Jaaaa wat fijn gefeliciteerd! Zal toch een opluchting zijn zo na die buikpijn van vorige week, was gewoon écht niks
Dankjewel vanavond maken we het bekend aan de familie heb er zo’n zin in!!! Benieuwd hoe ze reageren… Idd, die buikpijn baarde me echt zorgen maar is denk ik toch bandenpijn ofzo geweest of echt gewoon de groei van de baarmoeder. Ik kan nu in elk geval vol vertrouwen verder en ga van elk moment genieten
Mooi fijn nieuws, en geniet ervan vanavond. Dat zijn van die dingen in een zwangerschap die ik heel leuk vind! De verbaasde gezichten, de blije opa's en oma's. En het mogen vertellen aan onze dochters zin in! Nog heel even wachten!
Gaat vast goedkomen vanavond Kan echt niet wachten om die gezichten te zien!!! Wanneer mag jij ?? (Sorry ben even te lui om de lijst te zoeken )
Oh ik snap het helemaal hoor! Dat is echt zoooo leuk! Ik sta niet in de lijst, haha dus bespaar jezelf zoeken. Ik heb 2 februari de afspraak bij de gynaecoloog staan. Ben dan 7+6. Twijfel of ik nog zo'n pretecho bureau ga bellen voor volgende week ergens... Maar ik blijf dan denken, stel het is slecht nieuws, dan zit ik liever bij de gynaecoloog om de opties door te spreken. En ik voel mij ook een soort bezwaard met zo'n vroege echo... Slaat nergens op. Maar toch.
Hallo dames, het is alweer een stuk of 30 pagina's geleden dat ik heb meegeschreven. Het gaat hard hier! Ik lees regelmatig mee, maar durf nog niet zo goed echt mee te schrijven. Deze eerste weken voel ik me zo onzeker. Ik heb net een stukje cheesecake gehad met merengue schuim. Achteraf dacht ik, die merengue schuim mag dat eigenlijk wel? Volgens de app ZwangerHap kan het geen kwaad als het uit de winkel komt. Maar toch twijfel ik.. het is van dat zachte witte schuim wat gebrand is.. wat denken jullie? Voel me meteen schuldig Kwaaltjes heb ik nauwelijks, al ben ik 's avonds wel moe. Het warm eten smaakt me ook niet maar ik dwing mezelf toch om die groentes binnen te krijgen. Ik kijk enorm uit naar de eerste echo, die heb ik op 31 januari en die datum komt eindelijk in zicht. Ik wil zo graag weten of die kleine goed zit daar binnen en of het hartje klopt. Ik vind het echt super fijn om mee te lezen en jullie echo's te bekijken. Zo mooi om jullie ervaringen te lezen. Het geeft een soort gevoel van, je bent niet alleen en er zijn genoeg in hetzelfde schuitje
Jullie schrijven inderdaad met hoge snelheid hier! Fijn om te lezen dat het bij jullie goed gaat! Ik ben de afgelopen dagen flink beroerd geweest. Ik heb ontzettend last van misselijkheid. Ik moet steeds kokhalzen als ik iets gegeten op gedronken heb, maar er komt niks uit. Ik heb suprimal ofzoiets gekregen, maar dat helpt ook niet. Ook kleine beetjes eten/drinken niet. Verder voel ik me heel moe en heb ik erg last van mijn heupen/bekken. Als ik langer dan 2 minuten op 1 plek sta word ik duizelig.
Pfff zo herkenbaar. Ik ben ook zo ontzettend misselijk. Ga morgen de vk bellen of ik misschien weer wat emesefane mag hebben. De angst dat ik weer HG krijg wordt alleen maar groter. Maar ja, als ik in september een mooie gezonde baby in mijn armen heb is dit het allemaal waard geweest.
Nog eventjes geduld hebben meid en dan ben jij ook eindelijk aan de beurt! Voel je niet schuldig over merengue, als het in de zwangerhap als veilig staat geen zorgen en mocht je nou iets gegeten hebben dat vermeden moet worden, dan kan het nu nog geen kwaad aangezien die kleine boon nu nog zijn voeding uit de dooierzak haalt
Oei dat klinkt zwaar….. jammer dat de suprimal niet helpt, je zou eventueel nog emesafine kunnen vragen. Pak je die suprimal voor het slapen gaan of gewoon s’ochtends?? Als ik een tabletje neem voor ik naar bed ga dan voel ik me de hele dag in principe best goed zonder hevige misselijkheid. Hopelijk verdwijnen die kwaaltjes rond de 12 weken als sneeuw voor de zon.
Had je bij je eerdere zwangerschap ook HG? Dan is er wel de kans dat je het dit keer weer hebt, maar het hoeft natuurlijk niet. Hoop dat de vk je de emesafine voorschrijft en je je snel weer wat beter voelt!
Mooie echo’s!!!! Ook hier de afgelopen dagen de hele dag met vlagen kots misselijk.. Heb het de vorige twee keer niet zo erg gehad als nu, voel me behoorlijk beroerd.. Ik probeer kleine beetjes beschuit te eten en water te drinken, beetje vanille vla en wat mandarijn. Brood/Avondeten is een no go.. iemand nog tips?
Kleine slokjes cola… En als het echt zo erg wordt zou ik toch even aan de vk vragen of je iets mag gebruiken…. Bij mij werkt suprimal supergoed! En is veilig en kun je zo bij jumbo/AH/Kruidvat halen.
Dankjeee Het gaat ietsjes beter vandaag, maar heb de hele dag op de bank gelegen en mini dutjes gedaan.. ik ga morgen even op zoek naar suprimal!
Ja….nu weet ik weer waarom ik de eerste weken heb geroepen dat er nooit een broertje of zusje zou komen. Als ik in de buitenlucht ben zakt het soms wel wat gelukkig. Ik zal morgen inderdaad bellen naar de vk, die haalde de scherpe randjes er van af.
Ik hoop vanaf morgen hier ook mee te gaan schrijven. ik heb een zoon van 2,5 en vorig jaar twee miskramen gehad. Nu weer zwanger, rond de 8 weken. Ik heb al twee echo’s gehad maar nog niet gerustgesteld. Bij de eerste keer meette ze 6+0 en later 6+2, ik zou 6+4 moeten zijn. Precies een week later kwam de meting uit op 7+0, geen volle week groter dus. de gynaecoloog is super positief en zegt dat het er gewoon heel mooi uitziet en ook de ontwikkeling mooi is. Dat de metingen niet helemaal kloppen wuift ze makkelijk weg. mijn gevoel gaat alle kanten op, had gewoon een grotere embryo verwacht, vooral ook omdat mijn zoon vanaf de start groter meette dan kon (3 dagen voor eisprong). Online lees ik veel dat metingen rond deze periode kunnen afwijken en pas vanaf een week of meer verschil er een verhoogde kans op miskramen is. toch blijf ik heel erg onzeker. Morgen weer een echo en ik hoop zo zo erg dat ie mooi gegroeid is met echt minimaal een week. ik heb wel last van extreme zwangerschapsmisselijkheid die nu ook erger is dan een week geleden. Toen hielpen pillen goed, inmiddels werken die niet meer. zo blij als het eerste trimester achter de rug is. Is die onzekerheid herkenbaar bij anderen?
Hé welkom en gefeliciteerd! Ik herken je onzekerheid heel goed hoor. Vervelend hè. Hier niet zo zeer over de metingen (ze hangt er op dit termijn nog geen berekening aan vast omdat het zo afhankelijk is van Mm werk). Maar vanwege mijn hematoom. En vorige ronde mk. Lastig hè, eigenlijk zijn die vroege echo’s helemaal niet fijn maar je wil ze zo graag. Hoe laat heb je morgen echo?
Hier even wat stiller... vanmorgen wat bloedverlies, niet veel.. maar toch. Meteen ga je twijfelen. De kans is natuurlijk groot dat het van hematoom komt en zolang ik geen buikpijn heb niks aan de hand. Maar pfff..... ik ben deze zwangerschap echt nog geen moment heel blij geweest. Continue het gevoel dat ik mezelf moet beschermen. Gelukkig had ik voor morgen 16.00u een echo staan, dus hoef niet lang te wachten.
Succes morgen bij de echo! Hopelijk laat het zien dat de hematoom al voor een groot deel is opgelost.. vervelend zeg dat je weer bloedverlies hebt