Uitgerekend 1 - 15 november 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door virgo88, 21 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Moeders voor moeders. Volgens mij kom je uit België toch? In Nederland heb je moeders voor moeders. Je zamelt dan urine in waaruit ze het hcg hormoon halen. Dat gebruiken ze weer in medicatie voor vrouwen die lastig zwanger kunnen worden. Je krijgt van moeders voor moeders zo'n test. Volgens mij zijn ze vergelijkbaar met de kruitvat/trekpleister 2 v 5,- testen.

Hoe is het verder met je?

2. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Biefstuk, zeg maar rood van binnen :cry: En Gin-Tonic. Ik drink niet vaak, maar een gin-tonic op een terras met een lekker zonnetje :thumup::thumup::thumup: Gelukkig waait het hard en is er corona, dus terrassen dicht :rolleyes:

MB91 vindt dit leuk.
  3. Ninah83

Ninah83 Actief lid

2 okt 2020
    443
    460
    63
    Vrouw
    Ooooh waaauuuwwww! Wat goed nieuws :)

4. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah wat ontzettend fijn voor jullie!

5. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yeah gefeliciteerd!

6. Madame01

Madame01 Actief lid

28 jan 2021
    339
    240
    43
    Vrouw
    Haha nee kom gewoon uit Nederland.
    Goed dat je daar aan mee doet!

Mwha het gaat, is gewoon frustrerend omdat ik nog steeds beetjes bloed maar ga van t weekend testen of t hcg uit mn lichaam is en dan weer proberen zwanger te worden! Jullie allemaal. genieten van deze mooie tijd meiden, hopelijk is t mij ook snel gegunt!

MB91, Ninah83 en MissDee vinden dit leuk.
  7. MB91

MB91 Fanatiek lid

Jaaaa wat fijn! Dit moet wel een geruststelling zijn, toch? :)

8. Daisy2890

Daisy2890 Actief lid

17 jan 2021
    144
    218
    43
    Vrouw
    @Bloem36 wat heerlijk zo'n goede echo! Geniet ervan :)

9. virgo88

virgo88 Bekend lid

2 jul 2019
    697
    585
    93
    Vrouw
  10. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik hoop dat je gewoon weer snel verder kunt. Je kunt de eerste dag dat het bloeden begon als dag 1 van je cyclus nemen. Soms is je cyclus wat langer, maar das even afwachten. Heel veel sterkte en succes!

11. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Dat los laten is ook echt moeilijk. En ik ben er dus zo een die er 1 maand totaal niet bezig is en gelijk zwanger is.
    Dat durf ik hier te delen. Maar tegen kennissen zou ik het nooit zeggen. Omdat ik weet hoe lastig het is en hoe pijnlijk de opmerking is.

@Bloem36 gefeliciteerd met zo'n positieve echo. :D

12. Bloem36

Bloem36 Niet meer actief

Dankjewel allemaal! Deze echo is echt een geruststelling ja. Nu durf ik er echt vertrouwen in te hebben♥️♥️

MB91, MissDee, virgo88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    #1313 Sassefras01, 11 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2021
    @Bloem36 gefeliciteerd met zo’n mooie echo!

14. Lieve86

Lieve86 Actief lid

24 jul 2013
    206
    190
    43
    NULL
    Brabant
    Snap ik! heel fijn! Lekker van genieten!

15. virgo88

virgo88 Bekend lid

2 jul 2019
    697
    585
    93
    Vrouw
    Goedenavond iedereen,
    Vandaag zijn de boobies weer terug hihihi!

Hebben jullie ook, dat als jullie denken aan eten/snacks het direct willen hebben? En als jullie het dan proeven, het mega lekker smaakt? Vandaag had ik zo’n dag.
    Verder merk ik dat ik soms hele lichte steekjes heb rond mijn baarmoeder.

Bedankt voor de tips over de brie en de filet tomaat. Die ik ga proberen.

MissDee en MB91 vinden dit leuk.
  16. MB91

MB91 Fanatiek lid

Wat is er weer veel geschreven dames! Helemaal bijgelezen, en ik zal vast wat dingen vergeten, maar hier de antwoorden van mijn kant :D

Hahahaha dit is zo herkenbaar. Toen ik net positief had getest toen was de honger onverzadigbaar. Er lagen zelfs koekjes naast m'n bed, badkamer en beneden klaar voor als ik "nachtmunchies" kreeg :roflmao: was binnen 1 week ook 1kg zwaarder... Maar stond net op de weegschaal en is er al weer af :eek: geen idee hoe dat zo rap gaat, want eet echt nog steeds meer en sport een stuk minder :roflmao: (drink wel heel veel water, dat helpt volgens mij ook wel in gewicht o_O)

Mijn geluksmomentjes zijn carpaccio, kaasjes, port, G&T's op een terrasje en een lekkere biefstuk. Maar voor een klein schattig lief frummeltje waar we zo naar uitkijken heb ik er graag 9-12 maanden pauze in. :)

Klein stukje van mijn leven
    Wij zijn in juni 2020 getrouwd met 30 dierbaren. Echt een geweldige bruiloft in de achtertuin van mijn ouders in corona tijden. Onze wens was al enkele jaren om een gezin te starten, maar mijn man zijn grote droom was om eerst te trouwen. En geloof me dames, de verloving ging in style :D I just couldnt say no :)
    Vrij snel daarna begonnen aan onze wens. In augustus was het toen ook raak, maar dit wist ik toen nog niet. Ik had, achteraf gezien genoeg symptomen, maar omdat het ons eerste kleintje wordt, wist ik dit niet. Toen begon het bloeden, wat 2 weken heeft aangehouden. zonder dat ik wist wat er mis was, wist ik dat het niet goed zat. De dokter bevestigde een vroege miskraam. Ik kon slecht met de emoties overweg. Ik was zo verdrietig, maar mijn hormonen waren ook helemaal wappie en deze leken niet te herstellen. Jullie hier op het forum hebben me er letterlijk doorheen gesleept, want al mijn vrienden zijn intussen gezond zwanger geworden (en eentje staat nu zelfs op springen!) En ik voelde me zo alleen in mijn frustraties dat mijn lichaam niet werkte. :oops:

Ik heb dus tot februari geen eisprong meer gehad. Net op het moment dat ik me gemeld had bij de dokter met al mijn tempkaartjes, 300+ ovulatietesten, onzekerheden en met de schreeuw voor hulp, mocht ik bloedprikken en naar de gynaecoloog. Bloedprikken nog gedaan, en enkele dagen daarna een surprise eitje... Daar ben ik nu zwanger van.

Nu is dit korter dan een jaar, maar ik heb het persoonlijk als heel heftig ervaren. Maar goed, de baby groeit, ik heb er een goed gevoel bij..I hope I am right :):rolleyes:

Dit forum laat het beste en het slechtste in zwanger worden en zwanger blijven / zijn zien, en dit is soms super eng, spannend en maakt veel dames onzeker. Maar ik ben ervan overtuigd dat instinct juist is, dus als het goed zit, dan voel je dat. Tuurlijk blijft het spannend, maar je mindset hierin kan veel rust geven.

Wel zijn mijn ogen echt geopend voor alle dingen die mis kunnen gaan, en dit vind ik best een heftige bevinding...want hier sta je eigenlijk helemaal niet bij stil als je samen voor een kleintje gaat. De roze wolk is wel wat meer weg hierdoor :roflmao: maar ik vind de "rit" nog steeds o zo super positief spannend. :D

@Ninah83 veel succes en plezier morgen. Hoe laat mag je?

Jaaaaa vandaag in de Jumbo een kaascrossant. Ik moest en zou hem hebben :roflmao: hij smaakte heeeeeeerlijk ❤️

virgo88, MissDee en MotorMeisje vinden dit leuk.
  17. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Uhm nee eigenlijk niet. Eten laat me koud. Vandaag hele dag bijna niets gegeten alleen de soep en een ontbijtreep waren binnen te krijgen helaas. Maar dat komt vast wel weer ik drink gelukkig wel goed en dat is ook super belangrijk. De kleine pakt toch wel wat het nodig heeft.

virgo88 en MB91 vinden dit leuk.
  18. Limburgmama

Limburgmama Actief lid

5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Wat een gek jaar moet het geweest zijn.
    En minder dan een jaar of niet elke maand dat het niet zo is is soms gewoon teveel. Nu gelukkig een verrassingseitje voor je en we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is. Zeker als jouw intuïtie zegt dat het goed is.

virgo88 en MB91 vinden dit leuk.
  19. Schorpioen86

Schorpioen86 Bekend lid

19 jan 2021
    510
    370
    63
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een bijzonder verhaal! En wat leuk dat jullie ondanks Corona nog zo`n mooie bruiloft hebben gehad. Het is wat je er zelf van maakt zeggen ze en dat klopt helemaal! Lijkt me heel frustrerend om na de miskraam ook nog de pech te hebben dat je geen eisprong meer hebt. Gelukkig is de mmm jullie bespaard gebleven en kwam er een verrassingseitje. Super gaaf!

Ik hoop dat het bij ons allemaal hier in het groepje goed mag gaan en de dames die bloed hebben of hebben gehad snel een mooie zwangerschap mogen krijgen.

Zelf heb ik ook wel een behoorlijk rugzakje en veel meegemaakt. Maar deel dat ( nog) niet omdat ik weet dat er bekende hier op het forum zitten en ze mij dan meteen herkennen. En ik wil het nog even geheim houden tot we weten of alles goed is na de eerste echo. Ben super benieuwd hoe alles gaat lopen. Eerste zwangerschap helaas mijn moeder moeten missen (door omstandigheden geen contact mee) en dat was echt heel erg zwaar. Omdat je ziet hoe leuk de moeder/dochter band kan zijn. Maarja we gaan nu gewoon met volle frisse moed een nieuwe zwangerschap aan en hoop dat het nu qua prive leven ook wat soepeler loopt.

Ben ook benieuwd of mijn dochter mee mag naar de echo. Daar moeten we maandag even voor bellen. Anders zou ik alleen moeten gaan en dat vind ik op zich niet erg maar wel bij de eerste echo aangezien ik dat één van de spannendste vind.... Hopelijk mag mijn dochter mee en dus ook mijn vriend.

Dit weekend jarig , normaal met wijntjes en feest en nu lekker gezond ... De avondklok helpt dan ook wel mee dat het "feest" af is rond 19.00 ...

Alle dames een fijn weekend gewenst!

Dwaallichtje, MB91 en MissDee vinden dit leuk.
  20. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    @MB91 wat leuk om jouw verhaal te lezen!
    En natuurlijk heel verdrietig om een miskraam mee te moeten maken. Ik duim voor een mooie echo binnenkort.

Wij hebben wel onze bruiloft verzet (we zijn 16 jaar samen) en vorig jaar ben ik ten huwelijk gevraagd;)... Eigenlijk dit jaar 2021 trouwen, maar het wordt een jaartje later... Maar goed ook, want er komt nu een klein surprise tussendoor!
    Ik hoop maar dat ik niet al te veel aankom, anders moet ik heel hard werken voor mijn mooie jurk (die ik al heb gekocht, wel nog moet vermaken febr/maart 2022)
    Ik ben ook een beetje bang dat mensen mij herkennen, omdat 2 grote kids, trouwen (en verzetten) maar ahg, hopelijk gaan ze het niet allemaal aan de grote klok hangen. Ik vind het al vreselijk om het zo lang voor mij te houden, ik ben zo'n flapuit :eek:.
    Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? En hoe oud ben je?

@Schorpioen86 alvast gefeliciteerd, dus geen schorpioen van sterrenbeeld:cool:
    Haha ik wel, en dit wondertje waarschijnlijk ook als alles volgens plan verloopt.
    Dat is wel heel tof!

Bij mij gaan vrienden het wel heel snel merken. Mijn man (ik noem hem al man hoor:rolleyes:) en ik zijn echte Bourgondiërs. Elk weekend, lekker eten met vrienden en veel wijn.
    Dit weekend krijgen we ook eters, dus ik moet nog even wat verzinnen... Misschien iets van een kater dag ervoor ofzo;)

MB91 en Schorpioen86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina