Uitgerekend 1-15 mei 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavandrie34, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja ik heb maandag avond weer een controle staan, ga het dan zeker aanhalen. Dat ik nu al 2 weken lang een paar uur wakker ben snachts.

@KleineLai succes vandaag met de liggingsecho! Ik ben benieuwd :) .

@Ang1987 ja wellicht wat voorweeen? We hebben er wel het termijn voor met zn allen.

@Mamavandrie34 hopelijk is de nacht goed gegaan met je twee mannetjes! Hoe voel jij je, zo na de bevalling / fluxus?

Ang1987 vindt dit leuk.
  2. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ooh nee toch. Heel veel beterschap! Balen zeg, dit kun je er nu net even niet bij hebben eigenlijk.

3. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Wat een ellende! Beterschap voor je en de hele familie.

4. Zeester85

Zeester85 Actief lid

11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Was er bij jouw oudste ook een reden dat hij vroeg kwam? Verwachten ze nu ook sneller een vroeggeboorte.

Hopelijk wordt het snel rustiger! Lekker genieten van jouw verlof!

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    @Liva , beterschap! Dit is toch zo niet te tijd om ziek te worden.. je hebt wel wat anders te doen zeg! :(

@Ang1987 , ben jij al over de geboortedatum heen van je oudste? Die kwam met 35+nogwat toch?

@ButterflyPassion , jij ook sterkte met de slapeloze nachten. Zou fijn zijn als je laatste weken kan aansterken al is het dmv medicatie oid. Het is namelijk nou niet zo dat de nachten veel beter worden als de baby’s er zijn :|

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Liva wat verschrikkelijk kl#te dit. Pfff sterkte en beterschap. Hoop dat je je snel weer fit voelt. Jullie allen.

@Zeester85, er is geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte maar het vermoeden is groeivertraging (is tussen de p2 en p5 geboren qua gewicht).
    Er is theoretisch wel een kans dat het weer gebeurd maar ik denk dat het bij niet gaat gebeuren omdat deze goed op gewicht is (lekker dik buikje ook), maar ben dus wel best alert op krampen enzo.

@KleineLai morgen ben verder in de zin dat mijn vliezen met deze termijn braken. Soms als ik veel afscheiding heb denk ik wel eens oeii maar ik denk eigenlijk gewoon lekker door te lopen nog een paar weken.

Voordeel voor jou dat ze nu de versie nog niet doen is misschien dat ze in de tussentijd zelf draait nog?

Hopelijk heeft iedereen verder een goede dag voor zo ver mogelijk ♡

7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ButterflyPassion: wat rot dat je zo slecht slaapt zeg!

@KleineLai: wel even balen denk ik dat ze niet even vandaag gaan draaien. En fijn van de energie en nesteldrang.

@Ang1987: ja dat soort kraampjes heb ik idd ook. Denk idd voorbereiding want het is niet pijnlijk genoeg om echt wat te doen.

@Liva: pffff, beterschap! Zo tegen het einde is ziek zijn al helemaal ruk!

Ik ga mezelf maar even van de bank hijsen om Vajèn uit school te halen. Dat wordt toch ook wel met de dag zwaarder merk ik. Vanmorgen had ik mijn vriend al laten brengen omdat ik iets van energie wilde sparen.

8. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Ang1987 hier ook krampjes en af en toe een pijnlijke harde buik. Zal vast wel indalen zijn. Mijn vliezen zijn nog nooit vanzelf gebroken. Ik vraag me elke zwangerschap opnieuw af of ik het zou merken als het maar een klein scheurtje is en dus maar wat druppelt.

@Liva beterschap!

@Sillemie het wordt nu inderdaad allemaal zwaarder. Ik ben echt zo blij dat mijn 2 oudsten vanmiddag een halve dag naar oma gaan want ik ben doodmoe van een hele week entertainen :roflmao:

@ButterflyPassion balen van dat wakker liggen snachts :confused: Hopelijk hebben ze er een oplossing voor!

9. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Sorry dames, het lukt me niet om alles aandachtig te lezen, laat staan te reageren! Gaat goed komen hoor, maar nu voraal heel druk!
    We zijn nog in het ziekenhuis. O’s suiker was nog niet op orde, laatste twee metingen wel, nu hopelijk komende twee wel en dan mogen we naar huis. Dat zou dan morgen zijn. Met Sami niks aan de hand. Ze drinkem allebei erg goed, heb alleen nog geen melk dus bijvoeding. Elke voeding eerste de borst, dan flesje van 10-15 ml. Vind ik niet ideaal maar is ivm suiker niet te voorkomen. Vertrouwen dan we er vanaf komemnem mijn productie gewoon op gang komt.
    ik ben bijna 2 liter bloed verloren (1800ml), volgens mij valt dat onder fluxus?), inclusief paniek in de kamer toen het er letterlijk uitspoot… best wel indrukwekkend en met grote spoed naar de ok gebracht. Wonderlijk genoeg had de gynaecoloog tussen het spuitmoment en heg vertrek naar de ok (ik werd hier klaar gemaakt met extra infuus) de placenta eruit gekregen. Ik werd heel streng begeleid, persen persen persen en hij was eruit. Maar hij vertrouwde het niet dus wou hij per se dat ik onmiddelijk naar de ok ging onder narcose (terwijl de ruggenrpik er nog inzat, kennelijk had hij grote haast)
    Is allemaal goed gekomen allemaal maar was wel heel indrukwekkend. Vanochtend mocht ik weer opstaan, dat ging goed, heb zelfstandig kunnen douchen en plassen, dus op zich prima. Mijn hb blijkt nu 5,5 dus super gezien het bloedverlies, gelukkig was het dus hoog voor de bevalling door de ijzertabletten. Ik hoef geen bloedtransfusie.
    Als ik het zo schrijf was het best heftig gisteren, maar het ging allemaal zo snel, ik heb er verder niet zo veel last van.
    Ik had dus een ruggenprik, ik vond het best teleurstellend wat dat ding deed, ik heb 3 uren lang onstluitingsweeen gehad ongeveer, maar niet zo veel, ik gok 20 a 30, de eerste 5 a 10 voelde ik maar deden nul pijn, en daarna steeds meer. En het ging uit toen ik volledige ontsluiting had. Dus tja, al dat gepers deed gewoon ouderwets zeer :roflmao: Sami in hoofdligging, ging oke, Olli in stuit, vreemde ervaring. @KleineLai @Liva, mochten jullie kindjes niet draaien zou ik goed met jullie vk/gyn bespreken hoe zoiets gaat, want ik had toch niet goed alles begrepen. Zo kwam Olli heel langzaam naar buiten. Minuten lang met zijn billen buiten, en ik geen wee en niet kunnen persen. Toen zijn hoofd en eindelijk was was hij ook behoorlijk slap en huilde niet. Ze maakten zich geen zorgen om hem maar ik schrok wel. Ze vertelden allemaal (en er waren heel wat mensen!) dat het vaker is dat stuit baby’s het moeilijk hebben tijdens de geboorte. Dat had ik dus nooit gehoord/gelezen.
    Ik was gewoon gewend dat eerst dat hoofd eruit moet (en telkens terugschiet, tot het laatste moment) en dan de rest van het lijfje komt in een floep eruit. Nou niet bij een stuit dus.

Ik moet mijn lunch opeten nu want we gaan zo weer Olli’s bloed prikken!

teenslipper en Liessb88 vinden dit leuk.
  10. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal maar gelukkig is alles goed gekomen!

11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat goed om van je te horen @Mamavandrie34:). Snap helemaal dat jij het allemaal niet echt leest en reageert in jouw situatie.

Wat goed dat de jongetjes het zo goed doen. Hopelijk is Olli's suiker ook mooi zo en mogen jullie morgen naar huis.

Zijn de suikers wat lastiger onder controle door de termijn waarop ze zijn geboren of door jouw zwangerschapsdiabetes?
    Hoe zwaar waren de jongens eigenlijk bij de geboorte?

Heftig verhaal hoor van je bloedverlies. Moet ook heftig zijn geweest denk ik voor je man om dat zo te zien.
    En ook zo'n stuitbevalling is niet niets zo te lezen.
    Naja ben gewoon sowieso onder de indruk dat je maar gewoon die 2 jongetjes met prachtige namen op de wereld hebt gezet♡.

Hoop dat je productie snel goed op gang komt. Bij mij duurde dat ook een paar dagen met mijn zoon maar kwam helemaal goed.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  12. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Niemand verwacht dat je op alles reageert hoor ;)

Ik vind het toch wel als een heftige bevalling klinken! Zeker het deel van de stuitbevalling, lijkt me heel eng om je kindje zo te zien. En een fluxus is ook niet niks natuurlijk. Goed dat ze jullie nog goed in het oog houden, en hopelijk morgen naar huis dan :thumup:

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  13. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Nou ik had zoveel plannen qua huishouden nu de oudste even uit spelen zijn. Maar na het opwassen en een emmer vullen voor ramen te lappen, heb ik toch maar opgegeven :oops::roflmao:

*zit nu op de bank chips te eten en gaat straks wel met een billendoekje de vieze handjes van de ramen vegen*

Sillemie, Ang1987 en teenslipper vinden dit leuk.
  14. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @Mamavandrie34 klinkt voor mij als heftig maar volgens mij kijk jij er goed op terug, dat is het belangrijkste. Zo te horen/lezen gaat t allemaal goed komen! En niet gek dat je nog geen melk hebt als je zoveel bloed bent verloren. Blijven aanleggen en geduld ;)

----
    Ik heb ff een off-day. Veel pijn na fysio gister, slechte nacht gehad dus ook gewoon echt niet fit. Huis is een nog grotere bende dan t al was door de verbouwing en ik overzie t gewoon niet meer. Sluit me lekker boven op. Beetje naaien, wassen en op bed liggen en kind slaapt nu gelukkig ook.

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  15. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @teenslipper balen van de off-day, maar goed om je lekker rustig af te sluiten.

@Dompiewompie ramen lappen klinkt als een ambitieus plan ook.

Doe hier vandaag helemaal niets, had ik gister al bedacht dus dan voel ik me ook niet schuldig dat mijn plannen niet zijn uitgevoerd haha. Redelijk geslapen maar blijf gewoon heel moe.

Zo komt mijn zoon met een vriendje en ik denk dat ik dan nog wel een wasje doe en vouw maar dat is wel het hoogst haalbare haha.

@Malbec hoe voel jij je meid? Is het een beetje okee met de buik?

16. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 wat fijn dat het goed gaat met jou en de jongens. Ook dat de bloedsuiker van O de laatste 2 keer goed was! :thumup:
    Klinkt heftig, de stuit bevalling. 2 kindjes ipv 1 er uit persen lijkt me sowieso heftig, en als er dan nog 1 in stuit ligt helemaal zeg.

De fluxus vind ik toch wel behoorlijk heftig klinken eerlijk gezegd. Wel echt super dat je geen bloedtransfusie nodig hebt gehad. Omdat mn benen al iets beter gaan, wilde ik nog even wachten met ijzer. Maar nu ik dit lees denk ik: Nee nee, ijzer gaan slikken! Ik had bij mn eerste een fluxus namelijk, toen 1.5l bloedverlies en inderdaad ook als een gek onder narcose.
    Ik heb dezelfde ervaring als jij gehad, dat het zo snel ging, dat ik er niet naar op terug keek. Ik had ook geen transfusie nodig. Dat ik het moeilijk vond kwam pas een half jaar later ofzo, toen ik me besefte hoe het ook af had kunnen lopen. Maar veel over gepraat met mn man en nu heeft het wel een plek (al blijf ik het deze bevalling spannend vinden). Ik denk dat het positieve dat het zo goed ging, en de roze wolk van mn baby op dat moment gewoon de overhand had.
    Let de komende 2 weken wel héél goed op jezelf alsjeblieft dame. Je bent écht serieus bloed verloren. Dus doe nóg rustiger aan dan je normaal al doet met een newborn. Je hebt natuurlijk al een héél gezin rondlopen, dus ik kan me voorstellen dat je snel te veel wilt. Wees hier echt bedacht op ♡

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Sillemie, Dompiewompie, teenslipper en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Hey meiden.

Na een paar hele roerige weken ging het eindelijk weer wat beter met me.. Totdat afgelopen maandagavond mijn vliezen ineens braken. Paniek! Uiteindelijk is onze zoon Xavi afgelopen woensdag om 11.18 uur geboren met een gewicht van 2220 gram.
    Voorlopig moeten we nog even in het ziekenhuis blijven, maar de kleine man doet het super goed!

Sorry dat ik de afgelopen weken niet meer heb gereageerd. Heb af en toe nog wel gelezen en nu ik hier toch in het ziekenhuis lig zal ik een poging wagen wat meer actief te zijn.

Bij deze nog even een foto van ons wondertje!

Bijgevoegde bestanden:

19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Owww my nog een Baby♡♡♡♡♡, gefeliciteerd met je prachtige Xavi.

Weet niet met welk termijn je bent bevallen maar kan niet veel schelen met die van mij de vorige keer. Toen ook gebroken vliezen en precies 2220 gram.

Hopelijk gaat jullie herstel voorspoedig en mogen jullie snel naar huis.
    Het is al heel wat, moeder worden (voor het eerst of vaker) maar dan zo onverwacht is wel even een dingetje. Rustig aan niet verplicht voelen te reageren hoor

Liefs♡♡♡

KJB vindt dit leuk.
  20. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh wat een lief mannetje! Toch de eerste baby van de groep :)
    Lijkt me ook heftig om zo onverwachts! Doe rustig aan, hopelijk mogen jullie zo lang mogelijk bij hem blijven!

KJB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina