Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    :eek::|:D
     
  2. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Moet je eens voorstellen dat je die eerst allemaal moet tellen omdat je bestelling moet kloppen :roflmao: Ik heb nog nooit zoveel ikea dingen bij elkaar gezien, behalve dan in de winkels. En al die namen. Ik moest de plaatjes er elke keer bij zoeken om te zien wat het was... :rolleyes: Halverwege september moet ik dus nog een keer terug omdat ik 2x lapmess mis. Dat zijn dus handgrepen. Maar goed, ik hoef het gelukkig niet zelf in elkaar te zetten.
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  3. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Ik heb gisteren mijn intake met de verpleegkundige in het zkh gehad. Komende donderdag weer controle bij de gyn en dan de keizersnede bespreken. Ik zit op dit moment psychisch een beetje op een kantelpunt. Als het de verkeerde kant uit slaat ben ik bang naar een prenatale depressie te gaan en dat wil ik graag voorkomen of zoveel mogelijk 'onder controle' houden. Hoop natuurlijk dat het de andere, betere, kant op gaat vallen... maar weet het even niet meer. Ben er wel heel open en eerlijk over naar iedereen en kan goed en eerlijk naar mezelf kijken wat dat betreft, merk aan alles dat ik totaal niet mezelf ben.
     
  4. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Oh wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Is er een reden voor, of is het gewoon van alles bij elkaar. Wel goed dat je dit zelf door hebt en er open over bent. Zo krijg je sneller de juiste hulp. Zijn er dingen die je even kunt laten, die je nu teveel energie kosten? Laat die dan even liggen. Zijn er dingen waar je juist energie van krijgt? Vooral doen.

    Heel veel sterkte. Ik hoop ontzettend voor je dat een depressie kunt voorkomen of in ieder geval zoveel mogelijk onder controle houden.
     
  5. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Dank! Het komt goed, heb ik ook vertrouwen in. En moet ik ook hebben, anders wordt het wel heel zwart allemaal. Het is nu allemaal wat grijzig en hoop vooral snel weer wat kleur te zien! Heb een fijne, lieve man om me heen en familie en vrienden die er zijn als 't nodig is.

    Heb inmiddels het werk dat nog lag (ben zzp'er) overgedragen aan zzp-collega's en daar heb ik heel veel vrede mee. Kan me dus nu focussen op 'thuiswerken' en niet meer op locatie (veel lopen en een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn klant die ik nu niet kan dragen). Dat geeft veel rust en is stress-verminderend.

    De babykamer begint vorm te krijgen dus dat is ook leuk, kan ik lekker shoppen en inrichten. Afleiding is fijn. Onze eerste is inmiddels weer lekker naar school dus dat geeft ook rust thuis. Misschien dat dit allemaal wel helpt om het toch de goede kant op te trekken. Meer rust, werk grotendeels overgedragen, minder stress.
     
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb lang niet gereageerd hier. Maar respect voor jou dat je dit doet! Ik weet als geen ander hoe moeilijk dit is om op de rem te trappen of te accepteren dat iemand anders dit doet! Goed dat je dit doet en accepteert!
     
    Silani en Beausecret vinden dit leuk.
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja heel goed dat je aan de bel trekt @Silani :) Beter preventief je vangnet gereed hebben. Let goed op jezelf! Had je hier bij je eerste zwangerschap ook last van? En is het voornamelijk hormoon gerelateerd?

    Ik vraag dit omdat ik me ook niet erg stabiel voel, en me afvraag op welke manier hormonen hier invloed op hebben. Vind het lastig om dat te erkennen. Dat is toch veel te ‘makkelijk’?
     
    Silani vindt dit leuk.
  8. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap niet vooraf gehad. De keizersnede van mijn eerste was wat rommelig in de nasleep. Ik heb heel lang alleen op de verkoever gelegen, zonder man en kind. Kind moest een nachtje op de neo, man kwam pas na 1,5 uur een keer bij mij terug op de verkoever (zonder kind). Toen kind eenmaal de volgende dag bij ons op de kamer mocht omdat alles goed met 'm ging, heb ik wel echt een paar dagen nodig gehad om 'verliefd' te worden. Had die eerste dagen niet echt het idee dat dit mijn kind was, vond het heel gek. Had er ook totaal geen moeite mee dat de verpleegkundigen 'snachts voor hem zorgden zodat ik kon slapen. Graag zelfs, vond het heel ongemakkelijk 'm toen om me heen te hebben. Dan kwam hij de volgende ochtend weer bij ons.

    Ik merkte toen al aan mezelf dat dat niet 'goed' was, en wilde het, eenmaal ontslagen, uit het ziekenhuis thuis even aankijken. Thuis viel het gelukkig de goede kant op en kon het genieten echt beginnen. Was ik toen heel blij mee.

    Dus ik herken dit wel, dat onrustige gevoel in mijn hoofd.
     
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ah kan me dit zo voorstellen, heb het zelf ook ervaren na de bevalling en operatie van de eerste. Ging helemaal langs me heen, dus herken wat je schrijft, dat het fijn was dat andere voor haar konden zorgen. Ik vond het ook maar gek, was dit mijn kind? Geen verliefde gevoelens, dat kwam eigenlijk pas na een paar maanden echt, het besef, de liefde. Totaal verdoofd gewoon. Hoop dit keer voor jou op een andere ervaring, daar ga ik wel voor..
     
  10. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik herken dit heel goed. R is met een spoedkeizersnede geboren. Ik werd maar 2x in het bed tot bij hem gereden en de rest erna moest ik zelf tot bij hem geraken. Ik had ook zoiets van ik slaap en rust nu wel meer ze zorgen wel voor hem. Tot er naast mij iemand kwam liggen met haar baby. Ik moest en zou tot op neonatologie geraken. Dus eigenlijk door die andere mama is mijn moeder instinct ingeschakeld.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Silani wat knap dat je het zo erkent en er open over bent! Wat betreft geen verliefde gevoelens, dit heb ik ook gehad. Ik was op, mentaal op en lichamelijk op van de zwangerschap en bevalling. Ik merkte op dat drie dat het moederinstinct echt kwam in het ziekenhuis. L verslikte zich, ik drukte op de bel en er kwam niemand. Opeens stond ik L troostend en sussend te wiegen. En toen wist ik ‘dit is mijn kind en we gaan dit helemaal rocken’. Ik heb mij heel lang schuldig gevoeld. Maar besef steeds meer dat dit niet hoeft. En ga nu meer op mijn strepen staan wat betreft mijn grenzen en mentale gezondheid.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  12. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Huh meiden, echt vreemd..
    Ik dacht wordt hier nu niks meer gezegd dus ga toch even kijken blijkt dus dat ik al meer dan een week ofzo geen meldingen krijg....ik ga even terug lezen haha
     
  13. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Heb ik weer. De kast die we willen halen sta op de site van Ikea al een paar weken dat ze die niet binnen hebben. Zou dit enkel zijn voor af te halen of zou die effectief daar niet meer in voorraad zijn?
     
  14. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @wondertjes1992 Zelf zou ik verder kijken bij andere IKEA’s. Of laten bezorgen...
     
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    meestal kun je zien hoe de voorraad online en in de winkels is. Misschien even via de telefoon kijken op de website. Daar kan ik makkelijker de voorraadstatus vinden dan via de pc hahaha
     
  16. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    #4636 Stokstaartje86, 2 sep 2021
    Laatst bewerkt: 2 sep 2021
    Hier is het een tijdje wat minder gegaan. Veel stress door de verbouwing en tijdsdruk en alle andere dingen die nog steeds niet af zijn. Met de beeb gaat het wel goed gelukkig. Hij is eindelijk gedraaid! Afgelopen vrijdagnacht veel pijn gehad door extreme bewegingen en harde buiken dat ik 2-3 uur wakker heb gelegen. Ik dacht misschien is ie wel aan het draaien en probeerde een soort van beetje mee te helpen alsof ik aan een stuur draaide. Na een tijdje werd het weer rustig en zakte de pijn af. Vandaag bevestiging dat ie dus nu met hoofd naar beneden ligt. Lichtpuntje!!

    Voor de rest maak ik me zorgen over zijn gewicht. Het gaat iets te goed zeg maar. Met 27 weken lag die een week voor op schema en met 29 weken lag die al 2 weken voor op de termijn. Ik ben al helemaal onrustig want grote baby betekent zware bevalling. Vandaag ook weer besproken en krijg nu weer iets meer rust omdat ik meer info heb gekregen over wat de opties zijn mocht deze lijn zich voort zetten. Hij zit nu op P95...En ik dacht dus over 2 weken weer een groeiecho te hebben maar dit bleek pas over 4 weken te zijn. Voor mijn gemoedsrust doen we nu toch een groeiecho over 2 weken gelukkig (32 weken zwanger dan). Maar de vorige keer (tweede dochter) ging deze curve precies zo. Met 20 weken echo mooi gemiddeld, groei echo ietsjes erboven. pretecho ineens heel erg erboven en die lijn heeft ze vastgehouden. Dus dat verwacht ik nu ook weer. Dus zoals het nu lijkt voor maar 8 weken meer i.p.v. 10-12.

    SLIK want ik moet bijna alles nog doen omdat het ene pas gedaan kan worden als het andere klaar is. Heb mijn spullen nog niet terug, want geen ruimte. Oudste slaapt nog op de babykamer want de zolder is nog niet af. Dus kan de baby kamer niet klaar maken. Maar de oudste kan nog niet naar de zolder omdat die nog niet af is. En kan ook niet controleren of ik alles heb of nog wat nodig ben want de helft staat nog ergens anders. Gekmakende situatie dit!


    @Gevoelens baby: in de eerste paar dagen sliep de baby boven in ledikant want we hadden bedacht baby moet in eigen bedje slapen op eigen kamer. Op een gegeven moment liep ik door de huiskamer en dacht echt nou leuk zeg zo'n baby. Merk er niets van dat ik een baby heb gekregen. Toen direct besloten om baby overdag beneden te laten slapen. Toen pas had ik echt het gevoel moeder te zijn. En dat in eigen bedje slapen was ook snel overboord want mw dacht daar zelf anders over hahaha

    Ook heb ik door de postnatale depressies op piekmomenten heeeele nare gedachtes gehad over mijn kids. Ene moment dacht ik....ik gooi haar uit het raam of zag mezelf haar verstikken met een kussen want dan zou ze stoppen met huilen. Maar anderzijds was ik juist degene die het hardste vocht om er achter te komen wat haar nou eigenlijk mankeerde. Dat was na die tijd echt heel moeilijk te verkroppen dat ik zulke gedachten en beelden over mezelf zag. Maar eigenlijk was dat niet wie ik werkelijk was, maar gewoon iemand die geen andere uitweg meer zag
     
  17. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 1 - 15 november 2021 ♡

    27 oktober
    Schorpioen86 - 35 jaar - 2e kindje ❤️

    29 oktober
    Wolkje1994 - 26 jaar - 2e kindje ❤️

    31 oktober

    Mamavantwee37 - 38 jaar - 3e kindje ❤️

    03 november

    Ninah83 - 37 jaar - 1e kindje ❤️
    Annelies03 - 34 jaar- 1e kindje ❤️

    04 november
    Chantale08 - 30 jaar - 1e kindje ❤️

    05 november
    Bloem36 - 30 jaar - 2e kindje ❤️
    Clueless01 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ❤️❤️
    Wondertjes1992 - 28 jaar - 3e kindje ❤️

    06 november
    Milkyway7 - 34 jaar - 2e kindje ❤️

    08 november
    Lavendelmeid - 34 jaar- 2e kindje ❤️
    Limburgmama - 34 jaar - 3e kindje ❤️
    Dwaallichtje - 33 jaar - 2e kindje ❤️
    Stokstaartje86 - 34 jaar - 3e kindje
    ❤️

    09 november
    MB91 - 29 jaar - 1e kindje ❤️

    12 november
    MotorMeisje - 31 jaar - 2e kindje ❤
    Daisy2890 - 29 jaar - 1e kindje ❤️
    Mamavan3harten - 33 jaar - 4e kind ❤
    Silani - 2e kindje ❤️

    14 november
    Sassefras01 - 37 jaar - 2e kindje ❤️

    15 november
    Babyaapje - 29 jaar - 1e kindje ❤️

    Afspraken:

    September

    Wondertjes1992- 8 september - 32 weken echo
    Wolkje1994- 10 september - controle VK
    Mamavantwee37 - 13 september - controle VK
    Milkyway7- 14 september groeiecho
    Mamavantwee37 - 15 september - gesprek bevalling ziekenhuis
    Stokstaartje86 - 16 september - groeiecho
    Mamavantwee37 - 21 september - groeiecho

    Oktober
    Ninah83 - 1 oktober - Controle + Bevalplan bespreken

    ⭐⭐⭐⭐️⭐️
    ⭐ Guusje39
    ⭐ Essie28
    ⭐ Winderig80
    ⭐ Madame01
    ⭐ Blondina1993
    ⭐ LenaMill
    ⭐ Lieve86
    ⭐ Virgo88
    ⭐ MissDee
    ------------------------------------------
    jongen (9) | meisje (6) | verrassing (3)
     
  18. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Zo ik ben weer bij gelezen. Het is even teveel om op iedereen individueel te reageren maar weet dat ik aan jullie denk. Het is soms een rollercoaster van emoties waar je in zit en het is zeker niet makkelijk als ik het zo lees. Een zwangerschap kan rare dingen met je doen. Ik hoop voor ieder dat de angst, stress af zal nemen of in ieder geval dragelijk zal worden zodat je met een rustige gemoedstoestand de bevalling in gaat. Liefs
     
    wolkje1994 en Beausecret vinden dit leuk.
  19. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Oh snap je stress helemaal rondom de babykamer als er nog zoveel moet gebeuren @Stokstaartje86! Nesteldrang it is haha.. is er wel een tijdlijn/planning waarop dingen gedaan kunnen worden?

    En je pnd, kun je daar met iemand over praten? Ik heb de pop-poli vorige zwangerschap als heel positief ervaren, goede begeleiding, stok achter de deur. Al dan niet preventief. Dat het weer opspeelt of in ieder geval je gedachtes klinken niet gek. Al die hormonen ook! Maar een vangnet lijkt me wel fijn, dat je weet dat er een plan is als je weer met zulke gedachten loopt na je bevalling. Is niet niks!
     
  20. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    ♡ Uitgerekend 1 - 15 november 2021 ♡

    27 oktober
    Schorpioen86 - 35 jaar - 2e kindje ❤️

    29 oktober
    Wolkje1994 - 26 jaar - 2e kindje ❤️

    31 oktober

    Mamavantwee37 - 38 jaar - 3e kindje ❤️

    03 november

    Ninah83 - 37 jaar - 1e kindje ❤️
    Annelies03 - 34 jaar- 1e kindje ❤️

    04 november
    Chantale08 - 30 jaar - 1e kindje ❤️

    05 november
    Bloem36 - 30 jaar - 2e kindje ❤️
    Clueless01 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ❤️❤️
    Wondertjes1992 - 28 jaar - 3e kindje ❤️

    06 november
    Milkyway7 - 34 jaar - 2e kindje ❤️

    08 november
    Lavendelmeid - 34 jaar- 2e kindje ❤️
    Limburgmama - 34 jaar - 3e kindje ❤️
    Dwaallichtje - 33 jaar - 2e kindje ❤️
    Stokstaartje86 - 34 jaar - 3e kindje
    ❤️

    09 november
    MB91 - 29 jaar - 1e kindje ❤️

    12 november
    MotorMeisje - 31 jaar - 2e kindje ❤
    Daisy2890 - 29 jaar - 1e kindje ❤️
    Mamavan3harten - 33 jaar - 4e kind ❤
    Silani - 2e kindje ❤️

    14 november
    Sassefras01 - 37 jaar - 2e kindje ❤️

    15 november
    Babyaapje - 29 jaar - 1e kindje ❤️

    Afspraken:

    September

    Wondertjes1992- 8 september - 32 weken echo
    Wolkje1994- 10 september - controle VK
    Mamavantwee37 - 13 september - controle VK
    Milkyway7- 14 september groeiecho
    Mamavantwee37 - 15 september - gesprek bevalling ziekenhuis
    Clueless01 - 15 september - controle
    Stokstaartje86 - 16 september - groeiecho
    Mamavantwee37 - 21 september - groeiecho
    Clueless01 - 24 september - controle

    Oktober
    Ninah83 - 1 oktober - Controle + Bevalplan bespreken

    ⭐⭐⭐⭐️⭐️
    ⭐ Guusje39
    ⭐ Essie28
    ⭐ Winderig80
    ⭐ Madame01
    ⭐ Blondina1993
    ⭐ LenaMill
    ⭐ Lieve86
    ⭐ Virgo88
    ⭐ MissDee
    ------------------------------------------
    jongen (9) | meisje (6) | verrassing (3)
     

Deel Deze Pagina