Hier nooit voor de 20 weken kraamzorg geregeld en ook nooit een probleem geweest. Misschien ligt het er ook wel aan waar je woont. Wij wachten nog wat maanden eerst naar goeie echo's zien.
Nog niet gedaan. Opvang overigens ook nog niet, vind het allemaal nog vroeg. Voor de meeste hier is het toch wel deze weken overleven, denk ik. Hier begin ik ook futlozer te worden. En zo weinig eetlust vooral. Ik was voorheen een viseter maar ik word misselijk van het idee om vis te eten. Komende week een hele drukke week op het werk, fulltime, extra vergaderingen en met klap op de vuurpijl woensdag van 8 uur sochtends tot half 9 savonds aan het werk. Bleeeeeeehg!
❤️Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️ 1 september Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje 2 september Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje Mempie - 27 jaar - 4e kindje 3 september Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje Sula123 - 32 jaar - 2e kindje Kundera - 37 - 1e kindje 4 september Sooff - 31 jaar - 3e kindje Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje 5 september Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje 6 september Pog87 - 35 jaar - 2e kindje Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje 8 september Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje 10 september Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje 11 september Rainie - 31 jaar - 2e kindje 12 september Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje 13 september Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje 15 september Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (17) ----------------------------------------------- Afspraken: Januari 23 - Ciprilla - intake + echo 25 - Kretacorry - intake + 1e echo met 8 wkn 25 - Kundera - intake 25 - Chanan82 - vitaliteitsecho 25 - Sooff - 1e echo 26 - Zonnestralen - intake 27 - Cvdv87- vitaliteitsecho 31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo 31 - Rainie - vitaliteitsecho Februari 1 - Droompje123 - intake VK 1 - Chanan82 - intake VK 3 - Kundera - termijnecho 8 - Mell0408 - termijnecho 10 - Droompje123 - termijnecho 15 - Rainie - intake WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
@ciprilla heel veel succes bij de VK vandaag. Ik hoop dat het goed gaat met je zoontje! Is die al een beetje bijgekomen?
Thanks, ik ben pas vanavond aan de beurt. Maar ik kom natuurlijk meteen een update geven. Met mn zoontje gaat het goed, hij heeft tot en met woensdag een katheter in. Dus dat is even wennen, maar hij lijkt er weinig hinder van te hebben. So far so good. Net als derest voel ik me dus ook bluhg, de ene keer erger als de andere keer. Kraamzorg doe ik na de termijnecho regelen, volgens mij is september altijd best een populaire maand om geboren te worden.. hier is sowieso altijd wel last van personeelstekort in de regio. Voor mij niet heel erg, want ik wil zo mij mogelijk uren. Ik houd echt niet van kraamhulp in huis. Hoeveel uren willen jullie, volledig of ook weinig uurtjes? Kinderopvang heb ik niet nodig, dat scheelt weer inschrijven.
Fijn dat het goed gaat met jouw zoontje. Handig dat je in de avond terecht kan. Dan kan je in alle rust gaan Ik ga kraamzorg denk ik ook na de termijnecho regelen. Ik wil eigenlijk alleen de controles. Ze komen er altijd mee dat de kz er alleen is voor die controles. Die duren echt geen 8 uur. Dan zit je met een kz die niks te doen heeft en de bubbel doorprikt. Ik ben prikkelgevoelig. Daar heb ik niet zoveel problemen mee wbt bekende prikkels. Maar een vreemde zuigt de weinige energie die ik dan heb weg. Kinderopvang is hier ook niet nodig. Misschien zou een oppas wel een keer handig zijn. Maar 4 en dan zonder vaste noodzaak vind ik ook niet echt iets om even bij een oppas achter te laten. De oudste 2 kunnen inmiddels wel even thuis blijven als ik de super om de hoek induik. De oudste kan ook bijna thuis blijven als ik iets verder weg moet zijn in dezelfde plaats.
@Zonnestralen zo ervaar ik dat ook met de kraamzorg.. ik vind het verschrikkelijk een vreemde in huis. Ik doe altijd het minimale dat is iets van 24 uur. 3 uur x 8 dagen. Maar zelfs dat is eigenlijk te veel.. je moet mazzel hebben. De ene kraamzorg liet zich makkelijk wegsturen na een uurtje. De andere bleef stug zitten.. ik vind 8 dagen ook behoorlijk lang. Bij de jongste hebben we de kraamweek met 2 dagen verkort in overleg met de verloskundige. Ik ga wel even vragen aan de verloskundige wat kan en mag. Kan me er nu al druk om maken.
@ciprilla wat fijn dat het zo goed gaat met jullie zoontje. Hopelijk een mooie echo vanavond, spannend! Ik hoef ook geen fulltime kraamzorg mits het geen keizersnede wordt. Maar mocht het nodig zijn konden we altijd verhogen dat geeft wel weer fijn gevoel.
Oh ja ik heb de opvang direct gemaild, want ja ik moet die vierde daar ook op maandag kwijt. Nu geloof ik wel dat gezinnen met meerdere kinderen voorrang krijgen zodat ze op dezelfde dag kunnen maar toch. Ik heb er zo 2 een jaar lang op de baby groep en dat zijn geloof ik maar 10 kindjes per dag. Dus 1/5e aandeel. Kraamzorg vorige week ook geregeld. Zomer tot en met september is echt hoogseizoen daar. En ik hou ook niet van vreemde mensen in huis dus ik doe meestal 4 dagen van 6 uur ofzo. Ik vind dat prima. Controleurs, mee baby in bad doen, wat huishouden en ze is er weg van. Je kan dit echt duidelijk in de aanvraag doorgeven ook hoor. Ik heb ook gezegd dat ik 0 behoefte heb aan praatjes aan mijn kraambed, kan maar duidelijk zijn whaha. Ik had namelijk een keer een kraamhulp die hele verhalen aan mn bed kwam vertellen. Ik ben op zo’n moment zo snel overprikkeld, dus doeiiiii.
Ik ga de kraamzorg en het kdv pas na een goede 13 weken echo regelen. Dat vind ik vroeg zat. Daarbij word dit kindje broertje/zusje van en die zal op het kdv voortand hebben op andere kindjes. Dus dat zal vast wel goed zitten.
Wauw jullie hebben allemaal al ervaring met al jullie kinderen haha. Dit wordt mijn eerste, wist niet eens dat je kan kiezen voor de hoeveelheid uren kraamzorg. Echt geen idee allemaal. Leer wel van jullie zo @ciprilla Succes vanavond!!
Ik denk ook dat ik pas na de 13 weken kraamzorg en opvang ga regelen. Mijn dochter zit nu op de crèche, dus hoop idd wel een soort van ‘voorrang’ te hebben. Als ik vrijdag een goed echo heb, ga ik wel even polsen hoe het met de wachtlijst zit (of die er is..). Kraamzorg denk ik eigenlijk een beetje hetzelfde over als iedereen hier al gezegd heeft. Neem zo min mogelijk uren af. Bij m’n dochter voelde het als een bevrijding toen we ‘vrij’ waren van kraamzorg . Het was echt een lieve meid, niets aan op te merken. Maar je bent echt je privacy kwijt . deze week voel ik me ook wel echt moe en misselijk , belabberd. Hele dag honger maar echt nergens trek in. En continu dorst. nog een paar dagen en dan hebben we eindelijk de echo… heeft lang genoeg geduurd !
❤️Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️ 1 september Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje 2 september Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje Mempie - 27 jaar - 4e kindje 3 september Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje Sula123 - 32 jaar - 2e kindje Kundera - 37 - 1e kindje 4 september Sooff - 31 jaar - 3e kindje Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje 5 september Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje 6 september Pog87 - 35 jaar - 2e kindje Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje 8 september Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje 10 september Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje 11 september Rainie - 31 jaar - 2e kindje 12 september Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje 13 september Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje 15 september Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje ----------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (17) ----------------------------------------------- Afspraken: Januari 25 - Kretacorry - intake + 1e echo met 8 wkn 25 - Kundera - intake 25 - Chanan82 - vitaliteitsecho 25 - Sooff - 1e echo 26 - Zonnestralen - intake 27 - Cvdv87- vitaliteitsecho 31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo 31 - Rainie - vitaliteitsecho Februari 1 - Droompje123 - intake VK 1 - Chanan82 - intake VK 3 - Kundera - termijnecho 6 - Ciprilla - tweede echo 8 - Mell0408 - termijnecho 10 - Droompje123 - termijnecho 15 - Rainie - intake 20 - Ciprilla - termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Wat fijn. Gefeliciteerd! Krijg jij de termijnecho vroeg? Of is er een andere reden waarom je zo snel weer een echo krijgt?
Na 2 miskramen achter elkaar, mag ik nu even tussendoor komen. Na een eerste echo ben ik nog niet gerustgesteld en wachten tot de termijnecho is dan echt suuper lang. Dat begreep ze gelukkig. Dus mag even tussendoor doen we gewoon echootje maken en klaar.
Fijn dat het mogelijk is Ik moet misschien nog wat langer gaan wachten. Mijn zoon bleek vanmorgen flinke griep te hebben. Straks is mijn eerste echo gelijk de termijn echo ofzo als ze het druk hebben.
Oh wat fijn zeg! Ook fijn dat ze zo meedenkend zijn en je nog even weer mag spieken. @Zonnestralen ah nee hopelijk kun je overmorgen toch gewoon heen. Ik ben blij dat ik morgen ook aan de beurt ben. Misschien dat het dan ook wat echter gaat voelen als alles goed is.
Wat fijn van je goede echo @ciprilla ! En ook fijn dat je snel weer even mag spieken. Ik heb volgende week woensdag de eerste controle/intake, in principe zonder echo, maar ga het dan ook wel even vragen of we niet even kunnen spieken.. @Lenteisfijn, dit wist ik ook allemaal echt niet hoor bij mijn eerste! Dit ga je allemaal te horen krijgen bij de intake met je kraamzorg, en bij mij gaven zij toen ook een advies en een keuze voor het aantal uren, dus dat was erg fijn. @Zonnestralen sterkte met je zoontje! Het heerst allemaal zo onwijs, ik ben er helemaal klaar mee haha. Tijd voor voorjaar! Hier de opvang wel al geregeld, met 6 weken al. Omdat het hier anders gewoon een groot probleem zou worden. De wachtlijsten zijn hier niet normaal. Gelukkig bij onze gastouder voorrang voor broertjes of zusjes en ze had net wat kindjes die dan 4 worden en weggaan, dus kwam eigenlijk precies goed uit. Maar wel blij dat het geregeld is, stress minder. Kraamzorg regel ik pas met de termijnecho denk ik. Nog niet echt over nagedacht. Wij hebben bij onze eerste door tijdtekort maar halve dagen kraamzorg gekregen. Vond ik toen bij de eerste echt niet prettig, want ze kwam pas om 1 uur s'middags steeds, maar ik denk nu met de tweede zou dat best relaxed zijn. Ga er nog even over nadenken!