei dat het heel goed was dat ik gebeld had en de gynaecoloog dan zo raar deed alsof het compleet normaal was dat ik minder leven voelde en mij niet zo moest aanstellen. Tja, dan weet ik het ook niet meer
Dat moet toch een goed gevoel geven, dat de klinisch verloskundige zo ge lezen best goed naar je heeft geluisterd en dat je bevalplan gedigitaliseerd is. Ik denk dat je met een ingeleid bevalling ook echt een goede ervaring kan hebben. Je hebt er vast heel goed over nagedacht wat je wel (en vooral niet) wil/fijn vindt. Hoop heel erg voor je dat het een mooie ervaring wordt dit keer♡♡.