uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik ben (nog niet) zenuwachtig voor de bevalling. Tot nu toe kijk ik er heel erg naar uit.

Slapen gaat steeds slechter, ik zweet mn bed uit door de warmte. Last van mn heupen omdat ik alleen nog maar op mn zij kan liggen. Vannacht ook nog is last van mn benen, meerdere keren plassen snachts.. o_O Kan niet veel slechter worden als dit met een newborn straks toch.. :roflmao:

Rainie en Chanan82 vinden dit leuk.
  2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    #1842 ciprilla, 21 aug 2023
    Laatst bewerkt: 21 aug 2023
    @Rainie ik luister al de hele zwangerschap verschillende podcasts. En dan voornamelijk positieve bevallingsverhalen. Dit geeft mij vertrouwen. Hierdoor kan ik helemaal visualiseren dat mijn aankomende bevalling ook 'goed' gaat. Misschien een ideetje? Lekker tijdens het schoonmaken bijvoorbeeld. :)

Rainie vindt dit leuk.
  3. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Zou ik ook denken van niet haha.. kunnen die hazenslaapjes in ieder geval op je buik :roflmao:

Zonnestralen en ciprilla vinden dit leuk.
  4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Als die borsten vol melk niet in de weg zitten.. o_O

Maar zal een stuk comfortabeler liggen als nu inderdaad.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Elke keer dat ik een melding zie vraag ik mij af of er iemand bevallen is. Ik ben benieuwd wie de volgende is.

cvdv87 vindt dit leuk.
  6. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Planning is waarschijnlijk: vrijdag checken op ontsluiting. Zondag (als er geen ontsluiting is) ballon plaatsen en maandag (?) echt inleiden.
    Maar als het ziekenhuis vol is hebben we pech. Een inleiding om een extreem groot kind heeft nooit voorrang op spontane bevallingen en/of noodgevallen.

Heb je goede tips? Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap wel wat bevalverhalen gelezen maar het vinden van positieve verhalen/podasts over inleidingen is wat moeilijk.

ciprilla vindt dit leuk.
  7. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Hahah; ik krijg met alle moeite van de wereld nog steeds geen meldingen! In het overzicht zie ik wel dat het 'oogje' aanstaat maar ik krijg alleen maar een melding als iemand specifiek op mijn bericht reageert.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Heb je al geprobeerd om opnieuw in te loggen?

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Spannende dagen ga je tegemoet. Hopelijk is er wel gewoon plek, anders is het zo'n domper als je denkt te gaan bevallen...

Dat had ik bij nr3. Inleiding gepland staan op maandag. Toen begonnen de weeën spontaan die nacht. Dus meteen in de ochtend gebeld of ik meteen mocht komen ipv de afgesproken tijd. Dat was prima. Maar toen ik daar eenmaal lag hadden ze eigenlijk geen plek.. maarja ik was al bezig dus ik heb me niet meer laten wegsturen uiteraard. Maar hierdoor wel lang op een ander kamertje moeten liggen ipv de verloskamer. Als ik dus geen spontane weeën had gekregen , dan had ik dus met lege handen naar huis gegaan.

Ik heb podnataal met veel plezier geluisterd, daar is het meerendeel echt wel positief. Ik ben nu bezig met de mooie bevallingen podcast. En ik heb ook alle bevalverhalen geluisterd van zwanger &zo de podcast.

Verder is het boek positief over bevallen echt een dikke aanrader, maar daar is het een beetje te laat voor. Wie weet voor in de toekomst.. :roflmao:

Rainie vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    De inleiding liep bij mij niet helemaal omdat er 1 set team was voor 6 kamers. Daardoor duurde het telkens uren voordat kleine handelingen werden gedaan. De bevalling zelf was wel ok. Ik kon van tevoren een ruggenprik krijgen. De weeën die ik voelde kwamen met vlagen. Bij de natuurlijke bevallingen had ik weeën stormen.

Rainie vindt dit leuk.
  11. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Goed idee, ik zal het eens proberen!

Ja we hebben voor de zekerheid wel alles geregeld voor de maandag. Ik wil alleen niet dat de gehele familie op de hoogte is. Wil zo min mogelijk 'druk'.
    Pfff; ik hoop niet dat we dagenlang moeten gaan zitten wachten. Straks is het maandag, dinsdag, woensdag etc. allemaal vol. :D

Bedankt voor de tips! Ik heb Positief over bevallen tijdens mijn vorige zwangerschap gelezen. Vond het hoofdstuk over inleiden daar alleen een beetje tegenvallen (voornamelijk: 'dat moet je niet willen' als ik het me goed herinner). De ademhalingstechnieken etc. waren wel nuttig maar met de rugweeën en 5cm extra ontsluiting in 1 uur had ik er uiteindelijk weinig aan. Er was geen houden aan.. o_O

Maar ik ben nu meer uitgerust, de baby is kleiner en we zijn mentaal ook beter voorbereid: dus ik hoop op een ander scenario.

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Rainie ja klopt het boek richt zich vooral op natuurlijk bevallen. Maar het gaf mij wel vertrouwen in mn lichaam of het nou medisch wordt of niet.

Maar daarom die podcasts vond ik echt top. Ik heb nu zoveel verschillende ervaringen en scenario's gehoord.

Ik snap dat je niet iedereen wil inlichten. Ik beval het liefst ook in het geheim.. :roflmao:

Rainie vindt dit leuk.
  13. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw
    Ah wat ontzettend fijn voor sommigen van jullie dat jullie nu meer rust hebben doordat de vakantie voorbij is!

Hier alles goed, voel me nog steeds vrij fit en dat met 37 weken! Slapen gaat ook goed, slaap zo 9 uren in de nacht, ik zal het wel nodig hebben :rolleyes:
    Sinds een paar dagen wel wat meer harde buiken, maar dat zal er wel bijhoren!

ciprilla vindt dit leuk.
  14. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    @Rainie wat spannend maandag! Beter hebben ze tijd en plek voor je dan. Echt zuur als je alles weer opnieuw moet gaan regelen plus het mentale aspect van dat je er toch met een bepaalde verwachtingen heen gaat. En ik snap ook dat je niet wil dat iedereen weet dat je aan het bevallen bent. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat die ook niet zojn familie mag appen als het begonnen is omdat ik het bij mijn familie ook niet ga doen. Hij vindt het belangrijk dat het "gelijkwaardig" gaat dus nu gaan we na de golden hour familie laten weten.

hier nog steeds ziek helaas. Zondag nog 5 km gewandeld en dat ging heel goed, had er ook zin in maar gister moest ik weer plat met bijholteontsteking en superveel pijn bij hoesten. Heb me de hele zwangerschap niet zo bagger gevoeld als gister. Vanochtend vooral veel snuiten en hoesten. Ik hoop echt dat of ik word snel beter of het kindje neemt nog zijn tijd voor die komt want zo kan ik niet bevallen :rolleyes:.
    Straks langs de VK voor een controle weer.

Rainie vindt dit leuk.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je ziek bent @Kundera. Heb je een neus spoeler? Misschien kan je daarmee zorgen dat je sneller weer beter voelt.

16. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Hier ook een inleiding gehad vorige keer en ik was echt super blij met mijn TENS apparaat. Zeker bij rugweeën zou die prettig moeten zijn (dat had ik niet dus kan ik niet over meepraten). Heb je die toevallig? Anders zou je die misschien nog kunnen huren.

Weinig meegepraat hier omdat ik het helaas niet echt redde om bij te blijven maar lees de laatste weken weer trouw mee met jullie laatste loodjes verhalen. Ik vind het bizar dat het al zo ver is! Voor m’n gevoel heb ik me net gemeld in dit topic hihi.

@Kundera beterschap! Dat is echt niks zeg, met dit termijn zo ziek zijn :(

17. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    @Kundera beterschap! Pffff, dat is niet niks. Ik ben ook continu bang dat onze viruskoerier deze week nog iets meeneemt van de opvang. Fysiek is het al zwaar genoeg (ook in combinatie met de warmte).

Die heb ik! De vorige keer niet gebruikt omdat ik er toen eigenlijk niet bij stilstond dat ik hem nog in de tas had zitten. Hoe gebruikte jij hem? Als in: wanneer sloot je hem echt aan etc.?

18. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Echt gelijk vanaf het moment dat er weeën voelbaar en zichtbaar op de monitor waren, mij was verteld dat hij het beste werkt als je hem mee omhoog kunt schroeven met de intensiteit van de weeën en dat als je hem pas aan doet als het al echt heel pijnlijk en intens is dat hij dan minder verlichting zal geven. Vond het ook súper fijn dat het je iets van controle geeft, want als er een wee komt klik je een knop in. Ik hoop dat hij jou ook wat mag helpen deze keer! Hoor echt super wisselende ervaringen ermee haha, de 1 is er helemaal lyrisch over (zoals ik), en de ander vind het hélemaal niks.

cvdv87, Rainie en Kippetje018 vinden dit leuk.
  19. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Sinds zondagavond heb ik ineens super veel harde buiken, soms echt tegen het pijnlijke aan. En veel steekjes. Zou dat het begin kunnen zijn?:roflmao:

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Zou kunnen maar zegt helaas niks. Spannende tijd zo he.

Hier vandaag ook flink gerommel. Verloskundige heeft net gevoeld en ze voelde dat die al bijna helemaal vast zat en helemaal ingedaald. Ze voelde ook iets van zn schoudertjes ofzo, ze werd helemaal enthousiast, zal wel een goed teken zijn. :pNou dat verklaard waarom ik alleen nog wijdbeens kan fietsen. :roflmao:

Rainie, Kippetje018 en Mell0408 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina