\ Sorry late respons! Was even wat van de radar. Ja het is gelukt! Bleek dat mijn mailadres fout in hun systeem stond. Vorige week ook mijn eerste coaching/EMDR-sessie gehad i.v.m. het verloop van de vorige bevalling. Ik had naderhand het gevoel dat er psychisch een bus over me heen gereden was. Was er kapot van. Maar het was goed om het er allemaal even uit te gooien. Blijkbaar stond mijn oude praktijk bekend als 'overtreder van richtlijnen' in het regionaal verloskundigenoverleg. Lekker om dat NIET te weten terwijl je een zorgverlener kiest.
Nope; ik heb er de energie niet voor 's avonds. Ik probeer mezelf al jaren wijs te maken dat ik een yoga type hoor te zijn. Cursus drie waarvan ik dan maar 1 les ga... Ik probeer mezelf nu te accepteren als a-sportief. Fietsend naar werk en elke dag meerdere keren met de hond lopen telt toch ook?
Ik ben nog a sportiever dan dat helaas… fietsen naar werk zit er niet in Ivm de kinderen naar school brengen ( twee verschillende scholen) en die hond laat ik maar 1 x per dag uit… de rest doet mijn man. maar bij jou telt het zeker! half uur per dag bewegen was het toch? En ik vind mijzelf ook een yoga type… maar houdt het ook nooit vol. Zucht.
Volgende sessie is al ingepland begin mei. Ik kijk er niet bepaald naar uit maar ik merkte na sessie 1 dat het wel echt nodig is.
Ik merk dat ik met momenten en soms dagen super veel energie heb. Die gebruik ik liever voor de grote klussen in huis en de tuin dan de sportschool. Mijn abonnement heb ik gelukkig kunnen ‘bevriezen’ tot januari. Probeer wel elke dag 20 min te wandelen. zijn hier meer dames die van het naaien zijn? Ik ben een beginner maar het lijkt me super leuk om zelf wat dingen te naaien voor de baby kamer. Heb dit patroon gevonden voor een hoes voor het aankleed kussen https://www.budgetstoffen.nl/blog/aankleedkussenhoes-maken/
Ik krijg weer geen meldingen dit ei heeft met haar preggo brain 17 april als controle in gevoerd maar die heb ik pas overmorgen vanavond start ik met zwanger en fit. Ik ben benieuwd. Ik heb geen talent voor grenzen herkennen. Normaal is sporten voor mij helemaal kapot gaan en dan nog een beetje extra wil ik daar voldoening uit halen. Nu moet ik natuurlijk oppassen. het is wel enorm fijn dat het onder de begeleiding van een bekken fysio is maar ik ben bang dat het “te soft?” Gaat zijn. ookal heb ik een jaar niet kunnen sporten door werk (dagen van 12/14 uur per dag en dan nog de beesten thuis) gisteren iets te veel gedaan. Mijn schoonzus gaat binnen 2 weken bevallen en daar mocht de heg nog gesnoeid worden. Nu vette spierpijn aan m’n armen en een bilspier die zeurt. Daarna nog hardhouten palen opgeladen voor mijn kippenren. Liet m’n pa mij even weten dat ik de ladder niet meer op mocht om de palen erin te slaan… Even vergeten dat dat nu komt hoe doen jullie dat met regels qua tillen en ladders etc. Normaal ben ik een halve bouwvakker en ik ben ook de sterkste thuis maar die grenzen herkennen
Ik ben ook niet zo goed in grenzen herkennen. Ik zit verstijfd met barstende hoofdpijn die elk moment zou kunnen overgaan in een migraine.
Ah nee heel veel beterschap! mij ben rond 4 eens van de bank gekropen om naar het stort te rijden, boodschappen te doen, beestjes verzorgen en koken. En nu hopen dat ik geen inzinking krijg . Eerste sport les vanavond om 8 uur.
Nou ik vind het allemaal maar in knap hoe jullie het doen, zwanger zijn en nog meerdere kinderen! En een huishouden! Ik snap dat jullie geen puf meer hebben voor sport oid. Wij zijn nu ook begonnen aan het leeghalen en opruimen van de babykamer. En dan nog alles aanschaffen. Ik vind het best veel werk hoor, al die spullen enz voor een eerste! 20 weken echo was goed! Kleine meid groeit gemiddeld. Zelf haar onderarm groeit volgens eigen curve en haar elleboogje kan ze bewegen! Dus dit is wel waarschijnlijk ook functioneel. Nu is de schattig dat haar onderarm tot halverwege komt. Zo zo zo fijn dat de rest van de ledematen en het lichaam goed en gezond is! Nu pas weer begin juni extra controle!
]❤️ Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️ 29 augustus Sooff - 31 jaar - 3e kindje 31 augustus Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje 1 september Kundera - 37 jaar - 1e kindje 2 september Mempie - 27 jaar - 4e kindje Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje 3 september Sula123 - 32 jaar - 2e kindje Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje KimberlyRomee - 30 jaar - 2e kindje Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje 5 september Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje 6 september Pog87 - 35 jaar - 2e kindje 9 september Ciprilla - 30 jaar - 4e kindje 10 september Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje Evi85 - 37 jaar - 2e kindje 11 september Lenteisfijn - 33 jaar - 1e kindje Rainie - 32 jaar - 2e kindje 12 september Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje 13 september Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje 14 september chaoticgaelle - 27 jaar - 1e kindje ----------------------------------------------- Jongen (8) | Meisje (6) | Verrassing (7) ----------------------------------------------- Afspraken: April 17 - Kretacorry - controle 19 - Chanan82 - 20 weken echo 19 - Cvdv87 - 20 weken echo 19 - Evi85 - 20 weken echo 21 - Ciprilla - 20 weken echo Mei 8 - Ciprilla - controle 15 - Lenteisfijn - controle Juni 6 - Lenteisfijn - extra groeiecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Hoe is het gegaan? Ik heb overblijf geregeld voor de kinderen. Boodschappen heb ik gisteren gedaan. Voor vanavond heb ik restjes van gisteren aangevuld met diepvries. Ik hoef even helemaal niks van mezelf tot 3 uur vanmiddag. Ik zie wel of ik het vol hou.
O heerlijk dat je even een rust momentje kunt pakken. sporten ging goed gelukkig. Ik heb mezelf 2 uur van te voren bij elkaar geraapt en wanneer ik eenmaal beweeg gaat het goed. vandaag daarentegen heb ik een giga slechte dag. Nu even pauze maar wat voel ik me belabberd. Nog maar 5,5 uur.. ik wil thuis meteen naar bed denk ik
@Kretacorry heb je nu last van het doorzetten gister avond? Ik weet niet hoe het bij jou is. Maar ik moet telkens de volgende dag betalen voor doorgaan waar mijn lichaam geen puf meer had. Die laatste energie is bij mij voor nood.
Ik denk dat ik elke werkdag te veel doe maar daar is het niet van. Vanmorgen niet gespuugd. Net had een klant bijna tomatensoep in haar haar dus ik heb gewoon een hele slechte dag. Maar wel de wc gered nu wordt een klant voor mijn werkneemster gekleurd dan nog 3 knippen en hopen dat het snel 6 uur is. Omzetten gaat niet daar is het te druk voor helaas
Donderdag 20 weken echo spannend. Dit weekend mini aanrijding gehad. Moest naar het ziekenhuis voor controle. Gelukkig alles goed met de baby en met mij.
@Chrissie1990 dat is schrikken, gelukkig is alles in orde met jullie. @Kretacorry klinkt heel pittig die werkdagen van jou! Vanavond maar even op de bank ploffen en niks meer doen. @Zonnestralen wat fijn dat je even een rustdagje ervan hebt kunnen maken voor jezelf. Even opladen! Ben jij ook thuisblijfmoeder? @Lenteisfijn yes een goede 20-wekenecho, lekker van genieten! @Chanan82 de hele dag zorgen voor mijn kinderen + huishouden is voor mij al topsport. Verder geen zin en tijd om te sporten. Ik wil binnenkort wel wat yoga gaan proberen maar dat doe ik lekker voor de tv met de peuter om me heen. Ik fiets elke dag (elektrisch ) en ik probeer wel met regelmaat te wandelen. Sommige dagen zit ik weinig stil, er is altijd wel wat te doen hier. Dus denk dat ik wel aan mn beweging kom. Ben ook gek op schoonmaken, dat zorgt ook wel voor beweging. De dames die al kinderen hebben, vragen jullie nu meer oppas/hulp omdat je zwanger bent? Ik heb echt een hekel aan hulp en ik wil persee alles zelf doen. Ik vraag me oprecht af of ik de enige ben en het mezelf daardoor misschien moeilijker maak.
Pittig. En ook veel staan. Hopelijk blijven de heupen meewerken. @ciprilla Ik ben ook een tbm. Ik zou de schakeling niet kunnen maken. Ik kan beter gewoon 1 ding doen. Daarbij heb ik thuis veel controle over prikkels. Dan kan ik andere keuzes maken daar waar dat met werk niet zou kunnen. Mijn netwerk is klein. Ik zal eraan moeten geloven dat de jongens om de woensdag naar opa en oma gaan in vakanties. De andere woensdagen gaat partner vrij nemen om een uitje met de jongens te doen. Zo is de week straks meer sprinten dan duurloop.
Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochters beide keren de prik gehaald. Wat wil je weten? Ik ga hem deze keer ook halen , ben alleen nog geen 22 weken haha.