uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    @Mell0408 Ik duim voor je dat het vanzelf op gang komt. Bij mijn tweede had ik langdurig gescheurde vliezen. Toen ik dacht dat hij niet meer zou komen kwam hij er op het laatste moment toch zelf aan.

Bevallen doet pijn. Mijn eerste bevalling was wel mijn fijnste. Dat bouwde rustig op.

Ik begin hem een beetje te knijpen voor een mogelijke stortbevalling. Wel fijn dat ik nu nergens heen hoef en dat er dus niet bij komt.

3. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw
    Oh my God!! Hier zijn m’n vliezen ook gebroken. Sta te shaken op m’n benen..

Kretacorry, Rainie, Kippetje018 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Je kan het helemaaaaal!
    Straks lekker je meisje ontmoeten.
    Ik wens je een mooie bevalling toe!

Lenteisfijn vindt dit leuk.
  5. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Heeeel veel succes! Hopelijk wil het allemaal vlotten. Ik wens je een goede bevalling en geniet van de eerste momenten met jullie dochter

Lenteisfijn vindt dit leuk.
  6. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Hihi wordt nu spannend om dit topic te openen iedere keer. Voel je al iets naast je gebroken vliezen? Hoop dat het spontaan op gang mag komen bij je en wens je een mooie bevalling toe! Je kunt het :D

Lenteisfijn, Kippetje018 en cvdv87 vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Heel veel succes en een fijne ontmoeting gewenst!

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Spannend!! Nog even en je hebt haar in je armen.

@Mell0408 hopelijk gaat het bij jou ook goed allemaal.

De kans dat de bevalling begint met gebroken vliezen is niet zo heel groot. En nu dus al 2 in dit groepje. :roflmao:

Rainie, Chanan82, cvdv87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Ja ik wil ook!! Nu! :roflmao:

ciprilla en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Oh spannend! En succes!! Je kan het ;)

11. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Het wordt idd wel spannend nu hoor, zeker nu je de berichten gaat lezen dat sommigen al bezig zijn ! :D

wat zijn de maanden dan omgevlogen (nu terugkijkend..)

12. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Meiden bij wie de vliezen zijn gebroken zet hem op!!

13. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Spannend zeg! Heel veel succes @Lenteisfijn en @Mell0408! Het gaat allemaal goed komen!

Hier goed nieuws! Ik ben al half verweekt, half verstreken en er was al 2 cm ontsluiting. De inleiding kan dus begin volgende week ingezet worden zonder ballon.
    Ik was zo blij. Niet dat gehannes met die ballonnen nodig en hopelijk is dit een teken dat m'n lichaam de boel wat soepeler zal oppakken.

Gisteren wel het Miles circuit gedaan (3 x 30 minuten oefeningen om de baby te laten indalen), heel veel dadels gegeten en voetmassage gedaan op allerlei trigger points. :D Misschien had het effect...

Kretacorry, Kippetje018, cvdv87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Wat goed zeg !! Misschien is een inleiding helemaal niet nodig meer en ga je spontaan bevallen! het is iig al heel fijn dat je dat gedoe met die ballon niet hebt!

Rainie vindt dit leuk.
  15. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Ik ga de hele trukendoos proberen. Mochten jullie nog tips hebben! :roflmao: Dat zou wel bizar zijn maar het feit dat het bij 2 van ons zo vroeg al is begonnen met gebroken vliezen geeft me toch wat hoop.

Bevalbal ligt al standaard voor de tv. Drinken jullie ook vrouwenmantelthee?

Tip inwendig onderzoek
    Oh ja, beetje random, maar voor de dames die voor het eerst bevallen een kleine tip voor inwendig onderzoek. Blaas tijdens het onderzoek met open lippen tegen de achterkant van je hand (kan erg onopvallend ;)). Dat ontspant alles down there en daardoor is het onderzoek minder onprettig. Het kan ook helpen om 30-45 min van te voren toch even een paracetamol te slikken. Mocht je er tegenop zien.

cvdv87, Kundera, ciprilla en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Bedoel je het toucheren? Daar zie ik inderdaad tegenop. Heb ook gelezen dat je het mag weigeren als je in het moment het niet wilt. Als er geen medische noodzaak voor is ga ik dat wel aangeven.

Vandaag toch boven alles weer gestofzuigd en laatste wasje weg gewerkt. Badkamer spik en span. Ben gewoon zenuwachtig door jullie berichten haha.

ik begin denk ik met die vrouwenmantel thee als de weeen zijn begonnen. Eet wel elke dag vijgen en probeer zo actief mogelijk te zijn. Hopelijk is dat voldoende. Hoop echt op de perfecte thuisbevalling :rolleyes:

cvdv87 vindt dit leuk.
  17. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Nou, hier bij afvegen bloedslierten dus ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Heb al sowieso paar nachten oefenweeën en hele dag door harde buiken dus misschien borrelt er al wat. We gaan het meemaken.

Kretacorry, cvdv87, ciprilla en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    #1918 Rainie, 25 aug 2023
    Laatst bewerkt: 25 aug 2023
    Yup, toucheren!
    Je mag het zeker weigeren maar soms is het noodzakelijk inderdaad. Ik vond het soms ook juist wel fijn om te weten waar ik stond.

Je doelt op dadels toch, geen vijgen? ;)

Ik hoop met je mee! Bevallen bestaat uit een stukje mindset maar ook echt mazzel. :D Ik bedoel het niet negatief maar bijna geen bevalling gaat echt zoals je het had verwacht. Reken jezelf dat ook echt niet aan als het niet perfect loopt zoals je had gewild.
    Expect the unexpected.

cvdv87 en ciprilla vinden dit leuk.
  19. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Spannend!! Wat een activiteit hier ineens haha. Ik moet het topic maar niet teveel openen, dan word ik ongeduldig terwijl ik dat helemaal niet ben haha.

Lenteisfijn, cvdv87 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  20. Kippetje018

16 jan 2023
    57
    92
    18
    Vrouw
    Ah ja zo is het ook! Go with the flow is denk ik het beste. Als het anders loopt is het niet anders.

haha ja bedoel dadels

ciprilla en Rainie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina