uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Kundera wat leuk dat je vriend zo betrokken bij de zwangerschap is! Fijn dat er gewerkt wordt aan het kamertje, echt genieten als het straks af is. :) Ben je al compleet met kleertjes?
    Lag jouw placenta trouwens nog niet goed met de 20 weken echo, omdat ze dat nog eens gaan checken?

2. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Ben ook echt zo blij met mijn vriend. Die heeft geen enkele VK afspraak gemist. Ik heb zelf niks voor de babykamer gedaan tot nu toe - hij heeft geschilderd en is nu met zijn broer de kast in elkaar aan het zetten. Ik heb wel alle kleren bij elkaar gezocht op Vinted en zo. En daar heb ik echt genoeg van gelukkig.
    Opzich lag placenta met 20-wekenecho ook goed genoeg maar voor de zekerheid wilde ze nog een keer checken met rond 30 weken.
    Hoe gaat het nu met je zoontje?

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Kundera fijn om het in ieder geval allemaal samen te kunnen doen. Dat beloofd veel goeds voor als de kleine er straks is. :)

Met mijn zoontje gaat het goed, hij heeft geen pijn meer en als je het niet zou weten dan zou je het ook echt niet merken aan hem. Over een paar weken op controle en dan hebben we hopelijk een goed beeld of de operatie volledig is gelukt, nog even afwachten.

Kundera en Kretacorry vinden dit leuk.
  4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al een zwembadje in de tuin staan? Wij hebben ons (grote) zwembad staan, heerlijk.. we kunnen er met het hele gezin + nog meer in. Zeker met die warmte is dat lekker afkoelen en de kinderen vermaken zich de hele middag.

28 weken is het derde trimester.. ik ga mn 28ste week in nu. Wat gaan we hard ineens he.:eek:

En ik heb ineens koopdrang, ik heb een hele uitzet voornamelijk maat 56.. maar omdat dit kindje wat kleiner aanvoelt ga ik nu toch ook wat meer in 50 kopen. Ik zit dus weer elke avond vinted af te struinen voor leuke koopjes.:)

5. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Haha “vervelend” he die extra kleertjes moeten kopen :roflmao:

hier wilde ik eergisteren het badje opzetten. Nog eens goed schoonmaken en daarna erachter komen dat die lekt. Dus gisteren via marktplaats een nieuwe gehaald.

De warmte gaat helemaal niet lekker. Ik voel me savonds enorm beroerd en kijk nu toch wel een beetje tegen de laatste maanden op.

het kamertje is bijna klaar. Alleen nog wat decoratie omdat het kaal oogt maar ik heb geen idee wat. En de koplatten moet ik nog verven.

de box is geverfd maar moet ik nog in elkaar zetten en dan bekijken of ik de kleur iets vind of een andere wil:|

qua kleertjes hebben we al heel wat maar als ik het dan op een lijstje zet lijkt het tegen te vallen. Ik moet eens een uitzet lijst opzoeken wat ik nog allemaal mag halen want ondanks alles wat we hebben denk ik dat we een hoop missen.
    Mijn schoonzusje heeft nu een kleine van 7 weken en we krijgen nu ook een hoop van haar dus even de rem op shoppen.

en het laatste trimester. Hier gaan we er dinsdag in. Pff ik vind het snel en langzaam tegelijk. Zeker omdat de kleine met de warmte iets minder actief is word ik toch onzeker.

tellen jullie nu ook af met werk? Ik hoef nog “maar” 8 weken te werken en dan proberen los te laten en hopen dat de meiden goed genoeg draaien :oops:

ciprilla vindt dit leuk.
  6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Wij hebben geen tuin dus kunnen ook niks opzetten. Zou wel lekker zijn nu!
    Ik heb een stoomreiniger gekocht dus nu nog wachten op nesteldrang. Had wel in de keuken voor het fornuis daarmee geboend en wat kwam saar toch hoop smerigheid van af! Terwijl ik wel gewoon regelmatig dweil en zo. Dus nu de kast op de babykamer staat, kan ik ramen en vloer met dat ding gaan boenen.

ciprilla vindt dit leuk.
  7. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Morgen de suikertest. Vanaf 22.00 vanavond mocht ik niks meer eten en drinken tot morgen ongv half 12?
    Heerlijk met die hitte. Ik heb nu al dorst:roflmao:

En aangezien ik nog steeds spuug is een nuchtere maag niet prettig. Nu maar hopen dat ik dat drankje binnen houd

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.368
    113
    Vrouw
    Als het goed is mag je wel water hoor!

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier mocht ik geen water, maar ik lees wisselende verhalen dus zou het even navragen.
    Water kan je bloedsuikerwaarde naar beneden halen namelijk.

Maar succes in ieder geval. :thumup:

10. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Mocht niet maar gelukkig was alles goed!

Zonnestralen en ciprilla vinden dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.368
    113
    Vrouw
    Wat bizar dat het bij jullie niet mocht. Vooral op zo'n hete dag. Fijn dat hij goed was.

Kretacorry vindt dit leuk.
  12. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Ja ik vond het ook niet heel verantwoord. Maar gelukkig zorgde de lieve dame die er was enorm goed voor ons en bracht ons toen het mocht een broodje met koffie of thee en meteen een glas water erbij en bleef toen aandringen dat we meer moesten drinken :rolleyes: de kleine had goed gereageerd op de siroop. ze heeft de hele dag bewogen❤️

Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Nee geen tips, hier gaat alles met de grote hoop mee!

Zonnestralen en Kippetje018 vinden dit leuk.
  14. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hier heb ik laatst kast en behang uitgezocht voor kamertje van mijn kleinste, die schuift door en de baby komt op haar kamer. Maar goed, moet alsnog natuurlij een nieuw ledikantje kopen. Mijn schoonvader zet alles in elkaar en klust dus dat is super fijn. Hier ruim 28 weken en ga over 5 weken al met vakantie/verlof. Ik vind het zo onwerkelijk. Naast dat ik de kleine de hele dag voel bewegen echt nog steeds een heel raar en onwerkelijk gevoel dat ze er over 2,5 ongeveer is. Ben er in mijn hoofd nog niet veel mee bezig merk ik. Gelukkig wel een toezegging op babygroep kdv. Maar ik denk dat als Sofie der kamer af is, ik alles door kan schuiven en dan wat makkelijker alles baby klaar maak. Maar ja, alles is ook nog baby klaar hahaha dus veel hoef ik niet te doen.

15. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Overigens de hitte gaat nog wel nu. Buiten in het badje of binnen met de airco. Alleen begint Sofie nu met kruipen, klimmen en natuurlijk moet alles in de mond. Dus ik ben de hele dag haar in de gaten aan het houden, optillen, verplaatsen, klein speelgoed van de andere snel opruimen. Mijn bekken beginnen wel aardig te klagen nu helaas. Dat vind ik wel echt rot hoor.

16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    De 22 weken prik kan ook van mijn to do list af. Ik wil eigenlijk alles klaar maken alvast voor de baby, maar die warmte werkt niet mee.:confused:

@Mell0408 lijkt me pittig met zo'n kleintje. Mijn jongste is 2 jaar en nu vrij zelfstandig. Ik til hem nog wel, maar het is echt een lichtgewicht dus dat is goed te doen. Ik hoop dat je een manier vind om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.

Mell0408 vindt dit leuk.
  17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Volgens mij probeert die kleine een uitgang aan de onderkant te graven. Wat een naar gevoel af en toe down under.. o_O

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.637
    8.368
    113
    Vrouw
    Mijn tweede voelde zo, plus een soort van breinaald. Ik noemde hem Chucky :p Hij probeerde ook vaak te strekken.

Deze valt nog mee voorlopig. Hij zit vooral tegen mijn maag te duwen.

Eind van de maand de eerste groeiecho. Leuk om weer even te mogen kijken.

cvdv87 vindt dit leuk.
  19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Grappig he dat elk kindje weer anders is in de buik. De tweede zat ook altijd onderin te friemelen. Terwijl de derde juist weer aan de haal ging met mn ribben, pijnlijk.o_O

Leuk ik heb over 3 weken nog eens een GUO. Groeiecho's heb ik voor nu laten schieten. Vind ik niet nodig, als ik merk dat deze baby ineens enorm gaat groeien of als de verloskundige dat voelt aan de buik dan kunnen we altijd nog kijken. Maar wat mij betreft hoe minder medische echo's, hoe beter. En ik krijg nog steeds elke controle een korte echo.

20. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een kleine die steeds aan het graven is :roflmao: idd een heel vreemd gevoel!

ciprilla vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina