Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantale08

2 mrt 2021
    58
    66
    18
    Heel veel.succes!

2. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Kun jij ook!
    Probeer het volgende eens. Lekker op bank of bed liggen, een heel sereen muziekje op zetten, je handen op je onderbuik leggen. Concentreren op een lange diepe ademhaling en dan gewoon voelen wat je voelt. Een rustig en fijn gevoel? Dan zit het goed. Een onrustig gevoel dan maak je je onbewust zorgen.

Mee eens sommige dames (hoe begrijpelijk ook) testen veel te vroeg en daarmee maak je het jezelf zo lastig.
    Ik heb mijzelf nu ook pas aangemeld (bewust) na een test op 1 dag na vermoedelijke NOD (gestest op dag 32 van mijn cyclus). Test ook expres niet op verwachtte NOD gedaan en 1 nachtje afgewacht om te checken of ik toch ongesteld zou worden. Volgende ochtend werd duidelijk waarom dat dus niet gebeurde :rolleyes:

wolkje1994 en MissDee vinden dit leuk.
  3. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    ik heb getest op dpo 11, maar mijn nod is op dag 12 en dan weet ik waar ik aan toe ben. Onbewust laat je je toch wel meeslepen hoor. Maar 1 test is voldoende. De tijd dat ik ze uit de prullenbak viste en streepjes op die testen dacht die er echt niet stonden, is voor mij voorbij. Ik maakte me er heel ongelukkig mee en zwanger werd ik er niet van.

In dit topic heb ik me aangemeld toen ik de 2-3 op de cb had. Dat is een soort heilige graal voor mij, omdat ik bij de vroege miskramen niet verder kwam dan 1-2.

En nu zit het gewoon goed, ondanks dat mijn symptomen elke dag wisselend zijn, ik geen deurtje heb om naar binnen te kijken. Het voelt gewoon goed en zwanger en zo wil ik me lekker blijven voelen, want dan duurt de tijd naar de echo ook niet zo lang.

virgo88, Limburgmama, MB91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. MB91

MB91 Fanatiek lid

Me 2 :cry: en een lekker portje bij de kazen :roflmao:maar goed, ik heb het er wel voor over.

Voor alle dames: bij AH en Jumbo zijn bijna alle kazen gepasteuriseerd (buiten de blauwe kazen). De brie is dus vaak gewoon goed :D

virgo88 vindt dit leuk.
  5. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Precies dat!
    Leven in angst is zo vermoeiend. Positief denken kost niets maar geeft veel rust.
    En inderdaad mensen denken zichzelf geen miskraam aan dat zou wat zijn. Maar een positieve instelling kan wel bijdragen aan een goed verloop als het wel goed gaat (begrijp je het nog?)

Ik denk nu ook het zit goed het voelt goed. Dit is een gezond kindje dat wellicht iets te vroeg komt maar wel met minimaal 37 weken.
    En geniet me kapot. Tel mijn zegeningen als ik mij goed voel, en geniet van de kwaaltjes gewoon omdat ze er bij horen en ik van alle leuke en minder leuke dingen wil genieten.

MissDee vindt dit leuk.
  6. Dwaallichtje

Dwaallichtje Fanatiek lid

7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah neeeeeee! Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte...

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Mvm's vanmorgen geweest en heb net de test gedaan. Schijtens benauwd dat ie niet donker genoeg zou zijn. Ik geloof dat het wel mee valt hoe licht die is:rolleyes::roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Chantale08, Limburgmama, wolkje1994 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
  9. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw

Idem, ik deed nooit testen voor de NOD. Heel in het begin wel gedaan, was alleen maar drama, elke keer negatief, dus ik wachte altijd braaf tot ik ongesteld zou worden.. meestal was dat wel op dag 13 of eerder. Nu netjes gewacht tot 15 dagen na mijn IUI, en toen kon ik het echt niet meer laten hahaha...:roflmao::roflmao::roflmao: eindelijk raak!

MB91 vindt dit leuk.
  10. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    * Gaat meteen bergen brie in slaan..... * HET IS FEEST!

wolkje1994 en MB91 vinden dit leuk.
  11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Mooi mooi! Lekker donker :D

Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  12. Bloem36

Bloem36 Niet meer actief

We hebben een mooi kloppend hartje gezien op de echo!! Over 2 weken weer een echo, nu was het nog lastig te meten.:)

MotorMeisje, virgo88, MB91 en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Fijn zo vroeg al! Gefeliciteerd

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    mij begrijp je helemaal! Zo is mijn instelling ook. Mensen waren vaak ook verbaasd tijdens mijn zwangerschap van L dat ik nooit klaagde en zo sterk bleef. Lees veel ziekenhuis opnames, vanaf 18 weken volledige rust. Maar het positieve zorgde voor rust bij mij.

zelf heb ik wel getest op 6/7 dpo. Maar ik wist zeker dat ik zwanger was (onderbuikgevoel it is) en wist zeker dat het goed zat.

15. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
  16. Dwaallichtje

7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ohhhh brie is ook echt mijn zwangerschapscraving..

Ik heb ook gewoon sterk het gevoel dat het goed zit. Dat had ik bij mijn zoontje ook. Natuurlijk ook geen bloedingen (meer) die me aan het twijfelen brengen (maar 1 dagje bruin gehad). En ik heb ook nog nooit een miskraam gehad. Wel misschien 1 of 2 tuurtesten die uiteindelijk niks werden, maar dat was nog zo vaag dat ik mezelf nooit als zwanger heb gerekend.

Wel weinig symptomen tot nu toe. Maar ik hoop echt heeel erg dat dat gewoon blijft. Voor nu heb ik er nog wel vertrouwen in.

Ik heb wel 10 maanden lang tegen beter weten in vroeg getest. Ik werd gewoon ontoerekeningsvatbaar wat dat betreft na de eisprong. Ik kon het gewoon echt niet loslaten en ik was serieus bijna in staat om de volgende persoon iets aan te doen die iets zou zeggen in de trant van: "je moet het gewoon loslaten". Of "je moet er niet zo mee bezig zijn" Of met een anekdote aan kwam van "ik ken iemand die het had opgegeven en daarna ineens spontaan zwanger was". Echt dan kregen mensen echt mijn fakeste smile, maar dan kookte ik echt van binnen!

Nou ik had deze maand net zo veel gekte als de 9 maanden daarvoor en nu wel zwanger... Tuurlijk is het fijn als het gewoon lukt om er niet mee bezig te zijn. Als je veel afleiding hebt zoals een verhuizing oid. Maar met al dat thuiswerken en weinig mogelijkheden voor leuke dingen, zijn er gewoon weinig opties om aan iets anders te denken.

wolkje1994, virgo88 en MB91 vinden dit leuk.
  17. Dwaallichtje

7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah helemaal super @Bloem36 ! Gefeliciteerd!

18. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Die is heel mooi!

Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  19. Madame01

Madame01 Actief lid

28 jan 2021
    339
    240
    43
    Vrouw
    7 7
    Waar is deze test van?

20. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Dit dus. Ik heb echt in die situatie gezeten tussen mijn miskraam in september en eind 2017 gehad. Cyclussen van 44-46 dagen, 2 a 3 keer per dag testen, tot zelfs het moment dat ik mijn menstruaties betwijfelde en ook daar ging testen. Van al dat geld had ik in t Gooi kunnen wonen :rolleyes: Mijn relatie begon er ook onder te leiden, want owee als mijn man een keertje niet kon rond mijn vruchtbare dagen... dan stond ik al haast op het punt een echtscheiding aan te vragen... Mensen die meer kinderen kregen vond ik ineens heel naar en ik vond alles oneerlijk. We hebben eind 2017 bewust een pauze ingelast omdat ik echt niet meer kon. Ik was er de hele dag mee bezig, googelde me suf. Ben ook een keer naar de huisarts geweest (dat was heel naar. Zij zei iets van PCOS want ik was ook nogal aan de zware kant, dus gewoon even afvallen, dan word je vanzelf wel zwanger :|). Uiteindelijk hebben we het weer opgepakt eind april, begin mei 2018 en hebben we het gewoon leuk gehouden. We hebben vooral de humor opgezocht en de druk niet extreem opgevoerd. In september 2018 was het weer raak, dat liep begin oktober mis. Ben er wel even van van de kaart geweest, maar hebben toen wel doorgepakt en ik heb mezelf ook niet meer in dat diepe dal laten belanden. Zwanger worden lukte, dus er zou vanzelf een plakkertje zijn, redeneerde ik toen. We hadden voor onszelf besloten om tot april door te gaan en dan te bepalen of we verdere medische stappen wilden ondernemen. Dat was gelukkig niet meer nodig, want begin februari 2019 was ik zwanger.

Deel Deze Pagina