uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat jullie je snel weer ietsje beter voelen, zodat er tijd komt om te genieten en gewoon je dagelijkse dingen te doen.
    Van mijn vorige zwangerschap kan ik die vreselijke misselijkheid en overgeven nog zo goed herinneren. Ik werd er gewoon bijna depressief van destijds. Tot nu toe blijft het me bespaard, maar wil nog niet te vroeg juichen.
    Leef met jullie mee ❤️

Mempie, Kretacorry en Blijemeid vinden dit leuk.
  2. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    #522 Kundera, 28 jan 2023
    Laatst bewerkt: 28 jan 2023
    Doen jullie dat ook dat je 's ochtens aan alles wat je in de koelkast hebt liggen, ruikt om te checken waar je vandaag dan trek in hebt en of je niet opeens blauwebessen goor vindt :roflmao:
    Elke avond probeer ik te denken waar ik zin in zou hebben en meestal lust ik niks maar moet toch wat klaarmaken en eten.

Kretacorry en Blijemeid vinden dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik probeer het te eten en geef het door als ik er toch geen zin in heb. Ik moet bekennen dat ik niet echt trek heb in gezonde dingen. Vooral knapperige dingen als liga etc.

Ik ben vanmorgen wel onwijs misselijk opgestaan.

Blijemeid vindt dit leuk.
  4. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik heb vooral trek in hartige dingen. Terwijl ik normaal gesproken echt een zoete kauw ben.

maar
    Ik heb überhaupt niet zoveel eetlust op het moment

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier ook weinig eetlust, maar ik moet om de zoveel tijd wat eten anders word ik misselijk. Leuk voor de zwangerschapskilo's.. :confused:

cvdv87 en Rainie vinden dit leuk.
  6. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    :D:D
    Herkenbaar :D
    Ik ben bang dat vis me nu te erg is gaan tegenstaan. Heb de hele vriezer vol liggen dus handig is anders. Maar alleen het idee al dat ik het moet opeten o_O

7. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Bizar is dat hè, hoe dingen je ineens echt kunnen tegen staan. Ik heb dat met koffie. Ben echt een koffieleut, maar alleen het idee al bluhhh

Rainie, Zonnestralen en Blijemeid vinden dit leuk.
  8. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Hier ook flink misselijk, afgelopen weken kwam ik erachter, lege maag is echt funest. Heb ook echt veel een rammelende maag maar dan toch misselijk. Hier heeeel zure yoghurt gegeten als 't heel naar was, en dan fruit erdoorheen, appel druifjes mandarijn... Verse jus ook heerlijk. Alles wat zuur is haha. Bij de lidl hebben ze van dat vitamin drank van Saskia, en heb je dus n lemon smaak... Echt die helpt me ook deze weken door! Vandaag was het een stuk minder, dus ik duim dst het afneemt. Bij vorige zwangerschappen was ik het tussen 9 en 10 weken spontaan ineens kwijt. Maandag 9 weken, dus duimen draaien ☺️
    En ohja, ondanks misselijkheid dus ruime kilo aangekomen. Ik ben andere zwangerschappen best fors aangekomen dus deze zwangerschap is het doel max 15

Sterkte allemaal, over paar weekjes de wat rooskleuriger weekjes in, nu al zin in...

Blijemeid en cvdv87 vinden dit leuk.
  9. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    ❤️Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️

1 september

Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje

2 september
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje
    Mempie - 27 jaar - 4e kindje

3 september
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Kundera - 37 - 1e kindje

4 september

Sooff - 31 jaar - 3e kindje
    Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje
    Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje

Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

10 september
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje

11 september
    Rainie - 31 jaar - 2e kindje
    Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Lenteisfijn - 33 jaar - 1ste kindje
    Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

-----------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (18)
    -----------------------------------------------

Afspraken:
    Januari

31 - Lenteisfijn - intake + 1e echo
    31 - Rainie - vitaliteitsecho

Februari
    1 - Droompje123 - intake VK
    1 - Chanan82 - intake VK
    3 - Kundera - termijnecho
    6 - Ciprilla - tweede echo
    8 - Mell0408 - termijnecho
    9 - Sooff - termijnecho
    9 - Chanan82- 2e echo op verzoek
    10 - Droompje123 - termijnecho
    13 - Mempie - 1e echo/ termijnecho
    13 - Kretacorry - termijnecho
    15 - Rainie - intake
    15 - Zonnestralen - termijnecho
    17 - Cvdv87 - termijnecho
    20 - Ciprilla - termijnecho
    20 - Kundera - 13-wekenecho

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

10. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh meiden gelukkig ben ik niet de enige die zich zo beroerd voelt. Ik ben al een week ziek. Ik denk de zwangerschap maar ook gewoon ziek. Ook griep. Ik voel me de hele dag een vaatdoek. Hoofd ontploft ook echt. Maar net at ik een koekje (bastogne) en ik merkte ineens op dat ik die bijna niet proefde. Toen dacht ik, zal toch niet ook nog eens Corona hebben hè… o_O

Blijemeid vindt dit leuk.
  11. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier is het ook een combi van griep en zwangerschapsklachten.. :confused:

Ohjee corona zou zomaar kunnen!
    Hoe trek jij trouwens de nachten met zo'n kleintje? Of heb jij geweldige slapers?
    Ik moet er zeker nog 1x per nacht uit voor de peuter en de dreumes ligt naast mij maar ook die komt nog wel eens voor drinken. Ik merk dat ik behoorlijk diep slaap en daardoor moet ik mezelf echt uit bed slepen.. verschrikkelijk.

Ik slaap al 6 jaar geen ene nacht meer door, dus ben het gewend. Maar zwanger vind ik het dus wel n beetje pittig.:p

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Oh dat lijkt mij niet te doen samen met nog griepklachten.

Ik ben gewoon een watje. Ik hoef snachts al lang niet meer op. Maar ik moet mezelf in de ochtend echt uit bed slepen. Dat gaat de rest van de dag dan ook verder. Ook ben ik heel snel buiten adem. Ik ga zo maar even een ijzer c bruisje pakken. Als mijn ijzer echt te laag is merk ik een dag later al het effect. En hoog is de dosis ook niet dus durf ik het wel aan. Jammer genoeg doen ze hier niet standaard een ijzerprik bij de afspraken. Dat deden ze bij mijn oude vk wel. Daar kwam ik altijd erg laag uit.

ciprilla vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Zijn jouw vitamines al gecheckt? 2 kindjes zo snel achter elkaar is een flinke aanslag. Bij mijn 2e (scheelt 16 maanden met de eerste) waren mijn waardes echt beroerd. Ik had bijna geen vitamine D meer.

Sterkte.

14. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh goede tip. Nee, hoe doe je dat?

15. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh ja ik slaap ook heel diep hoor. Maar goed, nee mijn dochter sliep zo goed (sliep vaak van 19.00-05.00 dan fles en tot uur of 08.00) maar ze is begin Jan zo verschrikkelijk ziek geweest, nu komt ze vaak weer 2x per nacht. Ik doe de nachten vaak zelf omdat partner nachtdienst heeft en de ochtenden altijd alleen. Ik denk dat het ook een combinatie van alles is momenteel.. maar, ik heb niet te klagen want de kindjes (vooral meisjes) logeren ook best veel bij opa en oma dus zou vaak genoeg kunnen bijtanken.

Ik.voel.me.gewoon.zo’n.gigantische.dweil.

Normaal kan ik altijd de hele wereld aan dus ik ben er echt zooooo klaar mee…

ciprilla vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Als eerste zou ik de vk bellen. Kom je daar niet verder mee dan even de huisarts vragen voor een prikformulier.

17. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Heeft iemand goede tips voor
    Kleding tijdens de zwangerschap die geen positiekleding zijn? Dit is mijn laatste zwangerschap en wil geen positiekleding kopen maar kleding kopen die ik na de zwangerschap ook nog aan kan.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    A-lijn jurkjes misschien?

Mijn broeken kan ik ook blijven dragen. Maar het is de vraag of ze na de zwangerschap nog bruikbaar zijn. https://www.wehkamp.nl/ms-mode-skinny-tregging-zwart-17085086/?term=ms%20tregging&type=manual

19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Vaak draag ik shirts wel de hele zwangerschap door, die kan ik daarna ook nog aan. Maar met broeken is dat vaak wat lastig. Waarom koop je niet iets van vinted en verkoop je het weer als je bevallen bent? Zo kost het je bijna niks.

20. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Ik werd een beetje te groot op het einde om die kleding naderhand nog weer te kunnen dragen... Alles was uitgerekt. Of je moet het niet erg vinden om in erg wijde dingen te lopen.

Goedkope zwangerschapsleggings en basic shirtjes van H&M kopen en dan combineren met vesten en jasjes die je al hebt? Zwangerschapsleggings droeg ik ook daarna nog veel. Wijde jurken van de H&M. Hoeft niet heel veel te kosten.

Wat Ciprilla zegt is ook een goede tip. Gewoon op Vinted zoeken naar een kledingbundel die past bij je stijl.

Deel Deze Pagina