uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Even een jankmomentje. Vandaag heeft een van mijn werkneemsters ontslag genomen en zij gaat er een week voor mijn verlof uit (dit omdat zij nog een eigen zaak heeft waarin en de combi te veel is) dan heb ik er nog een die 3 dagen werkt en een die langdurig ziek is ivm privé problemen. Nu kan ik de zaak 2 dagen per week sluiten, weet ik niet tot ik de vaste lasten kan betalen en of ik überhaupt verlof kan pakken of dat ik door werk tot het echt niet meer gaat of begint te rommelen . Ook daarna moet ik zsm aan de slag zoals het er nu uit ziet.

Ik had mij deze periode zo anders voorgesteld en na een zwangerschap vol spugen en misselijk zijn in iedergeval een mooie tijd met ons kindje

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    @Kretacorry Wat vervelend. Hopelijk vindt je toch op tijd nog iemand.

Mocht iemand een Alecto thermometer bij de Babydump gekocht hebben. Check dan even de batterij. Ze hebben een slechte oude badge maar verzenden het toch. De batterijen zijn niet vervangbaar.

Kretacorry vindt dit leuk.
  3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Kretacorry jeetje wat een situatie.. is het een optie om ander personeel aan te nemen op korte termijn?

Ik ben in de efteling en het gaat echt zo goed lichamelijk, ik ben helemaal verbaasd. En dat met een ruime 28 weken.. :thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    O wat enorm fijn dat het zo goed ging in de Efteling! En lekker hè als je zo een dag hebt waarin je je gewoon goed voelt.

helaas ben ik al een dik jaar opzoek ivm een zwangerschapsverlof en langdurig zieke

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    @Kretacorry Dan zakt de moed in de schoenen...

Ik had vandaag een xfoto. Blijk toch een breukje te hebben in mijn hand. Ik ben benieuwd wat ze moeten gaan doen nu ze mij zo lang ermee door hebben laten lopen. Ik hoop dat het op tijd genezen is anders kan het nog wel eens onhandig gaan worden.

Rainie vindt dit leuk.
  6. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    @Kretacorry oh dat lijkt me erg zwaar. Hopelijk is er toch nog een oplossing te vinden en kan iemand inspringen.

Vanochtend groeiecho gehad. Alles zit boven de p90, buikje p99 dus er werd toch weer geopperd of ik niet zin had in een Glucosetest. Aangegeven dat ik zelfchecks met mijn eigen meter doe dus dat het geen zin heeft.
    Zelfs met 18 weken zat de kleine al met een goede GTT qua buik op p99 dus ik vind het onzinnig.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Hebben ze een plan gemaakt voor halen of zijn daar nog meer echo's voor nodig?

8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Hier ook gister een groeiecho gehad. Ze kon niet alles goed meten want de beeb werkte niet mee. Maar dingen die ze kon meten, zaten op 93. Met 34 weken een nieuwe echo.

@Kretacorry, wat moet dat een ellende zijn. Goede mensen zijn nu zo moeilijk te vinden en dan nog de stress van eigen onderneming. Ik hoop dat je een manier vindt om een beetje te kunnen relaxen ook nu je waarschijnlijk meer en langer door moet werken.

Rainie vindt dit leuk.
  9. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Hier met 32 weken nogmaals een groeiecho. Half augustus een gesprek met de gynaecoloog over eerder inleiden.

@Kundera hebben ze daar bij jou a wat over gecommuniceerd?

10. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Nee, ze willen met 34 weken een groeiecho maken maar opzich heeft 1 groeiecho weinig zin want dan kan je alsnog geen cruve van het kindje volgen. Ik weet ook nog niet of ik die laat doen hoor.

11. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Begrijpelijk. Bij mij kunnen ze die nu wel opzetten i.v.m. de groeiecho's die al eerder zijn gemaakt.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Ik ben volgende week aan de beurt voor de eerste groeiecho. Tellen ze de beentjes net zo hard mee? Die zouden aan de lange kant zijn. Maar ik geloof niet dat dat een probleem is.

13. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Wat een grote kindjes hier dan idd! Als het al klopt wat ze meten. Ik had eigenlijk afgelopen woensdag afspraak bij vk+Echo staan maar was het weer eens vergeten. Ik moet echt uit m’n agenda gaan leven hoor… nu aankomende dinsdag. Wel afgelopen woensdag poging tot 3/4d gehad. Maar ze lag in stuit met armen, benen en navelstreng voor gezicht dus volgende week poging 2 haha

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Ik vind de Google agenda widget erg handig. Dan zie ik mijn aankomende afspraken gewoon op mijn bureaublad. Sinds ik het zo heb staan ben ik geen afspraak meer vergeten.

15. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Ik krijg alleen steeds een controle met de handen en ze checken de hartslag, dus zonder echo. Mijn buik is aan de kleine kant maar blijkbaar niet zorgelijk klein. Hij beweegt goed dus ik maak me geen zorgen. Ben eigenlijk wel blij dat ik nog redelijk mobiel ben. :)

16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Controle met de handen is vaak nauwkeuriger dan groeiecho's. Dus helemaal prima. :) Ik heb er dit keer ook voor gekozen geen groeiecho's te doen. Als ze ineens een 9 ponder 'voelen' dan hoor ik het wel. :roflmao:

@Mell0408 hier een familieagenda op de telefoon, waar mn man en ik beide in kunnen. En nog een grote geschreven 2 maandelijkse agenda op de deur, die maak ik zelf voor de kinderen. Ik zit er bovenop, want mijn geheugen is ook niet zo best meer. :p

@Zonnestralen sterkte met je hand, lijkt me lastig te genezen.

@Rainie fijn dat ze er zo bovenop zitten dit keer. Hopelijk geeft het je een beetje rust en vertrouwen in wat er nog gaat komen. Maar weer een grote, wat zit er in dat drinkwater bij jullie... :p:roflmao:

@Kundera volgens mij is p93 nog niet meteen heel zorgwekkend. Wel wat groter uiteraard. Heb je zelf al een idee wat je hiermee wilt? Sta je open voor eerder inleiden ivm geboortegewicht?

Kippetje018 en Rainie vinden dit leuk.
  17. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Controle met de handen werkt goed maar met grote kinderen juist uitdagender. Bij mij zeiden ze na de geboorte van mijn eerste eerlijk: we zien zo weinig kinderen boven de 4500 gram dat je 'handen dat niet kennen'.
    Ik had nog een prima hoeveelheid vruchtwater dus tot op de dag van de inleiding zeiden meerdere (ervaren) verloskundigen tegen me: dit kind is echt niet groter dan 4 kilo. Ze zaten er bijna 1200 gram naast. :roflmao:

Tjah dat drinkwater :D Ik heb een overgrootmoeder die in de krant kwam met een kind van 6 kilo. Het zit gewoon in de genen. Geloof me als je me ziet: ik ben erg lang en zelfs wat (te) dun, ik kan m'n ribben nog makkelijk voelen en draag normaal maat S. Alles gaat richting dikkertje dap die lekker ligt aan te komen.

Kippetje018 vindt dit leuk.
  18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Kleine dondersteen was even omgedraaid en met de voetjes richting mn kruis aan het trappen. Klapte steeds dubbel vd pijn.. o_O

Ben even verschillende houdingen aan gaan nemen en nu is die weer gedraaid. :thumup:

Voelen jullie ook zo duidelijk hoe de kleine ligt?

19. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohhh klinkt heel naar idd! Nou ik heb na 3 zwangerschappen nog steeds geen idee hoe ik het voelen moet haha. Behalve dat als hoofdje richting bekken ga het soms net voelt alsof er een mes in gestoken wordt. Maar goed bij mijn laatste 2 zwangerschappen hebben ze beide super veel gedraaid tot het einde, dus ik zie het met de bevalling wel :roflmao:

Deel Deze Pagina