uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oei lastig.. ik denk dat ik dit keer niks ga geven. Ze mogen alledrie trakteren op school, dat is opzich al feest voor ze. En met n beetje mazzel is er een opa en/of oma die wat leuks voor ze meebrengt. Ik doe dat zelf namelijk wel altijd als ik op kraambezoek ga, dat ik een kleinigheidje meeneem voor de oudere kindjes. Anders gaat alles naar de newborn, vind ik altijd zo sneu.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Wat is normaal jouw omtrek?

Ik zit met 95e best op het randje.

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja minimaal 95 heb ik. Deze knelt niet bij mij.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Kleinmeisje1

2 aug 2023
    9
    2
    3
    Vrouw
    1dpo : veel afscheiding en buik staat opgeblazen, tepels zijn gevoeliger en steekjes in onderbuik
    2dpo : veel afscheiding en buik staat opgeblazen tepels zijn gevoeliger en steekjes in onderbuik
    3dpo : veel afscheiding buik staat opgeblazen tepels gevoeliger en misselijkheid en overgegeven steekjes in onderbuik
    4dpo : afscheiding wat minder buik nog opgeblazen tepels beginnen zeer te doen overgegeven en super misselijk steekjes in onderbuik weg
    5dpo : nog een beetje afscheiding buik is niet meer opgeblazen super misselijk 2x overgegeven! Tepels doen zeer alsof er naaldjes worden ingestoken in mijn tepels
    6dpo : beetje afscheiding niet veel meer misselijkheid is weg menstruatiepijn en onderrugpijn tepels enorm pijnlijk terug die naaldjes precies in mijn tepels ook jeuk vanonder
    7dpo : super weinig afscheiding tepels zijn echt heel pijnlijk nog steeds die naaldjes gevoel en kan niet op mijn buik liggen doet zeer aan mijn tepels en het ligt plots ook niet meer gemakkelijk. jeuk is er nog een klein beetje vanonder. Lichte krampjes onderbuik en super veel honger ook onderrug doet pijn. Ik ben ook snel moe.

Bijgevoegde bestanden:

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je in het verkeerde topic zit.. :p

6. Kleinmeisje1

2 aug 2023
    9
    2
    3
    Vrouw
    Ow inderdaad haha ik had DPO gelezen ipv NOD sorry

ciprilla vindt dit leuk.
  7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Kippetje018 die bh's vond ik er ook zo comfy uit zien, maar die paste ik helaas niet. :( Maar zoiets is wel lekker hoor ook met bv geven, rekt in principe een beetje mee dus bij stuwing zit het ook prima.

Kippetje018 vindt dit leuk.
  8. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh nog helemaal niet over na gedacht…. Weet ook niet of ik perse weer iets ga geven. Het is allemaal al een intense periode en ze krijgen hier tussendoor altijd al veel kadootjes ook van opa’s en oma’s enzo. Ik ga er even over na denken..

ciprilla en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Vandaag was de Doppler in het ziekenhuis gelukkig goed!! Dus volgende week hopen dat de kleine nog groeit❤️
    Helaas is ze wel vanuit stuit, naar hoofdligging naar dwars gegaan. Dus volgende week staat een versie gepland :rolleyes: woe en vrij groeiecho (vk en zkh) en do versie indien nodig

Rainie, Kippetje018, cvdv87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wat een eigenwijsje! Hopelijk gaat de versie lukken en groeit de kleine dame nog even voldoende door de laatste weekjes.

Kretacorry vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik begin echt te craven naar bepaald voedsel. Vooral filet americain, rosbief en plakjes zalm.

Blijemeid en cvdv87 vinden dit leuk.
  12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohhh ik ook. Seranoham, carpaccio, sushi met zalm. En een wit wijntje, vooral die :roflmao:

cvdv87 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh fijn meid!! En versie al gepland, komt het toch dichtbij zo hè. Ik vond die reuze meevallen bij mijn dochtertje!

Kretacorry vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Seranoham en een wijntje klinken ook niet verkeerd. Jij hebt al langer dat je die lekkere dingen niet kan nemen. Maar we zijn bijna bij de finish :D

Ik heb net gezegd tegen partner dat ik er op reken dat hij deze keer sneller naar de supermarkt gaat :oops:

Mell0408 vindt dit leuk.
  15. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Haha mijn vriend wilde al een blikje tonij
    Die gaat mijn hele buik nog door dus ik twijfel hoe ze woensdag ligt. Kan alle kanten op met haar. Ik maak me ook geen zorgen om de versie. Het is wat het is :)

mijn vriend wilt een blikje tonijn in de bevaltas doen voor me :roflmao:

cvdv87 en ciprilla vinden dit leuk.
  16. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Joehoe… hier ook een meelezer die nu maar eens een keer ook iets gaat plaatsen.
    Helaas moet ik in het ziekenhuis bevallen. Gelukkig mag het nog wel met mijn eigen verloskundige maar wel aan de medische kant. Dit Ivm eerdere Fluxussen (1e en 2e bevalling en bij een miskraam). Plus ik heb een dubbele placenta en een velamenteuze navelstrenginsertie (leuk scrabble woord). Wat er op neerkomt dat er niet getrokken mag worden aan de navelstreng en dat ze mijn vliezen niet mogen breken. Ondanks dat ze al wel gezien hebben dat er geen vaten langs de uitgang liggen zeg maar…
    Het is voor mij bijna zeker dat ik na de bevalling een manuele verwijdering heb van mijn placenta. Ik ga dit keer week proberen om de baarkruk te gebruiken voor zowel de bevalling als de nageboorte. Ik heb gelezen dat het veelal dan wel lukt om de placenta eruit te krijgen mits deze niet het er vast zit wat bij mij mogelijk wel het geval is. ik vind het allemaal behoorlijk spannend… ik ben erg bang dat het heel snel gaat Ivm de derde keer nu. En ik zit toch een half uur rijden van het ziekenhuis vandaan.
    Maar inleiding is geen optie (of ik moet ver over tijd gaan)… Mijn Verloskundige heeft wel gezegd dat als ze maar het idee heeft dat het te snel gaat er direct een ambulance op de achtergrond wordt opgeroepen.
    Maar goed voorlopig gaat het mannetje heel erg goed. Hij is flink. Hij wordt nu vandaag bij de groeiecho geschat op 2735 gr met 34 w en 4 dgn. Beweegt nog wel behoorlijk veel ( ik heb een megatoeter). En is al ingedaald.
    Helaas door dat ik medisch ben moet ik nu kennelijk bij zowel het ziekenhuis als bij mijn eigen verloskundige onder controle. Iets wat ik een beetje raar vind. En dit ga ik morgen in het ziekenhuis ook aangeven. Mijn inziens kunnen ze ook gewoon met elkaar gegevens uitwisselen. Want beiden doen precies hetzelfde. A fijn …

verder heb ik idd ook al tepelcreme, een kolf, kolfbehas, tweetal pyjama’s en een jurkje gekocht. Ik ben van plan net als net mijn andere kinderen om minimaal 7 maanden borstvoeding te geven en misschien langer als het dan nog bevalt. Daarom hoop ik ook dat ik niet weer te veel bloed verlies. Het geeft meer moeite aan het opstarten dan.

Aambeienzalf heb nooit nodig gehad. En flesje voor bij het toiletteren had ik al. Vond ik wel heel prettig na de bevalling.
    o ik heb ook grote menstruatieonderbroeken gekocht voor na de bevalling. Vond die netbroekjes net niks een paar dagen na de bevalling…
    As weekend gaat mijn man (eindelijk) het laminaat leggen. Dan kan ik de babykamer inrichten met alles wat ik al heb staan. Dat is al een flinke verzameling :rolleyes:. En ik heb er echt zin in. Terwijl de baby in eerste instantie gewoon bij mij in de slaapkamer slaapt..

Ik ben sinds 31 juli officieel met verlof maar was daarvoor ook al een week vrij. Helaas veel klachten die ik bij mijn vorige zwangerschappen niet had. Nu vooral het vermoeid en een pijnlijke schaambeen, rugpijn, bandenpijn. Nog 5 1/2 week tot de datum…
    En ik denk vooral… het duurt te lang :|

Gelukkig mag ik na dat hij geboren is nog flink lang van hem genieten. Want op 4 maart 2024 hoef ik pas weer te gaan werken

cvdv87, Rainie, Kippetje018 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Zojuist bij mijn afspraak in het ziekenhuis… eerste vraag van haar.. waarom ben je hier eigenlijk. Ik dus van… ja dat vroeg ik mij ook af en ik heb ook geprobeerd om deze afspraak af te zeggen. Maar dat mocht niet? Duizendmaal excuses gehad. Toen gaf ze aan of het misschien dan handig was omdat ik er toch was om bloed af te laten nemen want ze zag geen geschiedenis in het ziekenhuis van een eerdere bloedafname (Ivm bloedtype etc). Ik gaf haar vervolgens aan dat er wel degelijk eerder bij mij bloed is afgenomen en ik zelfs al eerder in het huidige ziekenhuis opgenomen ben geweest (Ivm miskraam waarbij het vloeien niet stopte). Dit kon ze na even zoeken vinden.
    Toen wilde ze mijn ijzer anders nog even prikken… aangegeven dat ik dat bij mijn verloskundige ook gewoon kon doen. Kortom… hier hoef ik niet meer heen.
    En gelukkig maar want met dat hoofd van mij vergeet ik van alles. Zo was ik deze afspraak ook vergeten en kreeg ik een herinnering van mijn agenda/telefoon. Aangezien ik nog even lang in bed lag Ivm een slechte nacht moest ik dus haasten. Nu dus aan de koffie en kwark in het ziekenhuis om even mijn harde buik rustig te laten worden na dat gehaast. :confused:

Rainie en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    @Chanan82 Fijn dat je niet meer naar beiden hoeft te gaan. Ik vind de google agenda widget fijn op mijn telefoon achtergrond. Sinds ik die heb ben ik geen afspraken (die erin stonden) meer vergeten.

cvdv87 en Chanan82 vinden dit leuk.
  19. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Ik heb een iPhone en daar staan ook al mijn afspraken in. Kreeg dus een reminder toen ik net wakker was… toen moest ik haasten :confused:
    Normaal kijk ik direct op mijn telefoon als ik wakker ben in de agenda. En dan zie ik de afspraken. A fijn… was op tijd uiteindelijk. Voor niets.

Deel Deze Pagina