Oh ja even bloedprikken is zeker een goed advies. Ik had dus die eerste zwangerschap zwaar b12 tekort, dit zorgt dus ook voor depressieve gevoelens..
Hey, Sorry ik breek even in bij jullie groep! Ik zag toevallig een berichtje van je langs komen en zie dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! ❤️ Wij zaten destijds in dezelfde nod groep van december, en toen beide helaas met niet al te goede afloop! Fijn dat het nu allemaal goed gaat!
Ze bedoelde het geloof ik echt aanmoedigend. Als een soort van: 'Jij bent vast megagoed in enorme baby's baren'-compliment. Zo viel het bij mij niet:. Ik heb dat ook onmiddellijk laten merken en toen zei ze direct: 'oh nee, deze keer gaat het natuurlijk in goed overleg etc. etc. Je moet je er zelf ook goed bij voelen etc. etc.' Ik ben juist met deze zwangerschap overgestapt naar een 'betere praktijk' Tjah; ik ben heel tevreden op het moment met de 'hoofdverloskundige' in mijn huidige praktijk. Zij staat compleet achter me en dat voel ik ook heel sterk zo. Ze is de eigenaresse van de club en ze heeft me al zonder er veel doekjes omheen te winden gezegd dat ik compleet aan zet ben. Dat als ik merk dat een ander teamlid wellicht aangeeft dat, alles beter is dan een inleiding, dat ik dat kan negeren en gewoon weer een afspraak met haar moet maken. Dat ik dit keer echt serieus genomen zal worden. Dus het voelt wel goed, veel beter dan mijn oude praktijk.
Zeker geen excuses aanbieden voor je berichtje. Het lijkt me echt een hele pittige periode. Na de geboorte van mijn eerste zat ik minimaal ook een jaar lang niet goed in mijn vel. Geen depressie maar ik was zeker niet toe aan een tweede. Alle focus ging uit naar de kleine. Ik denk dat ik als ik in jouw schoenen had gestaan dat ik dan absoluut ook heel veel moeite had gehad met het omgaan met de nieuwe zwangerschap. Zoals de anderen ook al noemden: trek aan de bel. Vraag om hulp via de huisarts of verloskundige en laat echt merken dat het niet goed gaat. De eerste stap om hulp te vragen is altijd het moeilijkste. Het is niet vreemd of apart dat je je zo voelt en ze maken dit veel vaker mee. Erover praten geeft ontzettend veel lucht, geloof me.
@Mell0408. Jeetje wat shit voor je! Ik denk dat het inderdaad goed is om aan de bel te trekken, zodat je eventueel erger misschien kunt voorkomen. Maar het lijkt me ook best lastig om de eerste stap tot hulp te nemen, artsen weten dit ook en zullen jou vast kunnen helpen. Ook al is het maar een beetje. Heel veel sterkte!!
Ik ben aan het kijken voor een bevalbad, ik denk dat ik er 1 wil kopen ipv huren. Ook omdat ik toch het gevoel heb dat er hierna nog een kindje gaat komen. Ik huur/koop nog niks, want veels te bang weer medisch te worden.. Wie heeft er nog meer een wens voor een badbevalling? Bij de eerste heb ik in bad thuis de weeën mogen opvangen, dit was echt super. Dat ik eigenlijk hoop nu ook eens te mogen bevallen in een bad. @Lenteisfijn lief buikje
Prik zit erin. Hulpmiddelen zijn besteld. Kraampakket is besteld. Dat laatste bleek ik vergeten te zijn.
Gewoon de basis: klossen, ondersteek, douchekruk en rugsteun. Ik heb nooit meer nodig gehad dan die klossen. De vorige keer deze niet eens gebruikt. Maar ik heb het toch allemaal maar besteld voor het geval dat.
Ik heb dit dus alleen bij de eerste gedaan. Alles stond verschrikkelijk in de weg dus de keren daarna niet meer gedaan. Heb er nooit iemand over gehoord. Mijn bed is trouwens op 2 a 3 cm na de goede hoogte, dus met klossen kom ik er niet meer in. Als ze niet het bed willen verschonen dan doet mijn man het gewoon.
Dat snap ik. Het is ook een boel extra zooi. Fijn dat het bed gelijk goed staat. Ik heb ze besteld voor het geval ik het bed naar beneden moet halen. Dat verschonen doet mijn vent maar. Ik vind een bed op klossen drie keer niks. Ons eigen bed kan gelukkig ook niet op klossen. Dan zouden we door het dak heen moeten. De ondersteek is voor de placenta. Die andere twee dingen heb ik toch maar gedaan voor het geval dat ik er een keer slechter uit kom.
Hier gaat de zwangerschap goed maar op mijn werk minder. Mijn manager is vieze spelletjes aan het spelen en ook al heb ik niks te vrezen en heb ik een vast contract krijg ik er toch wel stress van.
Pfff wat naar. Gerelateerd aan het feit dat je zwanger bent? Hoe gaat het met jullie verder fysiek? Hier voelt het alsof ik binnen twee dagen plots bejaard ben. Kan niet meer tillen. Enorme bandenpijn. Ik schrik ervan. Te veel gedaan het afgelopen weekend.
Ik dacht dat al die dingen verplicht zijn om aan te schaffen.Goed om te weten ook zoiets, op de aanschaflijst van de kraam zorg staat dat je een digitale thermometer moet hebben voor jezelf en de baby natuurlijk. Staat er nadrukkelijk bij geen oor thermometer. Wij hebben die juist aangeschaft omdat die veel betrouwbaarder is dan de oude digitale, die week bijna 2 graden af. ook is die geschikt voor baby’s en kinderen. Hoe streng zijn ze met dat soort dingen? Ik vind het echt onzin.
Dat idee heb ik van niet. Werk er al zes jaar en dit is mijn derde kind. Heb ook gewoon een vast contract. Maar dit is een nieuwe interim manager die nogal zakelijk is en ik werk in de zorg. En ik denk dat wij niet zo marchen. En dat hoeft van mij ook niet , ik doe gewoon mijn werk en bij haar stel ik mij terughoudend op. Maar zij kan mij niet met rust laten een of andere manier.
Dat vind ik ook zo irritant. Net als het 'moeten' hebben van een bad standaard. Newsflash dat ding zakt echt niet door een tafel heen.... Zo heb ik wel meer voor mijn oudste aangeschaft waar ik verder eigenlijk helemaal geen behoefte aan had. Sommige dingen kan je misschien even lenen. Thermometer zou ik wel kopen voor de kleine. Het is niet gebruikelijk dat ze zoveel afwijken toch?
Hier waren ze altijd wel streng met die thermometers en 2 kruiken in huis. Verder waren ze hier altijd wel vrij soepel. Van dat badstandaard wist ik ook niet.. Misschien omdat wij altijd maar heeel kort kraamzorg hebben. Ze hebben hier nog nooit het minimaal aantal uren volgemaakt, stuurde ze altijd eerder weg.