@Zonnestralen ben je vandaag 40+6? Ik duim zo dat de baby zich nog voor dinsdag aankondigt. Morgen is het ook alweer iets minder warm. Ik voel die 41 weken nu ook wel een beetje tijdsdruk geven.. niet fijn. Maar de baby zit nog wel prima volgens mij. En het inwendig voelen van gisteren heeft ook niks gedaan.
Eventjes heel teleurgesteld. Ze hebben geen ruimte voor strippen. Plus ze vroeg zich af of het wel verstandig was omdat ik een dubbele placenta en een velamenteuze insertie van de navelstreng heb. Ze mogen daarom mijn vliezen niet breken. Echter uit de echo’s blijkt niet dat de vaten voor de uitgang lopen… en als er niet gestript wordt is de kans dat het een inleiding wordt groter. En dat is iets wat ik absoluut niet op zit te wachten. Want dat betekend minstens tot week 41 of verder lopen met een baby die sowieso al groter dan normaal wordt geschat. En ballonnetje of medicatie welke ingebracht wordt geeft met risico voor het voortijdig breken van vliezen… kortom niet eens met haar conclusie om niet te strippen… Bovendien slaap ik Max 3 uur per nacht. Dan overdag nog een uurtje maar zo langzamerhand breekt het mij op… Morgenochtend mag ik weer bellen dan heeft ze het besproken of ze het gaan doen of niet… en of er dan ruimte. Op dit moment kan ik wel even huilen.
Frustrerend dat het niet geholpen heeft. Ik ben vandaag 41 weken. Het termijn waarop ik twee keer spontaan bevallen ben. Ik trek die hitte echt niet meer. Voelde mij zo beroerd gisteren middag en avond. Ik kan sowieso erg slecht tegen hitte.
@Chanan82 ik snap je teleurstelling! Maar er kan veel gebeuren de komende dagen, een spontane bevalling. Niet iedereen bevalt op strippen, het is geen wondermiddel. Hopelijk begint het voor jou spontaan een deze dagen! @Zonnestralen ja die warmte is niet niks he. Daarom ik sla vandaag graag over met bevallen.. lijkt me verschrikkelijk.
Bij mij is het juist altijd gestart met strippen. En spontaan zie ik niet gebeuren voorlopig. Ik wordt steeds angstiger voor de bevalling Ivm de grootte van de baby. Ik ga dit gewoon niet nog een week trekken. En een inleiding met weeenopwekkers is naar mijn idee een ticket voor een hel van een bevalling. Sorry maar zie het allemaal even niet zitten. @Zonnestralen ik hoop voor jou dat het ook heel snel begint. 41 weken is geen pretje…
Ik snap je angsten heel goed hoor. Misschien kan je alvast een plannetje maken mocht het een inleiding worden met opwekkers, dat je bijvoorbeeld van te voren al pijnstilling krijgt? Misschien geeft dit wat rust. Mijn derde werd groot geschat en ik mocht toen al kiezen voor een inleiding vanaf 38 weken. Is dit bij jou niet aan de orde? Of moet je echt afwachten tot 41 weken? Misschien gewoon een doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog, misschien heeft die meer begrip voor je situatie als je verloskundige.
Ik wil totaal geen inleiding met kunstmatige weeenopwekkers. Het is bewezen dat dit pijnlijker is. En ik wil juist niet volgepropt worden met dit hormoon. Plus dat enige bewegingsruimte juist beperkt wordt. En de enige pijnstilling die ze vanaf het begin kunnen doen is een ruggenprik en ook die wil ik niet Ivm de risico’s. Dan blijft het pompje over. Maar dat geven ze niet vanaf het begin. misoprostol of een ballonnetje geven meer risico voor het breken van de vliezen dan het strippen. Bovendien waren er volgens de echo geen vaten die voor de schede liepen. ze hebben de baby groot ingeschat maar omdat dit mijn derde is verwachten ze geen complicaties. Maw ik mag dan als ze niet strippen door lopen tot ver na 41 weken. Terwijl ik het nu al niet meer trek. Dit gevoel herken ik totaal niet met mijn andere zwangerschappen. Maar ik kan nu amper lopen in de avond en slaap maar twee a drie uurtjes per nacht. Desondanks breng ik doordeweeks elke ochtend de kinderen naar school. En probeer ik nog wel wat te doen om niet gek te worden. Maar als je maar een paar honderd meter kan lopen om vervolgens te moeten rusten is gewoon niet heel erg fijn. plus inderdaad met dit weer , waar ik bij mijn vorige zwangerschappen ook geen last van had, op te blazen als een soort ja wat is het… geen idee. Maar fijn is anders. Ondertussen kom ik steeds meer aan… ik wil gewoon sowieso GEEN inleiding. Dus de interventie van strippen is het minste wat ze kunnen doen naar mijn idee. Nu moet ik tot morgenochtend half tien wachten of ze het überhaupt doen dan wel tijd hebben om het te doen. Ik ben hier heel slecht in…
Sorry kan het even niet positief in zien nu. Misschien start het inderdaad spontaan. Al heb ik dat gevoel gewoon niet. Weinig slaap doe ik het gewoon niet goed op zeg maar.
Spuien is prima hoor. Ik voel mezelf ook een grijze wolk op het moment. Ik wil die inleiding ook niet. En na die valse start heb ik echt de blues.
Ja het valt ook niet mee he dames. We hebben allemaal ons ideaalplaatje in ons hoofd, wat we uit willen laten komen. En dan overtijd gaan, de hitte, de hormonen en alle lichamelijk ongemakken erbij. Het is gewoon zwaar. Ik ben net een stukje slijmprop verloren, nou in ieder geval iets. Maar verwacht dat die kleine nog even blijft zitten. Vandaag maar weer even op de yogabal. Eigenlijk zou ik lekker een stuk willen wandelen om de boel te prikkelen, maar dat gaat niet lukken met dit weer.
@Zonnestralen kan het mij helemaal voorstellen in jouw situatie. Ik zit nu maar aan de vrouwenmantelthee en op aanraden van een vriendin gevraagd of iemand acupunctuur kan doen deze week. Heb ik in ieder geval het gevoel dat ik iets doe. @ciprilla dat is in ieder geval iets de slijmprop. Misschien vanavond als het koeler is wandelen?
Nou update… werd zojuist gebeld door de andere verloskundige van de praktijk. Zij had aan mij wel te willen strippen morgen. Ze begreep haar collega die het niet wilde doen. Maar ze geeft aan dat het met beleid en voorzichtig kan. Zodra ze ook naar iets van water voelt dan stopt ze maar dat doet ze bij iedereen. Ze is net zo als ik inderdaad anders wel bang dat ik ver over tijd ga en tegen een inleiding aan ga zitten. Waarvan zij ook begrijpt dat ik daar niet op zit te wachten. Ik moet haar morgen om 9 uur bellen om een afspraak te maken. Beetje opgelucht nu!
@Chanan82 dat klinkt al beter! Hopelijk lukt het strippen. Ik hoop dat @Droompje123 aan het babyknuffelen is, nog geen update gezien vandaag. Ik lig onder de ventilator, ik ben uitgeschakeld voor vandaag. Vrij weinig gedaan, de warmte maakt me moe.
Hihi Nee helaas @ciprilla , krijg ondertussen zelfs berichtjes van de kraamzorg of er al iets gaande is, neeeeeeee. Haha. Zij gaven aan dat er zo goed als geen baby’s geboren zijn de afgelopen week bij hun, dus misschien wachten ze allemaal tot deze hittegolf voorbij is? Haha. Doe je goed onder de ventilator, het was echt niet te doen vandaag! Wat een hitte, maar we zijn er nu bijna doorheen! @Chanan82 wat fijn dat de ander morgen wel wil komen strippen, ik ga voor je duimen dat het kan en het doorzet! @Zonnestralen spannend ook dinsdag! Hopelijk blijft een inleiding ons bespaard..
Dit zei ik ook toevallig tegen mn man. Maar het maakt me nu niet zo uit. Weer een rustige nacht gehad, wel onrustig geslapen.
Sterkte dames! Hier is de kraamzorg inmiddels alweer weg en ik ben flink aan het intzwangeren. De hormonen gieren door mijn lijf. De kleine doet het nu super goed na een moeilijke start door misselijkheid bij hem en mijn borstvoeding kwam niet op gang. Waarschijnlijk omdat mijn placenta onder narcose verwijderd is. Nu over op kunstvoeding en die kleine groeit als kool!
Wat spannend voor jullie zeg!! Ik ben blij voor jullie dat de hitte morgen weg is. Dan is het toch net iets beter te doen. Vandaag zou mijn uitgerekende datum zijn. Maar de kleine is er al 2,5 week. Vind het bijna niet voor te stellen dat ze ook nog de week hierna in mijn buik had kunnen zitten! Tot nu toe een heerlijke baby. Slaapt goed, drinkt goed, huilt weinig. Sterkte nog even voor jullie! Laatste loodjes…