Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EN06

EN06 Nieuw lid

3 jan 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Hier geen actieve forummer, maar durf me nu toch ook te melden na een duidelijk positieve zwangerschapstest dit weekend!
    Vanwege een onregelmatige cyclus een beetje lastiger inschatten, maar zo rond 7 september uitgerekend gok ik!
    Ik zie trouwens dat jullie al allemaal afspraken voor echo's e.d. hebben staan.. Is dat dat een pretecho? Want de eerste 'officiele' echo is toch pas de termijnecho?
    Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik trouwens in een Facebook groep met een heel aantal dames die in dezelfde periode waren uitgerekend... Erg fijn vond ik toen. Zien meer mensen daar wat in?

2. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hè wat leuk gefeliciteerd!! Dat verschilt heel erg per praktijk. Bij mij is 7 weken standaard. Ik krijg nu een vroege met 6 weken en 2 dagen. Dan met 8 weken en dan met 11 weken. Ik mag daar ook altijd extra komen als ik me druk maak ofzo. Hele fijne praktijk.

Ja een Facebookgroep vind ik ook heel leuk (die van mijn zoontje is nog best actief, die van mijn dochtertje minder). Maar nu al? Weet niet of dat wat vroeg is, wat vind de rest? Whatsapp pas ik sowieso voor, daar zou ik gillend gek van worden haha. Bij Facebook kan je makkelijker op een bericht reageren.

3. EN06

EN06 Nieuw lid

3 jan 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Nu wellicht nog wat vroeg inderdaad! En whatsappgroep pass ik ook voor.. dan wordt ik gek van alle gemiste berichten!
    Dus wellicht dat een Facebook groep nog wat is voor een iets later moment inderdaad!

Mell0408 vindt dit leuk.
  4. SweetBlossom

25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    @ kwaaltjes: Ik voel dat mijn darmen het erg druk hebben, maar misselijkheid heb ik nog niet.

@ echo afspraak: heb ik pas op 31 januari, dat duurt nog 4 heeeeele lange weken, helaas kon het niet eerder. Dat word dus een maand lang onzeker zijn

@ Facebook: dat heb ik niet.
    @ whatsapp: is mij te druk want dan voel ik de drang te moeten reageren.
    Dus ik hou het graag bij dit topic.

@ omgeving: alleen mijn directe familie weet het en die zijn trots en duimen hard mee dat het goed gaat.
    Ik las dat er meer dames zijn die een MA of meerdere miskramen hebben gehad, voor ons blijft het gewoon extra spannend..

DCG vindt dit leuk.
  5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Nee die klopt!! In de mail terug gelezen, dus ook 21 januari was weer een domme vergissing :cool: tijd om het zaagsel te vervangen denk ik :roflmao::roflmao::roflmao:

6. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb zelf een vroege pretecho ingepland omdat ik niet kan wachten tot de standaard echo bij de vk… vandaag aangemeld, maar ze hebben nog niet gebeld, zal morgen wel worden.
    Facebook heb ik niet, dus ik val af. Whatsapp wordt mij eerlijk gezegd te gek, wordt zo af en toe al gillend gek van de berichten :roflmao:

7. Jolie2

Jolie2 Actief lid

20 apr 2019
    210
    146
    43
    Vrouw
    Wat fijn hè zo’n meedenkende praktijk, mogen wij ook gezien ons verleden. Ze bood het uit zichzelf aan, zo lief!

DCG vindt dit leuk.
  8. Jolie2

Jolie2 Actief lid

20 apr 2019
    210
    146
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier vroege echo door meerdere miskramen.
    Ik blijf hier graag mee lezen/schrijven, geen Facebook en te veel op de app.

9. Maja88

Maja88 Actief lid

7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Hoi @Snoepperzikje ! Leuk dat je komt meeschrijven! Oei ik kan me voorstellen dat je extra onzeker wordt als ze het nog niet kunnen zien op echo. Ik voel af en toe helemaal geen klachten en dan vraag ik me af of ik nog wel zwanger ben. Maar ik houd me vast aan het mantra: "geen bloed is goed!" En verder maar gewoon door met de dagelijkse routine, want het wachten is inderdaad lang!

@EN06 welkom hier! Ik denk dat ik ook zo rond de 7e ben uitgerekend. Bij mijn vk praktijk doen ze standaard rond de 7 weken een termijnecho en daarna weer met 11 weken. Geen pretecho dus, al vind die echo's altijd wel erg prettig ;) Leuk dat je aanhaakt!

Nog even over een Facebook-groep, ik heb geen Facebook, insta, tiktok of andere sociale apps, maar ik klets graag hier met jullie mee :rolleyes:

DCG vindt dit leuk.
  10. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Brrrrr. Net een beetje roze afscheiding. Schiet meteen in de stress daarvan hè. :cry:

11. Maja88

Maja88 Actief lid

7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Yikes, iets wat je nu niet wilt zien. Maar hoeft niks te betekenen. Er gebeurt iig van alles daar binnen en zo lang je niet echt bloedt, gaat het goed!

12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Nee idd, wil je niet zien.. :cry: en ik voel me ook super zwanger maar wel hele tijd sinds gisteren al last van liezen en zwaar gevoel in baarmoeder, dacht van bandenpijn of groeipijn ofzo. Testen zien er wel goed uit maar zegt natuurlijk niet alles.

Bijgevoegde bestanden:

DCG vindt dit leuk.
  13. Jolie2

Jolie2 Actief lid

20 apr 2019
    210
    146
    43
    Vrouw
    Oeh, dat snap ik! Maar kan net zo goed iets onschuldigs zijn.

14. Hakunapatata

Hakunapatata Actief lid

11 jun 2021
    119
    164
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd en welkom alle nieuwe meiden!

@Jolie2; Daar zijn wij ook onder behandeling :)

@EN06; Gefeliciteerd! wat betreft het krijgen van een echo verschilt dat per praktijk, bij mijn praktijk is het standaard met 7/8 weken tenzij je eerder een miskraam hebt gehad oid. Ik heb 8 miskramen gehad en 2 keer een bbz waardoor ik met 6 weken mag komen voor een echo.

@Mell0408; Jeetje dat wil je nu inderdaad niet zien, alles is erg gevoelig nu daar, hoeft niks te betekenen. Duimen dat het hierbij blijft. Je testen zien er wel goed uit.

Mell0408 vindt dit leuk.
  15. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ooo dat wil je idd niet zien! Maar je testen zien er prachtig uit, het kan nog altijd met de innesteling te maken hebben hè… of misschien dat er een klein vaatje geknapt is aangezien de boel nu extra doorbloed is…. Knuffel voor jou ❤️

Mell0408 vindt dit leuk.
  16. Milanatje

Milanatje Actief lid

4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Ik b
    He zoiets is nooit leuk maar als het idd maar een klein beetje is kan het net zo goed iets onschuldigs zijn...

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ahh dikke knuffel ♥️ Dat kan je inderdaad erg onzeker maken. Je testen zijn nog prachtig. Was het eenmalig? Volgens mij heb ik dat ook gehad bij mijn oudste in het begin.

18. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja tot nu toe eenmalig. Ik heb sinds ik zwanger ben sowieso iedere keer bij afvegen wel wit slijm maar nu zat daar dus roze doorheen. Ga proberen uit te gaan van iets onschuldigs idd.

Ander vraagje, de duizeligheid lijkt wel steeds vaker en erger te komen. Iemand ervaring? Wat ik er mee kan doen? Ben er ook misselijk bij maar niet kotsmisselijk. Meer zo’n blegh gevoel en weinig eetlust.

19. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Fijn dat het eenmalig was, goed dat je je zo herpakt!
    Hier ook echt extreem duizelig de hele dag door. Valt weinig tegen te doen jammergenoeg, met opstaan proberen om het rustig te doen. En misschien dat iets van suiker nog helpt om bij de hand te hebben? Heb ik in elk geval nog niet geprobeerd, want mijn eetlust is momenteel ver te zoeken….

20. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh wel fijn dat jij het ook zo herkent, voelen ons dus een beetje hetzelfde. O no, 2 drielingen (grapje :roflmao:). Ja ik ga anders even proberen wat vaker wat kleiner te eten ofzo, mss dat dat helpt. Zakje dropjes op m’n bureau ofzo. Ik voel me gewoon ook zo vet afwezig. Heel raar, herken het ook echt niet van dr andere 2

DCG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina