uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen vervelend van die buikpijn. Maakt je altijd toch weer huiverig . Echter gebeurt er natuurlijk echt heel veel in je buik, dus zeker verklaarbaar! Hoe gaat t nu?

@Lenteisfijn wij hebben het wel aan mijn ouders verteld, maar zij zijn op de hoogte van ons traject. Vaak wanneer wij een terugplaatsing kregen, pasten zij op onze dochter. Vandaar zij het de dag van de test al wisten! Voor de rest weten 2 goede vriendinnen het, die erg betrokken zijn geweest gedurende het hele traject.

vandaag de 3+ gehad op de CB! Ik stop met testen nu. Gisteren voor het eerst de bekende vermoeidheid gehad die me echt overviel…. De tijd naar de echo gaat zoooo langzaam !

Lenteisfijn vindt dit leuk.
  2. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik gebruik nu Dry January als excuus ;) want ik hou ook van een wijntje of een biertje. Of ik ga op een doordeweekse avond met de vrienden afspreken. Dan zeg ik dat ik de volgende dag onwijs belangrijke meeting in de ochtend heb, dus geen alcohol voor mij.
    Wij hebben het nog niet verteld. Mijn moeder zou meteen onwijs zorgen gaan maken of het allemaal wel goed gaat etc en daar heb ik nu geen zin in want heb genoeg aan mijn hoofd natuurlijk. Eerst zou ik mijn eerste echo op 25 jan hebben (samen met intake). We waren van plan om daarna, mocht het er goed uit zien, aan onze ouders te gaan vertellen. Maar nu heb ik dus aanstaande maandag al de echo en op 25 de intake dus weet ik ook niet hoe en wanneer we het nu gaan doen. Klinkt misschien heel raar maar het liefst zou ik het heeeeel lang niet willen vertellen. Ik vind het erg privé of zo en iets van ons samen.

Chanan82 vindt dit leuk.
  3. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    @Lenteisfijn Oh wat leuk dat jullie het vertellen gaan inderdaad toch een spannend moment zeker bij de eerste! Hebben jullie iets speciaals ingedachten of ' gewoon' zeggen ?

@Kundera ik vind dat helemaal niet stom klinken hoor dat hebben wij net zo. Bij de 2e hebben wij het bij 13/14 weken verteld. Het was midden in de corona tijd dus heel lastig was dat niet.
    Ik weet niet hoe haalbaar het nu is maar we willen toch weer wachten tot 12/13 weken. Niet omdat niemand mag weten als het mis gaat maar gewoon om het even voor ons samen te hebben, wij vonden dat toch wel speciaal en fijn.

4. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw
    @cvdv87 Ja duurt lang hè! 3+, fijn gevoel wel. Mooie oploop van HCG!

Dry January, dat zei mijn vriend ook al haha. Ik heb altijd geroepen dat ik dat onzin vindt dus voor mij een beetje onlogisch. Ook al klopt het wel precies: heb met oud en nieuw mijn laatste glaasje op, op 2 januari kwamen wij erachter dat ik zwanger was! En ik ben daarnaast ook heel slecht in smoesjes enz. Mensen prikken zo door mij heen meestal :roflmao:

ook prima toch om het later te vertellen. Opzich snap ik jullie ook wel! Bijzonder om het samen te weten!

Ik heb een jaarboek gemaakt van 100 blz, voor het uit eten komen ze deze nog bekijken. Op de laatste bladzijde heb ik een blaadje gepakt: 2023 BABY en dan een foto van mijn positieve zwangerschapstest. Denk dat ze echt verrast zijn!!:D Spannend wel!

Chanan82 en cvdv87 vinden dit leuk.
  5. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Joehoe allemaal. Hier gisteren ook een 3+ en een knaltest. Desondanks nog steeds niet gerust. Temp was lager vandaag. Maar goed dat wordt automatisch bijgehouden door Watch 8. Maar maakt mij natuurlijk weer ongerust. Ik weet dat ik kan bellen naar de VK. Maar ik weet ook dat een echo voor 6.5 wel zo weinig zekerheid geeft. Nog even volhouden dus.

Hier weet mijn man, mijn beste vriendin en een goede collega het. Verder wil ik het niemand vertellen tot ik na de 11 weken zit. Hopelijk lukt dat en zien ze het daarvoor niet.
    Mocht het fout gaan dan ben ik ook niet van plan om het verder aan iemand te vertellen.
    Heb al genoeg medelijdende blikken gehad.
    Gelukkig gaat het slapen een stuk beter en gaat het relativeren goed. Durf nog niet te blij te zijn. Maar ik hoop zo dat dit goed gaat en dat ik over een paar weken dat kleintje in mijn buik kan voelen. ❤️

Bijgevoegde bestanden:

Blijemeid en cvdv87 vinden dit leuk.
  6. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Hoi dames,

Ik meld mij ook hier als dat mag haha. Ben volgens mijn berekening op 14 september uitgerekend. Ben nu 5 weken en 2 dagen. Wel wat kwaaltjes maar prima te doen.

Ik ben verschrikkelijk onzeker. 2022 was niet mijn jaar. Ik heb meerdere dierbaren verloren vorig jaar en 2 miskramen gehad.

hopelijk word 2023 een beter jaar met een derde kindje ❤️

Pog87, Kretacorry, Lenteisfijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    @Sooff Duwt het bij jou naar boven? Misschien heb je hele goede buikspieren.

@cvdv87 Ja het is best een spannende gebeurtenis hè. Het gaat nu weer. Zit ook aan de antibiotica voor mijn oorontsteking. Zodra ik daar klaar mee ben zullen die momenten weer verdwijnen.

@vertellen Mijn moeder en kinderen weten het. Zij mogen het pas door vertellen als de termijn echo goed is.

@Chanan82 Ziet er goed uit!

@Chrissie1990 Wat een rot jaar heb je gehad. Hopelijk brengt 2023 de balans

cvdv87 vindt dit leuk.
  8. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Ik sluit me ook graag bij jullie aan! Volgens mijn eigen berekeningen ben ik rond 11 september uitgerekend van ons tweede kindje.

Ik heb een verhoogd risico op zwangerschapscholestase en een grote baby. Dus het is wel een tikje spannend... Nu zes weken onderweg en (nog) niet misselijk. Dat is al één verschil met de eerste! :roflmao: Wel al een flink buikje, veel last van mijn darmen.

Ik voeg mezelf toe aan het overzicht.

Blijemeid, Pog87, Kretacorry en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️❤️❤️

1 september

Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje

2 september
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje

3 september
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Kundera - 37 - 1e kindje

4 september

Sooff - 31 jaar - 3e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje

8 september
    Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

10 september
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje

11 september
    Rainie - 31 jaar - 2e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje

15 september

Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje

-----------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (14)

Afspraken:
    Januari

11 - Mell0408 - intake
    16 - Kundera - 1te echo met 7+1
    17 - Roxy89 - intake VK
    19 - Pog87 - echo
    20 - Droompje123 - vitaliteitsecho
    23 - Ciprilla - intake + echo
    25 - Kretacorry - intake + 1e echo met 8 wkn
    25 - Kundera - intake
    25 - Chanan82 - vitaliteitsecho
    25 - Sooff - 1e echo
    26 - Zonnestralen - intake
    27 - Cvdv87- vitaliteitsecho
    31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo
    31 - Rainie - vitaliteitsecho

Februari
    1 - Droompje123 - intake VK
    1 - Chanan82 - intake VK
    10 - Droompje123 - termijnecho
    15 - Rainie - intake

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Welkom @Chrissie1990 en @Rainie, gezellig dat jullie mee komen kletsen en gefeliciteerd met de zwangerschap!

11. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️❤️❤️

1 september

Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje

2 september
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje

3 september
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Kundera - 37 - 1e kindje

4 september

Sooff - 31 jaar - 3e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje

8 september
    Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

10 september
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje

11 september
    Rainie - 31 jaar - 2e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje
    Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

15 september

Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje

Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (15)

Afspraken:
    Januari

11 - Mell0408 - intake
    16 - Kundera - 1te echo met 7+1
    17 - Roxy89 - intake VK
    19 - Pog87 - echo
    20 - Droompje123 - vitaliteitsecho
    23 - Ciprilla - intake + echo
    25 - Kretacorry - intake + 1e echo met 8 wkn
    25 - Kundera - intake
    25 - Chanan82 - vitaliteitsecho
    25 - Sooff - 1e echo
    26 - Zonnestralen - intake
    27 - Cvdv87- vitaliteitsecho
    31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo
    31 - Rainie - vitaliteitsecho

Februari
    1 - Droompje123 - intake VK
    1 - Chanan82 - intake VK
    10 - Droompje123 - termijnecho
    15 - Rainie - intake

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

12. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Welkom!!!

Rainie vindt dit leuk.
  13. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Welkom ! Dat is idd wel weer spannend dan. Bij mijn vorige zwangerschap stond ik ook onder controle wegens macrosomie. Uiteindelijk viel het bij de geboorte wel mee ; met 37 weken geboren en ze was 3500gram.
    Ben ook benieuwd hoe dat deze keer zou gaan.
    Hadden jullie wel een grote baby bij de geboorte? Fijn dat je je nog goed voelt !

14. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Dat viel inderdaad mee! Wat fijn zeg! Ben je om die reden met 37 weken ingeleid? Ik dacht altijd dat het gebruikelijk was om rond 38 weken in te leiden bij het vermoeden van extreme macrosomie?

Ik heb mijn verloskundigenpraktijk moet overhalen om groeiecho's (en een diabetes test) te doen. Grote kinderen zitten in de familie. Ik had geen zwangerschapsdiabetes en volgens de echo's zouden we een lange baby maar geen dikkerd krijgen. ;)
    Tot op de dag van de inleiding voelden ze aan mijn buik en riepen ze: die is maximaal 4kg!
    Uiteindelijk met 40+2 ingeleid i.v.m. vrij heftige zwangerschapscholestase: onze zoon was +/- 5150 gram.
    Ik ben er relatief schadevrij afgekomen (geen kunstverlossing of knip) maar ik ben lange tijd erg boos geweest. In mijn familie komen veel gevallen van schouderdystocie (dat ze met de schouder blijven haken) en (sub)totaalrupturen voor. Die risico's wilde ik gewoon niet lopen maar toch is er niet naar me geluisterd.

Dus tja; als ik één wens heb voor deze zwangerschap: zelf de regie pakken.
    Ben wel nieuwsgierig, hebben jullie ook een bepaald 'voornemen' in jullie hoofd qua zwangerschap? ;)

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik liep bij mijn vorige zwangerschap het laatste deel bij het ziekenhuis. Omdat ze mijn tweede fors vonden bij de vk. Ik zou weer een grote baby krijgen. Wat een stress. Ziekenhuis zei dat vk slecht gemeten had. Maarja dat durfde ik niet meer aan te nemen. Ingeleid met 39 weken. 3300 gram....

Rainie vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Jeetje heftig zo'n gewicht. Mijn zwaarste was 4200 gram. Schouder bleef even haken dus ze zijn hem gaan helpen. Dat heeft best wat indruk gemaakt. Laat staan 5150... Het is een schrale troost dat ze nu wel moeten luisteren.

17. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Wat een risico hebben ze genomen om niet naar je te luisteren . Kan daar zo boos om worden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar je hoor idd ook andere verhalen !
    Bij ons stond gepland om met 38 weken in te leiden ivm vermoeden grote baby. Mijn vliezen braken spontaan met 36.7 en vandaar de bevalling met precies 37 weken . Ben wel benieuwd hoe groot ze geweest zou zijn met 40 weken, maar denk niet dat het extreem geweest zou zijn.
    Bij mij hielden ze het wel goed in de gaten dmv groeiechos . Wat betreft afspraak tot inleiden ging wel wat lastiger. Ik liep half/half bij verloskundige en gynaecoloog. Gynaecoloog was voorstander van inleiden en verloskundige was voorstander van afwachten. Toevallig was net een maand of 4 eerder een vriendin van mij bevallen. Bij haar was te lang gewacht met het halen van een ‘suikerbaby’ . Helaas was zij dus wel met haar schoudertje blijven hangen met alle gevolgen van dien. Bij mij is die angst zo groot geworden dat ik er echt wel op stond ingeleid te worden. Dus hierin volgde ik de gyn. Uiteindelijk stuurde m’n lichaam het zelf, dus dat was fijn.
    Deze zwangerschap, mits alles goed mag gaan, ga ik hier ook wel ‘bovenop’ zitten.

je wens met zelf de regie hebben, snap ik volkomen !

18. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Ik herken wat je zegt, dat het veel indruk maakt. Hoe sta je daar nu tegenover bij je 4e zwangerschap?
    Ons zoontje bleef ook even haken met de schouder. Iedereen riep plots dat ik moest puffen en de kamer liep opeens vol met personeel. Er was gelukkig maar één manoeuvre (?) beweging van de arts nodig om hem los te krijgen.

19. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Een goede vriendin van mij is afgelopen jaar ook bevallen met een ernstig geval van schouderdystocie. Reanimatie was nodig en het leek er eerst op alsof het kindje permanente hersenschade had opgelopen.
    Pfff dat ging bij mij ook niet in de koude kleren zitten dus ik begrijp die angst compleet. Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje ;)

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik kan het mij niet goed meer herinneren hoe ze geholpen hebben. Behalve dat ze dat hebben gedaan en het gevoel. Vanwege mijn snelle bevallingen heb ik bij de derde pijnstilling voor de inleiding gevraagd. Dat monde uit in dat ze mij een aantal keren een paar uur vergaten voor een simpele handeling. Pijnstilling heb ik dus ook maar doorgestreept. Ik focus mij maar op de dingen waar ik controle over heb. Ik gok dat ik deze keer helemaal medisch ga zijn. Ik ga dan ook vroeg beginnen met het doorspreken van het deel rond de bevalling en aangeven dat ik daar een stukje rust door krijg.

Deel Deze Pagina