Hey iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. @Ninah83 en @Limburgmama, succes vandaag! Betreft kwaaltjes. Ik heb gevoelige borsten vanaf 9 dpo, deze werden steeds pijnlijker maar dit ging enorm langzaam. Vanaf week 7 stabiliseerde dit een beetje. Ik ben misschien twee keer een paar minuutjes misselijk geweest. Vanochtend voelde ik me weeïg en toen heb ik direct gegeten en dan voel ik me daarna goed. Ik heb sneller honger en eet meer. Mijn onderbuik wil nog weleens opzetten. Sinds ik de zachte stretch broeken van de zara heb is dit minder voelbaar. van andere broeken krijg ik dan buikpijn. Ik heb nog geen bandenpijn ervaren volgens mij. Blijkbaar mag ik mezelf gelukkig prijzen dat ik niet misselijk ben of doodmoe. Baby doet het perfect. Mijn moeder en oma waren ook niet misselijk tijdens hun zwangerschap. Veel, geen of symptomen die komen en gaan zegt dus niks. Betreft geslacht. Ik heb oprecht geen idee. Gisteren een zak snoep gekocht bij de kruitvat. Kom ik thuis, realiseer ik me dat ik alleen roze en rode snoepjes in de zak heb gestopt hahahahaa. Wie weet een teken.
Ik ben nu 7+5 dagen en begin met de dag beroerder te worden, en het ontbijt vliegt er zo nu en dan uit. Ik werd vanaf week 6 licht weeig op de maag, maar dat wordt nu steeds erger.. tel de weken af dat het voorbij is
Wat betreft kwaaltjes. Hier is afgelopen weekend toch wat misselijkheid begonnen. Het is nu vooral wat kokhalzen voordat ik mijn ontbijt heb kunnen eten (waarvan de eerste 5 happen ook moeilijk gaan), maar daarna gaat het wel. Dus mijn dreumes blijft heel zielig maar wat langer brabbelen in zijn bedje totdat ik iets heb kunnen eten, want hem verschonen voor ik iets op heb is wel echt vervelend. Blijft een beetje een weeïg gevoel over in mijn maag de hele dag, wat telkens even minder wordt als ik iets eet, dus je begrijpt wat ik constant wil doen (hallo net kwijtgeraakte kilo's). Ook wat moe sinds dit weekend en vanochtend echt een gevoelige buik (positiebroek maar aangetrokken, niet vanwege buik, maar omdat ik niks beknellends aan mijn buik wilde). Plassen wel wat meer al. En mijn libido is echt naar 0. Ik heb echt sinds de eisprong nog geen seks gehad. Mijn slijm is ook heel dik en stug en voelt gewoon oncomfortabel. Al met al is het wel veeeeeel minder vervelend dan bij mijn zoontje. Toen was ik vanaf 6 weken volledig uit de running en lag ik net als @mamavantwee37 alleen maar met een teiltje op de bank tot 16 weken en tot 24 weken nog dagelijks overgegeven. Als je dat kokhalzen al hebt dan ben je echt zwanger genoeg hoor @ourbigdream ! Ik ken zat vrouwen die echt vrijwel nergens last van hadden en toch gezonde kindjes hebben gekregen. Daar was ik toen ook alleen maar jaloers op. Het enige wat die enorme misselijkheid zegt is wel dat zeker weten genoeg hcg is om de zwangerschap te laten doorzetten, maar dat betekent niet dat als je nergens last van hebt, dat dat niet het geval is. Wat betreft geslacht, ik heb een licht voorgevoel voor een meisje. Wij hebben voor beide mogelijkheden eigenlijk al een favo naam, dus dat wordt niet moeilijk. Wel zie ik mezelf inmiddels als een echte jongensmama, dus ik zal totaal niet verbaasd zijn als het toch ook weer een knul wordt.
Bij mijn oudste was het over toen ik bevallen was, bij mijn middelste met 23 weken... Ik heb goede hoop
Oh mijn libido doet het fantastisch, maar voor manlief is zwanger echt een no go, wat ik ook zeg Hij vindt het hele idee gewoon raar en kan die baby niet los zien van seks. Heel irritant, maar ik kan hem daarin niet veranderen. Dus wordt weer heel veel maanden op een houtje bijten En die luiers... Oh man, mijn zoontje kan ontzettend stinken, zo ruik je ze zelden. En gewoon ook gerust vier keer per dag. En bedankt he
Ja dat snap ik. Dan zou ik inderdaad ook alleen gaan dat is net even makkelijker! Welke doppler heb jij van welk merk? Zie dat er zoveel keus is haha wil er wel 1 gaan aanschaffen puur voor een geruster gevoel inderdaad. Bij mijn dochter ook vaak van echo naar echo stress gehad dus het zou fijn zijn om dan af en toe zelf het hartje even te horen. (Heb jij de doppler al geprobeerd nu?) Zie wel dat ze het onder de 12 weken sterk afraden maar ook weer verhalen waarbij mensen met 8 weken al een hartje hebben gevonden. Zelf zou ik denk ik wel ietsjes langer wachten. Alleen nog even zien welk merk en welke ik ga aanschaffen.
het kan ook heel goed dat je lichaam nu heel anders met de hormonen omgaat.. je lichaam heeft immers al eens kennis gemaakt met de hormonen
Volgens mij van Luvion. Een hele simpele. Ik ga het nu nog niet gebruiken, pas met een week of 14/15. Voor die tijd heb je nog veel kans het niet te vinden en dat zou mij meer onzeker maken. En daarnaast heb je tussen 8-14 weken je echo’s, terwijl je daarna meestal een tijd moet wachten (tot 20 weken echo). Die periode vond ik het meest spannend (tussen 16-20 weken).
Nou meiden! Prachtige echo gehad. Al 1,5cm groot ons kleine friemeltje Loop iets voor op schema, volgens verloskundinge zit ik op 7+6 / 8 weken. Op naar de termijnecho!
♡ Uitgerekend 1 - 15 november 2021 ♡ 31 oktober Schorpioen86 - 34 jaar - 2e kindje❤️ 01 november 02 november Mamavantwee37 - 38 jaar - 3e kindje Virgo88 - 32 jaar - 1e kindje ❤ 03 november Wolkje1994 - 26 jaar - 2e kindje Ninah83 - 37 jaar - 1e kindje ❤ 04 november Chantale08 - 30 jaar - 1e kindje ❤ 05 november Clueless01 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ❤️❤️ Wondertjes1992 - 28 jaar - 3e kindje ❤️ 06 november Bloem 36 - 30 jaar - 2e kindje ❤ Milkyway7- 34 jaar - 2e kindje 07 november Mye1234 - ? - ? 08 november MB91 - 29 jaar - 1e kindje ❤️ Jetje1991 - 30 jaar - 3e kindje Lavendelmeid - 34 jaar- 2e kindje Limburgmama - 34 jaar - 3e kindje 09 november Stokstaartje86 - 34 jaar - 3e kindje 10 november Dwaallichtje - 33 jaar - 2e kindje 11 november Mies123 - 33 jaar - 3e kindje Lieve86-34 jaar- 3e kindje 12 november MotorMeisje - 30 jaar - 2e kindje MissDee - 36 jaar - 3e kindje 13 november Daisy2890 - 28 jaar - 1e kindje 14 november Sassefras01 - 36 jaar - 2e kindje 15 november Babyaapje - 29 jaar - 1e kindje Afspraken: Limburgmama - 23 maart 13.00 - intake + eerste echo Mamavantwee37 - 24 maart - intake + eerste echo Milkyway7 - 24 maart - eerste echo Stokstaartje86 - 25 maart - intake + echo Bloem36 - 25 maart - 2e echo 8 weken Lieve86 - 25 maart - 1e echo Clueless01 - 26 maart - 3e echo fertiliteit MB91 - 29 maart 16:40 - intake + 2e echo Daisy2890 - 29 maart - eerste echo Dwaallichtje - 29 maart - eerste echo + intake Clueless01 - 29 maart - gyneacoloog Intake MissDee - 30 maart eerste echo / 31 maart intake MotorMeisje - 31 maart - eerste echo Sassefras01 - 1 april - eerste echo Babyaapje - 6 april - eerste echo Wondertjes1992- 7 april - 2e echo 9+5 Schorpioen86 - 7 april- termijnecho Wolkje1994 - 9 april - termijnecho Clueless01- 9 april - NIPT Jetje1991 - n.t.b. Ninah83 - 16 april - termijn echo 11+2 + NIPT ⭐⭐⭐ ⭐ Guusje39 ⭐ Essie28 ⭐ Winderig80 ⭐ Madame01 ⭐ Blondina1993 ⭐ LenaMill ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
Grappig, bij mij gaat het in "weken". Vorige week hele week misselijk zonder spugen...maar geen zin in eten. Deze week gewoon weer eten, geen misselijkheid, maar wel moe. Eerste weken had ik hongerklop. Echt...zo bizar hoe dit telkens veranderd. Borsten zijn wel echt gevoelig inmiddels, vooral als ik het koud heb en ze dus stijf worden... en ze zijn echt al voller. Paste vanochtend nog maar net in m'n sportbh Buiten al deze kleine dingen valt het me ook nog mee. Maar goed, we zijn er nog niet..ik hou een voorzichtige slag om de arm
Net terug van de VK. Zou een week korter zijn. Het rijmt echter niet met de testen en de gemeenschap die we hebben gehad. Dus nu over 2 weken terug om te kijken wat er veranderd is.. Maar een mooi kloppend hartje gezien dus dat is een super opluchting