uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.733
    8.453
    113
    Vrouw
    Succes vandaag @cvdv87

Wat een lastige restricties zeg. Dat is best een groot deel van de supermarkt toch? Misschien kan je nog wat soepjes vinden die helpen.

cvdv87 vindt dit leuk.
  2. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Wat rot zeg dat je er zoveel last van hebt. Heb je al vanille vla geprobeerd of gemberthee ? Bij mij helpt dit erg goed tegen de misselijkheid.

3. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Vla mag niet en gember thee helpt niet (ook al capsules, slabands etc geprobeerd)

4. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    daar zit meestal suiker in.

De granen heb ik gisterenavond toch weer gehaald. ik kon geen avond eten verdragen en moest spugen bij de geur, ik at eerst veel paprika en tomaat en dat gaat er nu absoluut niet in. een boterham gelukkig wel!

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.733
    8.453
    113
    Vrouw
    Fijn dat brood nu in ieder geval goed helpt :) Ik heb nu moeite met alles wat een beetje vult. Dan komt de man met de hamer en heb ik het gevoel dat ik gelijk moet gaan slapen.

6. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    @cvdv87 sterkte met het wachten op je echo vandaag, dat zal inderdaad een lange dag worden :( Hopelijk een hele mooie echo vanmiddag!

@Kretacorry heel vervelend, en wat lastig dat je zoveel niet mag! Hier ging het echt niet meer, hield echt niks binnen, alleen maar aan het spugen.. Dus gisterochtend op aanraden van de verloskundige (die toch graag wil voorkomen dat ik uitdroog) toch maar de huisarts gebeld en nu sinds gisteravond aan de emesafene als eerste optie. En ik moet zeggen, ik ben vannacht niet wakker geworden van de misselijkheid en vanochtend na een klein beetje eten was het vleugje misselijkheid wat ik had ook weg.. Dus óf ik heb een goede dag óf het werkt, wat een opluchting! Dus weet mocht je het niet meer trekken, dat dat ook nog een optie is.

En voor iedereen die misschien meeleest die minder ver is, ik riep een paar weken geleden nog dat ik zo weinig kwaaltjes had en dus twijfelde of het wel goed ging. Dat zegt dus echt helemaal niks ;) haha.

Rainie en cvdv87 vinden dit leuk.
  7. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    @cvdv87 succes vanmiddag, spannend!

Om op aan te haken... of wel al verder bent (ik ben 9 weken) en geen klachten of kwaaltjes ook niet gehad

Hopelijk voelt iedereen hier zich snel weer wat fitter.

Rainie en cvdv87 vinden dit leuk.
  8. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Net een mooi kloppend hartje mogen bewonderen. Wij zijn zo blij ❤️

Mempie, Krv, Rainie en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.733
    8.453
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

10. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    ❤️Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️

1 september

Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje

2 september
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje
    Mempie - 27 jaar - 4e kindje

3 september
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Kundera - 37 - 1e kindje

4 september

Sooff - 31 jaar - 3e kindje
    Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje
    Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje

Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

10 september
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje

11 september
    Rainie - 31 jaar - 2e kindje
    Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje
    Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

-----------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (18)
    -----------------------------------------------

Afspraken:
    Januari

31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo
    31 - Rainie - vitaliteitsecho

Februari
    1 - Droompje123 - intake VK
    1 - Chanan82 - intake VK
    3 - Kundera - termijnecho
    6 - Ciprilla - tweede echo
    8 - Mell0408 - termijnecho
    9 - Sooff - termijnecho
    9 - Chanan82- 2e echo op verzoek
    10 - Droompje123 - termijnecho
    13 - Kretacorry - termijnecho
    15 - Rainie - intake
    15 - Zonnestralen - termijnecho
    17 - Cvdv87 - termijnecho
    20 - Ciprilla - termijnecho
    20 - Kundera - 13-wekenecho

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

11. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    #511 Rainie, 27 jan 2023
    Laatst bewerkt: 27 jan 2023
    :|
    Je geeft me een flashback naar mijn eerste zwangerschap. :confused: Toen begon de misselijkheid bij mij ook precies rond dat moment en hield aan tot 20 weken.
    Toen heb ik ook Emesafene voorgeschreven gekregen. Ik weet niet of je het al eerder hebt gebruikt maar ik kwam pas na weken erachter dat het belangrijk is om het niveau van het medicijn in je bloed stabiel te houden. Dus ondanks dat je je de ene dag goed voelt: je profiteert dan eigenlijk van dat je stabiel hebt ingenomen in de voorgaande periode. Ik dacht dan vaak: oh de misselijkheid is minder vandaag ondanks dat ik niets heb ingenomen. “Ik ga lekker afbouwen!” Dat was dan geen slimme actie..

Ik heb ooit middenin een winkel in m’n eigen tas staan overgeven. :|

Er zit flink vertraging in het effect van het medicijn… dus als je iets belangrijks hebt: 1,5 dag ervoor goed innemen ondanks dat je je goed voelt. :D

cvdv87 vindt dit leuk.
  12. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Ohhh goede tip dankjewel! Ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en vanochtend niet omdat ik eerst wilde kijken hoelang dat hielp, maar had het inderdaad beter wel kunnen doen, want de nacht en ochtend gingen heel goed, maar einde middag weer totaal niet. Dus ga nu wel echt even stipt slikken, ik ben benieuwd! Toen jij een spiegel had opgebouwd hielp emesafene wel bij jou?

Ohhh in je tas.. wat zul je je verschrikkelijk gevoeld hebben zeg. Deze zwangerschap niet zo last van dus?

Rainie vindt dit leuk.
  13. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Heee dames !
    Hoe is het met jullie?
    Ik ben afgelopen weken wat afwezig geweest.
    Ondertussen 9 weken hier!
    Ik ben zo zo ziek en word al misselijk van het licht van m’n telefoon :(
    Hebben jullie tips qua voeding ? Misselijkheid is deze week echt op zn max, ik houd niks meer binnen al 3 weken lang.
    Heb wel medicatie ervoor maar dit helpt niet.
    Is dit normaal? Hebben jullie hier ook zo’n last van?
    Ik heb niet veel mensen om me heen om dit mee te bespreken helaas :(

14. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    He wat vervelend voor je! :( Wat voor medicatie heb je nu? Mijn schoonzusje reageerde bijv niet op emesafene en heeft toen primperan gekregen en dat hielp wel! Dus dat zou je nog kunnen vragen. Zoals je hierboven kunt lezen hier helaas ook erg veel last van overgeven, ik vind eten ook lastig maar probeer wel de hele dag te blijven eten, bij mij werken vooral simpele dingen zoals kwark met vla of Brinta.. soep ging van de week ook goed maar ga nu al over m’n nek bij het idee, dus het wisselt ook per dag.. Sterkte!

Blijemeid vindt dit leuk.
  15. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Emesafene inderdaad !
    We zitten dus in het zelfde schuitje !
    Echt verschrikkelijk dit durf ook niks meer te eten gewoon! Weet soms even niet meer waar ik het zoeken moet, vraag me ook vaak af in hoeverre dit normaal is ! En hoelang dit nog zo blijft. Hopelijk voelen we ons snel weer beter !

16. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Het hielp bij de ergste misselijkheid maar ik voelde me alsnog eigenlijk de hele dag naar. Het haalde de scherpe randjes er wel vanaf (gekke uitdrukking misschien :D). Het echte spugen nam ook af.

Nog niet… wel als ik slecht eet of kliekjes ruik maar nog lang niet op dat niveau van zwangerschap 1. Ik juich nog maar niet. Kan zoals je al typte nog komen ;)

17. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Oh wat moet dat zwaar zijn! Ik zou inderdaad vragen of je een ander type medicatie mag proberen. En tijdig aan de bel trekken: voor je het weet ben je uitgedroogd.

Blijemeid vindt dit leuk.
  18. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Ja ga ik doen!

19. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Misschien een gekke suggestie maar die misselijkheidsbandjes van de drogist met drukpuntjes in je polsen hielpen bij mijn eerste zwangerschap ook iets. Wellicht placebo… maar misschien het proberen waard?

20. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Gedaan maar dat doet helaas niks behalve blauwe plekken geven :eek: misschien toch maandag de ha bellen

Rainie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina