@Mempie @Kippetje018 wat leuk dat jullie al wat voelen! Hier nog niks maar dat gaat waarschijnlijk ook even duren omdat ik laagliggende placenta heb. Maar we wachten geduldig af! Volgende week 20-wekenecho. Ben benieuwd of het even lang gaat duren als 13-wekenecho omdat de beeb zo druk-druk-druk met dingen is
Hier ook een placenta die ervoor zit, zelfs hartje luisteren is een uitdaging want die kleine gup verstopt zich steeds erachter. @Kundera ligt jouw placenta alleen aan de voorkant of ook echt laag dichtbij de baarmoedermond? Die van mij zat er met de 13 weken echo een stukje overheen. Nou verwachten ze dat dit wel verschuift, maar hry zit me niet lekker... dat zou een keizersnede betekenen, vaak al met 37 weken.
@ciprilla hier ook deels voor de baarmoedermond maar maak me daar absoluut niet druk om. Bij partiële praevia is de kans dat bij de bevalling de placenta gedeeltelijk voor de baarmoedermond ligt nog maar 0,3-0,9%. Ik hoor maandag weer waar die nu ligt en ik ga ervan uit dat het helemaal goed komt. Heb ook wel echt zin in de bevalling dus zou het echt jammer vinden als dat niet zou kunnen. Dus snap wel dat het stress kan geven.
Ja je moet je ook geen zorgen maken, ik ben gewoon een muts. Maar ook omdat ik een keizersnede echt niet zie zitten. Tegen mij zeiden ze ook geen zorgen, hij groeit omhoog. Maartoch... misschien had ik dit ook wel bij mn andere zwangerschappen waar de placenta voor lag, maar toen hadden ze nog geen 13 weken echo. Dus werd het pas gezien met 20 weken en toen was het altijd goed. Ik duim voor ons, ik moet nog even geduld hebben tot ik meer weet.
Het zijn verschillende dingen die ik voel. Af en toe wat graven, laag. Soms een strek. Bij een golf denk ik dat je een draai bedoeld. Nog even en je gaat af en toe de hik voelen
Zo, eerst meer meisjes dan jongens. Maar de laatste tijd komen er veel jongens bij! Leuk! Hier een begin van een minibuikje. Maar pas nog altijd m’n gewone broeken. Altijd veel gesport, buikspieren zullen het wel een beetje tegenhouden haha
Ja, sterke buikspieren houden zeker wat tegen ! hier ook al best een buikje te zien. Bij de eerste duurde dat wat langer. Denk dat mijn buikspieren nooit meer zijn geworden wat het was
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. De baby voel ik af en toe wel. 20 april de 20 weken echo. Spannend hoor.
❤️ Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️ 29 augustus Sooff - 31 jaar - 3e kindje 31 augustus Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje 1 september Kundera - 37 jaar - 1e kindje 2 september Mempie - 27 jaar - 4e kindje Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje 3 september Sula123 - 32 jaar - 2e kindje Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje KimberlyRomee - 30 jaar - 2e kindje Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje 5 september Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje 6 september Pog87 - 35 jaar - 2e kindje 9 september Ciprilla - 30 jaar - 4e kindje 10 september Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje 11 september Lenteisfijn - 33 jaar - 1e kindje Rainie - 32 jaar - 2e kindje 12 september Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje 13 september Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje 14 september chaoticgaelle - 27 jaar - 1e kindje ----------------------------------------------- Jongen (8) | Meisje (5) | Verrassing (9) ----------------------------------------------- Afspraken: Maart 31 - Cvdv87 - controle April 3 - Kundera - 20-wekenecho 4 - Kundera - controle 6 - Sooff - 20 weken echo 11 - Lenteisfijn - uitslag gen-onderzoek 12 - Mell0408 - 20 weken echo 12 - Kretacorry - 20 weken echo 13 - Droompje123 - 20 weken echo 14 - Zonnestralen - 20 weken echo 15 - Mempie - 20 weken echo 17 - Lenteisfijn - uitgebreide 20 weken echo + gesprek chirurg 17 - Kretacorry - controle 19 - Chanan82 - 20 weken echo 21 - Ciprilla - 20 weken echo Mei 8 - Ciprilla - controle 15 - Lenteisfijn - controle WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Soort veegjes haha, maar 't wisselt. Bij de eerste voelde ik alleen plop plop aan begin en fladderen, maar nu meer porretjes en naar m'n beleving draaien...
Klopt, met 18+4. Ik ga 2 dagen daarna op vakantie en als ik terug kom, hebben we samen 1 dag thuis en dan gaat mijn vriend een weekje weg. Als hij terug is, zitten we al in eind april en dan zou het te laat zijn. Hij wil graag mee en ik wil dat natuurlijk ook en is het dus daarom met 18+4.
Hoe vroeg werden jullie gebeld om de 20-weken echo in te plannen? Ik begin te twijfelen of ze ons niet vergeten zijn... Bij ons worden er (als het goed is) direct meerdere afspraken voor de groeiecho's ingepland.
Ik plan bij elk bezoek meteen een nieuw in. Na 13-wekenecho meteen die van 20-weken ingepland. Groeiecho's zijn niet standaard bij ons maar ik gok dat die ook meteen als je er bent en er aanleiding is, in worden gepland. Tot nu toe heb ik alleen de intake telefonisch ingepland.
Hier moet je altijd zelf bellen voor de 20 weken echo. Dit heb ik nu niet gedaan omdat het via het ziekenhuis gaat, maar de reguliere 20 weken echo daar moet je zelf een afspraak voor maken. Ze zitten vaak snel vol weet ik nog van de vorige keer.