Jeetje @DCG ik schrik van je berichtje. Echt je hart breekt in 100 duizend stukjes. De onmacht... goed dat ze jullie opgenomen hebben hoor. Eerst helemaal laten onderzoeken voordat je weer naar huis gaat. Je bent nu op de goede plek, ook al ben je daar liever niet natuurlijk. Sofie had de eerste dagen ook dat gal spugen met kokhalzen waar ze in bleef hangen, dood eng en heb toen ook meteen op de nood knop in het ziekenhuis geduwd. Ik snap dus een beetje wat je bedoeld al lees ik dat het bij jou nog veel erger is. Ik zou ook doodsangsten uitslaan. Dikke knuffel meid... @ClaireUnderwood fijn toch dat alles goed gaat. Mag ook zeker gezegd worden. En die lekkende borsten heel herkenbaar. Was gaan douchen en het drupte er gewoon uit erna. Maar heb maar 1 dag pijnlijke borsten gehad dus ik hoop dat heet snel afneemt. @Foalan ja je moet jezelf goed in de gaten houden hoor. Klinkt als een trauma en je moet er natuurlijk geen last van blijven houden. Fijn dat dr nachten wel goed gaan. Hier gaat alles ook heel goed. Nog steeds een mega tevreden baby wat ik gewoon echt niet gewend ben whaha. Heeeeerlijk. Wat een verademing. Zo wil ik er nog wel 10 ze huilt zo goed als niet. Enkel soms als we haar omkleden en verschonen voor haar flesje. Gisteren wel veel buikkrampjes maar dan wordt ze meer onrustig in de zin van strekken en kreunen. Slapen doe ik goed, ze drinkt op verzoek en komt snachts eigenlijk 1x. Vriend doet de laatste voeding, ik de nacht en ochtend. Ik weet ook echt hoe het anders kan, waardoor ik mega geniet. Met die andere 2 waren we savonds uren aan het schommelen om de stil te krijgen, veel voedingen snachts...
Hoe zit het trouwens met jullie bloedverlies voor degene die al bevallen zijn? Ik verbaas me echt. Heb maar 1,5 dag flink gevloeid en sindsdien liep het al rap af. Tot vandaag al heel de dag niks meer. In mijn herinnering duurde dit bij de andere veel langer. Sofie is nu een week oud.
Aww wat een moppie @Mell0408 ! Ik verloor 2 dagen redelijk wat, nu vooral wat wondvocht, slijm en soms wat bloed of een enkel stolseltje. Hoef dus alleen te verschonen voor de hygiëne. Bij de 1e was t nog minder, maar dat was sectio. Bm zit nu 5 vingers onder de navel en zit op dag 7. Wel vanavond flink kramp weer. Echt aanhoudend en zeurend zoals bij een eisprong. En ja, t is ook een trauma. Toendertijd zelf verwerkt door veel te praten, maar ik blijf pijnprikkels of aanrakingen verkeerd verwerken. Ook omdat ik bijna altijd pijn ken door rug en eisprongpijn, daar krijg ik al hulp bij, maar op psychisch vlak is dat misschien ook nodig nu, om t staartje van dat trauma een plek te geven. De bevallingspijn kon ik weer wel aan. Dat was mijn pijn ipv toegediend door een ander
Ik verloor op de dag van de bevalling 's avonds twee enorme stolsels. En kennelijk moesten die eruit want daarna kon ik het twee dagen af met een gewoon maandverband en sinds dag 4 draag ik inlegkruisjes. Super fijn want ik haaaaat kraam en maandverband. Ik voel mij nu weer een beetje mijzelf.
@DCG : pfff jeeetje wat schrikken zeg!!! hoe is het met jullie? Ik vloei nog wel maar echt een klein beetje. Elke keer wanneer ik denk oh is het nu eindelijk klaar? komt er weer helderrood bloed, zwaar irritant! Heb 1 stolsel verloren en verder alleen gevloeid eigenlijk dus het valt allemaal wel mee. Kan me herinneren dat ik de vorige 2 keer veel meer vloeide dan nu! Het voelt ook echt heerlijk dat ik geen hechtingen oid heb! Veel sneller herstel heb ik het idee echt superfijn!
Hoi dames, even teveel druk op me om op iedereen te reageren… maar ik heb alles even vlug gelezen, dus denk niet dat ik geen interesse heb De nacht is goed gegaan, wel elke 3 uur voor voeding dit keer. Vanmorgen is hij in bad geweest en gewogen, weegt nu 2980 dus gelukkig goed gegroeid! Tot nu toe ook niet gespuugd Kinderarts is geweest en hij heeft sowieso reflux waarbij hij zijn totale maaginhoud eruit gooit met maagsappen (geen gal gelukkig dus aangeboren afwijking is uitgesloten) Straks komt weer een andere kinderarts, maar ze wilden hem eigenlijk nog een nacht extra observeren, maar omdat mijn dochtertje ziek is overleg gehad om toch naar huis te gaan. Kinderarts was wel akkoord, maar straks dus nieuw overleg met de andere kinderarts. Ik zal jullie later een nieuwe update geven, maar lang verhaal kort; ik moet altijd goed opletten voor verslik en verstikgevaar Als het nogmaals zo hevig voorkomt dat hij levenloos in mijn armen ligt moet ik in elk geval direct 112 bellen en niet zelf op hup en sprong naar de spoed rijden (ik had wel 112 aan de lijn tijdens de rit) Vervolg horen jullie tegen de avond vermoed ik…
Zo we zijn weer thuis…. De tweede kinderarts vond het ook niet nodig om nog een nacht te blijven dus gelukkig kan ik er nu ook voor m’n zieke dochtertje zijn! Het is dus idd reflux, paste ook goed bij het verslikken tijdens de fles waarop dus die ademstop volgt… Donderdag telefonisch consult om te overleggen hoe het gegaan is. Wrs daarna onder behandeling blijven om op te volgen of er evt medicatie gegeven moet worden en ze moeten bepalen of hij reflux heeft of daadwerkelijk reflux-ziekte. Eenmaal thuis was het weer tijd voor voeden en kreeg ik er dus maar 30cc in… Tot nu toe slaapt ie rustig, maar zal nu vast eerder komen voor zijn voeding. wat betreft het vloeien; hier een normaal dun maandverbandje in, ik verloor ook op dag 2 een groot stolsel, daarna eigenlijk lichte vloei, maar nu ik wat meer gelopen heb door het ziekenhuis wordt het wel weer helder rood en wat meer, maar over het algemeen valt het best mee, sommige nachten gewoon schoon verband, maar dan overdag enkele druppels.
Jeetje wat een rollercoaster zeg. Wel fijn dat je weet wát het is, onder behandeling blijft en weet wat je in vervolg moet doen.. maar je zou toch zo graag alle ongemakken van je baby wegnemen he... Ik zou eigenlijk een uur geleden al naar bed gaan en vriend met dochter tot voeding 11 uur beneden. Maar ze heeft krampjes en kreunt dan veel en is onrustig. Dan wil ik maar één ding en haar lekker op me leggen en er voor haar zijn. Voelt dan toch t fijnste hè. Ze is dan een stuk rustige dan in de box. Lief ding.
Fijn dat je wel onder controle met hem blijft @DCG ! Lijkt mij behoorlijk eng! Hoop dat jullie een goeie nacht hebben! @Mell0408 krampjes zijn altijd zo naar! Dan is knuffelen en buikje wrijven toch t fijnst Hier de eerste 4 uur slaap weer binnen. Duurde even voor de kleine sliep. Hij vond knuffelen ook leuker dan slapen. Dus 2 voedingen achter elkaar gegeven. Ben wel blij hoe de nachten nu gaan
Bij ons gaan ze morgen een ballon plaatsen. Ben er wel een beetje klaar mee. Vandaag ff geschrokken dat ik de baby niet voelde bewegen. Maar na rust voelde we hem weer Wat duurt het wachten lang
Oh spannend morgen! Ben benieuwd of het gaat vlotten, wie weet morgenavond eindelijk babyknuffelen Zet em op meid!
Hier inmiddels contact met de kinderarts gehad… hij is er zeker van dat het reflux is en de eerste stap is indikken van de voeding. Mocht dat voor extra klachten geven of geen effect hebben dan gaat hij toch medicatie voorschrijven… ik weet uit ervaring met mijn dochtertje dat indikken alleen maar voor meer pijn in de slokdarm zorgt, omdat de voeding die terugloopt langer in de slokdarm blijft zitten… ben er dus erg huiverig voor omdat hij al zo’n last heeft ervan Meneertje had sinds ontslag niet meer gespuugd, tot vannacht… kwamen weer hele golven terug en kon ik em midden in de nacht weer omkleden. Echt alles drijfnat, tot romper aan toe! En dat terwijl de slabber zijn hele bovenlijf bedekte. Zo goed als hele voeding kwam er weer uit. Daarna veel huilen en dus weinig slaap… Overdag huilt hij nu ook al wat meer, wrs door het zuur waar hij last van heeft. Vandaag met de oudste naar de huisarts geweest en die heeft een stootkuur prednison gekregen voor zijn longen. Dochtertje nog steeds snotverkouden en s’nachts enkele keren huilen, dus gaat eventjes lekker hier Het valt me allemaal echt eventjes vies tegen, ik loop mezelf echt even flink voorbij nu, maarja we kunnen de hectiek maar vast gehad hebben, zodat we er aan wennen voor een volgende keer S’avonds om 22:00 ben ik echt al helemaal bekaf en word ik gewoon duizelig van de vermoeidheid. Ik doe ook veel teveel, huishouding doe ik zo goed als helemaal zelf weer, heb zelfs al een paar keer gestofzuigd (hoogpolig vloerbedekking, dus eigenlijk niet slim en dat voel ik nu in m’n buikspieren! Als ik kuch ga ik al door de grond) Manlief kan haast niet meer lopen door zijn hernia, dus kan hem ook nergens mee belasten. M’n moeder springt vaak nog wel even bij, maar dan nog voelt deze periode als slopend
Hoop dat t vlot op gang komt en je snel ook de baby in armen hebt! @DCG klinkt lekker hectisch zo met 3 kinderen en je man met hernia. Dan is t lastig rust houden, al zou je dat eigenlijk moeten doen! Hoop dat t indikken helpt en de klachten niet verergeren, lastig hoor! Hier gaat redelijk zn gangetje. Herstel gaat stuk vlotter nu. Kan nu een rondje van 500 m lopen! De kleine doet t goed! Wel een luie drinker. Slaapt snel weer, vooral overdag is t lastig hem voor 2 borsten te porren. Hierdoor komt ie al snel elke 2 uur. Heeft ook veel mama honger. Nachten gaan nu goed, op wat clusters na. Maar eenmaal slapende is hij 3 uur later pas weer een hongerlapje. Heeft ook nog nauwelijks krampjes, hoop dat dat zo blijft!
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!! Hier ook zo’n luie drinker die tijdens de fles helemaal knock out is hoor. En heerlijk hè als ze zo lekker slapen tot de volgende voeding. Hier zijn de kids weer wat aan het opknappen gelukkig, zoon had donderdag een stootkuur prednison gekregen van de huisarts, ook omdat hij al astma patiënt is, dus zijn longen moesten nodig tot rust komen. Verder gaat het wel zijn gangetje hier! Hebben een heerlijk ritme gevonden en na de laatste fles van 23:30 slaapt meneer heerlijk door tot 4:30 om vervolgens weer om 8:30 een fles te drinken Spugen is beperkt tot 1a2 keer per dag, maar wel veel last van alles wat omhoog blijft komen tussen de voedingen door. Verder heel tevreden kereltje en groeit eindelijk goed nu, eergisteren woog hij alweer 3210gr dus we gaan de goede kant op donderdag weer gesprek met de kinderarts en die bepaalt dan of hij toch wel of niet medicatie nodig heeft.
Hoe gaat het met de andere mama’s? En idd, heel benieuwd naar @Bumblebeetje Hopelijk lekker aan het babyknuffelen.