uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Die vriendin mocht ook met haar eigen vk bevallen in het ziekenhuis.

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de vk @Droompje123

2. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hè wat vervelend dat je medisch moet gaan zijn terwijl je dat eigenlijk niet zit zitten, ook vanwege je eerdere ervaringen.

Ik heb drie keer een bevalling gehad die medisch werd vanwege hoge bloeddruk, en ik kan me dan weer helemaal niet vinden in jouw ervaringen. Oftewel, hopelijk valt het deze keer dan echt mee. Sowieso heb ik totaal geen moeite met onbekende gezichten op zo’n moment, dan is het natuurlijk ook wel anders. En die ervaring dat het kind er zo snel mogelijk uit moet heb ik ook echt niet zo ervaren, maar dit is denk ik ook per ziekenhuis heel erg verschillend? Ik hoop vooral dat als het echt bij medisch blijft je er gewoon dit keer wel een fijne ervaring aan over kan houden. En vooral dat je het vooraf ook geen stress gaat opleveren, dat is zo vervelend.

Ik heb echt al een paar dagen zijn irritante menstruatie pijn en mijn buik is echt enorm gegroeid inmiddels.

cvdv87 vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Zo snel achter elkaar zou je denken dat je aan groeipijn kan ontsnappen hè:p

Mijn buik zegt ook ineens hallooo. Pijn doet het niet echt omdat het de hele tijd al suddert op de achtergrond. Vannacht weer een hele echt voelende droom. Dat je wakker word en nog steeds heel boos bent :roflmao: Zweetaanvallen in de nacht. En gewoon heel moe. Terwijl ik elke dag tussen 8 en 9 ga slapen. Wat voor mij echt extreem vroeg is. Maar de misselijkheid is twee dagen even weg geweest. Nu is hij weer terug. Maar misschien viel mijn ontbijt even niet goed en is het straks weer ok.

cvdv87 en Blijemeid vinden dit leuk.
  4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Haha ja, zou ook wel zo eerlijk zijn toch :roflmao:

Ohh ja dat vermoeidheid ken ik wel hoor. Bij mij is de misselijkheid echt een stuk erger? Maar die kickt tweede helft van de middag in en dan word ik ook misselijk. Maar het is al veel minder erg dan eerst. In de ochtend moet ik gewoon echt op tijd eten, want dan word ik niet misselijk. Na ontbijt is de misselijkheid hier ook vrijwel meteen weg. Maar ja met 3 kleine kinderen kan je niet altijd snel eerst ontbijten :roflmao:

cvdv87 en Blijemeid vinden dit leuk.
  5. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Uhhhh ik bedoel dat de misselijkheid een stuk minder is :o:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. chaoticgaelle

chaoticgaelle Actief lid

3 aug 2022
    135
    194
    43
    Vrouw
    Vandaag de vitaliteitsecho gehad! Ons zeepaardje (daar vind ik het op lijken haha) is gemeten op 6+6 wat heel goed mogelijk is ivm een onregelmatig cyclus en late innesteling. Wat meteen opviel is het super sterk kloppende hartje. Ik ben helemaal opgelucht en kan niet geloven dat mijn lichaam een kindje aan het maken en groeien is!

p.s. het kan zijn dat de uitgerekende datum dus later ligt dan 15 september maar ik hoop dat jullie dat niet erg vinden :)

Bijgevoegde bestanden:

Chanan82, Mell0408, Kretacorry en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Ik ben vandaag 9+6 na een aantal ellendige weken en bij mij is de misselijkheid ook minder dan eerst ! Sinds gister kan ik weer normaal avondeten eindelijk !!

Mell0408, cvdv87 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    wat fijn !! Mooi hè dat duidelijk kloppend hartje

chaoticgaelle vindt dit leuk.
  9. chaoticgaelle

chaoticgaelle Actief lid

3 aug 2022
    135
    194
    43
    Vrouw
    Oh wat was dat een heerlijk gevoel. En ik zag het ook meteen en de verloskundige zei ook: ‘nou ik zie een hartstikke mooi kloppend hartje!!’
    Wat een opluchting was dat!

Lenteisfijn, Blijemeid en cvdv87 vinden dit leuk.
  10. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Haha dat klinkt beter, een stuk minder ! :D

11. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Heerlijk genieten van dit mooie bericht ! Bijzonder idee hè, dat dit allemaal gebeurt in je buik .

chaoticgaelle vindt dit leuk.
  12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Goed te lezen dat bij veel de misselijkheid op z’n retour is. Die misselijkheid is echt alles overheersend! hier vandaag ook een betere dag. Hopelijk zet dit door !
    Afgelopen week heb ik de intake gehad bij de verloskundige. Die gaf aan kraamzorg al te gaan regelen … vind het zo vroeg nog. Maar denk dat ik het toch maar ga doen ..

13. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Wat naar dat je een mindere ervaring hebt gehad. Ik heb ook een (vrij heftige) inleiding gehad maar daarbij had ik niet het beeld dat ze opwekkers expres snel gingen opschroeven. Ik had ook duidelijk in mijn bevalplan genoemd dat ik mijn lichaam zoveel mogelijk de tijd wilde geven. Daar luisterden ze goed naar.
    Wel een ruggenprik gevraagd... die maar half werkte maar dat is een ander verhaal :D

Ik zou duidelijk in je bevalplan zetten hoe je wilt dat men met je communiceert.
    Het enige waar ik me mateloos aan stoorde is dat er gesprekken gevoerd werden over mijn zorg / keuzes terwijl ik een wee aan het opvangen was. Dat vond ik verschrikkelijk. Kon dan niet focussen op het wegademen van de wee en dan raakte ik in paniek. Dus dat ga ik noemen in mijn bevalplan. Monden :| als ik een wee opvang.

14. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    ❤️Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️

1 september

Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje

2 september
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje
    Mempie - 27 jaar - 4e kindje

3 september
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Kundera - 37 - 1e kindje

4 september

Sooff - 31 jaar - 3e kindje
    Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje
    Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje

Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

10 september
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje

11 september
    Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje

Lenteisfijn - 33 jaar - 1e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

Rainie - 31 jaar - 2e kindje

13 september
    Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

14 september
    chaoticgaelle - 27 jaar - 1ste kindje

-----------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (19)
    -----------------------------------------------

Afspraken:

Februari
    1 - Droompje123 - intake VK
    1 - Chanan82 - intake VK
    2 - chaoticgaelle - vitaliteitsecho
    3 - Kundera - termijnecho
    6 - Ciprilla - tweede echo
    8 - Mell0408 - termijnecho
    8 - chaoticgaelle - intake VK
    9 - Sooff - termijnecho
    9 - Chanan82- 2e echo op verzoek
    10 - Droompje123 - termijnecho
    13 - Mempie - 1e echo/ termijnecho
    13 - Kretacorry - termijnecho
    15 - Zonnestralen - termijnecho
    17 - Cvdv87 - termijnecho
    20 - Ciprilla - termijnecho
    20 - Kundera - 13-wekenecho
    21 - Rainie - intake
    22 - Lenteisfijn- termijnecho
    23 - Rainie - termijnecho

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

15. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Mijn ervaring met de gynaecoloog was dat ik graag het pompje wilde. De verpleegkundige en de gynaecoloog vonden dat ik het wel zonder kon want alles was flinterdun. Ik merkte echter dat mijn lijf stagneerde. Ik had heel veel weeën achter elkaar en amper ademruimte. Gynaecoloog had een spoed en kwam na een half uur alsnog toen ik er op stond dat ik het pompje zou krijgen. Ze stak haar vingers midden in een wee naar binnen en het deed heel veel pijn. Ze bleef wroeten en toen ik aangaf dat het echt heel veel pijn deed keek ze mij aan wroette nog een keer een zei jij wil toch dat pompje. Nou dan?
    Ze moest toen we met spoed weg en na een half uur kwam ze terug. Ze moest en zou weer voelen en het zelfde gebeurde weer. Ik heb het pompje gekregen daarna. En een uur later in alle rust na twee keer persen werd mijn zoontje geboren…. Dus nee geen fijne herinnering aan door haar

16. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk naar dat dat je overkomen is. Ze is echt heel wat grenzen over gegaan als zorgverlener.
    Dat ze niet stopt ondanks dat je er om vroeg en je meerdere keren wilde ‘beoordelen’ om pijnstiller toe te kennen. Ik vind het bizar.
    Ik geloof dat ze het pompje niet te lang willen (een medisch gezien mogen) geven en daarom graag je ontsluiting willen checken. Maar hoe dat toen is verlopen is echt niet netjes.

Ik zou het daar zeker over hebben met je zorgverlener in aanloop naar de bevalling. Wellicht ook noemen in je bevalplan dat je wegens een negatieve ervaring alleen in overleg getoucheerd wilt worden en dat het onderzoek op elk moment gestaakt moet worden als je hierom vraagt.

cvdv87 vindt dit leuk.
  17. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Uiteraard is dat nu ook aangegeven en besproken. Ook aangegeven dat ik absoluut niet wil bevallen in het ziekenhuis waar deze mevrouw werkzaam is. Ik heb het destijds tevens in mijn bevalplan gezet. Maar dat is nooit ingelezen of iets mee gedaan. Ik heb zelfs na de bevalling een klacht ingediend. Ik heb er nooit iets over gehoord. Ik weet ook dat het bizar is en dat het nooit had mogen gebeuren. Dát maakt mij ook boos. Vandaar dat ik ook liever mijn VK erbij wil hebben.
    Op het moment van bevalling ben je als vrouw nogal kwetsbaar en ook afhankelijk van je zorgverlener. Ik hoop dat deze bevalling zeker anders gaat. Want ik wil mij hier niet druk over maken.

Rainie vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Wat een rottige ervaring @Chanan82 Ik vraag mij dan altijd af welk ziekenhuis het is als er ervaringen naar boven komen. Bij het ziekenhuis waar ik een slechte ervaring heb gehad zijn ze gestopt met bevallingen op die locatie. Ze hebben nog een locatie verder weg. Het ziekenhuis wat ik zou kiezen bij een inleiding kan ik niet bereiken als de bevalling begint. Als ik uberhoupt al een ziekenhuis kan bereiken. 5 uur, 2 uur, 45 min

De afgelopen week ben ik tussen 20 en 21 naar bed gegaan. Dan ben ik nog steeds een dweil. Vandaag heb ik de kinderen laten overblijven en ben ik tot half 3 weer terug gedoken. Het doet allemaal niks.

19. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Jeetje dat is ook wat zo ver weg allemaal. Het ziekenhuis waar ik deze ervaring heb gehad is ook inmiddels gesloten voor bevallingen. Wij mogen nu kiezen voor twee ziekenhuizen in de omgeving. Ik weet dat zij bij 1 van die ziekenhuizen werkt dus ik heb gekozen voor de andere gekozen.
    Bij mijn meest recente curettage hebben ze mij daar ook geholpen dus een beetje bekend terrein. Toen ging het wel heel goed. En waren ze aardig.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Dat waren mijn beval tijden.

De keuze die jij hebt klinkt hetzelfde als hier. Is het provincie Zuid-Holland?

Deel Deze Pagina