uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    De mijne ligt nu al dwars. Vandaar dat ik nog aardig kan lopen. Ook qua steken dus weinig. Alleen extra strepen en het gevoel alsof hij in mijn maag zit. Gelukkig is er nog voldoende tijd om te draaien.

Voorlopig p87. We gaan zien hoe het loopt.

2. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Hier gaat ze ook alle kanten op. Dinsdag voelde ik al een paar dagen minder leven toch maar een ctg. Daarna was niks meer aan de hand en mevrouw stuitert sinds dien vrolijk door.

dinsdag lag ze voor de ctg met de rug rechts en tijdens de echo dwars en daarna ook nog dubbel geklapt met een voetje in haar mond terwijl ze nog een handje erbij probeerde te proppen.

de dag erna met de controle lag ze met haar hoofdje beneden. Daarna heeft ze meerdere keren per dag nog alle kanten van mijn baarmoeder onderzocht :rolleyes:dat beloofd wat

3. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    @Kundera volgens mij is p93 nog niet meteen heel zorgwekkend. Wel wat groter uiteraard. Heb je zelf al een idee wat je hiermee wilt? Sta je open voor eerder inleiden ivm geboortegewicht?[/QUOTE]

Ze gaan hier sowieso niet inleiden ivm alleen het gewicht. Daar moet iets meer voor aan de hand zijn dan. Daarom lijkt het me ook vrij zinloos ok die echo weer te gaan doen. Heb over 2 weken gewone controle dus ff kijken hoe de buikmetingen ee dan uitzien.

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook weer goedgekeurd! Ligt die kleine gewoon al met zn koppie laag in mn bekken.. nou dat is te voelen o_O. Nog niet vast dus kan zomaar morgen weer anders zijn.

Zonnestralen en Kretacorry vinden dit leuk.
  5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag nogmaals een guo gehad. Alles is weer uitgebreid nagekeken en alles zag er weer in orde uit. Koppie nog steeds laag. Het gewicht werd nu geschat op 1,8 kilo en de baby is nu p70.. ik dacht de hele tijd iets kleiner als gemiddeld, maar hij/zij is dus lekker aan het doorgroeien. :D
    Ook zagen we al een hele volle bos haar op het hoofdje, zo schattig. Alle drie hadden ze haar en nu bij de vierde dus weer.

Hoe gaat het met jullie?
    Hier is de vakantie vanmiddag begonnen, 6 weken lang heb ik ze alle drie de hele dag om me heen. Ik wil niet weten hoe mn huis er na 6 weken uit ziet... :roflmao: Na de vakantie maar volop mn nesteldrang laten werken..

cvdv87, Kretacorry en Zonnestralen vinden dit leuk.
  6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    488
    328
    63
    Wat fijn dat de kleine het goed doet @ciprilla!
    Na 6 weken kan je wel weer opnieuw beginnen met alles opruimen, poetsen en ordenen idd.
    Hier gaat het goed. Zometeen krijgen we thuisdemo voor kinderwagen en kunnen we er meteen 1 aanschaffen. En vanmiddag gaan we voor een auto kijken. Wij wonen zo dichtbij alles dat we tot nu geen auto nodig hebben gehad. Op ang en aleerlei winkel en consultatiebureau etc zijn max 5 min lopen. Soms moet je langer lopen om je auto te halen aangezien er ook een parkeerprobleem is. Maar lijkt ons wel handig voor weekendjes weg en mochten we 's nacht naar huisartsenpost moeten of zo.
    Babykamer komt slowly but surely. Grote kast staat en is ook gedeeltelijk ingeruimd. Volgende week komt de commode en als die staat, ga ik wasjes draaien en zo. Over 2 weken begint mijn verlof. Wil alles daarvoor klaar hebben zo dat ik dan echt lekker kan gaan rusten. We gaan de eerste week van mijn verlof nog een midweek weg met zijn tweeën. Lekker luxe naar een boetiekhotel in de natuur nu het nog samen kan. Mijn vriend heeft sowieso in het begin van mijn verlof 2 weken vakantie opgenomen. Kan die ook een beetje uitrusten voor het vaderen begint.
    Hoe gaat het met de rest?

ciprilla vindt dit leuk.
  7. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat alles goed gaat en dat de groei zo goed gaat zeg!

Ja jeetje. Hier begint donderdag ook de vakantie, en mijn verlof :roflmao: die twee oudsten vechten elkaar al een paar weken de tent uit, dus hoop dat ze het overleven, en ik :roflmao: misschien doet de vakantie de juist wel goed……. :o:

ciprilla vindt dit leuk.
  8. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Tijdje niet online geweest! Hoe gaat het met jullie?

Hier wat geëmmer met een zieke peuter. Nu eindelijk antibiotica voorgeschreven gekregen voor hem dus het lijkt de goede kant uit te gaan.

Buik groeit op hoog tempo en de fysieke kwaaltjes nemen ook toe. Zoals jullie weten meet ik 1x per week m'n eigen curve met zo'n diabeteskit. Nu had ik vanochtend voor het eerst een te hoge waarde... :confused: Na wekenlang geen enkele foute waarde schrok ik er gewoon van.
    We hebben wel erg ongezond gegeten de afgelopen dagen. Snel een patatje omdat we richting de zwangerschapsfotoshoot moesten gisteren.
    Ik ga vandaag doorprikken en morgen. Als er nog meer foute waarden naar boven komen moet ik toch maar even gaan bellen.

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wat sneu dat je peuter ziek is, wat heeft die?
    Hoe hoog was je waarde vanochtend? Eten vd afgelopen dagen kan inderdaad invloed hebben op je waardes, maar ook stress. Misschien even wat meer rust pakken en dan komt het vanzelf weer in orde. :)

Hier alles goed dag 3 van de zomervakantie en ik leef nog..:roflmao: het is wel wat drukker nu met alle 3 de kindjes thuis, maar ook wel gezellig zo met zn viertjes. Mijn man heeft ook nog 3 weken vrij straks, dus dan kan ik even wat meer rust nemen. Mijn zwangerschapsdiabetes is trouwens helemaal onder controle. Ik prik 2 a 3 keer per week en tot nu toe heb ik geen uitschieters. Ook durf ik wat meer te experimenteren met 'ongezond' eten en daarna prik ik dan uit nieuwsgierigheid en dat gaat eigenlijk ook goed. :thumup:

10. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Vanochtend 5,4 nuchter (5,3 is blijkbaar de streefwaarde), twee uur na het ontbijt zat ik op 8,7. Ik hoop dat het aan de stress ligt. Gisteravond zijn we ook tot heel laat met die fotoshoot bezig geweest.

Het waren 5 nachten met weinig slaap - een kind wat 3-5x per nacht alles onder spuugde. We wisten niet wat er aan de hand was. Toen het spugen een beetje afnam begon de hoge koorts. Nu is er een midden-oorontsteking ontdekt. Ik dacht al die dagen aan buikgriep maar blijkbaar kan een kind door een oorontsteking juist ook gaan spugen 's nachts.

Wat fijn zeg! Lekker genieten van alle gezelligheid nog zo met z'n vijven als je man ook thuis is.

11. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    (Oh ja, en schrikken jullie ook zo van je eigen banner... nog 60 dagen :eek:)

cvdv87 vindt dit leuk.
  12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ahw wat zielig, oorontsteking is natuurlijk harstikke pijnlijk. Vind dat altijd zo zielig. :(

Weinig slaap kan ook van invloed zijn trouwens!
    Ja voor de suikertest is volgens mij 5,3 de streefwaarde.. ik mag zelf iets hoger zitten maar dat komt vrijwel niet voor. 8,7 is wel aan de hoge kant na 2 uur ja, hopelijk gewoon eenmalig.

Rainie vindt dit leuk.
  13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    De jongste trok net de ketting van mn bakfiets, vraag me niet hoe. o_O Dat is mn enige vervoersmiddel, nu kunnen we nergens meer heen vandaag. En is mn oudste helemaal over de zeik... gezellig hier:rolleyes:.

Hopelijk kan mn man hem vanavond maken, kunnen we morgen weer op pad.

Time flies he @Rainie.. na de zomervakantie kan die kleine gewoon elk moment komen.. besef is er nog niet helemaal merk ik. :roflmao:

Rainie en cvdv87 vinden dit leuk.
  14. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Nou idd.. het einde komt echt in zicht. Hier nog 2,5 week werken en dan lekker verlof. Dan gaan we nog een weekje weg en dan is het echt aftellen :eek: Realiseer het me nog niet echt. Voor m’n gevoel ben ik net zwanger, zo snel is het deze zwangerschap gegaan.
    Lichamelijk vind ik het wel zwaarder nu, dus wat dat betreft mag het van mij wel lekker gaan opschieten nu.

ciprilla vindt dit leuk.
  15. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Nu ik 55 dagen zie gaat het ineens snel.
    Vandaag groei/liggingsecho echo.

mevrouw zit lekker in kleermakerszit in een volkomen stuit. Dus nu oefeningen doen, Moxa proberen en hopen dat ze draait. Maar ze ligt graag met haar hoofdje onder m’n ribben te porre.

ciprilla vindt dit leuk.
  16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wat een eigenwijsje! Ze heeft nog even de tijd om te draaien toch?

17. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Yes :) maar ze hopen dat ze over 2 weken goed ligt anders gaan we een versie plannen. Maar ze ligt al zo lang met haar hoofdje tegen m’n ribben dat ik twijfel of ze er zin in heeft.

ciprilla vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Hopelijk draait boedah nog op tijd om.

C ligt dwars. Zit toch niet helemaal lekker als ze nog niet de juiste houding aangenomen hebben. Ik heb maar vast een inbakendoek bij favorieten gezet.

19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Je kan altijd een versie doen toch of wil je dat liever niet?

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Ik heb rond 37 weken nog een groei echo. Baby is al bovengemiddeld maar nog niet te groot voor het termijn. Ik ben wel een beetje bang dat hij klem ligt voor ze daaraan zouden beginnen. Daarbij kromp mijn baarmoeder afwijkend na de laatste bevalling. Ik maak mij zorgen dat er een reden is waarom er niet recht gelegen wordt.

Deel Deze Pagina