Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. virgo88

virgo88 Bekend lid

2 jul 2019
    697
    585
    93
    Vrouw
    komt goed!

Ninah83 vindt dit leuk.
  2. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hoe verdrietig ook die miskramen, toch moet je ook over de zwangerschappen kunnen praten die wel goed blijven gaan. Statistisch gezien gaan gewoon relatief veel zwangerschappen mis in het begin. Dat is gewoon natuur. Maakt het niet minder verdrietig, want elk gewenst kindje dat je verliest is er eentje, hoe vroeg dat ook in de zwangerschap is.

Ik heb het best wel moeilijk gehad in het begin als ik dan het topic zag waar ik uit ging omdat het niet goed was gegaan. Had er ook mee te maken dat het nog 5 maanden geduurd heeft voordat ik weer zwanger was en dit keer van een plakkertje.

Met mijn vroege miskraam in december zat ik er echt wel even doorheen. 2 Kinderen, 3 miskramen voelde niet eerlijk. Balans was gewoon weg. Echt nog wel even getwijfeld en tegen mijn man ook gezegd dat als het nu weer mis zou gaan, het goed zo was. Dan zouden we het houden bij onze twee mannetjes en dan zijn we ook gelukkig. Nog een keer een (vroege) miskraam meemaken zou echt de druppel zijn.

Ik hoop dat we gewoon allemaal plakkertjes hebben en mooie echo’s en over 7-8 maanden allemaal hele mooie, gezonde baby’s en voor de vrouwen waar het nu misgelopen is, hoop ik dat zij ook snel een plakkertje hebben.

MB91, virgo88, Schorpioen86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij hebben het nog niet verteld en ik wilde dat op een leuke manier op Koningsdag doen, dan ben ik 13 weken. Maar als het op deze manier doorgaat, dan hoop ik dat we in ieder geval Pasen halen zonder dat het opvalt :roflmao: Ik moest net echt oppassen bij schoonmoeder. Heb maar met mijn tas op schoot gezeten

MB91 en virgo88 vinden dit leuk.
  4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Bloem36 veel plezier met je echo! Ga er helemaal vanuit dat het goed zit !

Hier word ik dus misselijk van koffie :cry:. En koffie is echt mijn geniet momentje. Waar ik wel blij mee ben, kwam er dus achter dat er gepasteuriseerde brie is! Vandaag onverwachts een dagje vrij van werk, maar dochter wel naar de opvang. Ik ben denk al drie maanden niet alleen thuis geweest. Ga er dus dubbel en dwars van genieten. Straks naar de supermarkt om harde broodjes te halen, brie honing en walnoten. En vega filet :cool: Verder wilde ik heel veel in huis doen, maar besloten alleen de basis. Grote kop thee en de bank op.

@Stokstaartje86 lastig die onzekerheid! Ik zeg altijd ‘probeer te voelen hoe het zit’ ik ben daar erg van en nog nooit er naast gezeten met dingen. Ideaal hoor:p. Daarom zit ik ook echt niet over een miskraam in. Klinkt misschien heel naïef, maar heb het altijd gered met mijn onderbuik gevoel. Nu dus ook :thumup:

virgo88 en MissDee vinden dit leuk.
  5. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Ik heb het bij geen enkele zwangerschap gehad.
    Wel steekjes bij het innestelen een soort menstruatie gevoel maar niet hevig genoeg en zette niet door. En ondanks dat ik dat deze keer ook gevoeld heb zat ik echt te wachten op een menstruatie die niet kwam o_O

MissDee vindt dit leuk.
  6. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Die vega filet vind ik echt smerig, maar dat komt vooral omdat ik filet american in mijn hoofd had en zo ziet het er wel uit, maar het smaakt echt anders. Ik vond gisteren in de supermarkt bij ons filet tomaat. Die is echt heel lekker :p

wolkje1994 vindt dit leuk.
  7. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Hier kan in de avond mijn broek dus echt niet meer dicht. In de ochtend niets te zien :confused:

virgo88 vindt dit leuk.
  8. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    ga ik dus straks ook even kopen :roflmao:

mamavantwee37 vindt dit leuk.
  9. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Wij willen het de kinderen vertellen de dag na mijn zoontjes verjaardag als het goed is hebben we dan de termijnecho gehad en kunnen we het wereldkundig gaan maken.
    Eerst de kids, dan familie en vrienden en dan mag de hele wereld het weten. Nu maar hopen dat mijn buik niet als een malle gaat groeien de aankomende weken.

Je intuïtie heeft bijna altijd gelijk. Ik heb nu ook het gevoel het is gewoon ok het is goed dit wordt een mooi gezond kindje.
    Had ik overigens bij mijn vorige zwangerschap niet. Voelde me raar, vond dat er iets niet klopte, kwam alleen maar topics tegen over miskramen. En dat werd het toen ook.
    Diep van binnen weet je of het goed is (net zoals onze oma's en overgroot oma's dat wisten want toen bestonden echo's gewoon niet)

wolkje1994 vindt dit leuk.
  10. Chantale08

2 mrt 2021
    58
    66
    18
    Dit zou ik erg fijn vinden!

MB91 vindt dit leuk.
  11. Bloem36

Bloem36 Niet meer actief

Door 2 eerdere miskramen. Ik ben nu meten na een miskraam zwanger geworden. Ik had pas na 5 weken een positieve ovulatietest maar de verloskundige telt vanaf de eerste dag van de miskraam om zometeen even een startpunt te hebben en vanuit daar een volgende echo te plannen.

MissDee en Limburgmama vinden dit leuk.
  12. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Wat knap van jou!!!
    Jeetje kon ik dat maar.

Ik had gisteren nog een gesprek met mijn man erover. Ik zeg dit is toch te mooi om waar te zijn allemaal. De vorige kids allemaal de 1e keer raak en gezond. En nu dit wondertje, ook ineens (door later de pil innemen) en op 36 jarige leeftijd ineens.... Nog nooit een miskraam gehad.
    En dan zie je zoveel ellende om je heen, en wacht ik bijna wanneer het bij mij mis gaat. Stom toch, ik weet het. Hij zei ook als je je zo druk maakt, gaat het straks wel mis door alle onnodige stress.

Schorpioen86 vindt dit leuk.
  13. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Ooh die brie wil ik ook!!! Met honing en walnoten; Nom nom nom.... Ik bestelde elke vrijdag een broodje carpaccio, maar dat is helaas einde verhaal voorlopig, hahaha...

MB91, wolkje1994 en Schorpioen86 vinden dit leuk.
  14. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik vind wel dat het forum ook wel vertekent hoor. Je komt toch vaak op een forum terecht als je ervaring hebt met een miskraam of het zwanger worden niet lukt of niet vanzelf gaat. Dan zoek je toch sneller een forum op. Veel vrouwen op dit forum testen ook heel erg vroeg, rond 7/8 dpo en dan kom je gewoon relatief veel meer miskramen tegen dan wanneer die vrouwen allemaal pas zouden testen met een week over tijd (dan is het ook een miskraam of zou kunnen, maar dan weet je het niet en ga je uit van menstruatie). Toen ik zwanger was van de oudste kwam ik op dit forum toen ik een week of 13 zwanger was. Ik had geen mensen in mijn omgeving die bezig waren of een baby hadden, dus ik zocht vooral gelijk gestemden om ervaringen uit te wisselen. Ik kende niemand die een miskraam had gehad. Inmiddels weet ik wel beter, maar ik blijf er altijd vanuit gaan dat er nog steeds hartstikke veel kindjes wel geboren worden en daar hou ik me aan vast.

15. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welke supermarkt was dat ? Hier ook dol op filet alleen de begane vind ik niet lekker... Lijkt die met tomaat een beetje op de gewone:D

Hier word ik van het weekend 35 dus ook vanwege de leeftijd is de spanning wat hoger... Ben benieuwd of mijn buik nu ook sneller bol word, ze zeggen dat het zo is bij een 2e /3e /4e zwangerschap. Bij de eerste ben ik wel tot 20 weken vrijwel plat gebleven dus ben benieuwd:D:D voor nu is er nog niks te zien alleen af en toe wat opgezette darmen van de obstipatie :rolleyes:

virgo88 vindt dit leuk.
  16. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Begane is vega. Autocorrectie op mijn tel.

17. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Nee, hij lijkt niet op de gewone, het is echt eerder een soort tomatenspread. Maar die liet ik altijd links liggen, maar die blijkt dus heel lekker te zijn. Ik haalde het boons supermarkt. Geen idee of ze het ook bij de jumbo/ah hebben.

Bijgevoegde bestanden:

Schorpioen86 vindt dit leuk.
  18. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Je hebt ook gelijk :thumup:...
    Dank je, had ik even nodig.

19. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Ik geloof oprecht dat je positiviteit kan aantrekken. Nu zeg ik absoluut niet dat je een miskraam veroorzaakt!

Maar ik zie het al bij kinderen binnen mijn werk ‘ik kan het niet, ik kan het echt niet hoor’. Die kinderen zullen ook veel meer obstakels moeten overwinnen, ze maken het voor zichzelf onbewust moeilijk. Als kind zijnde heb ik faalangst gehad, en manman wat heb ik het mezelf moeilijk gemaakt. Volwassenen kunnen ook zo zijn. Ik heb een tante die is altijd ziek zwak en misselijk. Iedereen mag dit ook weten. Ze heeft al zo veel pech gehad wat betreft haar lichaam, zware zwangerschappen enz.

ik heb een hel van een zwangerschap van L gehad. Ik heb al veel opmerkingen gehad ‘bij een volgende zwangerschap zal het wel weer pittig worden hè, houdt je er rekening mee?’.
    Ik druk dit altijd heel snel de kop ik.

Het zal nu een super fijne zwangerschap zijn. Ik zal de energieke persoon kunnen blijven die ik altijd ben. Zeg nooit nooit bij dingen, maar ik ga er niet vanuit. Voelt voor mij als de goden verzoeken.

Ik krijg zelf altijd een beetje jeuk van mensen die op voorhand al negatief praten. Vind ik zo zonde, zonde van je tijd, zonde van het genieten, leven duurt al kort genoeg:)!

Nogmaals ik bedoel hiermee niet dat miskramen enz door mensen zelf worden opgewekt. Dat is de natuur. Maar ik geloof wel dat positiviteit de natuur kan helpen. En helpen kan je altijd proberen toch :roflmao:

MissDee vindt dit leuk.
  20. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    ja carpaccio... ben er verslaafd aan. En ik mis het toch :rolleyes:

MB91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina