Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wauw lijkt haast wel dezelfde kleur! Dit ziet er goed uit!

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ben het in deze wel echt eens met je man hoor haha. Hoevaak ik wel niet poep, spuug of borstvoeding had moeten boenen uit het tapijt als we dat hadden gehad pff. Ik lekte nooit maar als ik naakt door het huis liep wel af en toe een drupje haha. In het begin dacht ik echt van he..wat zijn die witte drupjes toch steeds:roflmao:

Whaha heerlijk he! Dat heb ik dus ook

kan ook zijn door de groei van je buik dat er spanning komt te staan op je linea alba. Dat is het bindweefsel tussen je beide rechte buikspieren. Door druk van de groei van je buik en dat ie moet uitrekken kan soms heel vervelend voelen. Vooral als je bijv tegen het aanrecht gaan staan met je buik

Dat kan het groeien van je baarmoeder zijn, dat had ik vorige week ook en nu is het weer rustig. Ik doe dan ook een beetje rustiger aan

Fijn dat het nu weer goed gaat met je rug. Die verstopte neus is een zwangerschapskwaaltje. Door de hormonen kan je slijmvlies in de neus wat opzwellen waardoor je het verstoppingsgevoel van een verkoudheid ervaart.

Hier gaat het eigenlijk geweldig. Heb nergens last van voor mijn gevoel. Ik heb echt de beste zwangerschap ooit in vergelijking met de meiden. Wel wat moe soms maar dat is wel normaal. Voel me in elk geval niet gehinderd

MB91 vindt dit leuk.
  3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wat ontzettend fijn dat alles goed was! Logisch toch dat je ineens zenuwachtig werd! Dat ga ik dinsdag ook hebben. En dan heb ik niet eens jou voorgeschiedenis

mamavantwee37 vindt dit leuk.
  4. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Onze echo was super goed. Ik hoorde haar telkens zeggen prachtig prachtig..zo heerlijk om ons kleintje te zien bewegen. Eerst lag hij of zij een beetje stil te zijn maar daarna bewegen, en beetje eigenwijs steeds handje voor alles waar ze net wilde kijken haha.. en steeds dat gaapje, echt te schattig..
    Placenta ligt voorin dus dat voelen kan nog wel ff duren. En het kindje is iets groter dan gemiddeld.

Daarna hebben we een kinderwagen gescoord en een autostoeltje.. ook nog een badje, helemaal gelukkig. Nu chillen want ik moet zo werken. Helaas hier wel heel wat kwaaltjes, maar goed we gaan gewoon stug door:)

Dwaallichtje, Ninah83, Schorpioen86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. MB91

MB91 Fanatiek lid

Wat fijn dat alles goed is met de kleine! Super om te horen :D en ook goed dat het geslacht dus echt niet zichtbaar was, precies wat jullie wilde.

Schattig hè als ze zo bewegen, gapen, handjes zwaaien etc. Echt wondertjes!!

Succes zo met werken :) hopelijk niet te erge kwaaltjes?

6. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier ook al heerlijk geschopt. Bed , park en verschijningstafel zijn in huis ondertussen. Al wat speelgoed etc. Enkel nog verschijningskussen,matras voor int park enz. :D

7. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hoe leuk!!!nu nog wat meer kleur;) maar dat komt...

Anderen al babykamers?of ben ik vroeg haha!!!

Bijgevoegde bestanden:

8. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ik ben gewoon heel moe last van bekken, rug en harde buiken. Maar werken ging perfect. Vandaag nog ochtendje en dan dinsdagavond pas weer!

9. MB91

MB91 Fanatiek lid

Vervelend zeg dat dit nu allemaal al opspeelt. Vaak worden die klachten ook erger als je echt moe bent. Misschien ergens een dagje bijtanken? Man met kind weg en dan even letflix uitspelen of slapen? Beentjes omhoog. :)

10. MB91

MB91 Fanatiek lid

Ziet er leuk uit! Wij zijn nog niet zover dat we de kamer al aan het inrichten zijn, maar gaan dit in juli in onze vakantie doen :) (dan komt alles binnen). We gaan dit weekend wel al de eerste stappen maken (laminaat kopen en Hardloopband verplaatsen) heb er zin in.

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je je zoo voelt. I.v.m. je bekken verdeel je taken! Neem rust tussendoor zodat je niet steeds overbelast. Ja dan duren dingen wat langer maar je hebt er niets aan als je straks niks meer kan. Bekken fysio kan soms ook helpen

Harde buiken kunnen soms ook duiden op teveel doen

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #3832 Stokstaartje86, 10 jun 2021
    Laatst bewerkt: 10 jun 2021
    Ziet er leuk uit! Op de foto lijkt het een donker hoekje op de commede. Maar dat kan ook door de foto komen. Ik vind dat zelf altijd super irritant omdat je dan soms niet goed kan zien als er bijv uitslag is of iets anders

Ik wou dat ik de babykamer al kon doen. Helaas zit dat er nog niet in hier. Wordt al weer helemaal kriebelig er van. Mijn man kent de aannemer die de dakkapel gaat renoveren. Hij vroeg afgelopen dinsdag of er al wat bekend was over de offerte. Zegt hij ja ze (andere bedrijf die het dak doet) hebben het super druk. Dus ik weet niet wanneer ze kunnen. Zegt mijn man maar ze zijn afgelopen donderdag al geweest voor de dakinspectie. Oh nou dan zal ik even contact opnemen met diegene.

Diegen die de dakinspectie had gedaan zei tegen ons dat hij contact op zou nemen met de aannemer. En dinsdags dus nog steeds niet gedaan! Hoe moeilijk kan het zijn om in 4 dagen tijd onze situatie te bespreken. En ze weten allemaal dat wij geen tijd te verliezen hebben i v.m. de zwangerschap. Snap je toch gewoon niet. Diegene die de dakinspectie deed was net zelf vader geworden dan zou je denken dat ie de tijdsdruk snapt. Maar blijkbaar dus niet.

Zijn nu gewoon al 2 weken verder zonder dat er iets duidelijk is van hun kant. En op deze manier zal de wachttijd alleen maar oplopen. En ik vermoed dat die 3 maand wachttijd die ze aangeven pas zal ingaan als wij akkoord geven voor de offerte. Maar op deze manier wordt de wachttijd wel 4 maanden.

13. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah wat een gedoe zeg :( Levert wel een hoop veel stress op zo.

14. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Jaaa misschien willen we de kast en commode nog omwisselen maar het valt mee hoor. Lampen stonden nu ook niet aan..

15. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Al die aannemers hebben het super druk, plus dat er dus ook vaak dingen niet geleverd kunnen worden in deze tijd. Kunnen zij natuurlijk niet veel aan doen, al is het wel vervelend voor jullie.

Silani vindt dit leuk.
  16. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij zijn nog niet aan de kamer begonnen. Het plan is nu helder (gelukkig :o:).

Wij gaan naar de kamer van de oudste. Daar moet een muur geverfd worden en een nieuw rolgordijn komen (verven doen we in een weekend als oudste aan het logeren is). En we moeten een nieuwe kast uitzoeken en dat moet een hoekkast worden, zodat we de ruimte goed kunnen benutten. Verder nog iets van lampjes en een nieuw matras en topmatras.

Als dat klaar is, zetten wij ons bed en andere spullen over en kan de oudste tijdelijk met bed naar onze kamer.

Naar onze kamer gaan de twee kleintjes. Die kamer moet opnieuw gestuct worden (we zijn al een stukadoor aan het regelen), dan behangen en dan helemaal ingericht. De meubeltjes die we nu voor onze vent van 20 maanden gaan we niet overzetten. Die zijn 8 jaar oud en passen niet in het idee wat we voor ogen hebben. Hij krijgt dus een nieuw ledikant, waar hij niet heel erg lang in zal slapen, maar dat is dan maar zo. Dus babymeubels alles nieuw. Als die kamer klaar is, gaat die van 20 maanden over naar die kamer zodat hij vast kan gaan wennen. Tijdens het stucen etc. blijft de oudste tijdelijk bij ons.

De kamer van die van 20 maanden, daar komt de oudste. Die kamer is nu behangen, maar er moet nieuw behang komen. Zijn meubels kunnen helaas niet mee, omdat die te groot zijn voor die kamer, die toch een stuk kleiner is. Maandag ga ik met hem op pad om meubels, rolgordijn en behang uit te zoeken voor zijn kamer. Ik hoop de ladekast van zijn meubels nog wel op de kamer van de kleintjes neer te zetten, als speelgoed ladekast ofzo, maar de rest van de meubels kunnen we helaas niets mee. Passen gewoon niet goed bij de rest van de inrichting.

Ik ben nu langzaam wat ideeën aan het opdoen voor de kamer van de kleintjes. Ik wil het vooral rustig houden qua meubels en muren en met accessoires lekker wat kleur toevoegen.

Ga mijn pinterestskills maar weer eens opduikelen om een moodboard te maken. Heeft toen bij de kamer van de oudste ook heel erg geholpen.

Oh en we hebben besloten toch de douchecabine te vervangen, of de hele badkamer. Hangt een beetje van mogelijkheden/prijs af. In ieder geval die douchecabine eruit, want ik word gek van dat ding. Dus dat gaat ook nog gebeuren.

Deze week zijn de schilders ook begonnen aan het houtwerk van de buitenkant, dus dat is straks ook helemaal in het nieuw. Dan kan ik weer gaan sparen voor plan woonkamer en keuken :|

Schorpioen86 vindt dit leuk.
  17. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een gedoe inderdaad, hopelijk komt er snel schot in!
    Hier vlot het ook nog niet echt. Wij zijn nog bezig met het opruimen van de zolder en daarna gaat mijn vriend er nog een tussenschot in plaatsen met nieuw kozijn en elektra. Dus dat duurt nog even voordat we echt aan de inrichting kunnen beginnen. Al gaat het een beetje kriebelen.. Andere kant denk ik in het ergste geval heb ik alles van mijn dochter bij de hand en hij gaat toch de cosleeper in, in het begin. Maar natuurlijk fijn als het allemaal af is!

18. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ohh bij jullie ook een hele verbouwing dus! Hoe hebben jullie het gedaan wat betreft de inrichting van de kamers? Bij de eerste alles compleet genomen bv kast commode en bed? En bij de 2e en 3e bv alleen een kast? En bed uiteraard. Geen commode erbij genomen? Ik zit er aan te denken beneden een commode te doen die kan rijden zodat we die wel weg kunnen zetten.. Om nou 7x per dag of meer naar de zolder te gaan lijkt me een beetje te veel van het goede:rolleyes: Zie nu vaak kamertjes all in die compleet zijn. Kasten moet je dan dus los kopen? Bij ikea oid? Moet me daar nog wel even op gaan richten want denk niet dat we weer een complete kamer aanschaffen. Alleen die commode was zo verdomde handig met luiers rompers kleding etc...:rolleyes::rolleyes:

19. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super fijn om te horen!!! En wat een leuke kamer al!

20. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #3840 Stokstaartje86, 10 jun 2021
    Laatst bewerkt: 10 jun 2021
    Dat ik moet wachten tot ik aan de beurt ben snap ik maar 1 week wachten voor ze kunnen inspecteren van 10 min? En dan 2 weken gaan doen over een offerte? Sorry nee dat gaat er bij mij niet in dat alleen zoiets al 3 weken gaat duren. Dan ben je bijna alleen al een maand kwijt aan wachren op een offerte! En dan nog eens 3 maanden tot je aan de beurt bent. Ik ben dan al 8 maanden zwanger en de baby zal waarschijnlijk eerder gehaald worden omdat het niet wenselijk is om te bevallen van een boven gemiddelde baby

Deel Deze Pagina