uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Ik ben vandaag 27 weken en begin ook opmerkingen te krijgen over mijn buik. Die is in twee weken tijd lijkt wel ontploft. Daardoor ook twee dagen flink last gehad van bandenpijn denk ik. De buik begint ook wat in de weg te zitten met slapen en schoenen aan doen.

Blijemeid, ciprilla en Chanan82 vinden dit leuk.
  2. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    ♥️ Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️

29 augustus

Sooff - 31 jaar - 3e kindje

31 augustus
    Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje

1 september
    Kundera - 37 jaar - 1e kindje

2 september
    Mempie - 27 jaar - 4e kindje
    Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje

3 september
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje

KimberlyRomee - 30 jaar - 2e kindje
    Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje

9 september
    Ciprilla - 30 jaar - 4e kindje

10 september
    Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje
    Evi85 - 37 jaar - 2e kindje

11 september
    Lenteisfijn - 33 jaar - 1e kindje
    Rainie - 32 jaar - 2e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

14 september
    chaoticgaelle - 27 jaar - 1e kindje

-----------------------------------------------
    Jongen (8) | Meisje (6) | Verrassing (7)

Afspraken:

Juni

5 - Ciprilla - controle
    6 - Lenteisfijn - extra groeiecho
    7 - Chanan82 - 3D echo
    8 - Chanan82 - groeiecho ivm grote

Juli
    7 - Ciprilla - GUO

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Verloskundige geweest, weer goedgekeurd. :)Kindje voelde kleiner als gemiddeld, maar dat idee heb ik ook nog steeds. Ze vertelde me dat ik vertrouwen moest blijven houden in mn lichaam, wat betreft de suiker. Maar dat vind ik lastig.
    Morgen naar de diëtiste, ben benieuwd.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.370
    113
    Vrouw
    Hoe bedoel je vertrouwen ondanks de suiker? Ben je bang voor bepaalde gevolgen of andere lichamelijke problemen?

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik ben bang dat ik ineens ga pieken en aan de insuline moet. Dan wordt ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. En dan krijg je weer te maken met vroegtijdig inleiden. Daar ben ik voor nu een beetje huiverig voor.
    Mijn waardes zijn gewoon netjes, maar ik weet dat het kan gaan schommelen. Dus ik durf nog niet echt te vertrouwen dat het goed kan blijven gaan met alleen een aangepast dieet. De verloskundige heeft daar wel vertrouwen in.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.370
    113
    Vrouw
    Wat vindt je het ergste aan een vroegtijdige inleiding?

7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Complicaties. Kans op een keizersnede, vacuümverlossing, weeënstorm etc. Ik ben daar gewoon niet zo'n voorstander van.

Ik ben meer het type van bevallen zonder pijnstilling met kaarsjes aan. :roflmao: Zoveel mogelijk hands off bevallen, mijn lichaam zn gang laten gaan.

Nu ben ik 3 keer medisch bevallen, dus ik ben wel flexibel. Maar vroegtijdig inleiden is niet iets waar ik heel blij van wordt. En dan heb ik het over 38 weken.. sowieso inleiden wil ik het liefst vermijden.
    Dit is gewoon puur gebaseerd op mijn eigen visie en ervaringen. Mijn verloskundige en ik zitten hierover helemaal op 1 lijn, maar als ik medisch wordt dan ben ik afhankelijk van de mening en visie van andere helaas.

Chanan82 vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.370
    113
    Vrouw
    Heb je eerder complicaties gehad?

Ik zou liever ook zonder het ziekenhuis willen hoor. Ik vermoed dat ik autistisch ben. Zo niet heb ik wel van herkenbare dingen last. Dat ze niet vertellen waar je aan toe bent. Al die prikkels in het ziekenhuis, alsof bevallen zelf al niet intens genoeg is. Wachten in een omgeving waarin ik niet tot rust kan komen. Zo zijn er wel meer dingen waarvan ik dan nog extra moet herstellen in de tijd na de bevalling. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het deze vierde keer ook weer niet mag. De vorige zwangerschappen was ik er bang voor. Deze keer geloof ik er niet meer in dat het nog thuis kan ofzo.

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik heb bij nr.1 complicaties gehad. Ook nr 2. ging niet helemaal vlekkeloos. Nr. 3 was een super bevalling ondanks dat ik medisch was. Bij 2 & 3 was de begeleiding in het ziekenhuis heel erg fijn. Dus het is niet dat ik echt anti ziekenhuis ben. Maar wat jij omschrijft kan ik me ook wel in vinden hoor. In het ziekenhuis heb je het toch minder voor het zeggen, ik ben van nature ook best een volgzaam persoon. Maar ik zou het zo bijzonder vinden om het nu helemaal in eigen hand te houden. En dan inderdaad ook de rust van thuis ervaren, waar ik me echt 100% ontspannen kan voelen. Bij nr. 1 ben ik tot 10 cm thuis gebleven en dat was zo fijn!

Misschien kan je nog een gesprek aan gaan betreft je wensen? Soms zijn ze ruimdenkender dan je verwacht, het is ook maar net wie je treft in het ziekenhuis is mijn ervaring.

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gesprek met de diëtiste ging goed, ze vond mn waardes en eetpatroon super goed. Ze had eigenlijk geen op of aanmerkingen over hoe ik het doe nu. Dus lekker zo door blijven gaan. Ook vertelde ze dat ik nu op mijn piek zit, dus als mn waardes gek gaan doen zou dat nu moeten zijn en niet laat in de zwangerschap. Dus als het nu onder controle is, dan is de kans groot dat het zo blijft.
    De kans dat mijn bloedsuikerwaarde na dat suikerdrankje verhoogd was kan ook door de stress komen van de operatie, dus daar heb ik een beetje pech mee. Maargoed, ik ga gewoon lekker door met gezond eten, ik voel me ook veel beter bij dit eetpatroon.
    In principe is het tot het einde 2-3 keer per week een dagcurve prikken, maar de verloskundige zei dat het in overleg eventueel naar 1 keer per week mocht, mits alles goed blijft verlopen uiteraard. Dus ik kijk het even aan.

Kretacorry vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.370
    113
    Vrouw
    Fijn dat jouw waardes nu goed zijn. Nog even en dan is het grootste risico weer geweken. Rottig dat je eerder complicaties had. Dat doet wat met het vertrouwen.

Ik had vandaag mijn afspraak. Toen heb ik nog even duidelijk aangegeven wat nou het probleem is met een ziekenhuis. Toen reageerden ze met alle vrouwen zijn prikkelgevoeliger in die periode. Dus ik weet niet of het echt goed aan kwam. Er is geen protocol voor.

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dat is wel een domper..dat ze het niet begrijpen.
    Je mag wel een bevalplan maken toch? Daar kan je wel dingen inzetten wat voor jou helpt om prikkels te verminderen. Misschien snappen ze het dan wel.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.370
    113
    Vrouw
    Ja ik kan wel dingen in mijn bevalplan zetten. Maar een katheter weghalen was al teveel werk in het ziekenhuis. Voor mijn gevoel heeft het dan geen nut om iets op te schrijven. Laat staan toch best wat dingen...

14. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Gisteren voor de 3D echo geweest. Leuke plaatjes maar helaas niet van het gehele gezicht. Vandaag voor de groeiecho. Ja de baby is groter maar gewoon in lijn. Met de 20 weken echo was hij al wat groter. Ook iets meer vruchtwater. Kortom echoscopist was niet over de indruk van de grootte. Gelukkig maar. Ze zag wel een tweedelige placenta. Gelukkig zit dit niet voor de baarmoedermond. Ze zei dat het weleens voorkwam en dat ze zich geen zorgen maakt nu het niet voor de baarmoedermond zit. Ze gaat het wel bespreken met de verloskundige of er wat mee moet gebeuren of zo…
    Ik had er niet eerder van gehoord maar ok.
    Over vier weken mag ik terug komen.

Bijgevoegde bestanden:

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen ik denk dat ik bevalplan juist heel handig en overzichtelijk is. Ze hoeven natuurlijk niet alles strak te volgen maar wellicht hebben ze dan een beter idee waar rekening mee te houden. En mocht je echt geen fijn gevoel hebben bij dit ziekenhuis, is er dan nog een ander ziekenhuis in de buurt? Een bevalling/geboorte is zo'n belangrijk event in jouw leven, zonde als je genoegen neemt met.

@Chanan82 jammer dat je niet het gezichtje duidelijk ziet in zn geheel. Maar toch even leuk om weer te spieken. Nog nooit gehoord van een tweedelige placenta, klinkt wel spannend. Hopelijk krijg je snel meer informatie hierover.

Chanan82 vindt dit leuk.
  16. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Hebben jullie tips voor goede en veilige wasmiddel voor de baby kleertjes en bonte was van de baby?

17. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Hier gister 3 keer naar de VK en terug gefietst voor dagcurve prikken en gelukkig zag alles er hartstikke normal uit. Van de week ook bloed laten prikken voor de rhesusfactor van de baby maar daar nog geen uitslag van.
    Ben met mijn vriend naar partnercursus van min pregoyoga klasje geweest. Die weet nu heel goed hoe die moet ademen en puffen :D Net had ik last van de buiken, zei die: "Je moet naar je buik ademen en dan langzaam weer uitademen richting je tenen". En hij had helemaal gelijk. Ook na 10 jaar yogaervaring kan je zoeits simpels vergeten als het even tegen zit.
    As we speak wordt er de graderobekast van de babykamer inelkaar gezet. Dan nog ladekast/commode scoren en een fateuil en kan ik spulletjes in gaan ruimen. En gordijnen naaien. Ben zo benieuwd hoe het er uit gaat zien als het zo ver is!
    Hoe gaat het bij jullie met de kamers en de pullen? En is de hitte een beetje te doen?

Kippetje018 en ciprilla vinden dit leuk.
  18. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Hier gewoon Neutral. We wassen sowieso altijd met parfumvrije wasmiddel aangezien pafum een erg vervelende en veelvoorkomende allergeen is. Een scheutje witte azijn in het wasverzachterbakje spoelt alle zeepresten goed uit.

Kippetje018 vindt dit leuk.
  19. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    ♥️ Uitgerekend 1/15 september 2023 ❤️

29 augustus

Sooff - 31 jaar - 3e kindje

31 augustus
    Blijemeid - 25 jaar - 1e kindje

1 september
    Kundera - 37 jaar - 1e kindje

2 september
    Mempie - 27 jaar - 4e kindje
    Mell0408 - 30 jaar - 4e kindje
    Droompje123 - 30 jaar - 2e kindje

3 september
    Sula123 - 32 jaar - 2e kindje
    Zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje

KimberlyRomee - 30 jaar - 2e kindje
    Kippetje018 - 34 jaar - 1e kindje

5 september
    Roxy89 - 33 jaar - 3e kindje

Kretacorry - 29 jaar - 1e kindje

6 september
    Pog87 - 35 jaar - 2e kindje

9 september
    Ciprilla - 30 jaar - 4e kindje

10 september
    Chanan82 - 40 jaar - 3e kindje
    Evi85 - 37 jaar - 2e kindje

11 september
    Lenteisfijn - 33 jaar - 1e kindje
    Rainie - 32 jaar - 2e kindje

12 september
    Cvdv87 - 35 jaar - 2e kindje

13 september

Chrissie1990- 32 jaar- 3e kindje

14 september
    chaoticgaelle - 27 jaar - 1e kindje

Jongen (8) | Meisje (6) | Verrassing (7)

Afspraken:

Juni

22 - Kundera - groiecho + placenta lokalisatie
    28 - Kundera - controle

Juli
    7 - Ciprilla - GUO

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik was de kinder/babykleding met neutral ivm eczeem van de middelste. Prima wasmiddel :thumup:

Kippetje018 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina