Ik hoop dat het mee zal vallen! Mag je ook weer stoppen met monitoring als je zelf geen verstoorde waarden meer prikt?
Volgende week dinsdag intake bij de diëtist. Prikapparaatje is alvast besteld. Tot nu toe vrij laagdrempelig allemaal dat voelt goed.
Hoe is het met iedereen? Hier wel oké maar ik merk sinds een week dat het lichamelijk allemaal wat zwaarder wordt. Zowel op mijn bekken moet ik letten als ook rust pakken. Merk dat ik meer slaap nodig heb. Maar ja, 28 uur werken en 3 kleine kinderen waarvan er een 9 maanden is, valt rusten niet echt mee… heb nu mijn vrije dag van de week maar even op maandag gezet, dan zijn alle kinderen naar school/opvang. Daarnaast rustig wat dingen aan het uitzoeken voor kamertjes van mijn zo 2 baby’s, ik zou dat het liefste voor mijn verlof afhebben. Vorige zomer hadden we zon gigantisch hete zomer, ellendig! Wou alleen maar binnen zitten haha
Poehh lijkt me echt ontzettend pittig, 3 kleine kids (waarvan 1 baby) , je werk én zwanger zijn. Kan me voorstellen als het af en toe even te veel wordt! Goed om die maandag even voor jezelf te houden. Dat heb je echt even nodig !
Ja normaal is het goed te doen maar heb echt even een laag energielevel. Zal mss echt te maken hebben ook met mijn ijzer ‘tekort’ ineens, nog nooit gehad. Maar die was van 7.4 naar 6.5 gezakt zei de vk van de week. Iemand daar ervaring mee?
Van een ijzertekort kan je moe worden. Maar mijn ijzer is goed en ik ben ook moe. Slaap helaas steeds slechter. En het begint gewoon een beetje op te raken of zo. Laat staan als je zoveel te doen hebt en eigenlijk nog moest ontzwangeren.
Ik voel me vrij goed, merk (nog) niks van de diabetes. Ik begin me zelfs energieker te voelen nu ik op mn suikerinname let. Ik eet geen koek, snoep, chips etc meer. Krijg nog wel suiker binnen van fruit, maar met mate. Over 3 weken hebben we een dagje efteling gepland staan. Zoals ik me nu voel gaat dat zeker lukken. Ik ben ook bezig met alles afronden, kleertjes liggen in de kast etc. Dan ben ik helemaal klaar straks voor de zomervakantie.
@ciprilla. Fijn dat jij je goed voelt Ik heb even gebeld. Het liep niet zo lekker met prikken. Maar mijn dagcurve is goedgekeurd Was eigenlijk weer aan de lage kant. Ik vraag mij af of ik misschien te gevoelig ben voor insuline en daardoor bijna altijd trek heb.
Hoi . Ik krijg geen meldingen meer van uit dit forum. Van andere wel. Maar goed… hier gaat het door bekken instabiliteit wat minder. Slaap ook slechter (laatste nachten exact ook 02:43 uur wakker super irritant). Ik heb echt een grote buik waardoor er al regelmatig gevraagd wordt hoe lang ik nog moet… Het werken wordt ook wat te zwaar. Door continue te wisselen van houding hou ik de pijn een beetje weg maar door de vermoeidheid ben ik om drie uur al op. En normaal werk ik dus vier dagen per week van 08:15 tot 17:30… Bekkenfysio ende verloskundige hebben gezegd dat ik beter wat rustiger aan kan doen. Dus ga wat minder/korter werken en zes weken voor de datum met verlof. Vandaag bij de verloskundige geweest. Zij zag dus ook een royale buik met veel vruchtwater. Ik krijg volgende week donderdag om die reden een groeiecho. En als de baby veel te groot is dus een suiker test . Ik had bij mijn vorige zwangerschappen ook te veel vruchtwater. Dus ik maak mij niet zo een zorgen. Ik heb volgende week woensdag ook nog een 3D echo gepland staan. Dus volgende week maximaal baby zien . En nu ik mijn besluit heb genomen om minder te werken… voelt het allemaal ook wat beter.
Heeft iedereen inmiddels al de 22 weken prik gehaald, degene die hem willen uiteraard? Ik moet nog, het is hier 1x in de maand en de vorige keer lag ik in het ziekenhuis. Dus nou ga ik over 2 weken. Leuk trouwens om jullie verhalen te lezen, hoe het gaat. Het verschilt dus echt heel erg per persoon.
Ja ik heb hem een paar weken terug gehaald. Geen last van gehad. Het verschilt ook nog erg per zwangerschap hè. Deze gaat mij beter af dan de andere drie keer terwijl ik nu toch wel een stukje ouder ben. Ik begin inmiddels wel slecht in mijn vel te zitten. Ik hoop dat het komt door de vermoeidheid en dat ik niet straks weer weg zak in een depressie.
Hoi Allemaal! 27 weken vandaag, wat gaat de tijd snel . Hoever zijn jullie met de babykamer/babyuitzet ? En zijn er meer van jullie die nog last hebben van overgeven? Ik geef nog steeds elke dag over, mijn bloeddruk is wel altijd goed.
Hier heb ik de prik vorige week woensdag gehad. lichtjes spierpijn en wel nog steeds een prachtige blauwe plek maar daar lijk ik nu ook gevoeliger voor te zijn. de babykamer begint langzaam. het klussen is af op de verwarming ophangen na en de kopkatten verven. ik heb gisteren de kast verflaag 3 gegeven en alle kleertjes dan maar meteen gewassen en die hangen nu te drogen. de kast kan hopelijk vanavond of ergens in de komende dagen naar boven en in elkaar gezet worden. omdat ik mij fysiek steeds slechter voel (eigen zaak en kan niet rustig aan doen icm staand beroep) wil ik zo veel mogelijk af hebben voor als het dalijk niet meer gaat. ik merk dat ik de laatste tijd buiten werk om niks meer waard ben en thuis dan ook veel probeer te rusten. het misselijke is 24-7 aanwezig en het overgeven nu 4 weken niet meer maar wel continu die angst en vanmorgen was het op het randje. Bekken spelen nu meer op. Ook viel me vanmorgen op dat toen ik iets van de vensterbank wilde pakken van de keuken mijn buik op het aanrecht hing . Gelukkig heb ik mijn taille nog en zie je van achteren niet dat ik zwanger ben maar ik vind het aankomen toch wel eng en snel gaan. klanten reageren allemaal anders, de een vindt mij heel flink en vraagt hoeveel erin zitten en sommige vinden het erg bescheiden. Ook leuk dat iedereen er iets van vindt. woensdag hebben we met 27.1 de groei echo en de maandag erna de suikertest. Dit weekend nog tm za werken en daarna 4 uur in de auto van z-limburg naar groningen. Ik ben benieuwd hoe dat rijden me dan afgaat en ook de dagen erna nadat we zondag weer terug naar huis zijn. zijn jullie ook aan het aftellen?
Ik kijk altijd in het menu bij forum en dan onderwerpen die je volgt. daar geeft die wel meldingen maar dus niet met het vlaggetje rechts boven. pff rot he die bekken en het slapen, zeker nu het warmer wordt. Wel fijn dat je nu rustiger aan kan doen met werk! en heel vervelend 2 dagen achter elkaar naar je prachtige kindje mogen staren, heerlijk!
Hier zo goed als Klaar met de babykamer . We moeten alleen nog een lamp en gordijnen. Twijfel tussen rolgordijn of jaloezieën. Kleertjes moeten nog gewassen worden. En misschien nog wat extra maatje 50. Daar heb ik nog niet zo veel van. Maar daar neem ik ook niet zo een grote voorraad van. Eigenlijk voel ik me dit termijn echt heel goed! Heel af en toe een dagje er tussen dat ik wat misselijk ben. Wel erg veel Last van maagzuur, maar met Rennies op zak gaat het goed. Zo nu dan spelen m’n bekken wat op, maar met rustig aan doen onder controle.
Ik heb net geoefend met mn prikpen, zodat ik morgen kan starten met een dagcurve. Ik vond het toch spannend, hoe onnatuurlijk om jezelf te prikken. Ik moet nog even wennen denk ik. 2 - 3 keer per week en dan 4 keer per dag mag ik gaan prikken. Mijn waarde 1.5 uur na het avondeten was 6,2 en dat is dus helemaal prima.