Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik mag pas naar huis als ik 2 dagen mijn eten binnen houd . Dus geen idee:(

2. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik heb toen 5x in het ziekenhuis gelegen. Waarbij ze de 5e keer het met 34 weken een spoedkeizersnede hebben gedaan. Ik had pre-eclampsie .

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    oef dat is ook heftig. Kon er nog wel even bij zeg maar. Dus toen 4x i.v.m. HG?

4. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Jep . Laatste keer was toen rond de 20 weken. Daarna elke ochtend nog wel overgegeven

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk. Ik vond dat eerste trimester 1 en soms 2x per dag overgeven al vreselijk. Laat staan als je 9 maanden overgeeft! En dan zeggen ze ook nog doodleuk dat je bij jongens niet misselijk bento_O

6. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ja inderdaad iedere keer kreeg ik te horen het zal wel een meisje worden.... Niet dus .
    Heb het gevoel dat dit terug een jongetje gaat zijn . Als het een meisje is zou ik heel verbaast zijn.
    Heb met ml er al wel over gehad dat ik zeker geen 4e keer dit wil meemaken dus hij heeft gelukkig al een afspraak gemaakt bij een uroloog.
    Nog mama's die het na de 3e keer of meer tijd vinden dat ml iets laat doen ?

7. MB91

MB91 Fanatiek lid

Balen dat het nog niet goed gaat. Hopelijk is dit de laatste keer en kan je vanaf nu gaan genieten van je kleintje. Dit is natuurlijk niks :( mijn moeder was ook 9 maanden misselijk van mij en m'n zusje (en ik was echt onwijs bang dat dat m'n voorland zou zijn maar gelukkig niet!) en zij kon enkel frikandel speciaal binnenhouden o_O
    Misschien is er iets dat voor jou werkt aan eten? Heel veel sterkte!

8. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

Oooo wat gaan jullie heerlijk het weekend in!!

9. MB91

MB91 Fanatiek lid

Hey lieverd, fijn dat alles goed gaat met de kleine en voel je vooral niet schuldig over je stilte in het forum zo nu en dan. Je reageert maar gewoon als je tijd hebt, en wij blijven er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat :) ik hoop dat je vermoeidheid snel omslaat in fitheid en dat je vakantie je lekker rust geeft voor de baby aankopen. Er is overal onwijs veel sale nu :D
    Liefs!

Limburgmama vindt dit leuk.
  10. MB91

MB91 Fanatiek lid

Super nieuws!!! Nu lekker relaxen, want dit was voor nu even de spannendste mijlpijl van deze weken :)

Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  11. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

Oooo men wat heftig. Ik vind het al vreselijk dat ik steeds zo misselijk ben maar als je niets binnen kunt houden... Hopelijk wordt het toch snel beter ❤️

12. MB91

MB91 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal. Vraagje uit nieuwsgierigheid: ik slaap 's avonds direct en onwijs diep. Dan rond 02:00uur wordt ik uit het niets wakker, moet ik plassen. Daarna val ik weer in slaap, naar zijn het alleen nog maar hazenslaapjes met onwijs veel levendige dromen. Meer die dat hebben? Of wellicht gouden tips om terug in diepe slaap te geraken? :)

Fijn weekend allemaal!!!

13. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah wat fijn!

Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  14. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Oh wat ontzettend vervelend voor je:( ik hoop zo dat het niet de hele zwangerschap blijft!

15. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heey allemaal , even afwezig geweest vanwege een enorme migraine aanval die er nog steeds wel is helaas...

Gisteren de geslachtsecho gehad en het is voor zover ze zien een jongen:eek: haha moet er zoooooooo aan wennen. Had de volle overtuiging dat het een meisje zou zijn. :roflmao: maar echt super leuk! Een koningskoppel dan strakjes...

Alleen al die schattige kleertjes (jurkjes) van mijn dochter kan ik niet meer gebruiken dat is wel heel jammer.. maar zo gaaf ook weer eens iets heel anders (had bij mijn dochter een lichte voorkeur voor een jongen namelijk aangezien ik mezelf helemaal niet zag als een roze poppen meiden mama) maar ik was nu helemaal gewend en dol op meisjes haha :o:. Kan me alleen niets bij een jongen voorstellen:roflmao: maar dat zal de tijd wel leren haha. Ben er hoe dan ook happy mee alleen even schakelen want was zo overtuigd van een meisje..

Wil het alleen nog wel even bevestigd hebben met de 20 weken echo voordat ik volop spullen ga inslaan maar het zag er echt uit als een kereltje in ieder geval:D en verder ook alles nog even nagekeken van zijn hoofd tot hartje tot rug etc en alles zag er super uit... Heel blij mee. Ik zal straks/morgen even de rest bijlezen als de hoofdpijn wat weg is :thumup::thumup:

16. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja als je dit nu al bij elke zwangerschap hebt gehad acht ik de kans groot dat het bij een vierde weer zal gebeuren! Kan me heeeel goed voorstellen dat de wens voor nog een kindje dan niet meer opweegt tegen wat je er allemaal voor over moet hebben. Als je nog een wens zou hebben.

En het klinkt misschien raar wat ik nu zeg, maar als het je eerste kindje is dan kun je als je thuis bent alles loslaten, maar met een kindje of meer kindjes erbij moet je door! Dat lijkt me nog zwaarder

Wel fijn dat je man je zo serieus neemt daarin en direct actie onderneemt! Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Mijn man heeft aangegeven dat hij hierna niet meer wil omdat hij ons te oud vind tegen de tijd dat we voor een vierde kunnen gaan. Daar schrok ik wel van want mijn man wou altijd 3 of 4 kinderen. Ik wou er altijd maar 2 totdat hij dat aan gaf en is mijn wens ook gegroeid van sowieso 3 misschien wel 4. Maar door psychische problemen na de eerste en vooral tweede zit er nu veel tijd tussen kindje 2 en 3.

Eigenlijk hebben we gewoon een kind gemist zeg maar. als je kijkt, naar het leeftijdsverschil tussen de 1st en de 2de. Maar ja het was toen ook echt niet verantwoord, maar daardoor krijgen we nu geen vierde zoals het nu lijkt. Ben wel blij dat hij het meteen heeft aangegeven toen ik net zwanger was, want nu kan ik echt alles beleven als 'laatste keer' en het echt afsluiten. Maar we hebben nog geen gesprekken gehad over hoe en wat na de bevalling en anticonceptie/laten helpen. Ik wil het daar ook nog niet over hebben eigenlijk haha. Dan voelt het meteen weer als zo definitief.

Ook speelt er nog iets anders in mijn hoofd. Even voorop gestelt dat gezondheid het allerbelangrijkste is!!!
    Ik heb altijd graag sowieso een jongen en een meisje gewild. De eerste keer dat ik zwanger was kwam ik er achter doordat ik een miskraam kreeg met achteraf gezien 8 weken. Artsen zeiden voor 99% miskraam, maar toch altijd stil gehouden tegen de buitenwereld omdat ik dacht ik heb geen positieve test gezien dus straks is het niet zo. Toen mijn oudste geboren was en we voor een tweede wilden ben ik bij een medium geweest en die vertelde mij dus zo'n 1.5 jaar later dat ik nog een zoontje bij me had. Toen durfde ik pas met zekerheid te zeggen dat ik echt een miskraam had gehad. Toen ik zwanger was van de tweede (derde zwangerschap dus eigenlijk) en bij de VK kwam vertelde zij mij dat aan de hand van de beschrijving ik een miskraam heb gehad bij 8 weken maar het vruchtje als gestopt was met zo'n 6 weken.

Ik heb dus 2 prachtige meiden die ik voor geen goud zou willen missen, maar toch mis ik nog een jongetje die ik vast kan pakken. Daarom is mijn wens extra groot voor een jongentje. Dat betekent natuurlijk niet dat als het een meisje is dat ik er niet van hou of minder van zal houden! Maar nu mijn man heeft aangegeven hierna niet meer te willen wordt de wens nog groter, want dit is dan mijn laatste kans op een jongen. Als er nog een vierde kwam hadden we nog een kans gehad. Dus als ik nu een meisje draag zal ik het ook echt even een plekje moeten geven dat er definief geen jongen meer gaat komen.

Ik vind het best lastig om te zeggen, omdat ik bang ben dat mijn woorden verkeerd worden opgevat of mensen voor de borst stoot. Want ik ben al zo gezegend met 2 gezonde meiden en zoals het nu lijkt met een gezond derde kindje. En ook nog eens makkelijk zwanger worden. Ik mag niet zeuren over het geslacht, want dat mag niet van de maatschappij want dan ben je ondankbaar. Maar in dit geval komt het wel echt ergens vandaan.

MotorMeisje en Schorpioen86 vinden dit leuk.
  17. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    whahaha ja we gaan van het ene spannende in het andere spannende. We maken ons nu op voor het volgende spannende, maar dan het leuke spannende. Is het een jongen of is het een meisje haha. Hopelijk laat deze baby zich wat beter zien dan zijn of haar zus met 15 weken. Die wou de benen niet wijd doen:roflmao:. Dat mag natuurlijk ook alleen maar tijdens de echo's he:rolleyes:;) Anders boeken we een pret echo voor een week later hoor. Ga niet weer wachten tot de 20 weken echo. Dan zit de helft van de zwangerschap er al weer op voordat je zekerheid hebt haha. Ik wil volop kunnen genieten van deze laatste zwangerschap.

Bij de oudste pas gekeken met 27 weken dus daar was geen twijfel mogelijk.

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik heb helaas geen tips maar herken het wel. Doodmoe wordt je er van. Ik hoef dan niet te plassen, maar wordt wel wakker. En dan ook nog eens zinloos wakker haha. Ik ben de hele dag niet vooruit te branden dan en als ik naar bed ga kan ik niet slapen.

19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    hoop dat de migraine snel over is! Mag je nu wel iets nemen daarvoor? Of kan dat niet met zwangerschap?Ooh das even flink wennen whahaha. Flink omschakelen. Had ik ook! Bij beide dames dacht ik een jongen en 2x een meid haha. 2 weken later was ik helemaal in love beide keren haha. Ik zou nu graag een jongetje willen, maar vind het dan ook heel erg jammer dat ik dan de meisjes kleding weg moet doen. En ik heb er nogal wat met 2 meiden:rolleyes: Niets zo hypocriet als een vrouw zeg maar:roflmao::roflmao: Heb je ook een foto van 'de onderkant'? Ben wel benieuwd of ik er iets van kan maken haha

Schorpioen86 vindt dit leuk.
  20. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Even iets heeeeeeel anders. Voor de eerste moms to be misschien nog ver van je bed show, maar voor de anderen misschien al wel herkenbaar. Hebben jullie al nagedacht over de bevalling? Hoe je dat graag zou willen? Als je keuze mogelijkheid hebt ten minste.

Ik heb bij de eerste geprobeerd in bevalbad thuis te bevallen. Niet gelukt doordat de beeb vast bleef hangen, na 1 uur persen dus met persweeën naar ziekenhuis en daar bevallen met vacuumpomp en knip

Bij de tweede was ik door mijn gewicht medium risk dus moest ik poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Dit gaat met eigen VK, maar is de gyn vlakbij voor het geval er problemen zijn. Ook weer in bad geprobeerd, maar na een dikke uur weer niks en kwam de gyn erbij. Uiteindelijk vacuum en knip en schouderdystocie. Die vertelde dus van de verkeerde stand van mijn heiligbeen waardoor mijn lijf niet gemaakt is om te bevallen. Dus dacht ik bij een volgende spaar ik die 300 euro voor het bad wel uit.

Tijdens het fantaseren over een derde dacht ik hmm misschien wel fijn voor de weeën op te vangen dus dan toch maar dat bad huren haha. Maar nu de VK heeft aangegeven dat als het weer een groter kindje wordt en mijn voorgeschiedenis om misschien eerder te bevallen. Tja en dan krijg je toch weer hoop he op die badbevalling:rolleyes: Dus toch maar een bad huren, sowieso voor de weeën opvangen fijn en ik ga denk ik toch proberen of het gaat lukken. Niet geschoten is altijd mis. Als ik het niet probeer krijg ik spijt en hij staat er dan toch al voor de weeën:oops: toch eens bespreken met manlief en wat hij er van vind:rolleyes:alhoewel ik vind dat hij eigenlijk geen recht van spreken heeft want ik doe het zware werk....letterlijk:roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina