uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Hier een doos Duplo met veel Jungle dieren we denken dat het wel een succes zal zijn..
    Een vriendin noemde laatst dat ze met haar peuter ook een cadeautje voor de baby was gaan kopen een week voor de geboorte.

Animo voor een broertje neemt nog niet echt toe 'nee, hoeft niet' zegt hij steeds als we erover beginnen... :roflmao:

ciprilla, Mell0408 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    :roflmao: Hilarisch dit soort uitspraken

Rainie vindt dit leuk.
  3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Het leed wat laatste loodjes heet. Ik merkte het gisteren al toen ik ruzie met mijn man kreeg. (Wij hebben zelden ruzie) Ik heb zo ongelooflijk last van mn hormonen. Mn emoties gaan echt alle kanten op. Kan weinig hebben van mn gezinsleden. Verschrikkelijk vind ik het, want ik ben me er gewoon van bewust dat ik me 'anders' voel. :confused:

Daarbij krijg ik ook lichte paniek als ik bedenk nog 6 weken zwanger te zijn... o_O Begin me over vanalles zorgen te maken, zal de baby het nog goed doen etc..

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ja die laatste loodjes zijn pittig. We hebben hier de vader kind uitjes stop moeten zetten zodat ik mij af kan zonderen. Ik wilde eigenlijk de ronde over slaan waarin ik zwanger werd. En ik baal ook wel een beetje dat ik dat niet gedaan heb. Deze combinatie met de zomervakantie is veel. Ik kan niet wachten om ze weer naar school te brengen en even een moment van stilte te hebben in huis. Ik ben niet echt meer mobiel waardoor het ook lastig is om rust buiten het huis op te gaan zoeken.

Voordeel van langer moeten wachten op de bevalling zou voor mij zijn dat er nog een schoolperiode tussen zit. Ipv van de ene drukte naar de andere drukte gaan.

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik wilde ook niet hoogzwanger zijn in augustus, maar niet vanwege de zomervakantie. Ik was echt bang voor een dikke hittegolf, ik zag mezelf al helemaal liggen opgezwollen van het vocht op een luchtbedje.. :roflmao::roflmao:

Ik probeer wel elke dag er even op uit te gaan met de kinderen. Dat hebben ze echt nodig. Vandaag heb ik ze in de tuin gelaten, maar morgen probeer ik dan toch weer iets buiten de deur te doen. Ik heb gelukkig nog 1 week mijn man thuis en daarna moet ik het nog 1 weekje zelf doen. Dan is de vakantie alweer voorbij. Dan ga ik eerst goed huishouden en dan mag de baby komen van mij.

Zonnestralen en Mell0408 vinden dit leuk.
  6. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Sterkte dames! Mijn verlof is eindelijk ingegaan (morgen 36 weken). Heb vandaag sinds lange tijd echt weer uitgeslapen. elke dag ga ik proberen iets van mijn to-do lijstje te doen. Voor m’n mentale rust. Ik ben ook echt niet mezelf. Alles kost zoveel moeite en heb het gevoel dat de baby ook geen ruimte meer heeft en steeds zit te duwen.

Kundera, Rainie en ciprilla vinden dit leuk.
  7. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik ben net terug van paar uurtjes ziekenhuis. Ik voel me al een week niet goed met bloeddruk gerelateerde klachten en vandaag zo gigantisch veel hoofdpijn. Met m’n thuismeter bleef de bloeddruk te hoog. Verloskundige kwam en had met de hand 104/142 gemeten. Dus door voor alle controles naar ziekenhuis. Daar alles weer goed. Maar ook geen hoofdpijn op dat moment. Dus voor nu geen vervolgstappen. Behalve ijzer tabletten want mijn hb was verder gezakt.

Daarnaast ligt ze nu ineens weer in stuit. Toevallig woensdag de liggingsecho bij de vk dus dan zal het wel ter sprake komen allemaal.

Heb het gevoel dat ik de komende weken kwakkelend door ga komen… zo balen weer. Wil uiterlijk dinsdag alles van m’n to do lijst af hebben want vanaf dan gaan de temperaturen weer omhoog. Maar komt goed want hoef niet veel meer.

Kundera en Rainie vinden dit leuk.
  8. Blijemeid

Blijemeid Lid

25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Ik heb dit ook! Vegetarische filet americain geprobeerd ( dat is op melk basis ) geen aanrader haha !

Kippetje018 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Mell0408 dat gaat een spannende tijd worden met die bloeddruk van jou. Gelukkig was het voor nu dus nog oke, geen vervolgstappen nodig. Maar serieus weer in stuit.. dan heeft ze nog lekker de ruimte. :roflmao: Maar wel balen, dan ga je zeker voor een versie?

Hier wordt het volgens mij maar 1 dagje 25 graden en verder blijft het een beetje hangen tot 21 graden, dat valt nog mee. Bij jou warmer?

10. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    We hebben goede timing: volgende week installeren ze een airconditioning bij ons. Lang over getwijfeld maar nu de peuter op zolder slaapt krijgen we het daar niet meer op een normale temperatuur. Ook werken we veel thuis.

Box staat nu in de kamer. Ik ben helemaal blij.
    De wasmarathon kent hier geen einde. Ben alle oude hydrofiele doeken, hoeslakentjes, trappelzakken, slaapzakken, dekentjes, boxkleden aan het wassen. :D
    Moet eigenlijk alleen nog de kleertjes.

Ik krijg nu af en toe nog vragen van familie of we hun kant opkomen (bijna 2 uur enkele reis). Doen jullie dat nog: 'ver' reizen? Ik hoef zelf niet te rijden maar ik merk dat het lange autorijden niet echt helpt bij de rugpijn/bekkenpijn.

Pffff; dat lijkt me pittig. Hopelijk goed nieuws woensdag (en niet te heet weer).

Kundera, Chanan82 en ciprilla vinden dit leuk.
  11. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Rainie lekker airco! Fijn als alles straks lekker gewassen is he. Ik vind het lastig wat betreft langere reisjes maken. Dit is nog het moment dat de baby niet elk moment kan komen, dus in theorie is verder van huis geen probleem. Maar zo lang in de auto vind ik ook geen pretje, ondanks dat ik zelf niet rijd. Wij hebben misschien aankomende week nog een uitje op ruim 1 uur rijden, daar baal ik al van. Maargoed ik wil het niet verpesten voor derest. :roflmao: Het liefst blijf ik gewoon lekker een beetje in de buurt van huis.
    Een reisje van 2 uur enkele reis zou ik denk niet meer maken, dat is niet meer comfortabel.

Mijn man en ik hebben vanmiddag samen de vliering opgeruimd. Lekker klusje voor de nesteldrang, maar niet echt handig als je hoogzwanger bent. Nu maar even op bed liggen, dat heb ik wel verdiend. :p

Kretacorry, Kundera en Rainie vinden dit leuk.
  12. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Nou, we hebben nu alles in huis, denk ik. Moet nog gordijnen voor zowel babykamer als woonkamer op maat maken. En wat schoonmaken maar dat moet sowieso. We zijn samen een lijst aan het afwerken. Ik zeg way mijn vriend moet doen en hij doet het :) Kleinere klusjes kan ik wel nog zelf natuurlijk. Heb ook een klusjesman laten komen voor wat gordijnrails en lampen (kabels waren zoek tussen olafond dus was even puzzelen) en planken. Ik doe dit soort van dingen altijd zelf en stroom vind ik sowieso interessant om uit te vogelen maar nu gaat het lang omhoog staren/werken op een ladder niet zo soepel meer helaas. En mijn vriend heeft andere kwaliteiten :roflmao::p. Ik hoop deze week alles van mijn lijst te hebben gehad zo dat ik lekker naar de diom en museum kan en zo.
    Vandaag ook ziekenhuistas ingepakt en maxi cosi in de auto geinstalleerd. Het bedje en kinderwagen zijn ook opgemaakt voor het geval dat.
    Alleen is het kindje nog helemaal niet ingedaald of überhaupt een beetje naar beneden. Ik draag hem de hele tijd erg hoog. Woensdag mag de VK weer voelen hoe die er bij/voor ligt.
    Wat betreft lange ritten - die doen wij nu nog gewoon. Vind achteruitgezakt zitten niet vervelend. We hebben ook paar bruiloften en andere langdurende feesten gehad de afgelopen weken. Die gingen ook goed alleen de volgende dag was ik echt gewoon niks waard. Alles was te veel en te zwaar en duurde te lang. Ik merk ik dat ik echt veel meer hetsteltijd nodig heb. Moest echt afspraken verzetten want ik kon niet meer.
    Morgen begint mijn vriend weer met werken na onze vakantie. Ik probeer hem echt naar kantoor bonjouren 3 dagen per week. Anders zitten we nu al weken bij elkaar de hele tijd. Lijkt me ook fijn voor hem om een beetje andere mensen om zich heen te hebben. Straks als de baby er is, zitten we toch 8 weken samen thuis voor hij weer gaat werken.
    Ben benieuwd hoe lang het nog gaat diren tot de kleine er is. Vind het zwanger zijn wel heel gezellig. Ook lekker makkelijk dat die nu gewoon naar de feestjes mee kan en we geen oppas hoeven te regelen :roflmao:

13. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    240
    369
    63
    Vrouw
    Zo, tijdje meegelezen maar niet echt actief meegeschreven.

Het begint echt op te schieten nu!! Wat fijn dat de verlofweken bij de meeste van jullie ingegaan zijn. Heerlijk! Hier ook al.
    Ik lees toch veel kwaaltjes hier en daar. Logisch ook want wat zijn we ver met z’n allen!
    Hier mag ik dus echt niet klagen, ik vind het nog steeds heerlijk om zwanger te zijn en al die bewegingen te voelen. Ik heb denk ik ook geluk, voel me nog steeds heel fit, beweeg elke dag, 2x per week zwemmen. Maar het scheelt ook vast dat ik m’n eerste verwacht ipv m’n tweede/derde/vierde.

Kretacorry, Kundera en Chanan82 vinden dit leuk.
  14. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Bij de eerste en tweede voelde ik mij ook zo. Haha. Nu stuk ouder. Heb het een beetje onderschat. Dacht er nu ook zo door te wandelen… nu toch echt heel erg aan het aftellen. :$

15. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Houden jullie ook zoveel vocht vast? Ik lijk wel een varkentje. :roflmao::roflmao:

Blijemeid en Kippetje018 vinden dit leuk.
  16. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Hier houd ik alleen bij mijn enkels een beetje vocht vast. Maar voor de rest niet gelukkig.
    Vind het zwanger zijn ook heel gezellig nog steeds. Tja, als ik ene dag heel druk ben geweest of 30 km heb gefietst, dan weet ik gewoon dat ik de volgende dag bekaf ben. Maar dat hoort er bij, denk ik dan. Ben echt benieuwd wanneer die komt maar van mij mag die nog weken blijven zitten. Vind het ook echt raar dat mensen, die ik niet zelfs niet zo goed ken, me steeds sterkte wensen ... of zeggen dat ik vast wil dat het al voorbij is en dat ik klaar ben met zwanger zijn ... terwijl ik nooit klaag en me met mijn eigen zaken bemoei.

17. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen dat de meeste er nog zo van genieten en er nog niet klaar mee zijn! Ik ben er ook nog niet klaar mee, maar dat komt ook vooral omdat ik er kog niet klaar voor ben haha. Ik wil vandaag alles van m’n to do lijst eigenlijk gewoon af hebben. De baby wasjes zitten er lekker in. Moet echt nog van die kleine dingen allemaal doen. Maar het zit teveel in m’n hoofd en met het mooie weer op komst wil ik alles gewoon af hebben…..

Want tja mijn bloeddruk is echt een drama. Nadat ik het weekend in het weekend was, blijft de bloeddruk overwegend te hoog. Ik voel het ook precies aan, want krijg dan koppijn en pijn bovenrug. Mijn partner wou dat ik alweer zou bellen maar ben dat van kastje naar de muur sturen zo zat, dat was in mijn vorige zwangerschap ook. Dus ik ga het morgen bij de liggingsecho even bespreken….

Fijne dag allemaal!!

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Kundera wat een gekke opmerking.. sterkte?! Alsof je iets verschrikkelijks meemaakt. :confused:
    Bij een vierde krijg je helemaal geen opmerkingen meer of interesse vanuit de omgeving. :roflmao: Er is hier echt 0,0 interesse voor de zwangerschap. Ik zie deze week weer familie, kans is groot dat niemand wat over de baby/zwangerschap vraagt. Dat vind ik ook wel bizar dit keer..

@Mell0408 wat vervelend dat die bloeddruk niet netjes blijft. Misschien toch gewoon vragen of je verloskundige tussendoor wil controleren. Of doen ze dat niet?

Ik moet ook nog wat kleine dingen doen. Luiertjes etc klaarleggen. Mandjes inruimen, speentje uitkoken. Maar dan denk ik weer.. dat het nog gerust 5 weken kan liggen te verstoffen dus dan vind ik het weer nog niet nodig.. :roflmao: Lekker uitstelgedrag.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Speentjes uitkoken heeft nog geen zin. Luiers laat ik nog in de verpakking. De beginmaat is niet altijd hetzelfde. Mijn dochter begon met 3300g toch nog een tijdje met prematuurluiers terwijl mijn middelste krap zat in 1. Bed opmaken heeft ook geen nut. Lakentje wel tegen stof. Maar het eerste wat de kraamzorg (althans hier) deed was het beddengoed eraf halen. Ook dat van een dag eerder.

De bh zit aardig. Niet zoals mijn gewone. Maar deze zit iig lekker zonder dat ze overal heen springen. Flesje is binnen. Ik heb gelijk een tub besteld. Ik moest een nieuwe emmer kopen voor de bevalling en heb het maar gelijk zo gedaan. Dat maakt het ook wat makkelijker om op te frissen in de gootsteen.

Ik moet nog wat maat 56 strijken. Heeft geen haast maar zou wel fijn zijn om voorlopig vooruit te kunnen. Het laatste cadeautje is ook binnen. Moet ik nog even inpakken. Bed nog naar beneden (van het weekend) en dan ben ik er als het goed is klaar voor.

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    De box en stokke stoel met newborn kuipje staan nu klaar in de woonkamer. Zo leuk! Krijg helemaal babykriebels. We hebben het bewust 'vroeg' gedaan zodat onze jongste kan zien dat er wat gaan veranderen en dat die spullen voor een baby zijn. Althans dat proberen we hem duidelijk te maken. :roflmao:

Speen uitkoken hoeft inderdaad nog niet. Deze doorgewinterde borstvoedingsmama met anti speen babies wist dit dus niet. :p

Deel Deze Pagina