Hipvoordeheb heeft een lijn met kleding die je ook kunt dragen als je zwanger bent maar wat wel normale kleding is dus niet speciaal positie!
Bij wie nemen de kwalen al een beetje af? De piek ligt rond 9 weken dacht ik. Ik tik dit weekend 9 weken precies aan. Wij gaan een weekend weg, dus zou leuk zijn als ik me iets fitter voel. Maar denk dat ik mezelf door het hele weekend moet slepen..
Van het weekend voelde ik mij wel beroerd zeg. Fingers crossed dat het inderdaad snel beter wordt. Ik zit te twijfelen of ik wel of niet een vakantie ga boeken met mijn dochter. Als ik de enige ben die kan rijden wil ik mij niet voelen zoals ik mij nu voel.
woensdag ben ik 9 weken en ze nemen hier nog toe (eerst smorgens spugen nu ook meerdere keren savonds) en snachts lig ik wakker van het misselijke. Vandaag de ha gebeld die mag ik straks terug bellen. hopen dat het afneemt voor iedereen!
Nou ik heb hier vandaag mijn eerste dag dat ik me een stuk beter voel. Moet wel zeggen dat nu de middag weer beetje bagger is, moe en misselijk. Maar al veel beter dan afgelopen week toen ik dat al had voordat ik uit bed kwam!
@Kretacorry Heb je de huisarts inmiddels gesproken? @Mell0408 Fijn dat je begint op te krabbelen Ik heb de afgelopen dagen ineens heel veel zin in patat. Dat heb ik normaal nooit. Ik heb er net aan toe gegeven
Hier is het nu met 9 weken beter dan een week geleden. Alleen erg slecht slapen, dat hakt er beetje in. De misselijkheid is absoluut minder dan voorgaande weken.
Hier ook een combi van griep en ontzettende vermoeidheid. Ben echt niet vooruit te branden. Gelukkig geen misselijkheid en hoop dat dat ook niet meer komt nu ik 9 weken ben. Nog even en dan zou alles beter moeten worden. Succes iedereen. Qua trek eet ik veel meer fruit. Heerlijk een frisse appel of sappige sinaasappel. Koffie ben ik helemaal vanaf.
Zie bij bijna iedereen de kwaaltjes voorbij komen. Ook hier sinds afgelopen weekend lamlendig en misselijk. Ik moet blijven eten om niet misselijk te blijven. Maar ondertussen had ik ook een verstopping en daardoor een buik van hier tot ginte. Waarschijnlijk komt dat later door de utrogestan. Ik heb deze nu wel verminderd van twee keer naar 1 keer per dag. Verder nog steeds bezorgd ondanks de goede echo. Ik wil het ergens nog steeds niet geloven dat het echt wel eens goed zou kunnen gaan. Vorige week heb ik het wel noodgedwongen op het werk moeten vertellen. Ivm een burn-out eerder moet ik nog een aantal certificaten halen om weer alles te mogen doen aan onregelmatig werken en piket ed. Nou was ik zo slim geweest dat ik de datums in februari niet kon… maar ze kwamen met een heel plan dat het wel spoedig kon. Waarover zonder die certificaten al onregelmatig werken. Uiteindelijk maar aangegeven dat ik zwanger ben want dan hoef ik het niet te doen ( mag niet eens) . Maar had het liever een stuk later verteld. Dat begrepen ze inderdaad. Ze waren heel verrast maar gaan het voor zich houden op de werkvloer tot dat ik het wil en kan vertellen. Het liefst pas als de derde echo ook goed is.
Ik sluit me inmiddels ook aan bij team vaatdoek. Voel me echt mega belabberd ook en vermoeidheid niet te doen. Lig elke dag al om 20.00 uur op bed . Heel veel honger , maar nergens trek in… En opvallend veel dorst, echt behoefte aan frisdrank!!
@Zonnestralen dat lijkt me idd wel een opgave om (lang) te moeten rijden als je je zo beroerd voelt … niet fijn nee! @ciprilla bij mij nemen de kwaaltjes momenteel toe. Maar ik ga nu richting de 8 weken. Dat zal het verschil wel zijn… goed te lezen dat bij een aantal de kwaaltjes wel al wat afnemen. Lange leve het eerste trimester!
Ben de hele dag al wat van de leg. Net als iedereen last van zwangerschapskwaaltjes; moe en de misselijkheid neemt meer toe. Erg nerveus voor de vitaliteitsecho morgen. Ik hoop zo dat het allemaal goed is en dat er een klik is met de verloskundige. Er zijn zoveel dingen fout gegaan bij mijn eerste zwangerschap dat we nu voor een andere zorgverlener kiezen. Maar ben al avonden aan het piekeren over wat ik moet vertellen en wat niet... Vandaag dan ook nog zo'n dag die begon met een tandartsafspraak, twee stressvolle overleggen en vervolgens een functioneringsgesprek waarin ik niet wilde laten doorschemeren dat ik zwanger was. (Terwijl ik het gevoel had dat m'n manager het wel kon RUIKEN aan me. Hij bleef maar vragen: is er niet nog iets wat je wilt delen? Ik: uhhh nee, nee, nee hoor ).
Wel erg netjes dat ze er zo goed mee omgaan! Ik kan me ook indenken dat het fijn is dat je het nu gedeeld hebt. Anders loop je er maar zo omheen te draaien met die opleidingen inplannen. Zij pushen 'laten we het inplannen' en jij maar afhouden. Kreeg je leuke felicitaties?
Wat vervelend dat je VK de eerste keer zo tegenviel. Ik hoop dat morgen de echo goed is en de klik er is. Probeer zo eerlijk mogelijk te zijn over je teleurstelling naar de VK. Dan weten ze wat je nodig hebt. Irritant he dan een functioneringsgesprek te hebben. Ik wilde er ook graag 1 hebben voor dat ze het wisten. Helaas is dat voor mij mislukt. Ze hebben mij wel gefeliciteerd en ze dachten heel goed mee. Ze weten wat ik allemaal al heb meegemaakt. Het is maar goed dat ze het weten. Ben ook wel wat emotioneler en zo.
Ik kreeg vandaag 2 zwangerschapsbroeken binnen. Maar die zaten mij een partij vervelend. Zo'n band zo ongeveer tot de keel. Ik ga maar een paar viscose broeken in een grotere maat kopen.
Vanmiddag de vitaliteitsecho. Heel spannend, aangezien ik dus amper last heb van kwaaltjes. Niet moe, niet misselijk. Van de ene kant ben ik blij, van de andere kant maakt het me ook wel een beetje onzeker als ik jullie kwaaltjes allemaal hoor… Wel fijn dat ik vanaf week 4 al duidelijk grotere borsten heb gekregen, dat is natuurlijk wel een signaal. Fijn dat de misselijkheid bij sommigen al begint af te nemen, hopelijk volgt de rest ook snel!!
Bij mijn vorige goede zwangerschappen had ik ook nergens last van… dus dat zegt echt niets. Heel veel succes en natuurlijk ook plezier.