Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dat is idd fijn dat je bij de juiste gyn komt! Ik zou ook idd nu nog geen versie laten uitvoeren als ze zo draait… dan beter alles tegelijk icm inleiden.

Hier toch wel een domper, de weeen hebben totaal niks gedaan. Bmm was dit keer zelfs 4,5 terwijl die vorige keer 4 was.
    Moet volgende week terug en ze zei we gaan van week tot week kijken wat haalbaar is (ook omdat het extra zwaar is met weeen en een kleine thuis)
    Ze had het al over balloninleiding, zo rond 38wk waarschijnlijk. Kleine doet het verder supergoed! Doet zich niks tekort en blijft netjes op zijn P30 lijntje groeien! Wordt nu 2400-2500 geschat dus we zijn wat dat betreft wel allemaal tevreden!

Eliana01 en Flops vinden dit leuk.
  2. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Jemig zoveel last van weeen en dan doet dat niks? Pff klinkt vermoeiend

Eliana01 vindt dit leuk.
  3. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Yup :( en herken echt wel of het nou pijnlijke harde buiken zijn of weeen, krijg echt steeds gemene krampen. En dan die druk van onder alsof m’n vliezen echt op knappen staan. Is zeker flink vermoeiend, dit was dus bij m’n dochter hetzelfde probleem, deed ook allemaal niks! Bij m’n zoontje had ik minder pijn en 2cm ontsluiting met 34wk :| dagen kruipen langzaam voorbij op deze manier :$

Eliana01 vindt dit leuk.
  4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ahh jeetje zeg wat een teleurstelling dat het helemaal niks gedaan heeft. Snap wel dat je daar even van baalt, dan voelt die pijn ook onnodig. Fijn dat ze het over een inleiding hadden! Wanneer krijg je een datum?

5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Jaaa voel me echt wel even flink in de grond gestampt, ze doen echt pijn en het doet gewoon niks… kan me dus weer voorbereiden op een zware, heftige bevalling waarschijnlijk :(
    Krijg voorlopig nog geen datum, de vk wilt per week bekijken hoe het gaat en of ik het lichamelijk nog trek. Als het echt niet meer lukt krijg ik een verwijzing naar de gyn en dan is het dus nog maar de vraag of die het ermee eens is :| bij m’n dochter deden ze toen niet moeilijk, maarja toen had ik deze pijnen al met 26 weken en nu dus pas later. Alleen het is gewoon lichamelijk zo zwaar omdat ik ook gewoon m’n dochter elke dag moet verzorgen, douchen, tillen en tevreden houden. Heb gewoon weinig tijd om echt even bij te tanken en de nachten gaan ook al slechter door de pijntjes, dus voor mij is het nu echt overlevingsstand aan en proberen door te gaan tot het echt niet meer gaat.
    Vraag me wel af waar ik dan de energie vandaan moet halen om nog te bevallen :cool:

Eliana01 vindt dit leuk.
  6. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Pittig hoor, al die weeen die niks doen!

Heb zelf soms dat een harde buik plus een supermansprong van de kleine met zn hoofd tussen mn benen zorgt voor licht urine verlies.

Hier word t ook steeds zwaarder. Lopen lukt slecht vanaf de middag.
    Vit b12 was erg laag, ijzer op t randje. Dus nog meer pillen erbij :|

7. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh meid klinkt echt heel erg heftig zeg. De krampen, weinig slapen, pijntjes, onzekerheden.... ik zou gewoon even extra bellen om te klagen, zodat ze je eerder doorverwijzen. Zo heb je geen kracht meer over tijdens de bevalling joh..

Oh jij ook al zo aan het aftakelen? Echt de laatste loodjes hè.

Wat dat betreft ben ik in die zin blij dat mijn kleine meid nog niet ingedaald is. Totaal geen last van bekken, draaien, weeen of pijnscheuten down onder. Wat wel vervelend is, is dat ze echt mega veel draait en dat gaat inmiddels echt met grof geweld, doet zo’n pijn dan ook.

Ik ben gisterenavond nog op extra controle geweest. Veel hoofdpijn, vocht... alles nagekeken. Baby deed het goed. Maar mijn bloeddruk blijkt juist te laag en pols aan hoge kant. Dit verklaart deels mijn klachten. Ze willen toch mijn medicatie niet afbouwen omdat een lage bloeddruk niet gevaarlijk is. Ze zijn bang dat mijn bloeddruk bij stoppen omhoog schiet weer en dan ben je verder van huis. Vandaag hele dag ook weer zo gigantisch misselijk. Ben er echt heel naar van.

Morgen weer controle. Ben benieuwd. Dan ook bespreken of we de versie vrijdag door laten gaan. Volgens mij ligt ze nu sinds een half uurtje dwars :roflmao:

Eliana01 vindt dit leuk.
  8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Vervelend van het urineverlies… gelukkig komt dat wel bij meer vrouwen voor, dus niks om voor te schamen. Wel vervelend dat je vanaf de middag moeilijk kan lopen.
    Hopelijk slaan je pillen snel aan en zin je waarden weer snel op peil.

9. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe je controle was! Gaat je versie door?? Hopelijk willen ze het uitstellen tot evt inleiding…
    Wel fijn dat je nog weinig pijntjes en ongemakken hebt, behalve van het gedraai van je meisje, hier doet dat ook echt wel even pijn, voornamelijk omdat alles beurs is van binnen…
    Kon het geen kwaad dat je een hoge pols had? Echt de laatste zware loodjes hè :|

10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Hier gisteravond een hele tijd weeen gehad die binnen de 3min volgden, sommigen hielden zelfs 1.13min aan!! Na een tijd begonnen ze korter aan te houden, maar wel nog binnen de 3min. Uiteindelijk zakte het wel weer af (ben met weeen in slaap gevallen)
    Vandaag kan ik haast niet meer lopen, zo’n ontzettend vervelende pijn onder in m’n buik en van downunder onder tot op m’n poeperd aan toe :( meneer zit behoorlijk te drukken met zijn hoofd! Ik probeer nu zoveel mogelijk te blijven rusten, gelukkig kan de kleine meid zich makkelijk vermaken, maar jeetje wat is het zwaar vandaag, ben echt helemaal gebroken!
    Zojuist weer een stukje slijmprop verloren, wel gek aangezien alles nog potdicht schijnt te zitten :| wie weet komt het nu wel binnenkort toch op gang… van mij mag het hoor! :oops:

Eliana01 vindt dit leuk.
  11. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Nou echt bizar! Kleine lag goed dus versie geannuleerd. Gisterenavond lag ze 100% dwars. Ze lag nu ook niet in het bekken. Dus hij zei dat het idd kan zijn dat ze later alsnog gedraaid moet worden. Bloeddruk was nu 132/85 (stukje hoger dan maandag) maar jeetje wat voel ik me vandaag ineens top fit. Zo kan ik nog wel 4 weken door. Maar goed, zal wel van korte duur zijn. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het mijn schommelende bloeddruk is die voor die ups en downs zorgt.

Ook heb ik gevraagd wat het protocol is qua inleiden met medicatie. Mijn bloeddruk is nu goed en omdat het mijn derde kindje is, is het risico laag dat ik er echt ziek van wordt. Dan willen ze met 39 weken ong gaan inleiden. Maar als ik me goed voel mag ik langer doorlopen. Als ik me slechter voel / hoge bloeddruk eerder.

Maandag 5 sep is weer eerste schooldag van zoontje dus wil 39 weken niet, dan ben ik wrs precies aan het bevallen als zijn eerste schooldag is. Dan is het allemaal al zo spannend. Dan wacht ik wel een paar dagen nog.

Ik wil bij voorkeur eind aug bevallen. Verder geen wensen hoor :roflmao: je ziet wel dat ik er 0 rekening mee houd dat de bevalling van zelf op gang komt.

12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ach jeetje zeg wat mega rot weer. Heb het zo met je te doen. Het klinkt allemaal erg zwaar. En raar idd dat je deeltjes van je slijmprop verliest terwijl je verder geen ontsluiting krijgt. Als je er echt klaar mee bent, gewoon extra bellen hoor. Je zal vast niet op stel en sprong gaan bevallen maar zou toch fijn voor je zijn als er licht aan het einde van de tunnel is en je dan ook nog wat energie over hebt...

13. Foalan

Foalan Actief lid

29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Wel fijn dat die versie niet hoefde... maar moet ze wel stil blijven liggen :roflmao:
    Hoop dat ze zelf dat gaat doen!
    Wel lastig die schommelende bloeddruk! Snap dat je daar flink last van kan hebben!
    Wie weet komt ze wel netjes in augustus al :D

@DCG
    Jeetje wat rommelt t bij je zeg! Elke 3 minuten lijkt echt al op t echte werk. Jammer dat t dan toch weer afzakt...

Ja, ik voel me op zich ok hoor, maar mn lijf vind t inmiddels wat zwaarder :roflmao:
    Heb natuurlijk ook afgelopen 7 maanden echt flut gegeten. 10 kilo kwijt. Weeg nu nog maar 1,5 kg boven mn start gewicht.
    Vandaag gestart met de ijzer. Vond t spannend, je maag kan er op reageren. Maar gelukkig weinig misselijkheid vandaag!
    En zelfs redelijk productief dagje. Wel echt heel veel rust tussendoor.
    Wel fijn hoor. Doordat ik de vorige keer een sectio had en niks kon ruim 6 weken, ben ik nu echt aan t voor werken. Dus alles moet tip top in orde. Vandaag aantal dingen kunnen afstrepen van mn to do list.
    Alleen je moet niet op zolder komen...daar is t 1 chaos :roflmao:

Eliana01 vindt dit leuk.
  14. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh haha zo herkenbaar. Ik geniet er ook helemaal van om af te strepen van mijn to do lijst. Ik bedenk me vooral dat ik het zodra de kleine is vooral heel druk ga hebben met 3 kinderen. Haha.. dus ik wil alle grotere klusjes gewoon klaar hebben. Zolder laat ik ook voor wat t is hoor.

Ik ben zo benieuwd wanneer de eerste zich hier aandient!

We zijn wel nog maar met weinig over hè?! Volgens mij zitten er best wat in een app groep.

Eliana01 vindt dit leuk.
  15. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb nu dus heel erg dat ik graag wil bevallen omdat ik dat altijd zo magisch vind... maar ook weer niet omdat ik me lichamelijk wel fit voel en geniet van mijn buik. En omdat dit echt de laatste keer is. Ga de buik denk ik echt missen.

16. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Haha ik heb vandaag heeeeeel veel harde buiken (ze is zelf ook echt druk) zoiets van laat het maar doorzetten nu, hier ook de laatste zwangerschap en zal ongetwijfeld dingen missen maar kan niet wachten tot ik weer op m'n buik kan slapen :roflmao::roflmao:

Eliana01 vindt dit leuk.
  17. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohhh ja buikslapen, heerlijk! Ik doe dat nu soms wel deels en dan 1 been over mijn Voedingskussens, hemels. Maar t liefste helemaal plat haha

18. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Ohhhhhh dames, ik loop weer pagina's achter! Excuus!

@DCG i feel you. Pffff. Slecht slapen. Doodmoe overdag, kort lontje, de zorg voor twee peuters dus van 7:00 tot 19:00 non stop aan, dat koppie van die kleine drukt als een malle, de trap op is gewoon een hijgbui boven. En dan weer dat warme KaaaaUuuuuTeeeee weer. Blegh. Ik schakel nu steeds meer de oppas en opa's en oma's in, dan kan ik even een middagdutje doen.

@Mell0408 even serieus, hoe dan? Wat een wiebelkont die dame!! Dat ze gewoon weer recht ligt, hoe dan? Ik heb ook heel veel zin in gewone kleding, energie weer terug maar oh drie kinderen, aaaaaaaaah, een wens die uitkomt maar soms krijg ik een halve paniekaanval. HOE GAAN WE DIT DOENNN?

@Foalan ging jij/mocht jij een natuurlijke bevalling afwachten? Ben dat even kwijt?

@Flops heb jij al een datum? Hé en de 36 weken gehaald, wihoeeee!

Ik kom zojuist bij de gynaecoloog vandaan nog steeds een flinke buikomvang (41 weken gemeten) dus inleiding is een feit, daar kom ik niet meer onderuit. Maandag de 29ste (38+4) wordt er inwendig gecheckt of ik inleidbaar ben en anders ballon/primen etc. Eerlijk: ik verwacht er weinig van ondanks flinke harde buiken en de andere twee kwamen pas met 41+0 en 41+4. Voor die tijd geen ontsluiting, zelfs strippen ging niet. Dus ik stel mij in op een aantal dagen op een neer voor ballon, strippen, primen etc. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:roflmao:

19. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh echt hé. Dat gevoel dat er straks 3 zijn benauwd me ook wel. Ik bedoel.... what was I thinking :roflmao: maar goed, no way back. Oh wat een reus al zeg!! Waren je dochters ook zo groot? Hoe kijk je aan tegen de inleiding? Ik wil ook zo graag die week mijn inleiding maar ben benieuwd. En hier precies t zelfde als jou, mijn bevallingen zijn nog nooit vanuit zichzelf op gang gekomen dus ik houd ook 0 rekening met een spontane bevalling. Heb zelfs geen matje ofzo op het matras :roflmao:

Eliana01 vindt dit leuk.
  20. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Hahaha, same! Dat hele kraampakket en de klossen nog niet aangeraakt. Ledikantje moet nog steeds opgemaakt worden:| echt hou maar op! Ik had zelf helemaal gerekend op over tijd dus ik krijg het er een tikje benauwd van! Tegelijkertijd is een tijdspanne wel fijn (ff snel kapper en pedicure en wenkbrauwen mevrouw ingepland :rolleyes:) en met de andere twee kan ik nu gewoon met de opa's en oma's regelen dat er opvang is, geen gedoe met "s nachts weeën en eerst nog met de kinderen in het holst van de nacht slepen. Lading boodschappen halen dag van tevoren en hup door naar het ziekenhuis!

Onze oudste was 3495 bij 41+0 en de 2e was 4306 bij 41+4. Tikje uit de kluiten gewassen en nog steeds geen verklaring voor. Ook voor t gewicht van deze meneer niet. Nouja, we gaan t zien. :thumup:

Eliana01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina