Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dburg282

dburg282 Actief lid

12 nov 2021
    169
    243
    43
    Vrouw
    Ik heb verschillende medicijnen gehad die gelukkig de scherpe randjes eraf haalde. Helaas toch opgenomen ik zkh omdat in in twee weken tijd ruim 6 kilo afgevallen was. Ik weeg zelf 60 kilo dus dat was best veel op mijn gewicht. Riep toen ook heel erg lang “ik ga dit NOOIT meer doen” maar hier zij we weer. :roflmao:

Het enige voordeel van mijn HG was dat ik nu niet meer zo panisch in paniek raak als ik nu moet spugen. Ik heb het vooral wanneer ik andere zie of hoor spugen, of ook maar het idee heb dat iemand misselijk is. Zo moeilijk uit te leggen maar ik kan dan zo erg in paniek raken. Gelukkig heb ik nauwelijks last van paniek aanvallen als mijn dochtertje ziek is.

is het bij jou een beetje te handelen? Wat bij mij hielp tegen de misselijkheid is op bed liggen op mijn rechterzijde en dan drie kussens onder mijn hoofd en af en toe wat coca cola nippen. Het kan goed tussen me oren zitten hoor haha. :p

Bittersweetsymphony en DCG vinden dit leuk.
  2. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    145
    82
    28
    Vrouw
    Goedemiddag iedereen! Zijn alweer veel berichten voorbij gekomen, kan het amper bijhouden hahaha. Ik heb nog steeds super zere borsten, ze groeien ook als de malle. Ik ben van mezelf al gezegend met een goede voorgevel, maar ze liggen echt in de weg. Iemand hier tips voor? Ik ben al op zoek naar een andere bh, maar kan er niet echt 1 vinden die geen rib uit je lijf kost.

Ik had een paar dagen terug al gezegd dat ik veel buikpijn had en mijn stoelgang niet wil wat ik wil. Een bbz is zo goed als uitgesloten en ik heb zakjes gekregen voor mijn stoelgang. Ik heb ze nu al op verschillende manieren geprobeerd te mengen (dubbel fris, ranja, etc. in plaats van water), maar ik kan het niet binnenhouden.

Wat een mooie testen! Als je de komende dagen nog gaat testen, deel ze gewoon. Zoals eerder gezegd vermoei je er niemand mee. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat positieve testen stiekem toch wel hee erg satisfying zijn. :D

Wat ik ook wel eens deed in mijn vorige zwangerschap was dat ik dan een Rennie innam (sinaasappelsmaak), dat hielp zowel tegen maagzuur als misselijkheid. :)

DCG en dburg282 vinden dit leuk.
  3. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Enige tip die ik kan geven voor de movicolon is het heeeeeeel koud drinken, dat is het enige wat het een beetje te pruimen maakt, maar die vieze gekke droge smaak is niet lekker inderdaad :)

4. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    145
    82
    28
    Vrouw
    Ik heb Macrogol gekregen. Ik vind het ook niet vies, maar ik kan het gewoon niet binnen houden. Ik dacht dat het misschien zou lukken door het door iets anders te drinken, maar helaas.

Het doet me een beetje denken aan die zakjes wat baby’s krijgen, kan zo even niet op de naam komen. Die ruiken en smaken naar sinaasappel. Dat doet de Macrogol ook.

5. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Macrogol en movicolon is t zelfde ;)

weet niet zo goed wat je aan babies geeft... wij zijn helaas nog niet zo ver gekomen

6. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    #526 DCG, 8 jan 2022
    Laatst bewerkt: 8 jan 2022
    Ik maak me toch echt een beetje zorgen dames….
    Het zat me al niet helemaal lekker, maar heb nu zojuist een kv2v5 gedaan… ik had op 13dpo op predictor al testlijn donkerder dan controlelijn, maar nu op de kv2v5 dit resultaat… kan niet zeggen dat de testlijn donkerder is en ben nu dus echt bang dat mijn hcg echt aan het afnemen is!
    Bekijk bijlage 711982

7. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat je door de HG minder panisch bent geworden! Dat scheelt toch een heleboel als de angst minder is.
    Ik lig idd ook op mijn rechterzij! En idd kleine slokjes cola. Daarbij dan omeprazol of seabands en dan red ik het meestal wel weer.

dburg282 vindt dit leuk.
  8. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    145
    82
    28
    Vrouw
    Ik vind het nog steeds een hele mooie streep hoor! Het kan ook zijn dat je hCG waardes op dit moment zo hoog zijn dat de test deze niet goed kan meten, dan kan je ook zo’n uitslag krijgen.

9. Maja88

Maja88 Actief lid

7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    He bah, ik snap je onzekerheid helemaal. Dit kan natuurlijk ook liggen de concentratie van HCG in je urine op het moment van testen. Zijn er andere aanwijzingen die kunnen wijzen op een aanstaande miskraam?

10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dat is toch pas na de 6 weken dat het hook effect plaatsvindt?
    Pfff maak me er echt serieus zorgen om

11. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    145
    82
    28
    Vrouw
    Oh, weer wat geleerd. Ik ben erop gekomen; ik bedoelde forlax.

12. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Wat heb jij fancy nagels...

Wat er gezegd is, kan zijn dat je waardes juist erg hoog zijn en het daardoor is, maar verschillende testen vergelijken is toch hoe dan ook niet eerlijk?

Hoeveel hcg heeft zo'n predictor überhaupt nodig?

13. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Nou gister waren dus mijn symptomen allemaal weg… vandaag alleen in de ochtend misselijk geweest, verder eigenlijk weinig last van iets. Beetje een zeurend gevoel links maar that’s it. Vorige miskraam begon het bloeden ook plotseling na een cb digitaal 1-2 zonder buikpijn oid…

14. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    145
    82
    28
    Vrouw
    Nee, dat kan echt wel eerder. Testen geven al positief aan bij een hCG waarde van 25, soms 50 en dan kun je al een forse streep hebben. De range bij 4 weken is 5 - 426 IU/I en bij 5 weken 18 - 7,340 IU/I. Vergeleken met 25 of 50 IU/I is dat best fors, dus kan het goed zijn dat de test het niet goed meer kan meten.

DCG vindt dit leuk.
  15. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    #535 DCG, 8 jan 2022
    Laatst bewerkt: 8 jan 2022
    Haha dankjewel, ze zijn echt zo ver uitgegroeid dat het niet lang meer duurt voor ze eraf klappen :oops:

Ik gebruikte alleen de predictor express en die meet vanaf 25… zelfde als de kv2v5.
    Als ik kijk naar de testen van @Mell0408 loopt de mijne behoorlijk achter :|

Eliana01 vindt dit leuk.
  16. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Zei je niet zelf gister of eergisteren dat je niet moest vergelijken? :|:roflmao:

Heb je nog Kruidvat over?
    Jij had de 22e een echo toch?

DCG vindt dit leuk.
  17. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    O dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Laten we hopen dat het dan idd aan de hoeveelheid hcg ligt, aangezien ik wel heel snel hcg aanmaakte…
    Ik heb nog een test liggen die ik dan morgen nog zou kunnen doen, om te vergelijken. Daarna maar weer afwachten, we hebben er jammergenoeg geen inbreng in hoe het gaat verlopen.

18. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Haha ja klopt, verschillende testen zijn ook lastig te vergelijken :| maar toch had ik er wel meer van verwacht…
    Heb er idd nog eentje voor morgen, dan kan ik misschien beter vergelijken.
    22 echo ja, duurt nu helemaal een eeuwigheid :oops:

19. Maja88

Maja88 Actief lid

7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Lieve schat, je was vanmorgen zo misselijk dat je de geur van koffie niet kon verdragen! Positief blijven. Stress is helemaal niet bevorderlijk voor jezelf en je kleintje. Ik snap je onzekerheid, die voelen we allemaal in meer of mindere mate. Maar een golvende beweging in hoe ellendig je je voelt op een dag is normaal. Doe lekker rustig aan, neem een bad of een hete douche en positief blijven denken. Zo lang er geen bloed is, ben je hartstikke zwanger!

20. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Je hebt ook helemaal gelijk… we zitten allemaal in hetzelfde schuitje wat dat betreft. Het is gewoon zo stom dat onbezorgd zwanger zijn er gewoon niet meer in zit… maar ook hierin herkennen meerdere zich uiteraard. Het is gewoon zo’n onzekere periode tot aan die eerste echo voor ons allemaal, wel heel fijn om de steun en herkenning hier te kunnen delen, we trekken elkaar er wel doorheen

Deel Deze Pagina