Ik heb trouwens lang getwijfeld over borstvoeding maar toch maar weer voor flesvoeding gekozen. Borstvoeding lijkt me erg mooi maar bij zoontje lukte het niet met vele borstontstekingen tijdens het kolven, dochter niet geprobeerd. Nu lijkt het me iets teveel gedoe met 2 kleine kinders al rondlopen.
Klinkt erg oncomfortabel! Zijn het geen harde buiken? Wel even in de gaten houden als het zo regelmatig is hoor...
Nee geen harde buiken idd, die herken ik wel van als ik teveel gedaan heb. Ik dénk indalingsween omdat ik nu ooo echt wel flink drukkend gevoel ineens onderin heb en last van onderrug , de krampen kijken wat af te nemen en ze is weer volop aan het bewegen.
@Mell0408 ik denk dat het indalingsweeen zijn, hoe jij omschrijft had ik enkele weken geleden ook! Zou wat zijn, allebei de kids nooit ingedaald en nu deze wel @Flops wat spannend allemaal als ze denken dat de placenta niet goed werkt.. fijn dat ze alles goed in de gaten houden! @Milanatje Wow flinke baby al! @Foalan wat fijn dat je zoontje weer is opgeknapt! En heel goed nieuws dus dat je de bevalling dit keer onder begeleiding mag doen van je vk! Hier vandaag groeiecho gehad en anti d… Dit keer weinig gemerkt van de prik, ze spoot em superlangzaam in dus dat scheelt wel! Kleine wordt op 1,5kg geschat en zit op percentiel 20, dus wordt weer een kleintje. Over 2 weken weer groeiecho en dan hoopt ze dat het buikje op dezelfde lijn zit, want beentjes en hoofdje waren iets gezakt in de lijn… Ook inwendige echo gehad ivm weeenactiviteit, baarmoedermond is nog 4cm dus hartstikke netjes! Ze zag wel dat de baby precies op de baarmoedermond zit te drukken, dus hij ligt er klaar voor… Ze heeft ook mijn buik gezien en gevoeld tijdens een “wee” en ze vertelde me dat als de intensiteit maar iets sterker wordt dat ik wel echt moet bellen, omdat het dan dus wel iets met de baarmoedermond kan gaan doen… dus ben benieuwd!
Hopelijk blijft je buik rustig! 31 weken is wel veeeeel te vroeg (vanaf 32 weken/1250gram mag je in streekziekenhuis bevallen toch?) Moet je nu ook meer rust houden of valt dat mee?
De regeltjes qua gewicht en weken ken ik eigenlijk niet, ik weet alleen dat ik bij m’n dochter met 28wk wel in het ziekenhuis mocht bevallen, maar dan zouden we daarna meteen met de ambulance naar het wkz moeten (gelukkig niet gebeurd) Ze heeft verder ook niet gezegd dat ik moet rusten oid, maar wel goed naar m’n lichaam moet luisteren. Ik heb zelfs minder last bij inspanning (door de afleiding?), dus zolang ik niet de hele dag aan de poets en tillen ben kan het geen kwaad. Ze zei “je voelt het zelf aan je lijf”. En scheelt natuurlijk dat ik al op een veilige termijn zit.
Zo hij is er helemaal klaar voor dus haha! Wel fijn dat het voor nu nog niks gedaan heeft dan. Ja kan goed indalingsween zijn geweest idd. Maar madam ligt alweer dwars dus ze vond het wel best denk ik haha. Ik heb voor mn gevoel helemaal niet zo’n hele grote buik en zit me nog helemaal niet in de weg. Kan me niet voorstellen dat het over 8 weken al zover is haha...
Ik was wel ook anderhalf kilo afgevallen Dus de kleine neemt zelfs al mijn “reserves” en alsnog is ie maar zo klein, dus hoop echt dat ie qua groei niet verder gaat zakken… oh haha, dus ze is alweer lekker dwars gaan liggen?! Dat is nou het nadeel van al kinderen gehad te hebben, ze hebben een overvloed aan ruimte! Daarom was ik hier ook verbaasd dat meneer “klaar voor de start” ligt! Bizar hè, hoe snel de einddatum al in zicht komt! Ik heb zelf het gevoel dit keer weer vroeg te bevallen, maar natuurlijk geen garanties en wie weet red ik dit keer eens de 40 weken
Zijn jullie trouwens al klaar met de kamer?? Hier al 2 dagen bezig met sauzen van de muren, maar vandaag bladderde zo de onderlaag weer los nu structuurverf over 1 muur gedaan, die moet morgen in blauw geschilderd worden, hopelijk laat we nu niks los als dit goed droog is… Wrs zaterdag vloerbedekking erin en donderdag komt dan eindelijk het kamertje! Dan moeten we nog de overloop aanpakken en zit het werk er gelukkig weer op! Dan snel vluchtkoffer inpakken en de babywas draaien
Haha babykamer is al een week of 3 helemaal klaar, man moet alleen nog dweilen. wat een werk met dat warme weer! Hoop dat je lekker gaat toekijken? Beetje delegeren ipv zelf alles willen doen haha
Haha ik geef dit werk idd uit handen met mijn buikactiviteiten niet zo handig om dat nu zelf te gaan doen…. ik had al enkele weken terug het kozijn geschilderd, dus ik heb wel m’n steentje bijgedragen Overloop wordt ook gedaan, dus ik kan lekker bij de airco blijven plakken! O wat fijn dat je kamer al af is! Ben echt reuze benieuwd naar het resultaat!
Ohh wat balen van de verf zeg!! Je bent er trouwens maar druk mee de afgelopen weken qua verbouwingen haha. Nee hier nog niks gedaan omdat ik eerst al m’n grote opruim en schoonmaak klusjes af wil hebben haha. Maar merk dat ik wel onrustig word dus mss dit weekend even kijken wat ik wil veranderen enzo. Dan kan ik oook even inventariseren wat ik nog nodig heb! Iig een kraampakket whaha
Haha dus jij bent ook al zo laat met alles net als ik ik zit wel echt op hete kolen hoor, wil het zsm af hebben! Bij de andere 2 stond alles allang klaar Zojuist die gast die het vloerbedekking komt leggen gesproken, wordt maandagavond, dus mocht de muur morgen weer tegenzitten dan hebben we het weekend nog! Heb je nog geen kraampakket?? Niet via de zorgverzekering aangevraagd dan? Hier staat ie al enkele weken in huis, dus daar heb ik geen omkijken naar…
Ohh dat is fijn idd. En ik snap helemaal dat de druk bij jou wat hoger is vanwege de ervaring met de twee eerdere vroege bevallingen. Ik heb 2 inleidingen gehad en ze waren er nog niet klaar voor dus maak me niet zo druk. Nee nog niet, moet ik nog bestellen. Ik moet er ook voor betalen. Maar wil dat tegelijk regelen met klossen (bed is 70 cm hoog en hebben t liefste 80 cm). Vorige keren geloof ik ook alleen kraamverband uit gebruikt, niet veel meer iig haha..
Oh men, ik gleed net in de tuin echt mega hard uit. Niet op mijn buik gelukkig maar door de schijnbeweging wel mega verrekte spier gevoel onderin mijn baarmoeder. Zo maar even een warm bad nemen en lekker naar bed.
Hier sinds gister ineen verkouden, hoofdpijn en keelpijn, koortsgevoel maar heb geen koorts gelukkig. Aangestoken door de kleine… gister hele gezin maar getest uit voorzorg maar allemaal negatief gelukkig. Klasgenootje van m’n zoon bleek dus Corona te hebben dus de kans was er, zoon heeft als enige (nog) geen klachten….
Slecht! Mijn hele bekken doen zo’n pijn... mega rot. Gelukkig zijn de kindjes net weggebracht en komen die morgen terug. Ik ga dus de hele dag in bed en even in bad. Hopelijk trekt t dan weg en is dit niet iets wat ik tot het einde blijf houden... buik is ook zeurderig maar geen krampen. Baby beweegt verder volop gelukkig. O ja. Tiet lekkings is ineens aan
@DCG wel spannend of deze weer eerder komt dus! En beterschap! Fijn, geen corona! @Mell0408 doe je wel voorzichtig? Hier ook even spannend met de corona...was dinsdag bij mn ouders, en woensdag was mn moeder positief. Wel in de tuin gezeten, dus hoop dat t wegblijft. Vandaag voor de zekerheid getest, maar niks te zien. Pfff ik ben al de hele dag misselijk. Had gisteravond vreselijk t zuur in bed. Ik ga er zo van genieten als ik na de bevallin gg weer plat kan liggen! Hang nu tegen 2 kussens aan, half zittend