Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Ja snap ik ergens wel hoor! Een vriendin is destijds ook haar tweeling in dit termijn verloren en merk nu ook dat ik aftel tot 24 weken. Nog 2 dagen!
    En voor jou natuurlijk helemaal aftellen! Ik hoop dat je na die 24 weken het meer los kan laten, en een makkelijkere periode van je zwangerschap tegemoet gaat

Eliana01 en DCG vinden dit leuk.
  2. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Fijn dat alles goed gaat met de kleine en dar de spulletjes binnen zijn!
    Beterschap nog!

Eliana01, DCG en Bumblebeetje vinden dit leuk.
  3. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Fijn dat je lekker groeit, en ook om steeds te mogen spieken!

Neem lekker de pauzes waar je recht op hebt! Je lijf en je kindje staan nu gewoon voorop :thumup:

DCG vindt dit leuk.
  4. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Ik groei nu ook lekker. Eten gaat ook best goed! Nog wel moeite met avondeten. Snel last van bepaalde structuren en vlees. En als ik een beetje vol raak zegt mn maag gelijk HO! Geen hap en niet meer naar je bord kijken of t komt er uit :roflmao: maar dan eet ik gewoon later op de avond een broodje.
    Medicatie afbouwen lukt nog niet. Soms kan er een halfje af, maar dan merk ik dat ik de volgende dag meer last heb.
    Heb ook soms van die zuur aanvallen.
    Maar krijg wel wat meer energie en dat is wel fijn!

Eliana01 en DCG vinden dit leuk.
  5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Hier ook wat stiller geweest… hopelijk gaat alles goed met de dames hier…
    Hierzo waren we vol goede moed bezig met het afwerken van de zolder, helaas werd dochter zaterdag ineens ziek. Zondag HAP geweest en heeft ze antibiotica gekregen, 2 ontstoken oren en 2 ontstoken amandelen :( veel huilen en niet slapen dus… gister zoon ook ziek geworden en gisteravond laat ben ik zelf ook ziek geworden. Gaat lekker hier dus :cool:
    Ik probeer het rustig aan te doen, maar jeetje ik heb zo’n last van nesteldrang, terwijl ik me hondsberoerd voel!

6. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Aww wat sneu, beterschap voor jullie!

En ja...nesteldrang...ik nestel vooral nu in mn tuin...wat een zeer bekken oplevert :roflmao:
    Ik ga ook echt maar een uurtje in de tuin werken per keer, maar ja, je staat wel vaak gebukt of door je hurken...

7. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    :)Wihoeeeee, 24 weken!
    Toch een mijlpaal!

Hier merk ik dat de kwaaltjes ook beginnen te komen....
    Maagzuur (en ik kan na de vorige twee zwangerschappen echt geen rennie meer zien, ruiken, laat staan die blisterverpakking horen, ik moet spontaan overgeven, bel een dezer dagen de HA maar even op), branderig gevoel down under na een dag werken, blegh!

Ohhhh en die buik... de caissière zei vorige week nog: 'schiet op hé meid'

Ik: :| ik ben net over de helft!

DCG, Eliana01, Bumblebeetje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Gister m'n laatste cervix lengte meting gehad, die was goed.. 4.4cm

Baby had genoeg vruchtwater en been en hoofd groeien goed... alleen de buik blijft ineens flink achter

Is gezakt van P52 naar P12
    Over 2 weken een groeiecho en ik moet nu rust houden in de hoop dat ze daardoor sneller groeit

9. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Oh dat is wel flink! Hopelijk is t niets en een verkeerde meting ofzo, omdat de rest wel goed is. Rustig aan! Ben je er erg gestresst door?

Ik had ook vandaag groei echo. Hij groeit lekker en beweegt flink! Met alles zit hij zo rond de p70. Mooie grootgemiddelde baby dus.
    Heeft ook echt een voller gezicht vergeleken mn zoontje zn echo's. Hij zat rond p45-p50 en is geboren met p2,5
    Volgende echo ook gesprek over mn bevalling en rond die tijd ook met anesthesie. Ik wil niet weer onverdooft zijn mocht t toch weer richting een (semi)spoedkeizersnede gaan

DCG vindt dit leuk.
  10. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Gaat hard he?
    Misschien omeprazol vragen aan je arts? Of antagel drinken?

11. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ze heeft 5x opnieuw gemeten... bleef steeds hetzelfde helaas

Ben er wel gestresst door nu ja, had net het idee dat ik eindelijk beetje kon ademhalen, voorbij de termijn van de geboorte vorig jaar, voorbij de datum waarop onze dochters zijn geboren en overleden... en dan dit..

12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    wat fijn dat iig je cervix goed was zeg! Kan het achterlopen van het buikje niet komen door de stress die je de afgelopen weken gehad hebt vanwege het termijn? Hopelijk trekt het met rust snel bij. Moet je ook stoppen met werken?

13. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Heel fijn! Lekker bolle Toet haha. Ik heb pas met 28 weken een groei echo dus ik zou het niet weten. Maar heb kijkend naar de zwangerschap tot nu toe en vorige zwangerschappen ook geen reden om me druk te maken. Ik had afgelopen week zelfs een bloeddruk van 102/60 en dat is echt mega laag voor mij. Twee keer ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Dus dat is top. Ik voel me ook gewoon echt mega goed. Bekken klachten zijn echt nog minimaal en er vaker niet dan wel. Geniet er dus veel meer van dan bij m’n andere 2!

Dit weekend alle baby accessoires bij Etos 1+1 dus ga vast mijn 4 dr brown flessen en vervolg spenen kopen, goedkoper wordt t niet :roflmao:

DCG vindt dit leuk.
  14. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Holy moly. 24 weken dansje! Dat vind ik toch wel een magische :oops:

DCG, Bumblebeetje en Flops vinden dit leuk.
  15. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ik werkte al niet maar anders had ik moeten stoppen nu inderdaad. Hopelijk krijgt ze een groeispurt qua gewicht (lengte is ruimmmm oké P80)
    Gyn heeft geen reden gegeven van wat de oorzaak zou kunnen zijn, hang nu braaf op de bank op m'n zijkant ipv onderuit op m'n rug misschien dat dat nog verschil maakt maar ik slaap ook op m'n rug :|

16. Bumblebeetje

29 mrt 2022
    78
    85
    18
    Vrouw
    Nou van de week wat meegemaakt.
    1 paard (niet de onze) had niet even het geduld om te wachten toen het draad los ging.
    Wat resulteerde dat een zwanger vrouw omver gedrukt werd :eek:
    Ook nog een beste smak gemaakt want de schoen lag een paar meter verder.
    Gelukkig op de zijkant gevallen en met instinct de buik beschermd.
    Alles gelukkig afgelopen met een sisser o_O

17. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    @Flops wat schrikken dat het buikje zo is gezakt in percentiel… hopelijk doet de rust je goed en maakt ze een groeispurtje.
    Mijn vk en gyn zeiden altijd dat eerst het ene groeit en dan het andere. Dus als het hoofdje een groeispurt heeft gehad, dat het buikje en benen later volgen. Hopelijk is het bij de volgende meting weer helemaal bijgetrokken.

@Foalan wat fijn dat je een goede groeiecho hebt gehad!

@Bumblebeetje jeetje wat schrikken met dat paard!! Gelukkig geen schade en maakt die kleine het gewoon goed!

Hier gister ook groeiecho gehad, word weer een kleine baby…. Zit nu op percentiel 30, ietsje flinker als mijn dochter op dit termijn (p26)
    Geschatte geboortegewicht is 2800gr max, dus geen slecht plan dat ik ook voldoende maat 44 heb aangeschaft al…
    Verder maakt de kleine man het hartstikke goed!
    Nu over 2wk nieuwe groeiecho en dan weer 3 weken later, dan wordt het voor mij spannend, want dan zit ik tegen die 30wk aan, meestal vanaf dat termijn gaat bij mij de groei stagneren….
    Verder druk aan het toegeven aan de onstilbare nesteldrang! Kozijn is geschilderd en morgen wordt dan eindelijk de airco verplaatst en kunnen we het kamertje afmaken en de trap schilderen :thumup:

Flops vindt dit leuk.
  18. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Oh lekkere knol, gelukkig goed afgelopen!
    Ja ik word inmiddels ook wel wat voorzichtiger met de paarden, niet alle paarden zijn voorzichtig met je zwangere buik.

19. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Zeker een magische! Vanaf nu is de baby levensvatbaar :rolleyes: maar die blijft nog wel lekker veilig zitten uiteraard, maar idd een heel bijzondere mijlpaal :)

Bumblebeetje vindt dit leuk.
  20. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ohhh nu al zo'n nestel drang? Word nog wat dan als je verder bent haha..
    krijg jij zoveel groei echo's door de vorige zwangerschappen?

Hier kwam baby uit op P32 met t buikje dus zoveel kleiner. Nou zijn mijn man en ik ook beide lang en slank (1.80 en waren beide 65 kilo)

Ben echt aan het aftellen tot de echo pff.. morgen 24 weken

Deel Deze Pagina